Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Tichete sociale pentru sprijinirea educației copiilor din familii defavorizate. Ce acte sunt necesare

Publicat

pe

Începând cu data 24 septembrie 2020, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara continuă acțiunea de primire a solicitărilor pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional.

Copiii cei mai dezavantajați din învățământul de stat preșcolar (grădiniță), primar și gimnazial, fără sprijin material, cu venituri la nivelul veniturilor sociale minime acordate familiei acestora, beneficiază în anul școlar 2020-2021, de sprijin financiar acordat sub formă de tichet social pe suport electronic în cuantum de 500 de lei/an școlar.

Aceste tichete sociale emise pe suport electronic vor putea fi utilizate pentru achiziționarea de materiale școlare necesare frecventării școlii, constând în: articole pe papetărie, caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane și alte articole necesare în școli și grădinițe, precum și articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței.

Destinatar final al acestui sprijin educațional este copilul, titularul tichetului social pe suport electronic pentru sprijin educațional fiind reprezentantul familiei, respectiv reprezentantul legal  al copilului.

Condițiile de eligibilitate pe care trebuie să le îndeplinească solicitanții sunt următoarele:

  • să aibă domiciliul/reședința pe raza municipiului Timișoara;
  • venitul lunar net pe membru de familie pentru elevii din ciclul primar și gimnazial se raportează la luna iulie 2020 și este de până la la 1.115 lei, iar pentru preșcolari, venitul lunar net pe membru de familie se raportează la luna august 2020 și este de 284 lei;
  • să facă dovada înscrierii copilului la grădiniţă sau școală.

Pentru anul şcolar 2020-2021, cererile se depun de către reprezentantul familiei sau de către reprezentantul legal al copilului, în perioada 24 septembrie 2020 – 05 octombrie 2020, în intervalul orar 800-1600, la unul dintre urmatoarele adrese :

  • B-dul Regele Carol I, nr. 10, sediul Serviciului de Beneficii Sociale
  • Cornelia Salcianu, nr. 17, Centrul Podul Lung
  • Martir Cernaianu, nr. 31, Centrul de Incluziune Sociala

însoţite de următoarele actele doveditoare:

  • acte de identitate ale părinților/repezentantului legal (în original și copie);
  • documente din care rezultă calitatea de reprezentant legal, în original și copie, după caz (hotărâre judecătorească de încredințare, încuviințare a adopției; dispoziția conducătorului Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului/hotărârea instanței de judecată pentru măsura plasamentului, hotărârea judecătorească  de instituire a tutelei/ dispoziția autorității tutelare, potrivit legii);
  • certificatele de naștere ale copiilor (original și copie) ;
  • dovada înscrierii la grădiniță/ școală;
  • i în original și copie ( după caz);

Cererea poate fi transmisă și electronic la următoarea adresa de e-mail a instituției: s.beneficiisociale@gmail.com și poate fi descărcată de pe site-ul Primăriei Municipului Timișoara, urmand ca dosarul cu actele doveditoare sa fie depus la una dintre cele trei adrese precizate mai sus.

Precizăm că, pentru beneficiarii de venit minim garantat conform Legii nr. 416/2001 cu modificările și completările ulterioare precum și pentru beneficiarii prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ce se regăsesc în evidențele Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional se acordă pe baza listelor  întocmite în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5) O.U.G. nr. 133/2020, aceste persoane având obligația să depună doar dovada înscrierii copilului/copiilor la grădiniță/școală pentru anul 2020/2021.

Evaluarea cererilor depuse, însoțite de actele doveditoare se va realiza în perioada 06 octombrie 2020 – 14 octombrie 2020, urmând ca Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara să înainteze lista destinatarilor finali către Instituția Prefectului Județului Timiș până la data de 15octombrie 2020.

Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara are obligația de a actualiza lunar lista destinatarilor finali și de a o înainta Instituției Prefectului Județului Timiș, ca atare, sunt acceptate și solicitările depuse peste acest termen, completări dosare depuse, aceste persoane urmând a se regăsi pe lista destinatarilor finali din luna următoare depunerii cererii.

Menționăm că suma de bani de pe tichetul social, aferentă unui an școlar va putea fi folosită timp de un an de zile de la data emiterii, numai pe baza actului de identitate al titularului, aceste tichete putând fi utilizate numai în anumite magazine din raza localității de domiciliu a fiecărui titular de tichet. Lista cu aceste magazine va fi primită de către fiecare persoană, odată cu distribuirea tichetului.

Informații suplimentare se pot solicita și telefonic la numerele 0256-220583.

Locale

Turnul de Apă din Timișoara va deveni centru cultural. Lucrările sunt realizate în proporție de 65 la sută

Publicat

pe

Lucrările de transformare a Turnului de Apă din Iosefin în centru cultural sunt realizate în proporție de 65%.

Investiția Primăriei Municipiului Timișoara se află în prezent în etapa de realizare a finisajelor interioare și exterioare, de montare a structurii metalice din interior și a refacerii învelitoarei acoperișului.

Procesul de restaurare a tâmplăriei exterioare a fost finalizat, iar elementele au fost remontate, respectând aspectul original al clădirii. În prezent, constructorul execută lucrări de consolidare a zidurilor interioare, de refacere a acoperișului, precum și finisaje interioare și exterioare. Totodată, este în curs de montare o structură metalică specială, care va permite vizitatorilor să exploreze fostul rezervor de apă. Acesta va deveni un spațiu cultural care va putea găzdui mici evenimente și expoziții la înălțime.

Proiectul de refuncționalizare a Turnului de Apă Iosefin va oferi comunității un spațiu dedicat evenimentelor culturale, expozițiilor și activităților artistice, punând în valoare patrimoniul istoric al orașului. Unul dintre principalele puncte de atracție va fi un punct de belvedere la 45 de metri înălțime, de unde vizitatorii vor putea admira o panoramă spectaculoasă asupra cartierului istoric Iosefin și a canalului Bega.

După ce, în toamna anului 2023, Primăria Timișoara a reziliat contractul pentru întârzieri majore și o execuție de doar 30%, lucrările au fost atribuite, în urma licitației, firmei  ALEX-DIA CONSTRUCT S.R.L. Contractul în valoare de 9.153.404,86 lei (TVA inclus) are termen de finalizare luna mai 2025.

Foto: Primăria Timișoara

Turnul de apă „Iosefin“ din Timișoara, transformat în centrul cultural

Citeste mai mult

Locale

Termenul de eliberare a cărților de identitate, modificat

Publicat

pe

Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara modifică termenul de eliberare a cărților de identitate ca urmare a unei informări a Direcției Generale de Evidență a Persoanelor (D.G.E.P.) din cadrul M.A.I. cu privire la termenul de producție (tipărire) a cărților de identitate.

Astfel, în urma deciziei Direcției Generale de Evidență a Persoanelor din cadrul M.A.I., termenul de eliberare se modifică după cum urmează:

din 19.02.2025 – 6 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 24.02.2025 – 7 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 27.02.2025 – 8 zile de la prelucrarea cererii în sistem;

din 03.03.2025 – 9 zile de la prelucrarea cererii în sistem.

Cărțile de identitate sunt tipărite de către Biroul Județean de Administrare a Bazelor de Date pentru Evidența Persoanelor Timiș – instituție care asigură tipărirea cărților de identitate pentru tot județul Timiș.

Termenele efective de eliberare a cărților de identitate se comunică la data depunerii cererii de către solicitant.

Timișorenii pot solicita eliberarea cărții de identitate în regim de urgență în cazul în care au nevoie și dacă plătesc o taxă de 150 de lei. Termenul este de maximum 2 zile lucrătoare.

Termenele pentru stabilirea reședinței și eliberarea cărții de identitate provizorie rămân neschimbate, respectiv 3 zile de la data depunerii.

Termenul legal pentru eliberarea actelor de identitate este de 30 de zile și poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful SPCLEP, dacă sunt necesare verificări suplimentare, conform art. 15 alin. (5) din OUG nr. 97/2005 și a Dispoziției nr. 3.382.622/2023 a D.G.E.P. – M.A.I.

Direcția municipalității prelucrează lunar, în medie, 3017 cereri pentru emiterea sau schimbarea cărții de identitate, iar din toamna anului trecut a menținut un termen de 2-3 zile lucrătoare pentru eliberarea documentului.

Citeste mai mult

Locale

OPINIA CITITORULUI. Pregătire militară obligatorie

Publicat

pe

Pe adresa de email redactie@timispress.ro am primit următoarea opinie de la un cititor pe care o redăm integral:

„Încă din cele mai vechi timpuri în țara noastră s-a făcut pre-militărie. Aceasta avea ca scop pregătirea tinerilor recruți pentru a le fi mai ușor când vor fi încorporați. În zilele noastre, unii tineri apți din punct de vedere medical ar putea fi cât de cât instruiți pentru a putea să intervină în cazul unor agresiuni asupra țării. Acum când nu se mai face armată cred că este necesar să se facă o pregătire militară obligatorie. Avem ofițeri și subofițeri, generali care au ieșit la pensie după Revoluție. Aceștia ar putea să-i instruiască pe cei doritori în zilele libere, sâmbăta și duminica iar la finalul unui stagiu, tinerii ar putea să primească un livret provizoriu. Ne simțim amenințați de războiul din Ucraina și nu putem decât să ne întrebăm cum vom riposta, ferească Dumnezeu, în cazul în care am fi în locul ucrainienilor“.

Pavel B., Arad

Cititorii care se confruntă cu diverse probleme fie locale, fie naționale, au opinii pe care doresc să le facă publice ne pot scrie pe adresa de email redactie@timispress.ro

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite