Ca în fiecare an, în apropierea zilei de 6 decembrie, toţi cei interesaţi de activităţi comerciale ocazionale (beţe de Sfântul Nicolae, felicitări, vâsc, miniaturi reprezentative) trebuie să depună o solicitare în vederea obţinerii avizului de comercializare.
Cererile se pot înregistra la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12, ghișeele 8 și 9, în perioada 21 – 25 noiembrie 2022, urmând să fie soluționate în limita locurilor disponibile.
Actele necesare obținerii avizului sunt următoarele: cerere tip obținută de la ghișeul 8 sau 9 (camera 12); copie a buletinului de identitate/cărții de identitate sau copie act firmă (copie Certificat Unic de Înregistrare ).
Comercializarea beţelor de Sfântul Nicolae, felicitărilor, vâscului şi a miniaturilor reprezentative se va face în perioada 2 – 6 decembrie 2022, în următoarele locaţii: Ceas Floral – bd. Proclamaţia de la Timişoara – platou (10 amplasamente); str. Mărăşeşti, de la str. Brediceanu spre Str. Gheorghe Dima (20 amplasamente); Parcul Copiilor – bd. Revoluţiei 1989 – platou (15 amplasamente); Piaţa A. Mocioni – platou (10 amplasamente); bd. Regele Carol I, de la str. I.Văcărescu până la str. Gen. I. Dragalina (10 amplasamente); Piaţa Nicolae Bălcescu – în faţa Liceul Teoretic „Grigore Moisil” (15 amplasamente); Dâmboviţa – platou (20 amplasamente); Piaţa Doina – platou (5 amplasamente); Piaţa zona Soarelui – platou Şcoala Generală nr. 30 (20 amplasamente); Calea Buziaşului – platou PROFI (15 amplasamente); zona Spitalului Judeţean – str. Arieş (10 amplasamente); str. Daliei, între str. Al. Vaida Voievod şi str. Lascăr Catargiu (max. 10 amplasamente); str. S. Bărnuţiu– Calea Dorobanţilor – zona Modern (10 amplasamente); Piaţa Traian (25 amplasamente); str. Sf. Apostoli Petru şi Pavel – vizavi de piaţă (10 amplasamente); Calea Aradului – zona UTT, în fața magazinului Mega Image (10 amplasamente); Calea Torontalului – platou (15 amplasamente); str. Circumvalaţiunii colț cu str. Ghe. Lazăr – platou (10 amplasamente); zona Piața Dacia – parc (15 amplasamente).
Achitarea taxei de autorizare (69 lei), a imprimatului (6 lei) și a taxei de ocupare a domeniului public (2 lei/mp/zi, 3 lei/mp/zi – zona centrală – Ceas floral, Str. Marasesti, Parcul Copiilor) se va face în momentul înregistrării cererilor (după emiterea notei de plată de la ghişeul 8 sau 9), fără posibilitatea de restituire a acestora. Se acordă o singură locaţie pentru fiecare solicitant, pe o suprafaţă de 2 mp, cu respectarea normelor de protecție sanitară.
Operatorii economici au obligaţia de a deţine la locul de vânzare, Avizul pentru desfăşurarea comerţului stradal, eliberat de Compartimentul Autorizare Activități Comerciale și Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public – în original, documentul de identitate al vânzătorului care să coincidă cu identitatea persoanei menţionate în aviz.
Încălcarea prevederilor legisaţiei în vigoare atrage sancţiunea contravenţională şi retragerea avizului. Salubrizarea permanentă a amplasamentului ocupat este obligatorie, încălcarea acestei prevederi ducând la retragerea avizului. Cedarea dreptului de folosinţă a amplasamentului de către deţinătorul avizului altei persoane duce la retragerea avizului şi sancţionarea contravenţională a faptei. Activitatea comercială trebuie să se desfăşoare fără a perturba circulaţia pietonală din zonele respective.