Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Plan de 20 de milioane de euro pentru intersecţia de la Şoimuş

Publicat

pe

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara propune realizarea unui pasaj pe sub actualul DN 7 şi a trei bretele de legătură pentru modernizarea şi fluidizarea  intersecţiei cu DN 76 (la capătul sudic al podului peste Mureş de la Şoimuş). Investiţia s-ar ridica la aproape 20 de milioane de euro. Ultimul cuvânt îl vor avea decidenţii de la Bucureşti, din cadrul CNAIR.

Până la apariţia autostrăzii Deva – Orăştie, intersecţia DN 7 cu DN 76 era considerată cea mai periculoasă din ţară, din cauză că e situată în pantă, iar virajul la stânga, de pe DN 7 pe DN 76 sau invers, era extrem de periculos. Cu vreo patru ani în urmă, virajul la stânga a fost blocat prin amplasarea de parapeţi de beton. Au apărut, în schimb, două giraţii, situate la un kilometru distanţă una de cealaltă, cu ajutorul cărora este direcţionat traficul dinspre şi spre podul ce duce spre A 1 (prin nodul intermediar de la Şoimuş).

Adevărata soluţie e cea mai costisitoare

DRDP Timişoara a finalizat un studiu de fezabilitate pentru modernizarea intersecţiei. Firma contractată în acest scop a venit cu trei variante. Prima, de doar 6 milioane de euro, prevedea doar lărgiri ale benzilor şi menţinerea celor două giraţii. A doua, de 10 milioane de euro, prevedea eliminarea unei giraţii de pe DN 7. A treia variantă este considerată de Comitetul Tehnico-Economic al DRDP drept cea mai bună. Aceasta prevede realizarea unui pasaj subteran pe sub DN 7, în dreptul podului peste Mureş. Traficul care iese de pe podul de la Şoimuş, spre Deva, ar urma să fie direcţionat prin acest pasaj subteran. La fel ar urma să se întâmple şi cu traficul care vine dinspre Mintia şi se îndreaptă spre podul ce face legătura cu autostrada. Pe lângă pasajul subteran, proiectul presupune şi o supratraversare în cazul celor două bretele „subterane”, la ieşirea de sub DN 7, astfel încât acestea să nu se intersecteze.

CNAIR-ul decide

„În data de 22.12.2016, în şedinţa Comitetului Tehnico-Economic al D.R.D.P.Timişoara, au fost prezentate cele trei variante şi a fost avizată varianta care presupune realizarea unei intersecţii denivelate, formată din trei bretele, care să asigure circulaţia vehiculelor – fără restricţii de tonaj, în toate direcţiile de mers, eliminând punctele de întoarcere de la km 393+500 şi km 394+600. În cadrul acestei şedinţe au fost solicitate completări la documentaţie, urmând ca, după transmiterea acestora, documentaţia să fie transmisă la C.N.A.I.R. S.A. Bucureşti, în vederea avizărilor ulterioare, conform competenţelor. Este prematur a ne pronunţa în acest moment asupra soluţiei şi a detalia alte aspecte tehnice, deoarece, în cadrul procedurilor ulterioare de avizare, organismele avizatoare pot agrea altă soluţie. Pentru soluţia agreată de către D.R.D.P. Timişoara, valoarea devizului general este de 89.138.610 lei inclusiv TVA”, se arată într-un răspuns la întrebări pe tema investiţiei amintite, adresate de „Glasul Hunedoarei”.

Drum lung până la fapte

DRDP precizează că soluţia aleasă la Timişoara poate fi schimbată, la Bucureşti. În cazul în care, totuşi, la CNAIR se va accepta faptul că pasajul subteran este singura soluţie care ar rezolva cu adevărat problema de trafic din zonă şi, mai ales, dacă se vor găsi banii necesari, procedurile de licitaţie ar putea începe abia în vara acestui an, iar semnarea unui contract s-ar putea face doar în 2018. Lucrarea efectivă ar putea fi făcută în doi ani, conform estimărilor DRDP Timişoara.

Sursa: glasul-hd.ro

                                                                                                                                        

 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Din țară

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2024. Elena Lasconi, pe primul loc în județul Timiș

Publicat

pe

Elena Lasconi a obţinut cele mai multe voturi, în judeţul Timiş, după numărarea voturilor din cele 619 secţii de votare la primul tur al alegerilor prezidenţiale.

Pe următoarele două locuri s-au situat Călin Georgescu şi George Simion.

Conform rezultatelor finale din judeţul Timiş, Elena Lasconi a obţinut 87.726 de voturi (28,4 %).

Pe locurile următoare se situează: Călin Georgescu – 66.016 (21,37 %), George Simion – 42.935 (13,9 %), Marcel Ciolacu – 42.865 (13,88 %), Mircea Geoană – 22.988 (7,44 %), Nicolae Ciucă – 21.007 (6,8 %), Cristian Diaconescu – 10.317 (3,34 %), Cristian Terheş – 5.908 (1,91 %), Kelemen Hunor – 5.596 (1,81 %), Ana Birchall – 1.691 (0,55 %), Ludovic Orban – 631 (0,2 %), Alexandra Beatrice Bertalan – Păcuraru – 452 (0,15%), Sebastian Constantin Popescu – 448 (0,15%) şi Silviu Predoiu – 289 (0,09%).

Sursa foto: Facebook/Elena Lasconi

Citeste mai mult

Din țară

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2024. BEC: Călin Georgescu pe primul loc după centralizarea a peste 99 la sută din procesele verbale

Publicat

pe

Călin Georgescu, candidatul independent la Alegerile Prezidențiale, se află pe primul loc, cu 22,91% din voturile exprimate, după centralizarea a peste 99% din procesele verbale.

El este urmat de Marcel Ciolacu (19,22%), Elena Lasconi (19,14%), George Simion (13,87%) şi Nicolae Ciucă (8,8%).

Citeste mai mult

Din țară

ALEGERI PREZIDENȚIALE 2024. BEC: Călin Georgescu – 22,1 %, Marcel Ciolacu – 22,08% după centralizarea a 81,32 % din voturi

Publicat

pe

Candidatul independent Călin Georgescu se situează pe locul 1, cu 22.1% din voturi, conform rezultatelor după centralizarea a 81,32% din voturile exprimate la alegerile prezidenţiale de duminică.

Călin Georgescu a obținut 1.414.807 voturi (22.1%)

Candidatul PSD Marcel Ciolacu se află pe locul 2, cu 22.08% (1.413.848 voturi).

Elena Lasconi se află pe locul al 3-lea cu 15.08 % (965.426 voturi)

George Simion este pe locul al patrulea, cu 954.562 voturi (14.91%)

Nicolae Ciucă se află pe locul 5, cu 9.6% (614.550 voturi)

 

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite