Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Plan de 20 de milioane de euro pentru intersecţia de la Şoimuş

Publicat

pe

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara propune realizarea unui pasaj pe sub actualul DN 7 şi a trei bretele de legătură pentru modernizarea şi fluidizarea  intersecţiei cu DN 76 (la capătul sudic al podului peste Mureş de la Şoimuş). Investiţia s-ar ridica la aproape 20 de milioane de euro. Ultimul cuvânt îl vor avea decidenţii de la Bucureşti, din cadrul CNAIR.

Până la apariţia autostrăzii Deva – Orăştie, intersecţia DN 7 cu DN 76 era considerată cea mai periculoasă din ţară, din cauză că e situată în pantă, iar virajul la stânga, de pe DN 7 pe DN 76 sau invers, era extrem de periculos. Cu vreo patru ani în urmă, virajul la stânga a fost blocat prin amplasarea de parapeţi de beton. Au apărut, în schimb, două giraţii, situate la un kilometru distanţă una de cealaltă, cu ajutorul cărora este direcţionat traficul dinspre şi spre podul ce duce spre A 1 (prin nodul intermediar de la Şoimuş).

Adevărata soluţie e cea mai costisitoare

DRDP Timişoara a finalizat un studiu de fezabilitate pentru modernizarea intersecţiei. Firma contractată în acest scop a venit cu trei variante. Prima, de doar 6 milioane de euro, prevedea doar lărgiri ale benzilor şi menţinerea celor două giraţii. A doua, de 10 milioane de euro, prevedea eliminarea unei giraţii de pe DN 7. A treia variantă este considerată de Comitetul Tehnico-Economic al DRDP drept cea mai bună. Aceasta prevede realizarea unui pasaj subteran pe sub DN 7, în dreptul podului peste Mureş. Traficul care iese de pe podul de la Şoimuş, spre Deva, ar urma să fie direcţionat prin acest pasaj subteran. La fel ar urma să se întâmple şi cu traficul care vine dinspre Mintia şi se îndreaptă spre podul ce face legătura cu autostrada. Pe lângă pasajul subteran, proiectul presupune şi o supratraversare în cazul celor două bretele „subterane”, la ieşirea de sub DN 7, astfel încât acestea să nu se intersecteze.

CNAIR-ul decide

„În data de 22.12.2016, în şedinţa Comitetului Tehnico-Economic al D.R.D.P.Timişoara, au fost prezentate cele trei variante şi a fost avizată varianta care presupune realizarea unei intersecţii denivelate, formată din trei bretele, care să asigure circulaţia vehiculelor – fără restricţii de tonaj, în toate direcţiile de mers, eliminând punctele de întoarcere de la km 393+500 şi km 394+600. În cadrul acestei şedinţe au fost solicitate completări la documentaţie, urmând ca, după transmiterea acestora, documentaţia să fie transmisă la C.N.A.I.R. S.A. Bucureşti, în vederea avizărilor ulterioare, conform competenţelor. Este prematur a ne pronunţa în acest moment asupra soluţiei şi a detalia alte aspecte tehnice, deoarece, în cadrul procedurilor ulterioare de avizare, organismele avizatoare pot agrea altă soluţie. Pentru soluţia agreată de către D.R.D.P. Timişoara, valoarea devizului general este de 89.138.610 lei inclusiv TVA”, se arată într-un răspuns la întrebări pe tema investiţiei amintite, adresate de „Glasul Hunedoarei”.

Drum lung până la fapte

DRDP precizează că soluţia aleasă la Timişoara poate fi schimbată, la Bucureşti. În cazul în care, totuşi, la CNAIR se va accepta faptul că pasajul subteran este singura soluţie care ar rezolva cu adevărat problema de trafic din zonă şi, mai ales, dacă se vor găsi banii necesari, procedurile de licitaţie ar putea începe abia în vara acestui an, iar semnarea unui contract s-ar putea face doar în 2018. Lucrarea efectivă ar putea fi făcută în doi ani, conform estimărilor DRDP Timişoara.

Sursa: glasul-hd.ro

                                                                                                                                        

 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

ATENȚIE șoferi! Restricții de circulație la Timișoara pentru lucrări

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea traficului rutier în mai multe zone din oraș, începând cu data de 13 octombrie 2025, în vederea executării lucrărilor la infrastructura rutieră, cea de gaze naturale și canalizare.

Astfel, în perioada 13 octombrie 2025 – 20 decembrie 2025, circulația rutieră se va închide pe strada Lămâiței, pe tronsonul cuprins între strada Andreescu și strada Ardealului, în vederea realizării lucrărilor de refacere a infrastructurii rutiere, de către Societatea Drumuri Municipale.

De asemenea, în perioada 13 octombrie 2025 – 30 noiembrie 2025,  traficul rutier va fi restricționat pe Calea Sever Bocu, pe tronsonul curpins între strada Liniștei și strada Sfinții Apostoli Petru și Pavel, în vederea executarii lucrărilor de înlocuire a conductei de apă potabilă, de către Aquatim.

Mai mult, circulația rutieră va fi restricționată pe strada Azuga, în perioada 15 octombrie 2025 – 15 noiembrie 2025, în vederea realizării branșamentelor la gaze naturale, de către operatorul Del Gaz.

Totodată, traficul rutier va fi restricționat pe strada Virgil Onițiu, în perioada 13 octombrie 2025 – 31 octombrie 2025, pe tronsonul cuprins între intersecția cu Mihai Viteazu și intersecția cu strada Szekely Laszlo, pentru refacerea carosabilului în urma unor lucrări anterioare. Mai mult, lucrările vor continua etapizat astfel : Etapa I – 15 octombrie 2025 – 5 noiembrie 2025, pe tronsonul cuprins între intersecția cu strada Gheorghe Doja și intersecția cu strada Alexandru Odobescu, Etapa II – 5 noiembrie 2025 – 6 noiembrie 2025, Etapa III – 6 noiembrie 2025 – 7 noiembrie 2025.

Toate lucrările sunt realizate de către Aquatim.

În plus, continuă lucrările pe strada Ana Ipătescu, iar circulația rutieră va fi închisă în perioada 20 octombrie 2025 – 15 decembrie 2025, pe tronsonul cuprins între strada Frunzei și bulevardul Dâmbovița, în vederea execuției rețelei de canalizare, de către Aquatim.

Autoritățile recomandă șoferilor să folosească rute alternative pe perioada desfășurării lucrărilor.

Citeste mai mult

Locale

PROIECT PILOT. Spații verzi amenajate cu plante rezistente la secetă, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara regândește zonele verzi de pe aliniamentele Bulevardului Liviu Rebreanu, pentru a le adapta la perioadele tot mai lungi de secetă. În locul gazonului, care necesită cantități mari de apă și întreținere frecventă, echipele municipalității au început plantarea de arbuști și plante perene, cu rezistență la temperaturi ridicate și cu întreținere mai redusă.

Proiectul pilot, implementat pe unul dintre cele mai circulate bulevarde, vizează o suprafață de 8.000 de mp și reprezintă prima etapă a campaniei de înverzire.

„În această vară, în timpul lucrărilor de reparații pe Rebreanu, mulți din cei care locuiesc aici ne-au spus că e nevoie de mai mult verde pe bulevard. Începem cu o intervenție pilot și vom testa soluții de plantare rezistentă la secetă. Urmează și plantarea de arbori, pentru mai multă umbră. Ne dorim ca spațiul public să fie nu doar funcțional, ci și prietenos cu oamenii și cu natura” spune primarul Dominic Fritz.

Intervenția a început pe tronsonul dintre Bulevardul Sudului și sensul giratoriu AEM. În total, Primăria Timișoara plantează aproximativ 16.000 de exemplare din 20 de specii de plante perene și arbuști. În cadrul operațiunii, echipele municipalității au extras pământul în surplus, iar după plantarea efectivă vor așterne turba vegetală și tocătura pentru protejarea solului și retenția umidității. În următoarea fază, municipalitatea va demara și plantarea de arbori pe bulevard.

Amenajarea aduce un plus de culoare bulevardului, menține mai bine umiditatea în sol, este mai rezistentă la temperaturi ridicate și necesită mai puțină întreținere. În perioadele de înflorire, speciile plantate de Primărie vor sprijini polenizatorii, precum albinele, contribuind la biodiversitatea urbană și la un mediu mai natural și mai rezilient.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Primele zboruri de la Timișoara spre Istambul și Dubai, de pe Aeroportul Internațional „Traian Vuia“

Publicat

pe

Aeroportul Internațional Timișoara „Traian Vuia“ a marchat momente istorice: primele zboruri spre Istambul și Dubai operate de compania aeriană Animawings.

La primul zbor spre Istanbul au fost îmbarcați 119 pasageri.

Această nouă conexiune va facilita accesul spre unul dintre cele mai vibrante orașe ale lumii și va deschide noi oportunități pentru călătorii din Timișoara.

Pasagerii vor putea de astăzi să descopere frumusețea culturii turcești, gastronomia delicioasă și istoria bogată a Istanbulului.

„Salutăm cu entuziasm prezența AnimaWings la Timișoara. În ultimii ani am muncit constant să consolidăm poziția Timișoarei ca nod aerian important pentru regiune, printr-o mai mare conectivitate. Această inițiativă se înscrie în axa strategică de dezvoltare a aeroportului, care are ca obiectiv principal extinderea rețelei de rute și atragerea de noi operatori aerieni. Bun venit, AnimaWings – vă dorim zboruri line și un parteneriat de succes pe termen lung cu Timișoara!”, a fost mesajul transmis de directorul general al Aeroportului Internațional Timișoara Traian Vuia, Lucian Taropa.

De asemenea, primul zbor de linie pe ruta Timișoara – Dubai, operat de compania aeriană Animawings, a decolat marți.

Foto: Aeroportul Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite