Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Plan de 20 de milioane de euro pentru intersecţia de la Şoimuş

Publicat

pe

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara propune realizarea unui pasaj pe sub actualul DN 7 şi a trei bretele de legătură pentru modernizarea şi fluidizarea  intersecţiei cu DN 76 (la capătul sudic al podului peste Mureş de la Şoimuş). Investiţia s-ar ridica la aproape 20 de milioane de euro. Ultimul cuvânt îl vor avea decidenţii de la Bucureşti, din cadrul CNAIR.

Până la apariţia autostrăzii Deva – Orăştie, intersecţia DN 7 cu DN 76 era considerată cea mai periculoasă din ţară, din cauză că e situată în pantă, iar virajul la stânga, de pe DN 7 pe DN 76 sau invers, era extrem de periculos. Cu vreo patru ani în urmă, virajul la stânga a fost blocat prin amplasarea de parapeţi de beton. Au apărut, în schimb, două giraţii, situate la un kilometru distanţă una de cealaltă, cu ajutorul cărora este direcţionat traficul dinspre şi spre podul ce duce spre A 1 (prin nodul intermediar de la Şoimuş).

Adevărata soluţie e cea mai costisitoare

DRDP Timişoara a finalizat un studiu de fezabilitate pentru modernizarea intersecţiei. Firma contractată în acest scop a venit cu trei variante. Prima, de doar 6 milioane de euro, prevedea doar lărgiri ale benzilor şi menţinerea celor două giraţii. A doua, de 10 milioane de euro, prevedea eliminarea unei giraţii de pe DN 7. A treia variantă este considerată de Comitetul Tehnico-Economic al DRDP drept cea mai bună. Aceasta prevede realizarea unui pasaj subteran pe sub DN 7, în dreptul podului peste Mureş. Traficul care iese de pe podul de la Şoimuş, spre Deva, ar urma să fie direcţionat prin acest pasaj subteran. La fel ar urma să se întâmple şi cu traficul care vine dinspre Mintia şi se îndreaptă spre podul ce face legătura cu autostrada. Pe lângă pasajul subteran, proiectul presupune şi o supratraversare în cazul celor două bretele „subterane”, la ieşirea de sub DN 7, astfel încât acestea să nu se intersecteze.

CNAIR-ul decide

„În data de 22.12.2016, în şedinţa Comitetului Tehnico-Economic al D.R.D.P.Timişoara, au fost prezentate cele trei variante şi a fost avizată varianta care presupune realizarea unei intersecţii denivelate, formată din trei bretele, care să asigure circulaţia vehiculelor – fără restricţii de tonaj, în toate direcţiile de mers, eliminând punctele de întoarcere de la km 393+500 şi km 394+600. În cadrul acestei şedinţe au fost solicitate completări la documentaţie, urmând ca, după transmiterea acestora, documentaţia să fie transmisă la C.N.A.I.R. S.A. Bucureşti, în vederea avizărilor ulterioare, conform competenţelor. Este prematur a ne pronunţa în acest moment asupra soluţiei şi a detalia alte aspecte tehnice, deoarece, în cadrul procedurilor ulterioare de avizare, organismele avizatoare pot agrea altă soluţie. Pentru soluţia agreată de către D.R.D.P. Timişoara, valoarea devizului general este de 89.138.610 lei inclusiv TVA”, se arată într-un răspuns la întrebări pe tema investiţiei amintite, adresate de „Glasul Hunedoarei”.

Drum lung până la fapte

DRDP precizează că soluţia aleasă la Timişoara poate fi schimbată, la Bucureşti. În cazul în care, totuşi, la CNAIR se va accepta faptul că pasajul subteran este singura soluţie care ar rezolva cu adevărat problema de trafic din zonă şi, mai ales, dacă se vor găsi banii necesari, procedurile de licitaţie ar putea începe abia în vara acestui an, iar semnarea unui contract s-ar putea face doar în 2018. Lucrarea efectivă ar putea fi făcută în doi ani, conform estimărilor DRDP Timişoara.

Sursa: glasul-hd.ro

                                                                                                                                        

 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Locale

ATENȚIE șoferi! Restricții de trafic în mai multe zone din Timișoara

Publicat

pe

La solicitarea Aquatim, comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat restricționarea circulației rutiere în mai multe zone din oraș, începând de vineri, 31 octombrie 2025, în vederea realizării lucrărilor la rețelele de apă și canalizare.

Astfel, în perioada 31 octombrie 2025 – 1 noiembrie 2025, traficul rutier va fi restricționat, etapizat, în zona intersecției străzii Dr. Pavel Vasici Ungureanu, cu strada 16 Decembrie 1989, după cum urmează:

Etapa I: închiderea ieșirii în sensul giratoriu dinspre strada Dr. Pavel Vasici Ungureanu, cu devierea circulației pe câte o bandă pe celălalt sens

Etapa II: închiderea benzii a douaîn sensul giratoriuadiacent ieșirii de pe strada Dr.Pavel Vasici Ungureanu.

Totodată, în perioada 3 noiembrie 2025 – 19 decembrie 2025, circulația rutieră va fi restricționată, etapizat, pe strada Treboniu Laurean, în vederea execuției rețelei de canalizare menajeră și a rețelei de alimentare cu apă, în cadrul obiectivului „CL 13: Execuție rețele de apă și canalizare Timișoara Sud Lot 1”, după cum urmează:

Pentru Etapele I (3 noiembrie 2025 – 5 noiembrie 2025), III (27 noiembrie 2025 – 28 noiembrie 2025) și IV (29 noiembrie 2025 – 16 decembrie 2025), restricționarea circulației se va asigura cu piloți de dirijare

Pentru Etapa II (5 niembrie 2025 – 26 noiembrie2025), restricționarea se va realiza prin închiderea unui sens de circulație

Pentru Etapa V (17 decembrie 2025 – 19 decembrie 2025), se va realiza inchiderea totală a traficului pe strada Piața Al. Mocioni

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara continuă desființarea construcțiilor ridicate ilegal

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara desființează mai multe construcții ridicate ilegal pe domeniul privat, în baza unor sentințe judecătorești definitive.

În prezent, sunt în evidență peste 100 de spețe în care instanța a stabilit că în cazul în care proprietarii nu își demolează construcțiile ilegale, măsura va fi dusă la îndeplinire de către municipalitate.

Prima intervenție a început astăzi pe strada Glad nr. 14, unde proprietarii au extins cu un etaj, fără autorizație de construire, garajul lipit de imobil. Astfel, acesta a fost încorporat până la nivelul acoperișului clădirii principale.

Costul lucrărilor de demolare va fi suportat de către proprietari, care au înțeles rolul măsurilor impuse și colaborează cu Primăria Timișoara pentru a restabili legalitatea.

Primarul Dominic Fritz a semnat în ultimul an peste 100 de dispoziții pentru demolarea construcțiilor ilegale ridicate pe domeniul public, care au fost duse la îndeplinire de echipele municipalității. Primăria continuă procesul de eliberare și recuperare a domeniului public, pentru a reda întregii comunități spațiile care îi aparțin.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

RABLA 2025. Bugetul pentru autovehicule termice și hibride, suplimentat

Publicat

pe

Bugetul pentru autovehiculele termice şi hibride din programul Rabla 2025, destinat persoanelor fizice, a fost suplimentat cu 45 de milioane de lei, a anunţat Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).

Conform AFM, persoanele interesate se vor putea înscrie în aplicaţia informatică începând de joi, 6 noiembrie, ora 10:00, până la 15 decembrie, ora 23:59, sau până la epuizarea fondurilor disponibile.

„Dorim să oferim o nouă şansă celor care nu au reuşit să se înscrie în prima etapă”, a declarat preşedintele AFM, Florin Bănică.

La lansarea programului, în 30 septembrie, bugetul de 200 de milioane de lei s-a epuizat în doar 13 minute.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite