Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Plan de 20 de milioane de euro pentru intersecţia de la Şoimuş

Publicat

pe

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara propune realizarea unui pasaj pe sub actualul DN 7 şi a trei bretele de legătură pentru modernizarea şi fluidizarea  intersecţiei cu DN 76 (la capătul sudic al podului peste Mureş de la Şoimuş). Investiţia s-ar ridica la aproape 20 de milioane de euro. Ultimul cuvânt îl vor avea decidenţii de la Bucureşti, din cadrul CNAIR.

Până la apariţia autostrăzii Deva – Orăştie, intersecţia DN 7 cu DN 76 era considerată cea mai periculoasă din ţară, din cauză că e situată în pantă, iar virajul la stânga, de pe DN 7 pe DN 76 sau invers, era extrem de periculos. Cu vreo patru ani în urmă, virajul la stânga a fost blocat prin amplasarea de parapeţi de beton. Au apărut, în schimb, două giraţii, situate la un kilometru distanţă una de cealaltă, cu ajutorul cărora este direcţionat traficul dinspre şi spre podul ce duce spre A 1 (prin nodul intermediar de la Şoimuş).

Adevărata soluţie e cea mai costisitoare

DRDP Timişoara a finalizat un studiu de fezabilitate pentru modernizarea intersecţiei. Firma contractată în acest scop a venit cu trei variante. Prima, de doar 6 milioane de euro, prevedea doar lărgiri ale benzilor şi menţinerea celor două giraţii. A doua, de 10 milioane de euro, prevedea eliminarea unei giraţii de pe DN 7. A treia variantă este considerată de Comitetul Tehnico-Economic al DRDP drept cea mai bună. Aceasta prevede realizarea unui pasaj subteran pe sub DN 7, în dreptul podului peste Mureş. Traficul care iese de pe podul de la Şoimuş, spre Deva, ar urma să fie direcţionat prin acest pasaj subteran. La fel ar urma să se întâmple şi cu traficul care vine dinspre Mintia şi se îndreaptă spre podul ce face legătura cu autostrada. Pe lângă pasajul subteran, proiectul presupune şi o supratraversare în cazul celor două bretele „subterane”, la ieşirea de sub DN 7, astfel încât acestea să nu se intersecteze.

CNAIR-ul decide

„În data de 22.12.2016, în şedinţa Comitetului Tehnico-Economic al D.R.D.P.Timişoara, au fost prezentate cele trei variante şi a fost avizată varianta care presupune realizarea unei intersecţii denivelate, formată din trei bretele, care să asigure circulaţia vehiculelor – fără restricţii de tonaj, în toate direcţiile de mers, eliminând punctele de întoarcere de la km 393+500 şi km 394+600. În cadrul acestei şedinţe au fost solicitate completări la documentaţie, urmând ca, după transmiterea acestora, documentaţia să fie transmisă la C.N.A.I.R. S.A. Bucureşti, în vederea avizărilor ulterioare, conform competenţelor. Este prematur a ne pronunţa în acest moment asupra soluţiei şi a detalia alte aspecte tehnice, deoarece, în cadrul procedurilor ulterioare de avizare, organismele avizatoare pot agrea altă soluţie. Pentru soluţia agreată de către D.R.D.P. Timişoara, valoarea devizului general este de 89.138.610 lei inclusiv TVA”, se arată într-un răspuns la întrebări pe tema investiţiei amintite, adresate de „Glasul Hunedoarei”.

Drum lung până la fapte

DRDP precizează că soluţia aleasă la Timişoara poate fi schimbată, la Bucureşti. În cazul în care, totuşi, la CNAIR se va accepta faptul că pasajul subteran este singura soluţie care ar rezolva cu adevărat problema de trafic din zonă şi, mai ales, dacă se vor găsi banii necesari, procedurile de licitaţie ar putea începe abia în vara acestui an, iar semnarea unui contract s-ar putea face doar în 2018. Lucrarea efectivă ar putea fi făcută în doi ani, conform estimărilor DRDP Timişoara.

Sursa: glasul-hd.ro

                                                                                                                                        

 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Din țară

Restricții de circulație pentru lucrări de reparații pe DN 68A Coșava – Margina. Care sunt rutele ocolitoare

Publicat

pe

Începând de luni, 12 mai 2025, până la finele lunii iunie, pe DN 68A, dinspre Coșava spre Margina, jud. Timiș, se vor desfășura lucrări la carosabil și se va circula îngreunat, cu restricții, atât ziua, cât și noaptea.

Lucrările, care se vor executa inclusiv pe timpul nopții, vor fi făcute în continuarea celor executate în primăvara anului trecut, de la Coșava spre calea ferată din localitatea Margina.

Aceste lucrări presupun tratarea tasărilor locale, ceea ce înseamnă că se face consolidarea drumului, inclusiv a structurii sale. Echipele antreprenorului Drumuri și Poduri Banat vor lucra de luni dimineața până vinerea la prânz, când echipele se vor retrage de pe drum și se va putea circula pe ambele sensuri, dar vor fi menținute restricțiile de viteză în zona de șantier.

În paralel, CFR Infrastructură Timișoara, prin S.C. Europan Prod S.A., va executa lucrări de reparații la trecerea la nivel cu calea ferată de la Margina, iar traficul se  va desfășura deviat, în zona CF, pe o variantă amenajată provizoriu.

Pentru a evita aglomerația pe acest sector, șoferii pot folosi următoarele rute ocolitoare:

* Pe direcția Nădlac – București: A1 Nod Balinț – A6 Lugoj – DN 6 Lugoj – DN 6 Caransebeș – DN 68 Caransebeș – DN 68 Hațeg – DN 66 Hațeg – DN 66 Simeria – A1 Simeria sau A1 Nădlac – A1 Arad – A11 Arad – DN 7 Arad – DN 7 Ilia – A1 Ilia;

* Pe direcția București – Nădlac: A1 Ilia – DN 7 Ilia – DN 7 Arad – A11 Arad – A1 Arad – A1 Nădlac.

Foto: DRDP Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Restricții de trafic la Timișoara pentru desfășurarea evenimentului TIMOTION 2025

Publicat

pe

La solicitarea Asociației Alergotură, comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea și restricționarea circulației rutiere, duminică, 11 mai 2025, în mai multe intervale orare, după cum urmează:

în intervalul orar 07:45 – 13:00, pe traseele:

  • Traseul cursei de ciclism 15 km: Bulevardul I.C. Brătianu (START) -strada 20 Decembrie – bulevardul C.D. Loga – bulevardul Regele Ferdinand – bulevardul Vasile Pârvan – bulevardul Corneliu Coposu – bulevardul Vasile Pârvan – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu- Piața Iancu Huniade (FINISH).
  • Traseul cursei de 10,5 km (1 tur) și 21 km (2 tururi): Piața Iancu Huniade (START) – strada 20 Decembrie 1989 – strada C.D. Loga – bulevardul Regele Ferdinand – bulevardul Vasile Pârvan – bulevardul Corneliu Coposu – strada Pestalozzi – Parcul Regina Maria – strada I.L. Caragiale – Piața Romanilor – bulevardul 3 August 1919 (pe trotuar) – traversare Parcul Regina Maria– mal stânga Canal Bega – traversare Podul Dragalina (pe trotuar) – mal dreapta Canal Bega – ieșire prin Parcul Justiției – strada George Enescu – bulevardul C.D. Loga – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade / Parcul Civic (FINISH).
  • Traseul crosului de 5 km: Piața Iancu Huniade (START) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul C.D. Loga – bulevardul Vasile Pârvan – bulevardul Corneliu Coposu – Parcul Regina Maria – mal stânga Canal Bega – Parcul Franz Joseph – Podul Mihai Viteazu (sensul spre Piața Iancu Huniade) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade / Parcul Civic (FINISH)

în intervalul orar 07:45 – 18:00, pe traseele:

  • Traseul crosului de 3 km: Piața Iancu Huniade (START) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul C.D. Loga – bulevardul Regele Ferdinand (1 bandă de circulație delimitată) – Splaiul Spiru Haret – mal dreapta Canal Bega – Splaiul Spiru Haret – strada George Enescu – bulevardul C.D. Loga – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade (FINISH)
  • Traseul cursei de 3 km biciclete: Piața Iancu Huniade (START) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevarduln C.D. Loga – bulevardul Regele Ferdinand – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade (FINISH).
  • Traseul cursei Micii Campioni (0,7 km): Piața Iancu Huniade (STRADA) -strada 20 Decembrie 1989 – Piața Iancu Huniade –strada Patriarh Miron Cristea – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade (FINISH).
  • Traseul cursei de 1 km: Piața Iancu Huniade (STRADA) – strada 20 Decembrie 1989 – bulevardul I.C. Brătianu – Piața Iancu Huniade (FINISH)

De asemenea, în perioada 10 mai 2025 – 11 mai 2025, parcarea publică din Piața Iancu Huniade va fi rezervată exclusiv organizatorilor evenimentului, în vederea instalării infrastructurii de start a evenimentului.

Șoferilor le este recomandat să folosească rute alternative pe perioada desfășurării evenimentului sportiv.

Citeste mai mult

Locale

Zece terase amplasate ilegal în centrul Timișoarei, desființate

Publicat

pe

După repetate avertismente și un ultimatum de 7 zile, Primăria Municipiului Timișoara a început operațiunea de desființare a teraselor care continuă să funcționeze ilegal în zona centrală.

10 operatori, care aleg să facă concurență neloială majorității care respectă legea, nu au depus documentația necesară pentru autorizare și nici nu au eliberat domeniul public.

Firmele au mimat conformarea prin depunerea simbolică a unei cereri sau a unui dosar incomplet, fără intenția reală de a intra în legalitate, astfel că mobilierul teraselor a fost ridicat.

„Nu acceptăm comerț ilegal în centrul Timișoarei. Nu poți ocupa spațiu public fără autorizație, fără să plătești niciun leu la bugetul local și să te mai aștepți să fii tolerat. E sfidător față de toți cei care muncesc corect și respectă legea. Cei care au ignorat ultimatumul de 7 zile și au depus doar hârtii de fațadă, ca să bifeze un număr de înregistrare, au făcut o alegere greșită. Legea e lege pentru toți. Majoritatea operatorilor economici funcționează legal și se pot baza pe administrația mea că nu vom proteja pe nimeni din cei care fac concurență neloială”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Costurile pentru ridicarea mobilierului amplasat ilegal pe domeniul public vor fi suportate de societățile responsabile.

Ocuparea domeniului public este reglementată printr-o hotărâre a Consiliului Local, care stabilește condițiile minime pentru desfășurarea activităților comerciale pe spațiul public. Printre acestea se numără și respectarea unor cerințe legate de aspectul, amplasamentul și siguranța teraselor. În ceea ce privește taxa, aceasta se ridică la 2 lei/mp/zi în zona A, în perioada mai – august, 1 leu mp/zi în lunile martie, aprilie, septembrie și octombrie și la 0,70 lei/mp/zi pentru lunile ianuarie, februarie, noiembrie și decembrie.

Operatorii comerciali se pot autoriza oricând, în conformitate cu legislația. Doar după obținerea autorizării pot să amplaseze mobilierul și să funcționeze.

Municipalitatea va continua operațiunile de verificare în toate zonele orașului, prin intermediul Poliției Locale.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite