Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Program de sărbători la Primăria Timișoara

Publicat

pe

Angajaţii Primăriei Timişoara intră, anul acesta, mai devreme în vacanţa de Crăciun. Mai exact, funcţionarii publici vor fi liberi cu 9 zile înainte de marea sărbătoare.  Astfel, ultima zi de lucru cu publicul va fi vineri, 16 decembrie 2016, programul urmând să fie reluat în data de 9 ianuarie 2017.

 

Astfel, programul pe departamente este următorul:

 

Compartimentul Administrare Fond Funciar – ultima zi de program cu publicul este data de 16.12.2016, urmând să fie reluat în data de 09.01.2017.

Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară îşi suspendă programul cu publicul în perioada 21.12.2016-06.01.2017. Astfel, ultima zi de lucru va fi în data de 20.12.2016, acesta reluându-se în data de 09.01.2017.

 

Ultima zi de program cu publicul la Serviciul Autoritatea Tutelară este vineri, 16.12.2016, acesta urmând să fie reluat în data de 09.01.2017.

 

Direcţia Clădiri Terenuri şi Dotări Diverse – Biroul Locuinţe îşi va suspenda programul cu publicul începând cu data de 19.12.2016 şi îl va relua în data de 09.01.2017.

Excepţie în acestă perioadă va face Casieria pentru activitatea de Pompe Funebre şi Coşerit din B-dul. 3 August 1919 nr. 17, care va funcţiona după următorul program:

-În perioada 19.12.2016-23.12.2016, 27-29.12.2016 şi 03.01.2017-06.01.2017 între orele 8.30-11.00, iar în intervalele 24-26.12.2016 şi 30.12.2016-02.01.2017 casieria va fi închisă.

Direcţia Comunicare

Serviciul Relaţionare Directă cu Cetăţenii (camera 12) îşi suspendă programul cu publicul în data de 19 decembrie 2016 şi îl va relua în data de 9 ianuarie 2016.

Centrul de Informare Turistică va funcţiona, în perioada 16.12.2016-11.01.2017, după următorul program: luni-vineri 10-18, sâmbătă 10-14, duminică-închis.

Excepţie fac zilele de 24 decembrie şi 31 decembrie, când programul va fi între orele 10-14.

În zilele de 25 şi 26 decembrie 2016, precum şi 1 şi 2 ianuarie 2017, programul de lucru cu publicul va fi suspendat.

La Directia Urbanism ultima zi de program de lucru cu publicul va fi în data de 16.12.2016, acesta urmând să  fie reluat în data de 09.01.2017.

Serviciul Achiziţii Publice va prelua documentaţiile specifice termenelor şi procedurilor de achiziţii publice în toate zilele lucrătoare, la Serviciul Relaţionare Directă cu Cetăţenii (camera 12, ghişeele 10 şi 11).

În perioada sărbătorilor de iarnă, respectiv în intervalul 19.12.2016-02.01.2017, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara va funcţiona după următorul program de lucru cu publicul:

 

La Serviciul de Evidenţă a Persoanelor

– conform programului existent (cu excepţia zilelor declarate libere)

La Serviciul de Stare Civilă

Din data de 19.12.2016 va funcţiona:

– Biroul Înregistrări Naşteri, conform programului existent

– Biroul Înregistrări Decese, conform programului existent

Ultima zi de oficiere a căsătoriilor va fi data de 23.12.2016.

 

În zilele declarate libere, respectiv 24, 26, 31 decembrie 2016 şi 2 ianuarie 2017, va functiona numai Biroul Înregistrări Decese, în intervalul orar 10.00-12.00.

 

Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara va lua măsuri pentru desfăşurarea programului de lucru cu publicul pe perioada sărbătorilor de iarnă 2016. Astfel,

ultima zi de program cu publicul va fi în data de 16.12.2016, programul de lucru fiind reluat în data de 09.01.2017, cu următoarele excepţii:

– Biroul Consiliere Cetăţeni şi Registratură şi Biroul lmpuneri Mijloace de Transport în perioada menţionată vor prelua şi vor înregistra toate declaraţiile contribuabililor persoane fizice şi juridice;

– Biroul Evidenţă Contribuabili şi Încasări Bugetare, în perioada menţionată, va încasa doar obligaţiile constând în amenzi, încasarea impozitelor şi taxelor locale, activitatea fiind reluată începând cu data de 09.01.2017;

– Serviciile de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara vor elibera în perioada menţionată certificate de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri la bugetul local atât pentru persoane fizice, cât şi juridice, doar pentru acele imobile pentru care nu este necesară prelucrarea informatică a datelor patrimoniale şi/sau nu este necesară achitarea obligaţiilor restante. Menţionăm că, cererile de eliberare a certificatelor de atestare fiscală pot fi depuse până în data de 16.12.2016, activitatea de întregistare a cererilor urmând a fi reluată din data de 09.01.2017. În cazul persoanelor fizice, certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri la bugetul local va fi eliberat  în baza evidenţei plăţilor existente la data de 16.12.2016.

Având în vedere dispoziţiile art. 159 alin. 5 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, conform cărora pentru bunul ce se înstrăinează proprietarul bunului trebuie să achite impozitul datorat pentru anul în care se înstrăinează bunul, certificatele de atestare fiscală eliberate în cursul lunii decembrie din anul fiscal 2016 pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor/terenurilor/mijloacelor de transport sunt valabile până la data de 31.12.2016.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Locale

„Kinder Expo“, produse și servicii pentru copii cu vârsta de până la 10 ani

Publicat

pe

Primul eveniment din vestul țării dedicat femeilor însărcinate, bebelușilor și copiilor cu vârsta de până la 10 ani, va avea loc în Timișoara, între 17 și 19 mai la Centrul Regional de Afaceri Timișoara.

Kinder Expo reunește o gamă completă de produse și servicii: de la cărucioare și scaune auto, la  servicii medicale,  mobilier, produse alimentare, îmbrăcăminte,  accesorii, cursuri gratuite, locuri de joacă, ateliere și workshop-uri, precum și tombole și multe alte surprize.

La târg vor participa peste 40 de firme din toată țara, reprezentând branduri cunoscute la nivel mondial, precum: Cybex, Britax Romer, Joie, Nuna, Philips Avent, Chicco, Baby Zen, Hartan Mercedes Benz, Bugaboo, furnizori de servicii medicale: Regina Maria, Medlife, Biogenis, Lifeline, Neoped, Eda Dent, Besmax, Arc Dental, Clinica Boia, firme de mobilier: Dada Shop, Lumea Piccolo, produse din industria alimentară: Maresi, YaYa Food, cărți, școli și grădinițe, îmbrăcăminte, accesorii și produse destinate îngrijirii copiilor.

În cadrul evenimentului se vor desfășura, pe parcursul celor trei zile, 15 cursuri susținute de persoane acreditate (Curs puericultură, Curs de siguranță auto și prim ajutor, Fă din nașterea ta o pveste by moașa Cami, Somnul bebelușului etc).

Organizatorii plănuiesc, în zona exterioară a spațiului expozițional, activități pentru copii (tobogane gonflabile, tras cu arcul, jocuri, atelier tip art therapy), bineînțeles dacă condțiile meteorologice vor fi favorabile. În interior va fi amenajat un spațiu de joacă pentru copii, unde vor avea loc workshop-uri (atelier de gătit, atelier de pictat, face painting, atelier de sculptat, teatru de păpuși, dansuri, etc.)

Toți vizitatorii târgului și participanții la cursuri, pe baza biletelor de intrare,  vor avea șansa de a câștiga, în cadrul tombolei expoziției, produse și servicii oferite de către expozanți, valoarea premiilor fiind de peste 8.000 euro.

Costul unui bilet de acces este de 25 de lei și poate fi achiziționat la intrarea în expoziție. Accesul la cursuri este permis în baza biletului de intrare din ziua respectivă. Copiii cu vârsta mai mică de 14 ani au acces gratuit.

Expoziția Kinder Expo poate fi vizitată între 17 și 19 mai după următorul program:

Vineri și sâmbătă între orele 10:00 și 20:00

Duminică între orele 10:00 și 19:00

Toate detaliile Evenimentului sunt disponibile și pe link-urile:

Facebook/Kinder.Expo

Instagram/kinder.expo

Citeste mai mult

Internațional

Articol de opinie. Agresiunile împotriva femeilor. Vor lua vreodată sfârșit?

Publicat

pe

„Violența împotriva femeilor și a fetelor este una dintre cele mai sistematice și mai frecvente încălcări ale drepturilor omului la nivel mondial. Țările UE nu fac excepție. Din păcate, o femeie din trei a fost victima unor violențe fizice sau sexuale.” (Consiliul Europei, 4 martie 2024)

Acest fenomen social global are impact major asupra bunăstării și sănătății fizice și mintale a mamelor care ne-au dat naștere, ne-au îngrijit și ne-au crescut. Motiv pentru care multe instituții legislative internaționale au dezvoltat în ultimele decenii un cadru juridic menit să prevină și să combată agresiunile, să pedepsească agresorii și să ocrotească, să consilieze și să sprijine victimele.

Uniunea Europeană

La 1 octombrie 2023, Consiliul Europei a aderat în bloc la Convenția privind combaterea violenței împotriva femeilor și a violenței domestice, formulată în 2011, la Istanbul, aceasta intrând automat în vigoare în toate țările ce fac parte din acest organism european. Prin acest instrument juridic, Consiliul a hotărât „să protejeze femeile împotriva tuturor formelor de violență și să prevină, să urmărească în justiție și să elimine violența împotriva femeilor și violența domestică”.

România

Începând cu anii 2000, în România au fost luate măsuri pentru abordarea pe plan juridic și social a acestui fenomen îngrijorător. Cu toate acestea, mulți experți susțin că multe cazuri de violență rămân încă nedeclarate.

  1. Poliția Română a intervenit la 108 831 de cazuri de violență domestică. Se pare că în ultimii cinci ani, numărul infracțiunilor de acest tip a crescut cu peste 19 mii de cazuri.

2024, ianuarie și februarie. Conform unui comunicat emis de Poliția Română la 24 martie 2024, în primele două luni din acest an polițiștii au fost nevoiți să intervină la 19 077 de cazuri de violență domestică. Majoritatea au fost îndreptate împotriva femeilor și minorilor.

Perspectiva Bibliei

La 29 aprilie 2024, pe jw.org, site-ul oficial al Martorilor lui Iehova, a fost publicat articolul „Siguranța femeilor – Perspectiva Bibliei”, ca resursă gratuită pentru femeile care au fost victime ale violenței și care au nevoie de vindecare și sprijin. În baza unor versete biblice emoționante, articolul prezintă punctul de vedere al lui Dumnezeu despre femei și ceea ce va face în viitor pentru a opri agresiunile de orice fel asupra femeilor.

În România, acest articol va fi prezentat pe parcursul lunii mai, în format electronic sau tipărit, atât autorităților locale, secțiilor de poliție, unităților de învățământ, penitenciarelor, cabinetelor medicale individuale și altor entități, cât și trecătorilor care se vor opri la bine cunoscutele cărucioare cu literatură amplasate în zonele pietonale intens circulate.

„Biblia oferă multă speranță pentru victimele violenței”, a declarat Ionuț Moraru, purtător de cuvânt al Martorilor lui Iehova. „Sperăm ca acest articol să le ajute pe femei să se simtă prețuite, apreciate și sprijinite.”

Pe site-ul jw.org pot fi găsite și alte articole care abordează acest subiect, cum ar fi:

Ajutor pentru victimele violenței domestice

Violența domestică — Cum i se poate pune capăt

Ce ar trebui să știu despre agresiunile sexuale? (Partea I): Măsuri de precauție

Ce ar trebui să știu despre agresiunile sexuale? (Partea a II-a): Vindecare

Citeste mai mult

Locale

Dezinsecție aeriană și terestră, la Timișoara. Avertismente pentru cetățeni și apicultori

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara organizează în perioada 20 – 27 mai 2024 a doua campanie de dezinsecție pentru eliminarea țânțarilor şi larvicidarelor.

Acțiunea include intervenții aeriene și terestre, pe domeniul public al orașului.

Operațiunile terestre vor avea loc între orele 21.00 – 06.00, iar cele aeriene se vor desfășura de la răsărit până la ora 10.00 și seara, de la orele 16.00 până la apus, în măsura în care vremea permite desfășurarea în siguranță a operațiunilor.

În această perioadă, locuitorii sunt rugați să evite pe cât posibil zonele în care se desfășoară acțiunea de dezinsecție, pentru a preveni orice incidente neplăcute.

Totodată, se recomandă apicultorilor ca, în perioada menţionată, să ia toate măsurile care se impun în vederea protejării albinelor și să scoată stupii în afara ariei de stropire.

Personalul implicat în efectuarea lucrărilor este calificat şi autorizat în conformitate cu  legislaţia în vigoare și este dotat cu echipament de protecţie corespunzător.

Produsele folosite sunt avizate de Comisia Naţională pentru Produse Biocide din cadrul Ministerului Sănătăţii şi se regăsesc în Registrul Naţional al Produselor Biocide avizate pentru profilaxia sanitar-umană de către Ministerul Sănătăţii (Cymina Plus, având substanţă activă Cipermetrin şi substanţă activă Bacillus thuringiensis israelensis, pentru combaterea larvelor). Substanţele fac parte din Grupa III de toxicitate (pesticide non-agricole), Tip 18 (insecticide, acaricide şi produse pentru combaterea artropodelor).

Primăria Municipiului Timișoara ia toate măsurile necesare pentru a proteja sănătatea cetățenilor și a animalelor de companie și pentru a asigura o bună calitate a vieții în oraș.  În același timp, asociaţiile de proprietari/locatari, proprietarii de gospodării individuale şi cetăţenii care locuiesc în imobile cu două sau mai multe apartamente, au obligația, la rândul lor, să efectueze prin operatorii specializaţi, lucrările de deratizare şi dezinsecţie, în termen de 5 zile de la constatarea apariţiei rozătoarelor sau insectelor.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite