Comercializarea mărţişoarelor, felicitărilor şi a altor miniaturi reprezentative pe raza municipiului Timişoara va fi permisă între 24 februarie 2018 – 1 martie 2018.
Perioada înscrierii pentru obţinerea Avizului pentru desfăşurarea comerţului stradal este 15.02.-19.02.2018, la ghişeul 8 sau 9, unde se va depune o cerere tip şi copie a actului de identitate, iar pentru Piaţa Victoriei se va depune carte de identitate eliberată de Serviciul de Evidenţa Persoanelor Timişoara, precum şi fotocopie a standului şi produselor comercializate.
Comercializarea se va putea face în următoarele locaţii, pe o suprafaţă de 2 mp: Piaţa Victoriei (maximum 200 amplasamente); Ceas Floral- bd. Proclamaţia de la Timişoara-platou;str.Mărăşeşti (de la str.Brediceanu spre Piaţa Mărăşti);Parcul Copiilor (bd.Revoluţiei 1989)-platou, Piaţa A.Mocioni-platou (maximum 6 amplasamente); bd. Regele Carol I ( de la str.I.Văcărescu până la str.Gen.I.Dragalina); Piaţa Nicolae Bălcescu; Dâmboviţa-platou;Calea Şagului colţ cu str.A.Ipatescu (maximum 20 amplasamente);Calea Şagului colţ cu str.L.Rebreanu; în fata Pieţei Doina-platou;Calea Martirilor colţ cu str.Naturii (maximum 20 amplasamente);Piaţa zona Soarelui; Calea Buziaşului-platou; zona Spitalului Judeţean ( str.Arieş); str.Daliei (între str.Al Vaida Voievod şi L.Catargiu) maximum 50 amplasamente, str.S.Bărnuţiu – Calea Dorobantilor (zona Modern);Piaţa Traian; Calea Sever Bocu – str.Sf. Ap.Petru şi Pavel; Calea Aradului- str.Liege; C.Torontalului-platou; str.Circumvalaţiunii-platou; zona Piaţa Dacia; str.Gen.Dragalina- b-dul Gării.
Operatorii economici au obligaţia de a deţine, la locul de vânzare, Avizul pentru desfăşurarea comerţului stradal, eliberat de Biroul Autorizare Activităţi Comerciale şi Gestiune Spaţii Publicitare, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public – în original, documentul de identitate al vânzătorului care să coincidă cu identitatea persoanei menţionate în avizul solicitat.
Încălcarea prevederilor legislaţiei în vigoare atrage sancţiunea contravenţională a persoanei sau reprezentantului firmei, de către agenţii constatatori şi retragerea avizului de către emitent. Salubrizarea permanentă a amplasamentului ocupat este obligatorie, încălcarea acestei prevederi ducând la retragerea Avizului.
Cedarea dreptului de folosinţă a amplasamentului ocupat de către deţinătorul avizului altei persoane, duce la retragerea Avizului şi sancţionarea contravenţională.
Taxa de autorizare, taxa de imprimat şi taxa de ocupare a domeniului public- 3 lei/mp/zona A sau 2 lei/mp/zona B, se achită la momentul înregistrării cererii la caseria camerei 12, după emiterea notei de plată de la ghişeul 8 sau 9, fără posibilitatea restituirii acestor taxe.