Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Social

La câți ani de închisoare a fost condamnată Elena Udrea

Publicat

pe

Udrea a fost condamnată pentru trei acuzații de luare de mită și o acuzație de abuz în serviciu, dar a fost achitată pentru acuzația de tentativă de deturnare de fonduri europene.

Procurorii ceruseră o pedeapsă de peste 20 de ani de închisoare.

Cei care și-au recunoscut acuzațiile în acest dosar au fost condamnați la închisoare cu suspendare, iar cei care nu au recunoscut acuzațiile au primit închisoare cu executare. Este vorba despre Elena Udrea, Rudel Obreja, fostul președinte al Federației Române de Box, și Tudor Breazu, fostul asistent personal al Elenei Udrea.

Astfel, Rudel Obreja, fostul președinte al Federației Române de Box, a primit cinci ani de închisoare. Tudor Breazu, fostul asistent personal al Elenei Udrea, a fost condamnat la trei ani de închisoare cu executare.

Fostul secretar general în MDRT Gheorghe Nastasia a fost condamnat la patru ani de închisoare cu suspendare. De asemenea, Ana Maria Topoliceanu, fosta șefă a Companiei Naționale de Investiții, a fost condamnată la trei ani de închisoare cu suspendare, pentru luare de mită.

Ștefan Lungu, fost consilier al Elenei Udrea, a fost condamnat la un an și șase luni de închisoare cu suspendare. Fostul ministru Ion Ariton a fost achitat în acest dosar.

Contactat de Digi24, Ion Ariton a declarat că nu vrea să facă niciun comentariu pe tema deciziei judecătorilor.

De asemenea, Elena Udrea are de plătit peste 8 milioane de lei către Autoritatea pentru Turism. Instanța a decis și confiscarea a aproape 1 milion de lei.

Rudel Obreja are de plătit despăgubiri de 700.000 de lei către Ministerul Turismului și Dezvoltarii. De asemenea, instanța a decis să-i confiște trei milioane de lei.

De asemenea, Elena Udrea trebuie să dea înapoi echivalentul în lei al sumei de 600.000 euro către martorul Boian Corin şi echivalentul în lei al sumei de 300.000 euro către martorul Gărdean Adrian.

În plus, Elena Udrea, Tudor Breazu și Rudel Obreja au de plătit cheltuieli judiciare de 20.000 de lei.

În această dimineață, fostul ministru spunea că se așteaptă la o altă decizie – achitarea.

„Evident e un moment important după doi ani şi ceva de când durează acest proces. Acest dosar este făcut exclusiv pe declaraţiile unor persoane care au încercat să se salveze în felul acesta. Din punctul meu de vedere aşa cum am cerut soluția nu poate să fie decât aceea de achitare”, a spus Elena Udrea.

Dosarul Gala Bute a ajuns la instanţa supremă în aprilie 2015. Procurorii îi acuză de fapte de corupţie pe fostul ministru al Dezvoltării Regionale şi Turismului Elena Udrea, fostul ministru al Economiei Ion Ariton, fostul preşedinte al Federaţiei Române de Box Rudel Obreja, fostul director al Companiei Naţionale de Investiţii Ana Maria Topoliceanu, fostul asistent personal al Elenei Udrea, Tudor Breazu, fostul consilier al Elenei Udrea, Ştefan Lungu, fostul secretar general în MDRT Gheorghe Nastasia şi pe omul de afaceri Dragoş Botoroagă.

Elena Udrea ar fi finanţat ilegal, din bugetul Ministerului Dezvoltării, organizarea Galei Bute în 2011. De asemenea, ar fi încasat comisioane de 10% din contractele ministerului, spun procurorii.

Procurorii au arătat în rechizitoriu că în 24 iunie 2011 a fost încheiat un contract de servicii, atribuit prin negocierea fără publicarea unui anunţ de participare, între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) şi SC Europlus Computers SRL, firma lui Rudel Obreja, având ca obiect prestarea serviciilor de promovare a României în cadrul evenimentelor desfăşurate cu ocazia organizării Galei Internaţionale de Box profesionist de către Federaţia Română de Box.

În baza acestui contract, la 1 februarie 2012, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a efectuat plata serviciilor de promovare în valoare de 8.116.800 lei.

„Fondurile publice au fost utilizate într-o modalitate interzisă de lege, respectiv pentru finanţarea unui eveniment sportiv organizat de către o societate comercială, iar suma achitată în baza contractului constituie în întregime un prejudiciu produs în patrimoniul ministerului. Prin încheierea contractului s-a urmărit în realitate asigurarea fondurilor necesare organizării galei de box menţionate, iar achiziţia de servicii de publicitate a reprezentat doar o justificare formală, pentru care nu există o nevoie reală a ministerului, cu unicul scop de a da o aparenţă de legalitate contractului. Mai mult, contractul a fost atribuit cu încălcarea procedurilor legale de achiziţie publică şi au fost achiziţionate servicii care nu se regăsesc printre categoriile de cheltuieli eligibile pentru programele cu finanţare europeană”, potrivit procurorilor.

Anchetatorii au susţinut că Elena Udrea a avut cea mai importantă contribuţie la săvârşirea acestor fapte şi la producerea rezultatului, deoarece ea a luat decizia organizării galei în urma unor discuţii informale cu Rudel Obreja, a determinat adoptarea actelor normative care au creat cadrul finanţării evenimentului, a cerut în mod repetat funcţionarilor din subordine să se întâlnească cu Obreja pentru a identifica soluţii în cazul încheierii contractului şi a participat nemijlocit la stabilirea bugetului care urma să fie alocat de către MDRT în afara cadrului reglementat de procedura achiziţiilor publice.

 

Sursa: DIGI24.ro

 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Social

Un nou adăpost pentru oamenii străzii, la Timișoara. Cum puteți să anunțați dacă îi vedeți în frig

Publicat

pe

Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara, în parteneriat cu Primăria Timișoara, deschide vineri, 20 decembrie 2024, un nou adăpost de urgență destinat să ofere îngrijire persoanelor vulnerabile, rămase să trăiască pe stradă.

Adăpostul va funcționa pe toată perioada iernii și va asigura protecție și asistență celor aflați într-o situație de risc.

„Suntem într-o perioadă cu temperaturi scăzute, când avem datoria să răspundem cu umanitate și să întindem o mână de ajutor celor care nu au un adăpost cald. În Timișoara e o mare presiune pentru astfel de servicii și de aceea deschidem un nou centru pentru cei aflați în condiții de risc, pe stradă. De multe ori, aceste servicii sunt vitale pentru ca mulți dintre ei să treacă cu bine peste iarnă”, spune primarul Dominic Fritz.

„Prin deschiderea acestui spațiu, ne dorim să oferim un refugiu celor mai vulnerabili membri ai comunității noastre, care se confruntă cu greutăți mari, în special pe perioada iernii. Acesta este un pas important în direcția protecției sociale, iar siguranța celor care vor beneficia de adăpost, dar și a locuitorilor din zonă, este garantată”, spune Emese Eszteró, directorul general al Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.

Adăpostul de urgență este situat pe strada Martir Elena Nicoară nr.5 (fosta stradă Cântului), în incinta punctului termic nr.54, care se află în proprietatea Municipiului Timișoara și a fost atribuit spre folosință Direcției de Asistență Socială pentru o perioadă de un an. Adăpostul de urgență va funcționa 24/7. Funcționarea va fi asigurată de Complexul de Servicii Sociale „Sfântul Francisc”. Noul spațiu a fost pregătit corespunzător, au fost realizate procedurile de dezinsecție, dezinfecție și deratizare și va asigura un număr de 70 de locuri.

Adăpostul va fi supravegheat în permanență prin pază autorizată, garantând astfel un mediu sigur pentru persoanele cazate și pentru locuitorii din zonă.

Spațiul va oferi nu doar un adăpost temporar, ci și condiții de igienă, trei mese pe zi, asistență medicală primară, consiliere psihologică și suport emoțional, precum și consiliere în vederea obținerii unor drepturi, contribuind astfel la protejarea acestei categorii vulnerabile a populației. După deschidere, vor fi informate și celelalte instituții ale comunității locale, astfel încât să se poată aduce persoanele din stradă în adăpost și să fie protejate de condițiile meteorologice extreme.

Direcția de Asistență Socială are două centre destinate persoanelor fără adăpost care funcționează pe toată perioada anului, nu doar în sezonul rece: Centrul pentru Persoane fără Adăpost de pe strada Telegrafului nr. 8 și Centrul de Suport pentru Situații de Urgență/Criză de la Pădurea Verde. Ambele centre fac parte din Complexul de Servicii Sociale „Sfântul Francisc”.

Persoanele care au nevoie de adăpost se pot prezenta direct la locația adăpostului. De asemenea, la fel ca în fiecare an, autoritățile fac apel la timișorenii care observă persoane fără adăpost  rămase pe stradă să semnaleze acest lucru prin numărul de urgențe sociale al Direcției de Asistență Socială, 0356.981, sau prin apelarea numărului de urgență 112.

Citeste mai mult

Social

ÎNSCRIERI la Timotion 11, cea mai mare campanie de strângere de fonduri cu tematică sportivă din vestul României

Publicat

pe

Organizații, grupuri de inițiativă şi unități de învățământ public din judeţele Timiş, Arad, Caraş-Severin şi Hunedoara sunt invitate să depună proiecte până în data de 18 decembrie 2024, pentru a fi parte din cea mai amplă campanie filantropică cu o componentă sportivă din vestul ţării.

În această primă etapă, echipele își înscriu proiectele, iar anul acesta nu există un număr fix de proiecte care vor intra în cursă – lista proiectelor finaliste va fi stabilită de către membrii juriului, în funcție de calitatea aplicațiilor. Proiectele selectate pentru campania de strângere de fonduri vor fi anunțate pe data de 13 ianuarie.

Modalitatea de desfășurare a programului Timotion 2025 este simplă:

Proiectele selectate sunt prezentate pe platforma de donaţii www.timotion.ro.

În februarie se deschid campaniile de strângere de fonduri: fiecare alergător/biciclist, donează taxa de participare la cursă unuia din proiectele alese, de asemenea, poate mobiliza comunitatea sa de prieteni și susținători să doneze pentru unul sau mai multe proiecte. Se pot înregistra şi donaţii directe, care nu presupun implicarea în evenimentul sportiv.

Suport și Recunoaștere: Echipele de proiect beneficiază de suport și resurse pentru desfășurarea strângerii de fonduri, pentru că binele este un sport de echipă.

Evenimentul sportiv principal: În ziua de 11 mai 2025, comunitatea participă la evenimentul de alergare şi pedalare din Timişoara, întâlnind organizațiile și contribuind la atingerea obiectivului financiar al proiectelor.

„Timotion este o mişcare a comunității, care anul acesta vrea să facă bine la nivel regional. Ne dorim să mobilizăm şi diaspora internă să (re)descopere sentimentul implicării. De-a lungul timpului, comunitatea a oferit suport în strângerea de fonduri pentru iniţiative care sprijină copii cu afecțiuni cognitive și motorii, tineri defavorizați, vârstnici, persoane cu afecțiuni oncologice și alte boli grave, mame vulnerabile, protejarea mediului și a animalelor, dar și proiecte culturale sau educaţionale.

Încurajăm proiectele care își propun să rezolve o nevoie reală din comunitate și cu potențial de mobilizare a susținătorilor, indiferent de domeniu, activități sau categoria de beneficiari.” a declarat Daniela Chesaru, directoarea Fundației Comunitare Timişoara.

„Timotion deschide un nou deceniu de km de bine, după ce în ultimele 10 ediţii a adunat peste 30.000 de participanţi la curse, peste 1.200 voluntari, donaţii de peste 3.363.000 lei strânse pentru 155 de proiecte comunitare. Timotion urmărește să inspire comunitatea să adopte un stil de viață sănătos, în care mişcarea fizică este o opțiune, în acelaşi timp cu implicarea civică.” a declarat Alex Lorinţi, preşedintele Asociaţiei Alergotura.

De asemenea, în perioada 4 noiembrie – 6 decembrie, echipa Fundaţiei Comunitare Timişoara va oferi consiliere în redactarea proiectelor tuturor celor interesaţi de această oportunitate de susţinere.

Mai multe informații despre criteriile de selecție, ghidul aplicantului, formularul de aplicare şi sesiunile de consultări se găsesc la www.timotion.ro.

Fundaţia Comunitară Timişoara şi Asociaţia Alergotura sunt organizatorii campaniei şi evenimentului Timotion, care are loc la Timişoara anual, începând cu 2015.

Citeste mai mult

Social

Conferința „Modern Family Challenges” la Timișoara. PROGRAMUL evenimentului

Publicat

pe

În luna octombrie continuăm seria de conferințe educative „Modern Family Challenges” cu o ediție în Timișoara.

Sâmbătă, pe 5 octombrie, între orele 10:00 și 14:00, părinții din Timișoara sunt invitați să participe la o sesiune plină de informații utile și experiențe interactive, menite să sprijine educația și dezvoltarea noilor generații de părinți.

Intrarea este liberă, iar participanții vor avea ocazia să descopere sfaturi valoroase și să ia parte la experiențe interactive oferite de partenerii noștri.

Înscrierea se face pe platforma www.moderndads.ro, secțiunea Evenimente.

Conferința va debuta cu un moment introductiv dedicat provocărilor moderne ale familiei, urmat de o serie de prezentări și momente care vor aborda teme esențiale pentru părinții moderni: sănătatea fizică și emoțională a copilului, importanța jocului în dezvoltarea lui, educația financiară a copilului și bugetul familiei și multe altele.

Gabriela Maalouf, psiholog specializat în tehnici de inteligență emoțională și parenting, va discuta în cadrul prezentării „Cum să înțeleg emoțiile copilului meu?” despre modalități prin care părinții pot dezvolta o relație mai puternică și mai deschisă cu copiii lor, bazată pe înțelegerea profundă a emoțiilor și nevoilor celor mici, despre cum pot gestiona relația copiilor cu tehnologia și tantrumurile specifice vârstei. De asemenea, stilul de parenting specific părinților și relația de cuplu odată cu nașterea copilului, sunt elemente esențiale, care pot influența dinamica familiei.

PROGRAM EVENIMENT:

Cum să înteleg emoțiile copilului meu. Gestionarea în familie a tantrumurilor, crizelor de furie și accesul la ecrane, Gabriela Maalouf, Psiholog

Prevenția și trusa de prim ajutor în sezonul rece, Daniela Haidu, Dr Farmacist & Partener Young Living

Cea mai importantă conversație e și despre bani!  Roxana Nicoleta Baciu – Coordonator Zonal Comunicare, Profesor Scoala de Bani.

Family Talks: Joaca – formă de relaxare și de învățare pentru copil

Conferința este organizată în colaborare cu parteneri de încredere precum BCR & Școala de Bani, Young Living, Cappy și Mommy HAI.

Te așteptăm să ni te alături și să contribui, alături de noi, la creșterea unei generații de copii echilibrați și bine pregătiți pentru viitor!

Detalii suplimentare și înscriere pe: www.moderndads.ro/modern-family-timisoara/

Despre „Modern Family Challenges”

„Modern Family Challenges” este un proiect dezvoltat de agenția Creative Energy Corner și este dedicat susținerii părinților în provocările zilnice ale educației și dezvoltării copiilor, prin conferințe, workshop-uri și sesiuni de informare organizate în diferite orașe din România: București, Brașov, Iași, Cluj -Napoca.

Contact media & organizator: sofia.frunza@energycorner.ro

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite