Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Social

Laborator digital la Liceul Teoretic ”Grigore Moisil” din Timișoara

Publicat

pe

De miercuri, elevii din Timișoara au la dispoziție un laborator digital amenajat de Primăria Municipiului Timișoara la Liceul Teoretic ”Grigore Moisil” din Timișoara, în urma propunerilor și voturilor primite de la cetățeni în cadrul programului ”Timișoara decide!”, primul program de bugetare participativă al orașului, lansat anul trecut.

„Avem nevoie de profesori care aduc învățământul nu doar în prezent, ci mai ales în viitor, utilizând noile tehnologii. Și asta se întâmplă cu acest proiect care este unul din cele 8 care au câștigat anul trecut campania Primăriei de buget participativ și a reușit să coaguleze comunitatea în jurul acestei idei. Felul în care a fost gândit proiectul arată că elevii de la Moisil se văd parte a unei comunități, pentru că aici nu vor învăța doar ei, ci ușa este deschisă către alți elevi din Timișoara. Și vreau să îi felicit pe elevii de aici pentru că vor fi mentori pentru alți elevi de la alte licee și îi vor învăța ce știu ei. E un exemplu perfect de cum se dezvoltă o comunitate: cu viziune, cu deschidere față de ceilalți și față de noile tehnologii, cu mobilizarea tuturor energiilor care există pentru a atinge un scop comun”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Laboratorul digital inteligent este dotat cu tehnologie de ultimă generaţie: calculatoare cu softuri de design grafic incluse, tablă interactivă, roboţi educaţionali multifuncţionali, imprimante 3D, ochelari VR, la care vor avea acces gratuit elevii şcolilor şi liceelor din Timișoara. În timpul petrecut în laborator, ei vor fi ghidaţi de membri ai echipei Liceului Moisil, care îi vor ajuta să folosească echipamentele și alături de care vor experimenta învățarea creativă și transdisciplinară. Noul laborator va dezvolta competențe digitale, competențe esențiale pentru pregătirea elevilor pentru meseriile viitorului.

„Acest tip de investiție este una pe care vrem să replicăm și există o linie de finanțare europeană prin PNRR pe care vrem să o accesăm pentru a aduce acest tip de laborator digital în toate liceele timișorene”, a mai adăugat primarul Dominic Fritz.

Elevii și profesorii din liceul ”Grigore Moisil” au cunoștințele necesare și dorința de a-i ajuta pe cât mai mulți copii din comunitate să învețe programare, design grafic, robotică, data science, să îi ajute să descopere lumea cu ajutorul tehnologiei și, nu în ultimul rând, să facă toate aceste lucruri în echipă, prin colaborare. Laboratorul digital va putea deservi cel puțin 1.200 de copii din comunitate, anual, în cicluri de învățare de câte trei luni.

Pe lângă cunoștințele tehnice, aceștia vor dezvolta o serie de competențe transversale, cum ar fi capacitatea de a rezolva probleme complexe, creativitatea, coordonarea cu ceilalți, gândirea critică, dar și abilitatea de a analiza și de a lua decizii.

Pentru implementarea acestui proiect, Municipiul Timișoara și Consiliul Local au alocat suma de 400.000 lei.

Primul proiect de bugetare participativă, dat în funcțiune la finalul lunii trecute, este cabinetul de robotică amenajat de Primăria Municipiului Timișoara la Școala Gimnazială nr. 30 pentru integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale și pentru activități care să implice comunitatea de elevi din oraș.

Toate proiectele câștigătoare în cadrul proiectului de bugetare participativă pot fi vizualizate aici: decidem.primariatm.ro/bp

Social

Copiii din localitatea Otelec s-au întâlnit cu iepurașul

Publicat

pe

Sărbătorile Pascale au fost celebrate de copiii din Otelec printr-o activitate educațională desfășurată în data de 30 martie 2024.

Evenimentul „Întâlnire cu iepurașul”, organizat de Asociația „Inițiativă în Educație” în parteneriat cu Primăria Otelec, a fost destinat tuturor copiilor din localitate și a cuprins mai multe ateliere pregătite pentru aceștia.

La activități au participat aproximativ 60 de copii de toate vârstele, dar și părinți curioși care le-au fost alături celor mici. Copiii au descoperit atelierul de povești în limba română și maghiară, au pictat ouă de lemn și au dat dovadă de creativitate și îndemânare la atelierul de filțuit.

„Ne bucurăm să revenim în această comunitate. Anul trecut i-am descoperit pe copilașii din Otelec și ne-am dorit să păstrăm tradiția de a veni la ei și a le pregăti ateliere educaționale. Elementul de noutate este important pentru cei mici, de aceea ne-am propus ca în acest an să le oferim experiențe noi și variate. Copiii au descoperit metode de lucru din pedagogia Waldorf. Au lucrat cu lână pentru a realiza figurine de primăvară, au filțuit semne de carte și și-au realizat propriile felicitări pascale.” a declarat Anna Maria Gal Văcărescu, coordonator al activității și voluntar al organizației „Inițiativă în Educație”.

Activitățile s-au desfășurat în parcul din sat, care a fost amenajat și colorat special pentru copii de către voluntarii asociației: Liuba Serariu, Andrada Mazilu și Anna Maria Gal Văcărescu.

„Unul dintre cele 4 ateliere pregătite la Otelec a fost realizat în cadrul proiectului „Steam la puterea inEDU II”, proiect finanțat prin fondul Științescu. Celălalte activități au fost derluate cu sprijinul primăriei.” Activitățile desfășurate în comunitățile din mediul rural au „superputerea lui împreună”. Așa ne place nouă să denumim eforturile comune pe care le depunem pentru a realiza evenimente educaționale non-formale cât mai valoroase pentru copii. Suntem recunoscători voluntarilor, partenerilor, dar și sponsorilor.” a precizat Andrada Mazilu, co-fondator „Inițiativă în Educație”.

Surprizele nu s-au încheiat pentru cei mici. Copiii au primit la finalul activităților un pachețel de Paște oferit de Primăria Otelec.

„Îmi doresc să le ofer copiilor din Otelec cât mai multe experiențe educaționale și culturale, să creăm evenimente cu tradiție în comunitatea noastră și să îi stimulez prin participarea la activități non-formale. Le mulțumesc copiilor că au dat curs invitației noastre și îi asigur că vom continua și cu alte activități similare!”, a încheiat Silvia Fechete, primar Otelec.

Persoană de contact: Andrada Mazilu

Coordonator proiect „Spațiul de cultură”

0754 21 21 44

contact@inedu.ro

Despre Asociația Inițiativă în Educație:

Asociația Inițiativă în Educație susține si contribuie la îmbunătățirea mediului educațional și cultural prin crearea de contexte de învățare și dezvoltare pentru elevi, profesori și părinți din județul Timiș.

Citeste mai mult

Social

Program de formare care încurajează cadrele didactice să organizeze activități de învățare în spații muzeale

Publicat

pe

Dascălii din Timișoara au avut ocazia de a participa la un program de formare inovator, descoperind cum pot facilita contexte de învățare în muzee.

În perioada 14 – 19 martie 2024 a avut loc programul de formare „Muzeul-spațiu de învățare” realizat de Asociația „Inițiativă în Educație” și dedicat cadrelor didactice din învățământul preuniversitar. Acesta a cuprins 16 ore de formare teoretică, dar și activități practice, jocuri în echipă, tururi ghidate și exerciții de reflecție.

Programul le-a permis cursanților să cunoască tipologia programelor de educație muzeală și etapele elaborării unui proiect educativ în muzeu, valențele educative ale patrimoniului, modalitățile teoretice și practice de interpretare a patrimoniului pentru public și comunitate, dar și metode și concepte utilizate în educația muzeală.

Activitatea de formare s-a desfășurat pe parcursul a 5 zile, timp în care profesorii au intrat în contact cu diferiți facilitatori și invitați. Dintre aceștia amintim: Sergiu Dema și Cristina Dema, muzeografi ai muzeului Stefan Jäger din Jimbolia, Alina Cristescu și Bogdan Rață, co-fondatori Kunsthalle Bega, Darius Sala și Zoran Marcov, muzeografi ai Muzeului Național al Banatului, Adriana Herman, formator Centrul pentru Formarea Continuă în Limba Germană Sibiu ș.a

În cadrul programului de formare a fost realizată și o cartografiere a muzeelor din Timișoara, iar profesorii au descoperit oferta educațională a acestora. De asemenea, cadrele didactice participante au avut ocazia de a exersa medierea culturală în cadrul expoziției „Crâmpeie identitare: farmecul vieții șvăbești”, organizate în proiect.

„Ne-am dorit foarte mult implementarea acestui proiect, deoarece credem cu tărie că educația muzeală poate fi o parte activă în formarea elevilor și că este extrem de necesară în demersurile culturale. Inițiativa noastră urmărește dezvoltarea unor parteneriate strategice între școli și instituții culturale, contribuind astfel la creșterea calității educației și la formarea unei comunități educaționale active și angajate în dezvoltarea culturală a orașului și a regiunii. Sperăm că profesorii participanți au găsit doza de inspirație necesară și materiale suficiente care să-i susțină în realizarea a mai multor activități și proiecte în muzee. Suntem recunoscători tuturor celor care au contribuit la realizarea acestui program și le mulțumim muzeelor care au fost deschise colaborării. Apreciem în mod deosebit continuarea parteneriatului cu Muzeul Național al Banatului și suntem recunoscători pentru turul oferit de Muzeul de Artă din Timișoara”, a declarat Andrada Mazilu, coordonatorul proiectului.

Evenimentul este organizat în parteneriat cu Municipiul Timișoara prin Centrul de Proiecte în cadrul proiectului „FORMA inEDU”. Proiectul urmărește valorificarea resurselor culturale și integrarea artei în mediul școlar prin crearea de contexte educaționale care formează și consolidează competențele pedagogice și interculturale ale cadrelor didactice și dezvoltă parteneriate și rețele culturale la nivel local și regional în perioada februarie – iunie 2024 în Timișoara.

Proiectul face parte din Programul Cultural Național „Timișoara – Capitală Europeană a Culturii în anul 2023” și este finanțat prin programul Power Station+ | Școli creative, derulat de Centrul de Proiecte Timișoara, cu sume alocate de la bugetul de stat, prin bugetul de la Ministerul Culturii. Programul are scopul de a crea contexte educaționale care să promoveze învățarea interdisciplinară și să formeze cadre didactice ca mediatori culturali și transmițători ai culturii.

Despre Asociația Inițiativă în Educație:

Asociația Inițiativă în Educație susține si contribuie la îmbunătățirea mediului educațional și cultural prin crearea de contexte de învățare și dezvoltare pentru elevi, profesori și părinți din județul Timiș.

Citeste mai mult

Social

Conferință în cadrul proiectului „Public Art”

Publicat

pe

Asociația Sfera Timișoarei anunță cu bucurie Conferința „Public Art“, vineri, 22 martie 2024, de la ora 13:00, la Liceul Tehnologic „Petre Mitroi” din comuna Biled, județul Timiș.

Conferința încheie cu succes proiectul educațional „Public Art“ derulat în perioada aprilie 2023 – martie 2024 de Asociația Sfera Timișoarei în parteneriat cu Primăria Comunei Biled.

În cadrul evenimentului vom celebra împreună rezultatele proiectului implementat în peste 10 localități din județul Timiș. Vă invităm să participați, să vă lăsați inspirați de bunele practici dezvoltate, să interacționați cu alte cadre didactice din școlile bănățene și să descoperiți impactul pe care l-a avut acest proiect în viața a sute de copii din județul nostru.

„Public Art“ este un proiect de educație prin cultură implementat în județul Timiș prin 3 componente cu un impact major în mediul rural:

Școala Public Art

Public Art pentru profesori

Caravana Public Art

În cadrul componentei „Școala Public Art“, elevii au avut ocazia de a-și dezvolta creativitatea, diferite abilități și competențe personale. Activitățile incluse în această componentă au contribuit la dezvoltarea socio-emoțională a elevilor și au avut impact extraordinar asupra dezvoltării caracterului copiilor. Elevii au descoperit importanța perseverenței, și-au cultivat răbdarea, și-au dezvoltat simțul estetic și au învățat să lucreze împreună.

Activitatea de formare Dezvoltarea competențelor cheie prin artă, știință și lectură s-a derulat în 4 localități din județul Timiș, oferind sprijin și pregătire celor aproape 60 de cadre didactice în actul de predare. Ne-am propus ca prin aceste programe de formare să creștem motivația pentru învățare în rândul elevilor și să sprijinim instituțiile să prevină abandonul școlar prin crearea unor experiențe educaționale pozitive.

Caravana „Public Art“ este un concept  prin care arta a ajuns în viața copiilor, trecând pragul localității într-o caravană. În cadrul caravanei au avut loc diferite activități precum: întâlniri cu artiști contemporani, artiști, muzicieni, ilustratori și scriitori, ateliere de teatru, dans și muzică, activități dedicate cunoașterii și promovării patrimoniului, activități de promovare a culturii scrise și altele.

Detalii conferință:

Dată: vineri, 22 martie 2024;

Ora: 13:00;

Locație: Liceul Tehnologic „Petre Mitroi” din comuna Biled, județul Timiș

Vă invităm să ne fiți alături la evenimentul de încheiere a proiectului „Public Art“ unde vom povesti experiența noastră alături de cadrele didactice care au facilitat activitățile educaționale și vom anunța în continuare planurile noastre de a continua activitățile educaționale și culturale pentru copiii din mediul rural.

Proiectul cultural „Public Art“ este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, Apel PNRR/2022/C11/I5 – 1 și implementat de Asociația Sfera Timișoarei în perioada aprilie 2023 – iunie 2024.

Proiectul „Public Art“ creează contexte educaționale artistice, culturale şi creative pentru comunitățile rurale şi urbane mici cu un deficit în acest domeniu.

Proiectul contribuie la reducerea abandonului şcolar prin implicarea elevilor în activităţi non-formale și dezvoltarea competenţelor cheie în rândul beneficiarilor.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția finanțatorului.

Finanțatorul nu este responsabil de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Coordonatori proiect: Oana Grimacovschi, Andrada Mazilu și Mirela Olariu.
Responsabil comunicare: Elena Ilie.

Parteneri în cadrul proiectului: Primăria Comunei Biled, Administrația Fondului Cultural Național, In-tuition.ro, Asociația Inițiativă în Educație, Școala Gimnazială „Maria Brindea”, Liceul Tehnologic „Petre Mitroi” Biled, Asociația Colț de Banat, Liceul Teoretic Gătaia.

Mai multe detalii puteţi găsi pe site-ul https://www.sferatm.org/  și pe pagina de Facebook a asociației https://www.facebook.com/sferatimisoarei.asociatia  

Persoană de contact:

Responsabil comunicare: Elena Ilie

Telefon: 0731184841

E-mail: comunicare.sfera@gmail.com

Despre Sfera Timișoarei:

Asociația Sfera Timișoarei își propune să dezvolte spiritul civic al cetățenilor de toate varstele prin implicarea lor în cadrul programelor și evenimentelor sociale, culturale și educaționale.  De asemenea, urmărim conștientizarea și participarea lor activă în viața comunității prin voluntariat, schimb de experiență, donarea și reciclarea bunurilor.

Mirela Olariu, Președinte Asociația Sfera Timișoarei și Oana Grimacovschi, coordonator proiect.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite