Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Un deputat timișean cere semaforizare și amplasarea de bariere la toate trecerile la nivel cu calea ferată din România

Publicat

pe

Președintele ALDE Timiș, deputatul Marian Cucșa, a ridicat acest subiect în luna mai atunci când a și început demersurile pentru inițierea unui proiect de lege care să oblige Ministerul Transporturilor să amplaseze bariere și semafoare la toate trecerile la nivel cu calea ferată din România pentru a stopa accidentele ce au loc anual din cauza lipsei unei semnalizări corespunzătoare.

Astăzi, deputatul a depus proiectul de lege în Parlament.

,,Anual, în România, mor sute de oameni nevinovați din cauza semnalizării necorespunzătoare. Este indamisibil ca pe drumuri europene, drumuri județene și drumuri comunale, aceste treceri să fie semnalizate doar cu crucea Sf. Andrei. De asemenea, fie din cauza vegetației sau din alte motive ce țin de vizibilitate, șoferilor le este dificil să se asigure dacă vine un tren și astfel se produc accidente soldate chiar cu pierderi umane. Semnalizarea corespunzătoare poate reduce accidentele cu minim 50%. Acest proiect ține de normalitate, este necesar pentru a salva vieți și îmi doresc să fie implementat în timp cât mai scurt pentru a-și produce efectele benefice pentru toți participanții la trafic”, a precizat deputatul Marian Cucșa.

Potrivit datelor statistice, doar în Timiș, în 2016 au avut loc 60 de accidente de circulație în care au fost implicate trenuri, cauza principală fiind neatenția șoferilor la trecerile peste nivel cu calea ferată, treceri care sunt semnalizate doar cu indicatoare simple sau acustice.

Prezenta iniţiativă legislativă îşi propune stoparea accidentelor feroviare prin semnalizarea corespunzătoare a drumurilor publice la nivel cu cale ferată. Astfel, deputatul Marian Cucșa solicită ca Ministerul Transporturilor prin Societatea de Transport Feroviar de Călători CFR să se oblige să semnalizeze corespunzător drumurile publice la nivel cu cale ferată. Totodată, inițiativa legislativă urmărește reducerea numărului ridicat de accidente rutiere soldate cu victime omenești care au loc pe drumurile publice în zona trecerilor la nivel cu calea ferată.

Potrivit ultimelor statistici, sunt necesare noi eforturi pentru salvarea de vieți omenești pe drumurile publice.

Mai mult decât atât, în luna decembrie 2016, Guvernul a aprobat Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră pentru perioada 2016-2020 și Planul de Acțiuni pentru implementarea strategiei, având ca obiective majore creșterea siguranței rutiere și reducerea la jumătate a numărului de decese din accidente rutiere până în anul 2020. Asumarea de către România a acestor obiective este în concordanță cu orientările comunicate de Comisia Europeană pentru perioada 2011-2020 pentru un spațiu european de siguranță rutieră și reducerea deceselor cu 50% față de perioada anterioară.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Locale

O nouă pizzerie deschisă în sudul Timișoarei promite să cucerească iubitorii de arome italiene: Pizza-ColosseumTimisoara

Publicat

pe

Sudul Timișoarei are un nou motiv de bucurie culinară: recent s-a deschis Pizza-ColosseumTimisoara, un loc care îmbină tradiția italiană autentică cu ingrediente proaspete și servicii rapide.

Situată într-o zonă accesibilă pentru locuitorii din Giroc, Chișoda, Calea Șagului, Calea Girocului și Bălcescu-Braitim, pizzeria promite să devină rapid una dintre favoritele din oraș.

La cârma bucătăriei se află nimeni altul decât Giuseppe Tizzani, cunoscut sub numele de „Pipo”, un bucătar italian cu renume, care aduce cu el pasiunea și măiestria tradițională din inima Italiei.

Sub semnătura sa, fiecare pizza este o experiență – de la clasicul Margherita (29 de lei) până la specialitatea casei, Pizza Colosseum, un deliciu care pornește de la 36 de lei și promite o explozie de gusturi.

Pizza-ColosseumTimisoara oferă momentan doar livrare sau ridicare de la locație, între orele 12:00 și 21:45, de luni până sâmbătă. Clienții pot comanda pizza medie începând cu 29 de lei, iar gama variată acoperă atât preferințele clasice, cât și combinații inovative.

Și veștile bune nu se opresc aici: în curând, meniul se va extinde cu paste proaspete, preparate cu rețete tradiționale italiene, dar și cu specialități românești reinterpretate în stilul unic al lui Pipo.

Dacă ești în căutarea unei pizza autentice, cu blat perfect rumenit, sos de roșii aromat și toppinguri de calitate, Pizza-ColosseumTimisoara e locul de unde trebuie să comanzi.

Gustul Italiei e acum mai aproape ca niciodată – la doar un telefon distanță (0775.11.28.11)

Pentru comenzi rapide și delicioase, sudul Timișoarei are un nou reper: Pizza-ColosseumTimisoara.

Meniul poate fi vazut pe www.pizza-colosseumtimisoara.ro

Citeste mai mult

Actualitate

1 Mai – Ziua Internațională a Muncii. De ce sărbătorim

Publicat

pe

Ziua de 1 mai este numita si ziua internationala a muncitorilor sau Ziua Muncii si este sarbatorita in intreaga lume. Ziua Muncii reprezinta nu numai o zi de odihna, ci o recunoastere internationala a demnitatii si drepturilor muncitorilor din intreaga lume.

In principal, Ziua Muncii sarbatoreste ziua de lucru de opt ore, o victorie extrem de importanta pentru muncitorii de la mijlocul secolului al XiX-lea. argumentul pentru ziua de opt ore se baza pe necesitatea ca fiecare persoana sa aiba opt ore de munca, opt ore de recreere si opt ore de odihna. Pe langa modificarea timpului de munca, acestia au cerut o plata corecta a muncii prestate, incetarea folosirii copiilor ca muncitori si dreptul de a se organiza in sindicate.

In perioada revolutiei industriale, multe dintre locurile de munca erau dificile si periculoase pentru muncitori. Oamenii lucrau timp de 12 ore, sase zile pe saptamana fara beneficii salariale, cum ar fi vacante, asistenta medicala si pensii. Munca copiilor era de asemenea la ordinea zilei, copii de 10-15 ani fiind fortati sa munceasca din greu in locuri cu munca extrem de dificila si periculoasa, cum ar fi minele de carbune si fabricile, pline de masini industriale periculoase.

Miscarea pentru timpul de lucru de opt ore a inceput dupa Razboiul Civil din statele Unite. acesta a fost un obiectiv major al National Labor Union (Uniunea Nationala a Muncii), al carui prim congres a avut loc in anul 1866. Prin 1868, congresul si sase state au adoptat o lege de modificare a timpului zilnic de lucru de opt ore. In 1884, National Federation of Organized trades si Labor assemblies au decis sa declanseze o greva generala in data de 1 mai 1886, pentru a impune cererile lor angajatorilor. Greva a fost marcata de un incident violent in piata Haymarket, care a condus la moartea catorva politisti si muncitori din Chicago. Patru membrii ai Uniunii au fost, de asemenea, ucisi in acest incident. Dupa aceea, numeroase grupuri ale muncitorilor si grupuri politice din intreaga lume au inceput sa comemoreze evenimentele din piata Haymarket din 1 mai, iar aceasta zi a devenit cunoscuta ca Ziua internationala a Muncitorilor. In 1894, Presedintele Grover Cleveland a semnat Legea cu privire la Ziua Muncii, ca vacanta federala in america.

In multe tari, ziua din 1 mai a fost instituita ca zi libera prin presiunea sindicatelor, sustinute de partidele socialiste. Cu toate acestea, in Germania, aceste eforturi s-au dovedit a fi neputincioase. in 1933 totusi, ea a fost instituita de catre Hitler ca un dar facut populatiei si a fost urmata, aproape ironic, de abolirea sindicatelor. In Regatul Unit, in 1978 a fost infiintata ca bank holiday dedicata unei zile de sarbatoare a sindicatelor, dar are loc in prima zi de luni din luna mai, pentru a minimiza daunele aduse afacerilor.

In tarile comuniste, ziua de 1 mai a fost transformata intr-o adevarata sarbatoare de stat, insotita de manifestari propagandistice. Uriasele defilari de 1 mai reprezentau (la nivel declarativ) sarbatorirea muncitorilor si celebrarea idealurilor unei internationale de muncitori.

In Romania, aceasta zi a fost sarbatorita pentru prima data de catre miscarea socialista in 1890, iar in perioada comunista, regimul de la Bucuresti organiza de 1 mai manifestatii uriase in care erau adusi mii si mii de muncitori din intreaga tara. Cei care au prin acele vremuri isi amintesc pancartele uriase si lozincile scandate in defilare. in final insa, ziua de 1 mai era vazuta ca o sarbatoare si toata lumea o petrecea, ca si astazi, la iarba verde si la odihna.

Dupa 1990 importanta zilei a fost minimalizata, dar oamenii se bucura si astazi de aceasta zi petrecand alaturi de familie in aer liber, la mare sau la munte.

Poate ca pentru multi dintre noi ziua de 1 mai si-a pierdut semnificatia si ar fi bine, ca macar o data de an, sa ne amintim de conditiile extrem de grele in care lucrau oamenii altadata si sa fim recunoscatori pentru conditiile de munca de astazi.

Citeste mai mult

Locale

Timișoara va avea un club de fotbal nou: Club Sportiv Știința Poli Timișoara

Publicat

pe

Club Sportiv Știința Poli Timișoara este numele noului club sportiv care va activa în orașul de pe Bega, echipa urmând să fie susținută de Consiliul Județean Timiș și Universitatea Politehnica Timișoara.

După înființarea clubului cele două instituții vor face toate demersurile pentru finanțarea echipei și vor oferi sprijin pentru accederea în Superliga de fotbal.

„Avem numele viitorului club alb-violet!

Club Sportiv Știința Poli Timișoara este denumirea pe care o va avea echipa fanion a Banatului. Ministerul Justiției a acceptat această variantă, iar săptămâna viitoare vom depune la Tribunalul Timiș documentele necesare înființării clubului.

Noua structură sportivă are, astăzi, doi membri: Consiliul Județean Timiș și Universitatea Politehnica, dar e nevoie de mai mult dacă ne dorim, într-adevăr, să readucem Poli acolo unde îi este locul. Primăria Timișoara are posibilitatea să ni se alăture în acest demers și am încredere că, până la urmă, va veni alături de noi. Este un moment important pentru Poli și suporterii alb-violeți, cu care am discutat pe această temă, și nu avem voie să îl ratăm.

Procedural, după înființarea clubului, vom face demersurile legale de finanțare a echipei atât de la bugetul CJ Timiș, cât și al Universității Politehnica, iar în momentul în care Primăria Timișoara se va alătura proiectului va avea o cotă de finanțare.

Fie să renască!“, a scris Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș, pe o rețea de socializare.

Autoritățile pregătesc cu sprijinul Companiei Naționale de Investiții și noul stadion care va fi al doilea ca mărime din țară, după Arena Națională.

Foto: Arhivă

Noul stadion de fotbal din Timișoara va avea 32.000 de locuri

 

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite