Ne găsiți și pe:

Business

APIA: Cererile pentru accesarea Programului Național Apicol se depun până în 2 august

Publicat

pe

Cererile de plată pentru accesarea Programului Naţional Apicol (PNA) se pot depune până la data de 2 august 2021 inclusiv, având în vedere că termenul limită de 31 iulie 2021 este zi nelucrătoare, a anunţat, luni, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA).

Valoarea sprijinului financiar alocat anului 2021 pentru Programul Naţional Apicol este de 59,215 milioane de lei.

APIA precizează că numai solicitanţii care au depus cererea de intenţie până la data de 31 mai 2021, respectiv formele asociative apicole legal constituite pentru măsura A „Asistenţă tehnică pentru apicultori şi organizaţiile de apicultori”, şi apicultorii pentru acţiunile C.4. „Achiziţionarea de mijloace de transport apicol fără autopropulsie – remorcă apicolă/pavilion apicol şi mijloace fără autopropulsie de încărcare-descărcare a stupilor în pastoral”, respectiv D.3. „Achiziţionarea de accesorii apicole de către stupinele de elită/multiplicare” au dreptul să depună cererea de plată prin care vor solicita sprijin pentru acelaşi produs/produse din cererea de intenţie.

Plata sprijinului financiar se va efectua de către APIA după controlul tuturor cererilor de plată şi după centralizarea sumelor eligibile pentru verificarea încadrării în plafonul alocat pentru fiecare măsură.

Acţiunile finanţate prin Programul Naţional Apicol în anul 2021 sunt grupate în cinci măsuri, prima măsura vizând asistenţa tehnică pentru apicultori şi organizaţiile de apicultori, care include submăsurile de consultanţă în apicultură; promovarea apiculturii şi a produselor apicole; organizarea de cursuri de perfecţionare în apicultură; achiziţia de către formele asociative de echipament pentru procesarea cererii; achiziţia de către formele asociative de echipament pentru ambalarea mierii.

A doua măsură vizează combaterea agresorilor şi a bolilor specifice stupilor, în special a varoozei, fiind finanţată achiziţionarea de medicamente pentru tratarea varoozei şi nosemozei.

Cea de a treia măsură din cadrul PNA se referă la raţionalizarea transhumanţei/stupăritului pastoral (submăsuri: achiziţionarea de cutii în vederea înlocuirii cutiilor uzate în urma deplasării în pastoral; achiziţionarea de accesorii apicole: colector polen, colector propolis, uscător polen, încălzitor miere, topitor de ceară, maturator; achiziţionarea de unelte apicole şi echipamente de protecţie- echipament apicol de protecţie, afumător, daltă apicolă, furculiţă pentru descăpăcit, cuţit pentru descăpăcit, sită filtrare miere; achiziţionarea de mijloace de transport apicol fără autopropulsie – remorci/pavilioane apicole şi mijloace fără autopropulsie de încărcare-descărcare a stupilor în pastoral.

Potrivit APIA, a patra măsură vizează asistenţă pentru repopularea şeptelului apicol din Uniune, respectiv achiziţionarea de mătci şi/sau familii de albine; achiziţionarea de produse proteice solide pentru familii de albine de către stupinele de elită şi de multiplicare; achiziţionarea de accesorii apicole de către stupinele de elită şi de multiplicare.

Ultima măsură pentru care apicultorii pot cere finanţare se referă la îmbunătăţirea calităţii produselor în vederea unei mai bune valorificări a produselor pe piaţă, respectiv decontarea analizelor fizico-chimice/reziduuri care să ateste calitatea mierii.

Programul Naţional Apicol pentru perioada 2020 – 2022 are drept scop îmbunătăţirea producţiei şi comercializării produselor apicole prin acordarea apicultorilor de sprijin financiar.

Business

IKEA România a început lucrările de construcție pentru noul său magazin din Dumbrăvița  

Publicat

pe

IKEA a anunțat joi, în cadrul unei ceremonii hibride, demararea lucrărilor de construcție a noului său magazin IKEA Timișoara, situat în Dumbrăvița, prin care compania își propune să aducă modul de viață IKEA mai aproape de oamenii din zona de vest a României.

La ceremonie au participat atât reprezentanți ai autorităților locale, Horia Bugarin (primarul comunei Dumbrăvița), Alin Nica (președintele Consiliului Județean Timiș) și Dominic Fritz (primarul municipiului Timișoara), cât și lideri IKEA, Ekaterina Egorova (CEO, IKEA Europa de Sud-Est) și Nicoletta Muscinelli (Market Manager Timișoara, IKEA România).

Retailerul suedez va investi în noul magazin aproximativ 60 de milioane de euro, aceasta fiind a treia investiție semnificativă a IKEA în România. Pe lângă locurile de muncă prevăzute pentru faza de construcție, la deschiderea noului magazin se vor alătura familiei IKEA aproximativ 250 de angajați. Viitorul magazin de aproximativ 26.000 metri pătrați, cu 780 de locuri de parcare, va fi amplasat la intersecția dintre Drumul Național și Calea Aradului, și va oferi o gamă variată de produse de mobilier pentru casă, numeroase spații inspiraționale pentru amenajări interioare, un restaurant cu specialități suedeze, o zonă de cafenea și un loc de joacă pentru copii.

„România este una dintre principalele noastre piețe de dezvoltare, iar după succesul pe care l-am avut cu cele două magazine din București, extinderea aceasta a fost una firească. Am ales Timișoara pentru că dorim să aducem ceea ce noi numim inspirația și modul de viață IKEA mai aproape de partea de vest a țării, având la îndemână sprijinul autorităților locale și toate resursele interne necesare”, a declarat Ekaterina Egorova, CEO, IKEA Europa de Sud-Est.

Nicoletta Muscinelli, Market Manager, IKEA Timișoara, a precizat că IKEA își va concentra eforturile pentru a oferi clienților o experiență unică, îmbinând activitatea din magazin cu cea de comerț electronic. „Noul magazin IKEA va oferi mai multă inspirație și o gamă variată de produse de mobilier pentru casă, cu un design deosebit și de înaltă calitate, la prețuri accesibile, pentru mulți timișoreni și locuitori ai județelor învecinate.”

Muscinelli a subliniat că IKEA Timișoara va implementa standarde de construcție și principii operaționale de afaceri inovatoare și sustenabile, și că își dorește să arate că o viață sănătoasă și sustenabilă poate fi accesibilă, atractivă și la îndemână pentru mulți oameni.

Mai mult, cutia albastră va urmări cerințele de certificare de clădire sustenabilă, conform criteriilor BREEAM. De asemenea, va folosi energie regenerabilă, va fi echipată cu panouri fotovoltaice pe acoperișul magazinului și va utiliza, pentru consumul de energie, o centrală geotermală, pentru încălzirea și răcirea clădirii.

În plus, în timpul construcției se vor lua măsuri ecologice speciale în materie de sortare și eliminare a deșeurilor, precum și de protecție împotriva prafului, pentru a evita orice neplăceri pentru comunitățile învecinate. Obiectivul pentru acest nou magazin este de a recicla minimum 85% din deșeurile generate, din care 100% din deșeurile alimentare care provin de la Restaurantul și Bistroul IKEA, acestea urmând să fie transformate în compost.

Citeste mai mult

Business

Timișoara – în topul orașelor cu cele mai bine plătite locuri de muncă

Publicat

pe

Cel mai bine plătit job al săptămânii care s-a încheiat a fost în domeniul IT, potrivit datelor transmise de platforma de recrutare bestjobs pentru emisiunea Ora de profit.ro de la Prima TV.

Astfel, o companie românească ce oferă servicii de dezvoltare software, aplicaţii mobile sau dezvoltare de algoritmi IA (inteligenţă artificială) recrutează un IT team lead, oferta salarială fiind de 3.200 de euro pe lună. Compania are birouri în Bucureşti, Galaţi şi Brăila, dar job-ul este remote.

În top trei salarii în funcţie de domeniu, transmite bestjobs, săptămâna aceasta au fost un tehnician analiză electronică într-o fabrică din Cluj-Napoca, un manager de vânzări pentru o companie din Timişoara ce produce componente şi subansamble pentru diverse industrii (auto, aeronautică, utilaje) şi un analist procesare comenzi pentru o firmă din Bucureşti care oferă servicii digitale în domeniul ecommerce. În toate cazurile salariul este de 2.000 de euro pe lună.

Domeniile cu cele mai multe angajări săptămâna aceasta au fost contabilitate / financiar, IT, specialişti tehnicieni şi vânzări, iar Timişoara a rămas cel mai bun oraş pentru găsirea unui job.

Angajatorul cu cele mai multe aplicări a fost, potrivit bestjobs, o companie internaţională, cu centru de dezvoltare IT în Timişoara, ce oferă servicii de analiză şi cercetare de piaţă şi testare concepte produse.

Cele mai dorite domenii pentru locuri de muncă remote au fost săpătmâna aceasta IT, financiar/contabilitate şi marketing (eCommerce), iar job-ul cu cele mai multe aplicări, peste 250, a fost unul de contabil junior pentru un hypermarket cu magazine în marile oraşe din România.

Cele mai mari oferte şi cereri de job-uri au fost, ca de obicei în ultima perioadă, în Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca şi Braşov, în domenii precum financiar, IT şi specialişti / tehnicieni. În schimb, cele mai slabe oferte şi cereri au fost în Zalău, Bacău, Suceava, Piteşti, Târgovişte, Baia Mare şi Piatra Neamţ, în domenii ca sector public, agricultură şi educaţie.

Citeste mai mult

Fonduri europene

Totul despre noul ciclu de fonduri europene la Conferința „Viitorul Regiunii Vest – Fă-ți vocea auzită!“

Publicat

pe

Elaborarea Programului Operațional Regional (POR) Vest 2021-2027 se apropie de final. Principalul instrument de finanțare din fonduri europene disponibil la nivel regional pentru zona urbană, va oferi finanțări în valoare totală de peste 1 miliard de euro.

În acest context, Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest și Asociația Agențiilor pentru Dezvoltare Regională din România – ROREG organizează vineri, 5 noiembrie 2021, începând cu ora 10:00, conferința “Viitorul Regiunii Vest – Fă-ți vocea auzită!”.

Locuitorii Regiunii Vest, reprezentații instituțiilor și administrațiilor publice, ai mediilor de afaceri și de cercetare, precum și ai ONG-urilor, sunt invitați să cunoască mai bine prioritățile, provocările și oportunitățile de finanțare prin POR Vest 2021-2027 și, pe de altă parte, să își prezinte nevoile în ceea ce privește dezvoltarea regiunii, astfel încât acestea să se poată regăsi cât mai adecvat în viitoarele finanțări disponibile.

Scopul ADR Vest este de a asigura transparență în elaborarea noului program de finanțare, precum și implicarea cetățenilor, a societății civile și a potențialilor beneficiari. ADR Vest își propune să identifice împreună cu aceștia soluții care să facă regiunea inovatoare, digitalizată, verde, conectată, educată și mai atractivă pentru cetățeni.

Conferința va avea loc în format online, conform agendei atașate aici. Participarea la eveniment se realizează pe bază de înscriere prealabilă la următorul link: https://zoom.us/webinar/register/WN_WGFUUIl3Sjq2w9OlbFlk_A.

Actuala versiune de lucru a POR Vest 2021-2027 poate fi consultată pe site-ul ADR Vest (www.adrvest.ro), aici.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite