Ne găsiți și pe:

Business

DEZVOLTARE PERSONALĂ. 10 pași de urmat de managerii care vor să devină lideri

Publicat

pe

Psihologii cred că schimbarea mentalității este esențială pentru a deveni un manager de succes. Managerii de succes sunt persoanele care au capacitatea de a se adapta la schimbări, de a motiva și de a se angaja în procesul de învățare continuă.

Pentru a deveni un manager de succes, trebuie să fii dispus să îți asumi riscuri, să urmezi o metodologie de lucru și să înveți să lucrezi în echipă.

De asemenea, trebuie să te poți concentra pe rezultatele pe care le-ai obținut și să faci schimbări în modul în care îți conduci echipa, afirmă specialiștii.
Mai mult decât atât, cunoscutul psiholog Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI), consideră că un manager cu succes este un lider carismatic și motivat, are o viziune clară, comunica cu eficacitate și are abilitatea de a lua decizii eficiente.

De asemenea, un manager cu succes este un bun ascultător, este capabil să gestioneze conflictele și are abilități de rezolvare a problemelor. Managerul cu succes este responsabil, are o atitudine pozitivă și este orientat spre rezultate. Acesta își respectă angajații și le oferă oportunități de creștere și dezvoltare profesională.
„De multe ori încercăm să ne imaginăm cum ne-am purta noi dacă am fi în locul șefului nostru, cum i-am trata pe ceilalți și care ar fi elementul cheie care ne-ar transforma într-un manager de succes. Mulți ar alege să fie o persoană permisivă, să pună mai mult accent pe comoditate și mai puțin accent pe obiectivele comune și interesele companiei.

Dacă e să privim obiectiv situația, un manager de succes poate fi caracterizat prin:

Abilități de comunicare și de negociere puternice: înțelegerea nevoilor clienților și stabilirea de relații cu ei, precum și a capacității de a influența oamenii și de a le convinge să ia decizii adecvate;

Capacitatea de a lua decizii informate și de a face planuri de acțiune clare: înțelegerea și implementarea de acțiuni pe baza datelor, în scopul atingerii obiectivelor propuse.

Abilitatea de a gestiona echipele eficient: dimensiunea și motivarea grupurilor de lucru, precum și evaluarea și dezvoltarea angajaților pentru a atinge obiectivele organizației,

Experiență în managementul financiar: înțelegerea și implementarea bugetelor, precum și monitorizarea și evaluarea cheltuielilor,

Abilități de lider: luarea deciziilor corecte și corectarea rapidă a greșelilor și nu în ultimul rând

Abilitatea de a gândi strategic: identificarea și implementarea unor obiective pe termen lung pentru organizație”, explică psihologul Laura-Maria Cojocaru.

Mai mult decât atât, psihologul Laura Maria Cojocaru propune o serie de 10 pași pe care orice manager ar trebui să îi urmeze pentru a se transforma într-un adevărat lider pentru echipa pe care o organizează:

  1. Educați-vă. Pentru a deveni un manager de succes, este important să vă educați cu privire la abilitățile manageriale necesare. Căutați materiale de lectură, participați la ateliere de lucru și înscrieți-vă la cursuri de management.
  2. Gândiți în mod strategic. Pentru a fi un conducător de succes, este esențial să fiți capabil să gândiți în mod strategic și să luați decizii ce au în vedere creșterea și performanța întregii organizații.
  3. Cercetați. Utilizați-vă abilitățile de cercetare pentru a cunoaște business-ul și sectorul în care va desfășurați activitatea. Astfel puteți găsi ce strategii și tactici de management funcționează cel mai bine.
  4. Stabiliți ținte realiste. Trasați direcții realiste pentru echipa dvs. și proiectele pe care le conduceți. Asigurați-vă că obiectivele și acțiunile pe care le stabiliți duc echipa dumneavoastră la realizarea succesului pe termen lung.
  5. Inspirați-vă echipa. Este esențial să vă asigurați că echipa vă respectă și are încredere în ceea ce faceți. Pentru asta, adresați-vă echipei, ascultați-le preocupările și cererile și respectați-i pe cei pe care lucrați.
  6. Comunicați clar. O bună comunicare este esențială pentru a rămâne conectat la echipa dvs. Redactați plenare, prezentați în mod clar ce trebuie făcut și oferiți feedback și încurajare.
  7. Monitorizați progresul. Evaluați progresul pe măsură ce se derulează. Utilizați metrici pentru a vă asigura că lucrurile se desfășoară conform planificării și faceți corecții înainte ca reputația companiei sau a produselor să fie afectate.
  8. Anticipați nevoile. Pentru a gestiona problemele cu succes, preveniți acțiunile și dezvoltați procese preventive pentru a vă asigura că se organizează toate operațiunile eficient și profesional.
  9. Lăudați și răsplătiți succesul. Este important sa încurajați performanța prin oferirea de recompense și recunoaștere. Acest lucru va stimula productivitatea și dedicarea echipei.

„Managerii devin lideri prin exemplificarea si promovarea unor valori, atitudini si prin crearea si promovarea unor obiective in cadrul organizației. Ei folosesc comunicarea si motivarea pentru a-si inspira si dirija echipa, au curaj si răbdare in luarea deciziilor si sunt angajați în identificarea și ieșirea din situații dificile. Pentru a deveni un lider bun si respectat, managerii trebuie sa lucreze continuu la abilitățile lor si sa investească energia in dezvoltarea relațiilor. Astfel de lideri au un impact semnificativ asupra eficientei si performanței organizației si a persoanelor din jurul lor”, conchide psihologul Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI).

Laura-Maria Cojocaru, președinte și fondator al Institutului de Neuro-Programare Lingvistică Somato-Integrativă (INLPSI) și președinte și fondator al Asociației „Generația Iubire” este Psiholog-Psihoterapeut expert şi Trainer în Programare Neuro-Lingvistică.

Business

bizz.club Timișoara. „Cum mă pregătesc pentru accesarea de fonduri nerambursabile?” cu Giana Bălan

Publicat

pe

Marți, 7 februarie 2023, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia Giana Bălan, Consultant, Trainer și Mentor pentru consultanți, ne-a vorbit despre „Cum mă pregătesc pentru accesarea de fonduri nerambursabile?”.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe.

Apoi Giana ne-a vorbit despre fonduri nerambursabile și cum să ne maximizăm șansele să le obținem, împărtășindu-ne câteva sfaturi privind subiectele:

  1. Top 3 provocări în accesarea de fonduri nerambursabile;
  2. Ce nu ni se spune despre fonduri nerambursabile;
  3. Vorba dulce mult aduce – despre comunicarea eficientă și interpretabilitatea textelor scrise;
  4. Imaginea nu mai contează – despre brandul afacerii, profitabilitate, despre grilele de punctaj;
  5. Banii aduc fericirea, doar în anumite condiții – despre efort și satisfacții, perioadă de sustenabilitate și monitorizări.

De asemenea, a subliniat faptul că garantarea aprobării 100% a proiectului nu este niciodată sigură, trebuie făcut fiecare pas cu profesionalism în cel mai mic detaliu.

Sursele oficiale de informații sunt:

https://oportunitati-ue.cov.ro/

www.afir.ro

www.ampeste.ro

https://proiecte.pnrr.gov.ro/#/home

www.adrvest.ro

La final, Giana a răspuns la întrebările adresate de cei prezenți privind acest subiect.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te GRATUIT la următoarea ședință! De ce să faci asta?

Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Afaceri de succes in Timisoara

Bizz.club Timișoara. „Scad vânzările, cresc salariile. Ce facem?”

Publicat

pe

Vineri, 3 februarie 2023, am avut o nouă sesiune de mentoring bizz.club, împreună cu mentorul nostru pe Managementul Echipelor, Ovidiu Toader, care a ne-a vorbit despre provocarea „Scad vânzările, cresc salariile. Ce facem?”.

În introducere, Ovidiu a ridicat problema inflației și a creșterii salariului minim pe economie. Dacă anul trecut în ianuarie făceai vânzări de 1 milion de lei, anul acesta datorită inflației trebuie să faci cu cel puțin 15% mai mult ca să rămâi la aceeași valoare. Iar în ceea ce privește creșterea salariului minim, practic antreprenorii sunt nevoiți să crească salariile la cei mai neperformanți oameni, și în consecință, și la cei performanți deoarece nici ei nu pot fi trecuți cu vederea.

Apoi ne-a oferit câteva soluții în privința acestor provocări. Una dintre ele ar fi să profităm de ocazia în care angajații cer mărire de salariu. Este semn că ei vor performanță, ar trebui să ne bucurăm și să fructificăm discuția spre: cum putem crește performanța echipei ca să facem mai mulți bani și să vă pot crește salariul?

O altă modalitate complementară cu cea de mai sus, este legată de principiul Pareto 80-20. Cu toții știm că 20% din efort ne aduc 80% din rezultate, însă ce uităm este că și 80% din efort ne aduc restul de 20% din rezultate. O greșeală pe care nu trebuie s-o mai facem este să îmbunătățim acele lucruri și procese de lucru care ne aduc doar 20% din rezultate, ci să ne concentrăm pe acele 20% din lucruri care ne aduc 80% din rezultate și să căutăm să facem cât mai multe din acelea, iar creșterea va fi cu adevărat vizibilă.

Așadar, atunci când membrii echipei vin la tine pentru creștere, (atenție!) bucurați-vă, deoarece ei sunt deja motivați, și profitați de oportunitatea de a prelua acele 20% proiecte care aduc 80% din rezultate și vă veți bucura de performanță în echipele voastre.

La final, a urmat o sesiune generoasă de întrebări la care Ovidiu ne-a oferit răspunsuri și soluții clare și practice, pe care le putem aplica imediat astfel încât performanța echipelor noastre să crească, mai ales în aceste vremuri de criză.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te GRATUIT la următoarea ședință din zona ta! De ce să faci asta?
Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);
Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);
Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Afaceri de succes in Timisoara

bizz.club Timișoara. Cum să proiectezi un traseu perfect pentru clienții tăi, cu Anca Jurj

Publicat

pe

Marți, 31 ianuarie 2023, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia Anca Jurj, Trainer și proprietar de franciză bizz.club Sibiu, ne-a vorbit despre „Cum să proiectezi un traseu perfect pentru clienții tăi”.

Această întâlnire a fost una deosebită deoarece am avut bucuria să-i avem alături de noi pe proprietarii de francize bizz.club din Sibiu și Baia Mare. Ședința a fost moderată de Mihaela Dărăban – co-proprietar de franciză bizz.club Baia Mare.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe.

După deschiderea ședinței și prezentarea participanților a urmat momentul de Spotlight susținut de Călin Herta, avocat și co-proprietar al francizei bizz.club Baia Mare. El ne-a vorbit despre câteva principii ale lui în business, despre cum funcționează atunci când vine vorba de etica de business în meseria de avocat, și totodată, ne-a povestit care a fost parcursul lui antreprenorial, prezentându-ne și câteva dintre proiectele minunate din care face parte.

La momentul de educație, Anca Jurj, Trainer și proprietar de franciză bizz.club Sibiu, ne-a vorbit despre „Cum să proiectezi un traseu perfect pentru clienții tăi”.

Datorită prezentării ei am înțeles clar ce înseamnă Pâlnia Vânzărilor și momentele călătoriei clientului prin Pâlnia de Vânzări.

De asemenea, am aflat cât de important este să facem follow-up atunci când vine vorba de vânzări și cum să ne îmbunătățim procesul de vânzare ținând cont de emoțiile pe care le simte clientul în fiecare moment în care interacționează cu tine și cu brandul tău.

La final, colegii și-au asumat unele lucruri pe care le vor aplica în business-ul lor după această prezentare minunată.

Te așteptăm săptămâna viitoare pentru a putea discuta împreună despre Fonduri Europene.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, click pe BUTONUL alăturat și înscrie-te GRATUIT la următoarea ședință! De ce să faci asta?
✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);
✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);
✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite