Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Business

Instituțiile de control nu vor mai aplica amenzi la prima abatere

Publicat

pe

Legea prevenirii, potrivit căreia instituţiile de control nu vor mai aplica amenzi firmelor la prima aba­tere, ci doar un avertis­ment, cu condiția ca so­­­cie­­­tățile să remedieze pro­blemele într-un anumit interval de timp, a intrat joi în vigoare. Totuși, lista nere­gul­ilor pentru care firmele vor scăpa de amenzi încă n-a fost stabilită de Guvern, prin ho­tărâre, iar acest lucru va în­târ­zia aplicarea efectivă a legii.

Legea prevenirii nr. 270/2017, ce a fost publicată în „Monitorul Oficial” din 28 decembrie 2017 și a intrat ieri în vigoare, include măsurile de educare a antreprenorilor, precum şi un sistem de prevenire a greşelilor comise de firmele româneşti.

În forma sa finală, potrivit avocat.net, documentul nu cuprinde, însă, şi lista faptelor care constituie contravenții (fapte care nu prezintă un grad de pericol social ridicat) și pentru care contribuabilii vor fi mai întâi avertizați, nu direct amendați.

Practic, Legea prevenirii, cunoscută inițial ca Legea preven­ției, oferă firmelor găsite cu nereguli în timpul unui control un răgaz de 90 de zile calendaristice pentru a-și corecta problemele constatate.

Astfel, inspectorii statului nu vor mai aplica amenzi la prima constatare a unei fapte, însă doar cu condiţia ca aceasta să fie una de natură contravenţională, nu de natură penală.

Potrivit prevederilor din actul normativ citat, mecanismul de funcţionare a prevenirii va fi următorul: inspectorul va încheia un proces-verbal de constatare a neregulilor și va anexa un plan de remediere, care va cuprinde aspectele ce trebuie corectate, precum și termenul de conformare pentru fiecare faptă. Termenul de remediere care se acordă este de 90 de zile calendaristice. În termen de 10 zile de la data expirării termenului de remediere, inspectorii vor fi obligaţi să reia controlul, iar în cazul în care se constată că reprezentanţii firmei nu au respectat obligațiile stabilite în planul de conformare, în termenul acordat, se vor aplica sancțiunile prevăzute de actele normative.

Vor exista și situații în care agentul constatator nu va întocmi un plan de remediere și va aplica doar sancțiunea avertismentului. Concret, sunt vizate cazurile în care, în cursul derulării controlului, contravenientul își îndepli­nește obligația legală şi în care contravenția săvârșită nu este continuă.

Totodată, legea precizează că un contribuabil va putea beneficia de măsurile de prevenire o singură dată pentru fiecare faptă care constituie contra­venție, într-un termen de trei ani. În următoarele trei luni, toate auto­ritățile cu atribuții de control au obligația să difuzeze materiale de informare privind legislația în vigoare.

Președintele Consiliului Națio­nal al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Florin Jianu, critica, în urmă cu o lună, forma finală a Legii prevenției pentru faptul că nu conține lista contravențiilor pentru care se aplică. În proiectul iniţial trimis Parlamentului erau prevăzute 105 acte normative, cu aproximativ 450 de contravenții, pentru care Legea prevenirii urma să se aplice.

„Este posibil ca cele mai importante contravenții care afectează mediul de afaceri, în special IMM-urile, și care sunt prevăzute în legi sau ordonanțe, să rămână în afara Legii prevenirii. Este discutabil dacă Guvernul va dori să includă în această listă toate contravențiile aplicate întreprinzătorilor, pentru care se poate aplica Legea prevenirii, și care aduc cele mai multe venituri din amenzi”, spunea Jianu.

Reprezentanții CNIPMMR mai susţin că, deși este recunoscută importanța prevenției, în bugetul de stat pe 2018 sunt prevăzute creșteri semnificative, de 172,72%, ale veniturilor din amenzi, penalități și confiscări.

Business

Bizz.club Timișoara. Cauzele eșecului în planificare, cu Emil Huzum

Publicat

pe

O nouă ședință Bizz Club Timișoara a avut loc, marți, 2 aprilie, la Hotel Zet din Timișoara.

Mircea Dobre şi-a prezentat firma – Harmony Home Care – o societate comercială care are ca şi obiect de activitate îngrijirea seniorilor care au nevoie de suport.

Momentul de educatie a fost susținut de Emil Huzum care a dezvăluit cauzele eşecului în planificare.

La ședința Bizz Club de marți au participat colegii de la filiala din UK.

Citeste mai mult

Business

Bizz Club Timișoara. Managementul riscurilor în organizații și avantajele folosirii panourilor fotovoltaice

Publicat

pe

Ședința Bizz Club Timişoara care a avut loc la Zet Hotel, a debutat cu prezentarea firmei Home Confort Energy.

Constantin Pătăşanu, unul dintre managerii societății, a prezentat avantajele folosirii panourilor fotovoltaice livrate şi instalate cu profesionalism de Home Confort Energy.

Momentul de educație a fost susținut de Răzvan Curcubătă, coach, trainer şi speaker motivațional. El a vorbit despre managementul riscurilor în organizații.

La sfârşitul şedinței a fost anunțata lansarea clubului BIZZ.CLUB Botoșani și un eveniment, marca BIZZ.CLUB la Baia Mare!

Săptămâna aceasta va fi organizat un singur eveniment prin zoom:

Vineri de la ora 15.00 DE LA MEMBRU BIZZ.CLUB LA PERFORMER ÎN BUSINESS, cu Mădălina Sandu

EVENIMENTELE BIZZ.CLUB din următoarele săptămâni:

* 26 martie 2024 – Lansare BIZZ.CLUB Botoșani https://botosani.bizz.club/lansare-botosani

* 28 martie 2024 – BIZZ.CONNECT Baia Mare https://baiamare.bizz.club/evenimente/bizzconnect-baia-mare

* 5 aprilie 2024  – BIZZ.CLUB CONNECT Constanța https://constanta.bizz.club/bizzclub-connect

* 11 aprilie 2024 – BIZZ.CLUB Galați  https://galati.bizz.club/evenimente/influenta-networking-ului-in-afaceri

* 17 aprilie 2024 – Întâlnirea Francizaților Sighișoara

* 18 – 21 aprilie 2024 – BIZZ.CAMP 2024 Sighișoara https://bizz.club/bizzcamp-bootcamp-2024

* 25 aprilie 2024 – BIZZ.CONNECT Bacău https://bacau.bizz.club/afacere-clasica-sau

* 19 mai 2024 – Lansare BIZZ.CLUB London

* 21 mai 2024 – Lansare BIZZ.CLUB Suceava

Cardul de inspirație de sāptămâna aceasta este:

Networkingul este o cultivare a unei relații reciproc avantajoasă, o relație dă-și-ia, câștig-câștig… Iar rezultatul final poate fi dezvoltarea unui grup mare și divers de oameni care ne vor recomanda continuu și cu bucurie altor parteneri de afaceri, în timp ce facem același lucru pentru ei. – Bob Burg_

Daca doriți să aflați cât mai multe răspunsuri, la întrebările legate de panourile fotovoltaice, o puteți face pe pagina: https://www.hcenergytm.com/

Olimpiu Bulzan, manager Colosseum Timișoara Ballroom

Citeste mai mult

Business

Branding si inteligența artificială la Bizz Club Timișoara

Publicat

pe

Sedința săptămânală a Bizz Club România a debutat cu prezentarea membrilor prezenți şi a invitaților.

Adriana Roman a prezentat firma Brand Influence, adresandu-se antreprenorilor care inteleg importanta unui brand personal.

Cine esti tu ca brand? este o intrebare esentiala in branding deoarece ne invita sa privim spre cine suntem ca oameni si ca experti, care e misiunea noastra, cum ne pozitionam diferit in piata si, in esenta, ce reprezinta brandurile noastre pentru oameni.

Brandingul, ca proces, este o calatorie de explorare a propriei relevante.

A fi relevant pentru o nisa, a cunoaste, in detaliu, publicul caruia ne adresam sunt elemente pe care fiecare antreprenor trebuie sa si le clarifice.

Asta pentru a eficientiza intreg procesul ulterior de marketare a brandului.

Care sunt beneficiile crearii unui brand personal?

– creste increderea publicului in brand

– realizezi mai facil parteneriate

– sustii dezvoltarea profesionala

– cresti nivelul de autoritate

– extinzi vizibilitatea de brand, a declarat Adriana Roman.

Momentul de educație a fost susținut de Cristian Predescu, general manager la Supermedical, care a vorbit despre a patra revoluție industrială – transformarea digitală şi inteligența artificială.

Olimpiu Bulzan, manager Colosseum Timișoara Ballroom

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite