Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Business

Memorandumul pentru programul de susținere a companiilor mari, aprobat de Guvern

Publicat

pe

Ministrul de Finanţe, Florin Cîţu, a anunţat, joi seară, că a fost aprobat memorandumul pentru programul de susţinere a companiilor mari, spunând că şi acestea vor beneficia de condiţii similare cu IMM-urile. Programul va fi operaţional în maxim o lună, a spus el.

Florin Cîţu a afirmat, joi seară, la briefingul de după şedinţa de Guvern, că Ministerul de Finanţe a aprobat trei acte normative.

„În primul rând o hotărâre de Guvern prin care am prelungit şi amendat un credit mai vechi pe care România l-a avut contractat de la Banca Europeană de Investiţii din 2008. În 2008 s-a făcut acest credit pentru programele POIM. 2 miliarde de euro. Până anul acesta, au fost trase sume din acest credit de doar 680 milioane de euro, iar dintre acestea 600 miloane de lei erau nealocate. A trebuit să modificăm condiţiile şi să cerem aprobarea să alocăm alte proiecte celor 600 milioane de lei şi în continuare să ni se permită să tragem cei 320 milioane de euro. Astăzi a fost aprobată această modificare în şedinţa de Guvern”, a spus el.

De asemenea, el a spus că a fost adoptată ordonanţa care aprobă normele de aplicare a IMM Invest, mai exact relaxarea condiţiilor de participare la acest program.

„Este vorba despre ce garanţii sunt necesare şi aici am permis să fie doar garanţii 100% din investiţii, pe credite de lucru doar pe soldurile companiilor. Ştiţi foarte bine, au fost eliminate acele condiţii de Covid, deci astăzi să ne asigurăm, deşi ordonanţa a fost aprobată acum o săptămână, vrem să ne asigurăm că toată lumea este pe aceeaşi lungime de undă şi condiţiile sunt clare, de aplicare la IMM Invest”, a explicat el.

Cîţu a spus că „(…) băncile şi-au automatizat sistemele de aprobare a creditelor, fondul de garantare lucrează mai bine şi astăzi avem 3.083 de companii care deja au beneficiat de credite şi asta înseamnă că au fost foloste din plafon 2.025 de miliarde de lei. Anul trecut, în România erau din aproape 500.000 de IMM-uri, doar 25.000 aveau credite la bănci. Acest program este construit ca 40.000 de IMM-uri să aibă acces la finanţare de la bănci. Deja, din punctul nostru de vedere este cel mai de succes program pentru IMM-uri construit vreodată în România şi dacă vom merge şi sunt sigur că vom merge la 40.000 de companii, atunci cu siguranţă va fi cel mai de succes program”.

A fost aprobat memorandumul pentru programul de susţinere a companiilor mari.

„Sunt trei măsuri importante aprobate: o garanţie în numele şi contul statului pentru companiile afectate de pandemia Covid care acoperă în proporţie de maxim 90% necesarul de garantare, pentru credite noi şi credite aprobate de bănci comerciale pentru realizarea investiţiilor şi/sau pentru realizarea activităţilor curente ale companiilor beneficiare, deci garantare de maxim 90 la sută din credite; o a doua măsură constă în acordarea de finanţări componente de ajutor de stat, în numele şi contul statului, pentru companii afectate de pandemia Covid în scopul realizării investiţiilor şi/sau pentru susţinerea activităţilor curente. Şi a treia măsură constă în acordarea de produse cu componentă de minimis, respectiv conversarea dobânzii la credite în derulare, subvenţionarea dobânzilor la credite noi şi plafoane de garantare cu componentă de minimis pentru creditele cu capital de lucru acordate de băncile comerciale. Şi aici avem o subvenţionare a dobânzii, exact ca în sistemul minimis. Plafonul este de 8 miliarde de lei cu un efect de multiplicare de aproape 28 miliarde de lei, în economie”, a detaliat el.

Potrivit lui Cîţu, beneficiarii acestor produse sunt persoane juridice înfiinţate în baza legii societăţilor nr 31/1990, republicată.

„(…) se încadrează în categoria IMM care au cifra de afaceri de peste 20 milioane lei în anul 2019 sau se încadrează în categoria intreprinderilor mari şi aici am adăugat încă o categorie de companii care au fost cumva lăsate în afară, companii care sunt afiliate sau partenere şi care au peste 250 de angajaţi. Prin acest program cred că am cuprins cam toate companiile din România care pot să aibă acces la aceste credite de finanţare”, a spus el.

Ministrul a precizat că programul va fi operaţional în 3 săptămâni, maxim o lună.

Afaceri de succes in Timisoara

Întâlnirea săptămânală BIZZ.CLUB Evolve Timișoara: strategie, claritate și un Business Game plin de energie

Publicat

pe

Comunitatea BIZZ.CLUB Evolve Timișoara s-a reunit marți, 11 noiembrie 2025, la binecunoscutul ZET Hotel, pentru o nouă întâlnire matinală dedicată dezvoltării profesionale, schimbului de idei și consolidării relațiilor de business într-un cadru prietenos și profesionist.

Atmosfera întâlnirii a fost una dinamică, cu multă interacțiune și concentrare pe învățare practică – elemente definitorii pentru spiritul grupului Evolve.

Momentul de educație – Ramona Doroșenco: legislația muncii pe înțelesul antreprenorilor

Invitata momentului educațional a fost Ramona Doroșenco, expert recunoscut în legislația muncii, consultant HR, traducător autorizat EN/FR și trainer cu experiență în gestionarea proiectelor.

Ramona a oferit antreprenorilor o perspectivă clară și aplicată asupra celor mai importante aspecte din legislația muncii, o zonă esențială pentru orice afacere. Prin exemple concrete și explicații accesibile, ea a arătat cum: pot fi prevenite conflictele de muncă, pot fi evitate erorile costisitoare în administrarea personalului,

poate fi construit un cadru legal care protejează atât compania, cât și angajații,

pot fi gestionate situațiile delicate fără ca businessul să intre în blocaj.

Participanții au apreciat stilul direct, structurat și orientat pe soluții, caracteristic unui profesionist cu experiență practică solidă.

Momentul Spotlight – Mihail-Alexandru Mate (Logisphere)

Spotlightul acestei ediții l-a avut în prim-plan pe Mihail-Alexandru Mate, reprezentant Logisphere, care a prezentat parcursul și serviciile companiei sale. Discursul lui Mihail a scos în evidență viziunea strategică a Logisphere și modul în care aceasta ajută companiile să devină mai eficiente, mai bine structurate și mai pregătite pentru provocările pieței actuale. Prezentarea lui Mihail a fost apreciată pentru claritatea explicațiilor și pentru accentul pus pe rezultate reale și măsurabile.

Business Game – conectare, strategie și multă energie

În a doua parte a întâlnirii, membrii BIZZ.CLUB Evolve au participat la un Business Game interactiv, un exercițiu care a combinat creativitatea, colaborarea și gândirea strategică. Activitatea a stimulat implicarea tuturor, generând idei noi și consolidând conexiunile dintre antreprenori.

Despre BIZZ.CLUB

BIZZ.CLUB este una dintre cele mai active comunități de business din România, dedicată antreprenorilor care își doresc să crească prin educație, networking de calitate și schimb de experiență. Întâlnirile săptămânale oferă: prezentări educative susținute de experți, sesiuni Spotlight dedicate membrilor, oportunități de networking structurat, un mediu profesionist, deschis și orientat spre rezultate. Comunitatea promovează colaborarea, sprijinul reciproc și performanța în antreprenoriat.

Citeste mai mult

Afaceri de succes in Timisoara

Întâlnirea săptămânală BIZZ.CLUB Timișoara – început de noiembrie cu energie, claritate și multă acțiune

Publicat

pe

Întâlnirea BIZZ.CLUB Timișoara din această săptămână a fost caracterizată perfect de Emese Biro, CERO (Chief Events and Relationship Officer) BIZZ.CLUB România: „un început de noiembrie cu energie, claritate și multă acțiune.” Atmosfera din cadrul grupului EVOLVE a fost una efervescentă, cu discuții aplicate, idei valoroase și o puternică dorință de dezvoltare profesională și personală.

Cum să eviți insolvența și să gestionezi perioadele dificile din viața unei companii

Momentul de educație al întâlnirii a fost susținut de Oana Velican – auditor financiar, expert contabil și practician în insolvență. Cu o bună experiență în domeniul financiar, Oana a vorbit despre modalitățile prin care o companie poate depăși perioadele dificile fără a ajunge în insolvență sau faliment.

Ea a subliniat importanța analizei constante a indicatorilor financiari, a gestionării corecte a fluxului de numerar și a comunicării deschise cu partenerii și creditorii. „Înainte ca o firmă să intre în colaps, există semne clare care pot fi observate și gestionate cu atenție. Insolvența nu apare peste noapte, ci este rezultatul unor decizii întârziate”, a explicat Oana Velican.

Totodată, a recomandat antreprenorilor să nu ezite să ceară sprijinul specialiștilor atunci când se confruntă cu dificultăți, pentru a putea găsi soluții de redresare – fie prin restructurare internă, optimizarea costurilor, fie prin reorientarea strategică a businessului.

Momentul de spotlight: Dana Ghițuică și Center for Coaching and Mentoring

Prezentarea de firmă din această săptămână i-a aparținut Danei Ghițuică, fondatoarea Center for Coaching and Mentoring.

Dana Ghițuică este absolventă a Facultății de Drept și are peste 20 de ani de experiență în Managementul Resurselor Umane și Dreptul Muncii.

De-a lungul carierei sale, a coordonat procese complexe de HR în companii multinaționale cu mii de angajați, acoperind domenii variate – de la producție și servicii corporate, până la centre de proiectare și dezvoltare. Între 2010 și 2019, a fost președinta West HR Club, organizație profesională care a reunit manageri de resurse umane din întreaga regiune de vest a țării.

Din 2020, Dana a fondat Center for Coaching and Mentoring, companie ce oferă servicii de coaching, mentoring și consultanță de business, adresate atât companiilor, cât și persoanelor individuale.

Despre CENTER FOR COACHING AND MENTORING

Compania oferă o gamă completă de servicii de dezvoltare personală și profesională: executive coaching, leadership coaching și life coaching, destinate liderilor și profesioniștilor care doresc să își maximizeze potențialul și claritatea în luarea deciziilor, traininguri pentru companii (leadership și dezvoltarea echipei, mentalitatea de creștere, inteligența emoțională, starea de bine și echilibrul la locul de muncă, comunicare și feedback constructiv, managementul integrării și schimbării),  moderarea workshopurilor (analiza succesului – învățarea din reușite, alinierea echipei pe obiective, brainstorming și introducerea de noi concepte/proceduri, integrarea echipei și gestionarea diversității culturale, maparea proceselor pentru implementarea Lean Management),  consultanță în resurse umane.

De asemenea, Center for Coaching and Mentoring oferă coaching personalizat pentru copii, axat pe echilibrare emoțională și pregătire mentală pentru examene, dar și parenting coaching pentru părinți care doresc să-și îmbunătățească relația cu copiii lor.

Un spațiu al colaborării și creșterii

Ca de fiecare dată, întâlnirea BIZZ.CLUB Timișoara a fost un cadru excelent de învățare, networking și inspirație, demonstrând încă o dată că succesul în afaceri se construiește prin comunitate, claritate și acțiune.

BIZZ.CLUB România este una dintre cele mai active comunități de antreprenori din țară, dedicată dezvoltării personale și profesionale prin educație, colaborare și recomandări de afaceri.

BIZZ.CLUB Timișoara reunește săptămânal antreprenori din diverse domenii, într-un cadru organizat ce pune accent pe învățare, susținere reciprocă și crearea de parteneriate.

Citeste mai mult

Afaceri de succes in Timisoara

Antreprenorii timișoreni au descoperit „Întrebările care te duc mai departe” la întâlnirea săptămânală Bizz Club

Publicat

pe

Text de Olimpiu Bulzan

Comunitatea de afaceri Bizz Club Timișoara s-a reunit din nou într-o atmosferă plină de energie, inspirație și dorință de evoluție. Antreprenori din diverse domenii – de la servicii și educație până la producție și marketing – au participat la întâlnirea săptămânală dedicată învățării, networkingului și schimbului de experiență.

Educație pentru minte și business: „Întrebările care te duc mai departe”

Momentul educațional al zilei a fost susținut de Laura Gomoi, psiholog organizațional și fondatoare Art of Growth, care a abordat o temă esențială pentru dezvoltarea personală și profesională: „Întrebările care te duc mai departe”.

„Este important să-ți pui întrebările potrivite pentru a obține claritate și direcție”, a subliniat Laura Gomoi, oferind participanților instrumente practice pentru a-și reevalua obiectivele și a identifica soluții dintr-o perspectivă nouă.

Prin exemple concrete și exerciții aplicate, prezentarea a pus accent pe importanța conștientizării și pe rolul întrebărilor puternice în procesul de creștere – atât în viața personală, cât și în business.

Spotlight pe antreprenorii locali: Narcis Georgescu (CMP)

Momentul Spotlight – dedicat promovării și cunoașterii membrilor comunității – l-a avut în prim-plan pe Narcis Georgescu, reprezentant CMP, care a împărtășit povestea brandului și modul în care compania contribuie la dezvoltarea mediului de afaceri local.

Prin prezentarea sa, Narcis a evidențiat valorile și profesionalismul care definesc activitatea CMP, dar și deschiderea către colaborări și proiecte noi în cadrul rețelei Bizz Club.

Bizz Club Timișoara – locul unde ideile cresc și oamenii se conectează

Întâlnirile Bizz Club Timișoara au devenit deja un reper pentru antreprenorii care cred în dezvoltare continuă, parteneriate autentice și schimb de know-how. Evenimentele săptămânale combină educația de business cu inspirația personală, într-un cadru prietenos și profesionist.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite