Ne găsiți și pe:

Business

Memorandumul pentru programul de susținere a companiilor mari, aprobat de Guvern

Publicat

pe

Ministrul de Finanţe, Florin Cîţu, a anunţat, joi seară, că a fost aprobat memorandumul pentru programul de susţinere a companiilor mari, spunând că şi acestea vor beneficia de condiţii similare cu IMM-urile. Programul va fi operaţional în maxim o lună, a spus el.

Florin Cîţu a afirmat, joi seară, la briefingul de după şedinţa de Guvern, că Ministerul de Finanţe a aprobat trei acte normative.

„În primul rând o hotărâre de Guvern prin care am prelungit şi amendat un credit mai vechi pe care România l-a avut contractat de la Banca Europeană de Investiţii din 2008. În 2008 s-a făcut acest credit pentru programele POIM. 2 miliarde de euro. Până anul acesta, au fost trase sume din acest credit de doar 680 milioane de euro, iar dintre acestea 600 miloane de lei erau nealocate. A trebuit să modificăm condiţiile şi să cerem aprobarea să alocăm alte proiecte celor 600 milioane de lei şi în continuare să ni se permită să tragem cei 320 milioane de euro. Astăzi a fost aprobată această modificare în şedinţa de Guvern”, a spus el.

De asemenea, el a spus că a fost adoptată ordonanţa care aprobă normele de aplicare a IMM Invest, mai exact relaxarea condiţiilor de participare la acest program.

„Este vorba despre ce garanţii sunt necesare şi aici am permis să fie doar garanţii 100% din investiţii, pe credite de lucru doar pe soldurile companiilor. Ştiţi foarte bine, au fost eliminate acele condiţii de Covid, deci astăzi să ne asigurăm, deşi ordonanţa a fost aprobată acum o săptămână, vrem să ne asigurăm că toată lumea este pe aceeaşi lungime de undă şi condiţiile sunt clare, de aplicare la IMM Invest”, a explicat el.

Cîţu a spus că „(…) băncile şi-au automatizat sistemele de aprobare a creditelor, fondul de garantare lucrează mai bine şi astăzi avem 3.083 de companii care deja au beneficiat de credite şi asta înseamnă că au fost foloste din plafon 2.025 de miliarde de lei. Anul trecut, în România erau din aproape 500.000 de IMM-uri, doar 25.000 aveau credite la bănci. Acest program este construit ca 40.000 de IMM-uri să aibă acces la finanţare de la bănci. Deja, din punctul nostru de vedere este cel mai de succes program pentru IMM-uri construit vreodată în România şi dacă vom merge şi sunt sigur că vom merge la 40.000 de companii, atunci cu siguranţă va fi cel mai de succes program”.

A fost aprobat memorandumul pentru programul de susţinere a companiilor mari.

„Sunt trei măsuri importante aprobate: o garanţie în numele şi contul statului pentru companiile afectate de pandemia Covid care acoperă în proporţie de maxim 90% necesarul de garantare, pentru credite noi şi credite aprobate de bănci comerciale pentru realizarea investiţiilor şi/sau pentru realizarea activităţilor curente ale companiilor beneficiare, deci garantare de maxim 90 la sută din credite; o a doua măsură constă în acordarea de finanţări componente de ajutor de stat, în numele şi contul statului, pentru companii afectate de pandemia Covid în scopul realizării investiţiilor şi/sau pentru susţinerea activităţilor curente. Şi a treia măsură constă în acordarea de produse cu componentă de minimis, respectiv conversarea dobânzii la credite în derulare, subvenţionarea dobânzilor la credite noi şi plafoane de garantare cu componentă de minimis pentru creditele cu capital de lucru acordate de băncile comerciale. Şi aici avem o subvenţionare a dobânzii, exact ca în sistemul minimis. Plafonul este de 8 miliarde de lei cu un efect de multiplicare de aproape 28 miliarde de lei, în economie”, a detaliat el.

Potrivit lui Cîţu, beneficiarii acestor produse sunt persoane juridice înfiinţate în baza legii societăţilor nr 31/1990, republicată.

„(…) se încadrează în categoria IMM care au cifra de afaceri de peste 20 milioane lei în anul 2019 sau se încadrează în categoria intreprinderilor mari şi aici am adăugat încă o categorie de companii care au fost cumva lăsate în afară, companii care sunt afiliate sau partenere şi care au peste 250 de angajaţi. Prin acest program cred că am cuprins cam toate companiile din România care pot să aibă acces la aceste credite de finanţare”, a spus el.

Ministrul a precizat că programul va fi operaţional în 3 săptămâni, maxim o lună.

Business

O nouă ediție a Programului Tezaur. Cetățenii pot investi în titluri de stat

Publicat

pe

Persoanele fizice pot investi de miercuri, 1 iulie 2020, în 4 noi emisiuni de titluri de stat în cadrul Programului Tezaur, cu scadenţe la 1, 2, 3 şi 5 ani, cu dobânzi de 3,5%, 4%, 4,25% şi 4,75%, potrivit unui comunicat al Ministerului Finanţelor Publice.

Instituţia menţionează că, prin randamentele oferite, aceste emisiuni reprezintă o variantă de economisire avantajoasă pentru români.

Titlurile de stat pot fi cumpărate: între 1-31 iulie de la unităţile Trezoreriei Statului; între 1-29 iulie prin Compania Naţională Poşta Română pentru mediul rural şi 1-30 iulie pentru mediul urban prin Compania Naţională Poşta Română.

Sunt eligibile persoanele fizice care au împlinit vârsta de 18 ani la data efectuării subscrierii. A fost eliminată plafonarea sumelor care pot fi investite de persoanele fizice în cadrul acestor emisiuni.

Investitorii au posibilitatea anulării subscrierilor deja efectuate prin depunerea unei cereri doar în perioada de subscriere.

Titlurile de stat lansate începând cu data de 1 iulie 2020 sunt în formă dematerializată şi au valoare nominală de 1 leu. Dobânda este plătită la termenele prevăzute în prospectul de emisiune. De asemenea, titlurile de stat emise în cadrul Programului Tezaur sunt transferabile şi se pot răscumpăra în avans.În cazul decesului, dreptul de proprietate asupra titlurilor de stat se transferă moştenitorilor, care prezintă documentele legale care le atestă calitatea.

Emiterea titlurilor de stat pentru populaţie va continua pe parcursul anului 2020, iar maturităţile pentru fiecare emisiune vor fi stabilite în funcţie interesul manifestat de investitori.

„Alternativa de economisire a Ministerului Finanţelor Publice se bucură de un interes crescut al românilor, având în vedere că veniturile provenite din dobânzi sunt neimpozabile”, precizează sursa citată.

Prospectul de emisiune şi eventuale modificări ale acestuia vor fi publicate pe www.mfinante.gov.ro, www.datoriepublica.mfinante.gov.ro, https://www.comunicatii.gov.ro, https://www.posta-romana.ro.

Citeste mai mult

Business

Oferte de vacanță pentru copii. Creative Kids Center, la Chișoda

Publicat

pe

Descopera noul sediu Creative Kids Center!  Suntem entuziasmati sa va anuntam ca ne-am mutat in noul sediu!
Va invitam sa redescoperiti Creative Kids Center, o locatie destinata exclusiv copiilor situata in Chisoda pe strada Murelor, Nr. 35!

Cu aceasta ocazie am dat START-ul inscrierilor la clubul de vacanta „Happy Summer Club” unde ii poti oferi copilului tau o vacanta de neuitat.

Iata cateva activitati care vor face zilele de vara pur si simplu minunate:

vom organiza ateliere educative si de creatie;

vom explora si descoperii lumea in care traim distrandu-ne;

facem miscare / sport in aer liber, facem plaja, mergem la piscina;

vom indragi cititul;

povestim si reconstituim si astfel imbunatatim ceea ce stim;

facem mini-proiecte pe diverse teme;

efectuam temele de vacanta;

indragim limba engleza jucandu-ne;

bucatarim;
multe jocuri si iesiri in aer liber.

Perioada: 1 iulie – 01 septembrie

Program L-V: 08.00-17.30

Inscrie-ti copilul pentru minim doua saptamani si primesti prima zi gratuita!

Oferta speciala!!! Se ofera un discount de 20% la abonamentul lunar pentru copilasii inscrisi pana in 3 Iulie. Fratii au reducere! 10% discount suplimentar pentru al doilea copilas din familie.

Locuri limitate!!!

Inscrierile se fac la sediul clubului #CreativeKidsCenter de pe Str. Murelor, Nr. 35 – Chisoda (Com. Giroc).

Informatii puteti obtine la numarul: 0758/240.177.

Descopera noul sediu Creative Kids Center!

Suntem entuziasmati sa va anuntam ca ne-am mutat in noul sediu!!! Va invitam sa redescoperiti Creative Kids Center, o locatie destinata exclusiv copiilor situata in Chisoda pe strada Murelor Nr.35!Cu aceasta ocazie am dat START-ul inscrierilor la clubul de vacanta “Happy Summer Club” unde ii poti oferi copilului tau o vacanta de neuitat.Iata cateva activitati care vor face zilele de vara pur si simplu minunate:-vom organiza ateliere educative si de creatie;-vom explora si descoperii lumea in care traim distrandu-ne;-facem miscare / sport in aer liber, facem plaja, mergem la piscina;-vom indragi cititul;-povestim si reconstituim si astfel imbunatatim ceea ce stim;-facem mini-proiecte pe diverse teme;-efectuam temele de vacanta;-indragim limba engleza jucandu-ne;-bucatarim;-multe jocuri si iesiri in aer liber.Perioada: 1 iulie– 01.SeptembrieProgram L-V: 08.00-17.30Varsta +5 ani Inscrie-ti copilul pentru minim doua saptamani si primesti prima zi gratuita!Oferta speciala !!! Se ofera un discount de 20% la abonamentul lunar pentru copilasii inscrisi pana in 3 Iulie. Fratii au reducere! 10% discount suplimentar pentru al doilea copilas din familie.Locuri Limitate!!!Inscrierile se fac la sediul clubului #CreativeKidsCenter de pe Str. Murelor, Nr. 35-Chisoda (Com. Giroc).Informatii puteti obtine la numarul: 0758/240.177. Nu rapi nici o secunda din fericirea copilului tau!

Publicată de Creative Kids Center pe Marţi, 23 iunie 2020

Citeste mai mult

Business

Bizz Club Timișoara – Cluj, online. Oportunități de dezvoltare a afacerilor

Publicat

pe

Şedința online, comună, bizz.club Timișoara-Cluj a avut 25 de participanți care au vorbit despre EFICIENȚĂ!
După schimbul de referințe între membrii, a urmat momentul de Spotlight, prezentat de Darius Boca de la BDV.Bestauto. El a împărtășit cum a influențat contextul din ultimele luni afacerea lui și cum a reușit să stabilizeze nivelul de lichiditate.

A urmat momentul de Training susținut de Ștefan Burchilă de la Enviso1. Acesta a vorbit despre eficiența personală a antreprenorilor.

Ștefan este pasionat de îmbunătățire continuă și a dezvăluit că mereu caută să lucreze într-un mod cât mai eficient. El a sugerat celorlalți antreprenori implementarea unui instrument foarte puternic – Metoda 5S.
O metodologie de organizare și păstrare a ordinii, curățeniei și clarității locului de muncă (și nu numai) în 5 pași: sortare, aranjare, curățenie, standardizare, susținere.

Pentru o implementare de succes a metodei 5S, Ştefan Burchilă a sugerat trei întrebări simple la care trebuie să răspundă antreprenorul: „ce ar trebui păstrat? unde ar trebui păstrat? cum ar trebui păstrat?”

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința online de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?

Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);
Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);
Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Elisei Profir

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite