Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Business

O „armată“ de 11.000 de croitori şi cusătorese din România lucrează pentru gigantul suedez H&M

Publicat

pe

Gigantul suedez H&M, cu afaceri anuale de 22 miliarde de euro, lucrează în România, direct sau indirect, cu circa 30 de fabrici care trimit haine şi încălţări către cele circa 4.000 de magazine ale grupului aflate în toate colţurile lumii. Fabricile cu care lucrează H&M în România au avut anul trecut afaceri de aproape 880 mil. lei şi 11.000 de salariaţi, potrivit calculelor ZF.

Retailerul de modă H&M are în România  zece parteneri direcţi, însă lucrează în total cu circa 30 de fabrici în contextul în care furnizorii fie cos doar în fabricile lor, fie subcontractează şi alte unităţi de producţie de dimensiuni mai mici. Un exemplu în acest sens este compania Artifex din judeţul Vrancea, unul dintre cei mai mari producători locali de textile. Compania, cu acţionariat elveţian, lucrează pentru branduri premium precum Hugo Boss, Massimo Dutti sau Lacoste Premium. Pe listă se află şi COS, un brand premium aflat în portofoliul  H&M. Sub umbrela Hennes & Mauritz se găsesc mai multe branduri precum COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories şi H&M Home. De altfel, puţini sunt cei care ştiu că H&M are şi alte „branduri surori“ mai puţin cunoscute.

Producătorul de textile Artifex, la fel ca cei mai mulţi pro­du­cători locali de textile, trimite integral la export producţia realizată în Focşani. Artifex, o companie cu peste 1.300 de angajaţi şi cu afaceri de peste 150 de milioane de lei lucrează pentru H&M atât în fabrica proprie din judeţul Vrancea dar şi în alte unităţi de producţie din acelaşi judeţ sau din apro­piere. De altfel, cea mai mare parte a fabricilor cu care lu­crează H&M sunt amplasate în regiunea Moldovei, cea mai săracă din ţară. În această regiune printre cele mai importante investiţii sunt cele din domeniul textilelor, fabricile care produc pentru retaileri ca Zara, H&M sau Max Mara ajungând să fie şi cei mai mari angajatori cu sute sau chiar peste 1.000 de salariaţi. 

Lipsa investiţiilor în infrastructură a izolat Moldova de restul României, ajungând să fie „captivă“ în mâinile producătorilor de textile, haine şi încălţăminte care plătesc salarii care se învârt în jurul a doar 250 de euro, de două ori mai mici decât în vestul ţării, o zonă care s-a poziţionat ca un hub al industriilor auto şi IT. Apropierea de Occident, atât din punct de vedere geografic cât şi cultural, a transformat Transilvania şi Banatul într-un hub al industriei auto, astfel că în judeţe precum Arad, Braşov, Timiş, Bistriţa- Năsăud, Caraş-Severin şi Sibiu, cel puţin trei dintre cei mai mari cinci exportatori sunt producători de componente auto. A treia regiune a ţării este Muntenia, dusă în spate însă de Bucureşti şi împrejurimi.

 

Sursa: Ziarul Financiar

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Business

Bizz.club Timișoara. Cauzele eșecului în planificare, cu Emil Huzum

Publicat

pe

O nouă ședință Bizz Club Timișoara a avut loc, marți, 2 aprilie, la Hotel Zet din Timișoara.

Mircea Dobre şi-a prezentat firma – Harmony Home Care – o societate comercială care are ca şi obiect de activitate îngrijirea seniorilor care au nevoie de suport.

Momentul de educatie a fost susținut de Emil Huzum care a dezvăluit cauzele eşecului în planificare.

La ședința Bizz Club de marți au participat colegii de la filiala din UK.

Citeste mai mult

Business

Bizz Club Timișoara. Managementul riscurilor în organizații și avantajele folosirii panourilor fotovoltaice

Publicat

pe

Ședința Bizz Club Timişoara care a avut loc la Zet Hotel, a debutat cu prezentarea firmei Home Confort Energy.

Constantin Pătăşanu, unul dintre managerii societății, a prezentat avantajele folosirii panourilor fotovoltaice livrate şi instalate cu profesionalism de Home Confort Energy.

Momentul de educație a fost susținut de Răzvan Curcubătă, coach, trainer şi speaker motivațional. El a vorbit despre managementul riscurilor în organizații.

La sfârşitul şedinței a fost anunțata lansarea clubului BIZZ.CLUB Botoșani și un eveniment, marca BIZZ.CLUB la Baia Mare!

Săptămâna aceasta va fi organizat un singur eveniment prin zoom:

Vineri de la ora 15.00 DE LA MEMBRU BIZZ.CLUB LA PERFORMER ÎN BUSINESS, cu Mădălina Sandu

EVENIMENTELE BIZZ.CLUB din următoarele săptămâni:

* 26 martie 2024 – Lansare BIZZ.CLUB Botoșani https://botosani.bizz.club/lansare-botosani

* 28 martie 2024 – BIZZ.CONNECT Baia Mare https://baiamare.bizz.club/evenimente/bizzconnect-baia-mare

* 5 aprilie 2024  – BIZZ.CLUB CONNECT Constanța https://constanta.bizz.club/bizzclub-connect

* 11 aprilie 2024 – BIZZ.CLUB Galați  https://galati.bizz.club/evenimente/influenta-networking-ului-in-afaceri

* 17 aprilie 2024 – Întâlnirea Francizaților Sighișoara

* 18 – 21 aprilie 2024 – BIZZ.CAMP 2024 Sighișoara https://bizz.club/bizzcamp-bootcamp-2024

* 25 aprilie 2024 – BIZZ.CONNECT Bacău https://bacau.bizz.club/afacere-clasica-sau

* 19 mai 2024 – Lansare BIZZ.CLUB London

* 21 mai 2024 – Lansare BIZZ.CLUB Suceava

Cardul de inspirație de sāptămâna aceasta este:

Networkingul este o cultivare a unei relații reciproc avantajoasă, o relație dă-și-ia, câștig-câștig… Iar rezultatul final poate fi dezvoltarea unui grup mare și divers de oameni care ne vor recomanda continuu și cu bucurie altor parteneri de afaceri, în timp ce facem același lucru pentru ei. – Bob Burg_

Daca doriți să aflați cât mai multe răspunsuri, la întrebările legate de panourile fotovoltaice, o puteți face pe pagina: https://www.hcenergytm.com/

Olimpiu Bulzan, manager Colosseum Timișoara Ballroom

Citeste mai mult

Business

Branding si inteligența artificială la Bizz Club Timișoara

Publicat

pe

Sedința săptămânală a Bizz Club România a debutat cu prezentarea membrilor prezenți şi a invitaților.

Adriana Roman a prezentat firma Brand Influence, adresandu-se antreprenorilor care inteleg importanta unui brand personal.

Cine esti tu ca brand? este o intrebare esentiala in branding deoarece ne invita sa privim spre cine suntem ca oameni si ca experti, care e misiunea noastra, cum ne pozitionam diferit in piata si, in esenta, ce reprezinta brandurile noastre pentru oameni.

Brandingul, ca proces, este o calatorie de explorare a propriei relevante.

A fi relevant pentru o nisa, a cunoaste, in detaliu, publicul caruia ne adresam sunt elemente pe care fiecare antreprenor trebuie sa si le clarifice.

Asta pentru a eficientiza intreg procesul ulterior de marketare a brandului.

Care sunt beneficiile crearii unui brand personal?

– creste increderea publicului in brand

– realizezi mai facil parteneriate

– sustii dezvoltarea profesionala

– cresti nivelul de autoritate

– extinzi vizibilitatea de brand, a declarat Adriana Roman.

Momentul de educație a fost susținut de Cristian Predescu, general manager la Supermedical, care a vorbit despre a patra revoluție industrială – transformarea digitală şi inteligența artificială.

Olimpiu Bulzan, manager Colosseum Timișoara Ballroom

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite