Ne găsiți și pe:

Business

OPORTUNITATE DE AFACERI. Piața de food service se va dubla anul viitor

Publicat

pe

Piaţa de food service din România va ajunge la valoarea de 20 de miliarde de lei, dublu faţă de situaţia din acest an, dar în scădere cu 20% comparativ cu 2019, arată datele analizate de Hospitality Culture Institute.

Conform datelor centralizate, piaţa de profil care cuprinde activitatea de restaurante standard, fast-food, cafenele, cantine, pub-uri şi supermarketuri nu va mai fi influenţată doar de evoluţia pandemică, ci şi de o serie de factori pozitivi care ţin şi de strategia de business.

„Antreprenorii şi investitorii din industria ospitalităţii s-au adaptat şi găsesc în fiecare lună metode noi de a-şi ţine business-urile în picioare. Sectorul HoReCa se pregăteşte pentru o revenire cu adevărat în V în 2021, punctul de jos fiind iarna aceasta. Industria ospitalităţii nu poate să scadă mai jos de atât, acesta reprezentând, în acelaşi timp, un moment ideal pentru cei ce doresc să investească în sector. Principalii vectori de creştere ai pieţei de food service în 2021 vor fi dezvoltarea delivery şi take-away şi deschiderea interioarelor şi a restaurantelor hotelurilor care au fost închise 6 luni, anul acesta”, a declarat Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute.

Sectorul de livrări reprezintă, în acest an, 50% din totalul pieţei de food service, faţă de doar 10% cât se consemna în 2019. Calculele realizatorilor cercetării arată că, în 2021, ponderea va fi de 30%, în contextul în care celelalte sectoare de activitate vor creşte ca pondere.

Potrivit Hospitality Culture Institute, criza a împărţit jucătorii din industrie în trei categorii: antreprenorii care s-au luptat să-şi ţină brandul în piaţă şi în permanent contact cu consumatorii, identificând soluţii şi oportunităţi de vânzare, investitorii pe care iarna i-a luat prin surprindere şi care nu vor reuşi să redeschidă în primăvara viitoare, pentru că au consumat toate resursele de voinţă şi bani, dar şi antreprenorii care au închis operaţiunile la începutul pandemiei şi care vor deschide în 2021 sub alt brand, o formulă nouă şi care vor reprezenta pepiniera pentru noua HoReCa.

În viziunea realizatorilor analizei de piaţă, marii câştigători ai crizei vor fi restaurantele mici, „love brandurile” care s-au reinventat şi au trecut la take-away şi delivery şi care vor câştiga cu 30-40% mai mult decât înainte de criză, dar ca profitabilitate, nu în funcţie de cifra de afaceri.

Hospitality Culture Institute a lansat ediţia a IV-a a cercetării naţionale de food&drinks service şi ediţia a II-a a celui mai mare studiu pe domeniul turismului din România şi sindicalizează cele două studii până pe data de 15 decembrie 2020.

Cercetările se vor realiza în cinci oraşe din România (Bucureşti, Timişoara, Cluj, Iaşi şi Braşov), cu peste o mie de interviuri telefonice.

Hospitality Culture Institute reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii, arhitecţi, reprezentanţi media, antreprenori şi manageri. Cele mai importante proiecte ale organizaţiei sunt: Conferinţa Naţională a Industriei Ospitalităţii, Romanian Hospitality Awards, National Food Service Research şi Intimate Roundtable Conversations.

Fonduri europene

Program gratuit de formare continuă „Învăț și Zâmbesc” pentru educatori, învăţători şi profesori

Publicat

pe

Întreprinderea socială „Învăț și Zâmbesc”, în colaborare cu Asociația „Inițiativă în Educație”, lansează programul gratuit de formare continuă pentru profesori. Evenimentul de lansare va avea loc online, marți, 18 octombrie 2022, între orele 18:30 – 20:00.

Programul a fost realizat încadrul proiectului european „Solidari într-o nouă economie socială, justă și performantă” pentru a veni în sprijinul tuturor educatorilor, învăţătorilor şi profesorilor din România atât cu metode moderne de predare, care au succes la generaţiile actuale de elevi, nativi digitali, cât şi cu soluţii pentru continuarea dezvoltării personale şi atingerea stării de bine.

În cadrul evenimentului de lansare participanții află cum se înscriu gratuit și își pot începe învățarea alături de formatorii prezenţi în live (profesori creatori ai programului).

În plus, vor putea discuta cu domnul Marius Cătălin Mocanu, inspectorul și purtătorul de cuvânt al „ISJ Vrancea”, despre modificările de anul acesta și particularitățile structurii anului școlar. Evenimentul este gratuit și se va desfăşura online pe canalele de Facebook și Youtube ale organizatorilor. Înscrierea se face prin pagina de prezentare a evenimentului:
https://www.invatsizambesc.ro/eveniment-de-lansare
Programul „Învăț și Zâmbesc” conține un parcurs de învățare structurat în 3 etape: podcast, interviuri video și capsule video de învățare. Temele abordate sunt variate, de la abilități interpersonale până la aplicații și resurse didactice, fiind create pentru fiecare ciclu de învățământ: preșcolar, primar, gimnazial și liceal. Întregul program este în format eLearning, astfel că poate fi parcus în propriul ritm, inclusiv de pe telefon, iar la final participanții primesc
un certificat care atestă parcurgerea lui.

Din agenda evenimentului:

– Ce cuprinde programul?

– Detalii despre înscriere, parcurgerea programului și primirea certificatului

– Cum a fost experiența de creator și de participant?

– Secvențe din podcasturi, interviuri și capsule de învățare

– Întrebări şi răspunsuri. Formatorii programului răspund!

– Idei utile despre cum se poate adapta mai bine planificarea la noul context

Formatorii programului sunt profesori din fiecare ciclu de învățământ cu rezultate remarcabile:

– Andrada Sorca – președinte și membru fondator al Asociației „Inițiativă în educație” (inEdu), profesor Merito, facilitator SuperTeach;

– Daniela Doru – facilitator comunicare nonviolentă, mindfulness coach certificat pentru adolescenți, facilitator World Peace Game;

– Tatiana Cauni – face parte din „Corpul Experților și al Mentorilor din educație”, organizează „Cafenelele Merito” Maramureș, Webinarele Merito pentru profesori. A fost desemnată profesor Merito în 2019;

– Cătălin Șipoș – inginer cu o experiență de peste 15 ani în domeniul IT și membru fondator al inEdu;

– Alina – Ioana Iga – fondatorul podcastului „Cufărul cu povești”, coordonator proiect „Aventura prin lectură”;

– Adriana Bălaj – vicepreședinte al inEdu în cadrul căreia coordonează un club de lectură pentru profesori și pasionați de educație;

– Bianca Boroș – face parte din grupul de lucru creat de Ministerul Educației care a realizat programa pentru disciplina opțională „Start în aventura cunoașterii Universului”;

– Florina Grecu – profesor pentru învățământul liceal de limba și literatura română la Colegiul Național Bănățean din Timișoara.

Moderatorii evenimentului sunt Cristian Dițoiu și Sorina Conea, inițiatorii „Învăț și Zâmbesc”.

Evenimentul este gratuit și se va desfăşura online pe canalele de Facebook și Youtube ale organizatorilor.

Înscrierea se face prin pagina de prezentare a evenimentului:

https://www.invatsizambesc.ro/eveniment-de-lansare

„Învăț și Zâmbesc” este o întreprindere socială care a pornit de la dorința de a oferi profesorilor din România pregătirea necesară pentru a se adapta contextului actual și a preda captivant pentru elevii nativi digital.

Mai multe la https://www.invatsizambesc.ro

Asociația „Inițiativă în Educație” este o asociație non-guvernamentală care susține si contribuie la îmbunătățirea mediului educațional și creează contexte de învățare și dezvoltare pentru elevi, profesori și părinți.

Mai multe la https://www.inedu.ro

Citeste mai mult

Business

bizz.club timișoara. „10 lecții esențiale pentru antreprenori” cu Luminița Țundrea

Publicat

pe

Marți, 20 septembrie 2022, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia Luminița Țundrea, avocat, ne-a vorbit despre „10 lecții esențiale pentru antreprenori”.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe.

Luminița ne-a prezentat cele 10+2 idei și lecții pe care antreprenorii ar trebui să le știe, lecții care au venit din experiența și cariera ei ca om de business și avocat. Chiar și numai 3 dintre ele dacă antreprenorii le-ar aplica în viața lor, și-ar putea duce businessul departe.

Evident că pe lângă profesionalism și abilitățile profesionale, Luminița a insistat în mod special pe două elemente de o importanță majoră.

În primul rând dezvoltă-te pe tine personal pentru că businessul ești tu, și în al doilea rând, networking-networking-networking. E foarte important ca oamenii să te cunoască ca să te poată aprecia, ca să te poată recomanda și ca să lucreze cu tine.

Și dincolo de aceasta, cum a spus și Budha însuși, comunitatea este cea mai importantă deoarece doar în comunitate putem trăi și prospera.

Mulțumim colaboratorilor: Oala cu Potol pentru micul dejun și Hansen Ergonomics Studio Timișoara pentru găzduire.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, click pe BUTONUL alăturat și înscrie-te GRATUIT la următoarea ședință! De ce să faci asta?
✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Afaceri de succes in Timisoara

bizz.club timișoara. Cât impozit va plăti firma ta în 2023? cu Violeta Tănasă

Publicat

pe

Marți, 13 septembrie 2022, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia Violeta Tănasă, expert în contabilitate și audit financiar, ne-a vorbit despre „Cât impozit va plăti firma ta în 2023?”.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe.

După deschiderea ședinței și prezentarea participanților a urmat momentul de Spotlight în care am vorbit despre Gala Națională BIZZ.CLUB 2022, unul dintre cele mai iubite evenimente bizz.club ce va avea loc la București în noiembrie, unde așteptăm peste 150 de antreprenori. Mai multe detalii aici: https://bizz.club/evenimente/gala-nationala-bizzclub-2022

La momentul de educație, Violeta Tănasă, expert în contabilitate și audit financiar, ne-a vorbit despre „Cât impozit va plăti firma ta în 2023?”.

Colega noastră ne-a vorbit despre:

• impozitele care vor fi plătite în 2023,

• care sunt diferențele care apar în noul cod fiscal,

• ce înseamnă microîntreprindere în care se plătește 1% impozit sau 16% impozit,

• câteva diferențe care se vor aplica de anul viitor și în ceea ce privește CASS.

La final doi dintre invitați și-au manifestat dorința de a deveni membri bizz.club și de a afla mai multe despre aceste club de business networking. Bizz.club Timișoara crește frumos cu oameni care-și doresc dezvoltarea lor personală și profesională și care să obțină și prin networking lucruri importante pentru afacerea lor.

Mulțumim colaboratorilor: Oala cu Potol pentru micul dejun și Hansen Ergonomics Studio Timișoara pentru găzduire.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?

✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite