Ne găsiți și pe:

Secretul succesului

Creşterea melcilor, o afacere profitabilă

Publicat

pe

Multă lume își dorește să dezvolte o afacere, iar ideile care pot fi puse în practică pentru a aduce profit sunt nenumărate. O idee foarte bună de afaceri pentru cineva care locuiește în mediul rural sau care dispu¬ne de o parcelă de teren agricol este creșterea melcilor. Deși carnea de melc nu se află în topul preferin¬țelor românilor, se pot obține bani frumoși din export.

Creșterea melcilor sau helicicultura este o afacere care nu presupune un deosebit efort, așa cum este în cazul creșterii animalelor mari, și poate fi foarte rentabilă pentru investitori. Totuși, este nevoie să respectăm o serie de norme, altfel nu vom avea efectul scontat.

Prima condiție pentru înființarea unei asemenea ferme este deținerea unui teren optim cu o sursă permanentă de apă și evident fonduri pentru achiziționarea de materiale și melci pentru a popula ferma.

În privinţa materialului biologic, acesta trebuie achiziţionat de la o fermă deja existentă în România, ale cărei condiţii pedoclimatice sunt asemănătoare cu cele ale zonei în care se înfiinţează crescătoria. Melcii pot fi importați și din alte țări, precum Franţa, Italia sau Spania, dar poate apărea problema adaptării la condiţiile pedoclimatice, motiv pentru care specialiștii recomandă totuși sursele interne. Variantele de specii apte pentru creşterea în România sunt Helix aspersa şi Helix pomatia sau melcul de livadă. A doua variantă este mai pretabilă la noi, ei regăsindu-se în fauna din România, ceilalţi fiind melci mediteraneeni și având probleme de adaptare în perioada de iarnă.

Pentru construcţia unei crescătorii de melci specialiștii recomandă ca neapărat necesare următoarele materiale: plasele speciale de împrejmuire, stâlpii de lemn, pe care se va monta plasa, şi o sursă permanentă de apă, de preferat un puţ forat.

Uneltele şi echipamentele necesare sunt: sculele normale de grădinărit, o motopompă pentru extragerea apei din puţul forat şi o instalaţie de irigat, aceasta din urmă existând în mai multe variante constructive la magazine specializate.

În urma relizării unei ferme pe suprafață de 3.000 mp se obțin aproximativ 5.000 de kilograme de melc pe an, însă abia în al patrulea an de exploatare. În primul an se obțin aproximativ 3.500 de kilograme, în al doilea 4.000, iar în al treilea 4.500 de kilograme. Studiile de specialitate arată că pe un metru pătrat de teren pot fi obținute aproximativ 1,6 kg de melci, prețul estimativ pe kilogram fiind de 15 lei.

Melcii în general nu au boli. Au, în schimb, dăunători sau prădători naturali. În natură din 100 de melci „scapă” un singur individ. În fermă din 100 de produşi te poţi considera rentabil dacă duci la maturitate 20 de capete. Pe toată perioada iernii, melcii hibernează.

Producția de melci merge aproape în totalitate la export pentru că în România nu este încă o piață dezvoltată pentru asemenea produse. Totuși, cei care se ocupă cu creșterea melcilor trebuie să știe că în România funcționează câteva fabrici care procesează carnea de melc, în Brașov, Bihor, Alba, Hunedoara și Covasna.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Secretul succesului

Un timişorean – locul trei în lume la masaj

Publicat

pe

Timişoreanul Cosmin Adrian Simu a luat medalia de bronz la Campionatul Continental de Masaj, care a avut loc, zilele trecute, în Grecia, la Atena.

Majoritatea sportivilor din Timişoara îl cunosc şi au apelat la terapeutul Cosmin, despre care se spune ca are „mâini de aur”.

Cosmin are un cabinet particular în Timișoara unde ajută pacienții prin chiroterapie, masaj terapeutic, masaj de relaxare, masaj cu vaccum, reflexoterapie, presopunctură și alte proceduri specifice pentru acestei ramuri.

Cosmin Adrian Simu este apreciat în comunitatea de pe Bega și pentru actele de caritate pe care le face. Amintim doar că tratamentele pentru copii și seniori de peste 70 de ani le face gratuit.

Recent el a fost numit directorul regional al Asociației de Masaj și Terapii Complementare Giurgiu, oraș în care s-a născut. Cu toate acestea el își va desfășura cu preponderență activitatea, în continuare, în orașul de pe Bega.

Campionatul Național de Masaj este în primul rând o competiție, dar în același timp și o oportunitate pentru participanți de a găsi inspirație profesională și de a crea legături între ei.

Prin participarea la această la această competiție mondială, terapeuții au posibilitatea să-și îmbunătățească tehnicile, și să-și aducă un important aport de imagine activității desfășurate de ei.

de Olimpiu Bulzan

 

Citeste mai mult

Secretul succesului

bizz.club Timișoara. Invitat special: Călin Traian Pascu, CEO Foto Noble Madrid

Publicat

pe

Marți, 12 aprilie, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara cu „casa plină”, în cadrul căreia l-am avut ca invitat special pe Călin Traian Pascu, CEO Foto Noble Madrid, „Visător la 24 de ani, Antreprenor în Madrid acum”.

La momentul de Spotlight, Călin Iepure ne-a prezentat evenimentul anului, bizz.camp 2022, iar în curând vom anunța în întreaga comunitate cum te poți înscrie și tu.

La momentul de educație, Călin Pascu ne-a împărtășit din experiența lui și cum a ajuns un antreprenor de succes în Madrid, conducând un business în domeniul fotografiei.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul timisoara.bizz.club la ședința de săptămâna viitoare!

Citeste mai mult

Secretul succesului

bizz.club Timișoara. Cum să folosești Fereastra JOHARI în Networking, cu Marius Darie

Publicat

pe

Marți, 27 aprilie, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia invitatul nostru special Marius Darie, CEO MindDetox, JMT Mentor, ne-a vorbit despre „Cum să folosești Fereastra JOHARI în Networking”.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe și prezentarea de carte.

După deschiderea ședinței și prezentarea participanților a urmat momentul de Spotlight susținut de Loredana Trocan, de la Hansen Timișoara.

Ea ne-a prezentat produsele și serviciile Hansen, brand cu parteneri internaționali și o vechime de peste 20 de ani. Hansen este un distribuitor de piese de mobilier cu un design plăcut și ergonomic, cu scopul bunăstării clientului din toate punctele de vedere. De asemenea, oferă și servicii de consultanță în alegerea celor mai bune piese de mobilier în funcție de nevoile specifice ale clientului. Mai multe detalii aici: https://www.hansen.ro/

La momentul de training, Marius ne-a vorbit despre Fereastra JOHARI în Networking.

Cuvântul magic al întâlnirii a fost încrederea, un termen foarte utilizat privind relațiile dintre noi. Pentru Marius încrederea înseamnă „zic ce fac și fac ce zic”.

Apoi ne-a prezentat Modelul Încrederii: Fereastra JOHARI. Acest model are 2 componente: ce văd eu la mine și ce văd alții la mine. Dacă punem sub formă de axe, se formează 4 cadrane al acestui model al încrederii:

 Ce văd eu la mine și ce văd alții la mine – Arenă: Comunicare deschisă

 Ce nu vad eu la mine și ce văd alții la mine – Puncte oarbe: Auto-descoperire

 Ce văd eu la mine și ce nu văd alții la mine – Mască: Zona Ascunsă

 Ce nu văd eu la mine și ce nu văd alții la mine – Potențial: Necunoscut

Apoi Marius a făcut împreună cu noi un exercițiu de networking folosind modelul Johari. Fiecare dintre noi am avut de ales 6 puncte forte care ne reprezintă dintr-o listă, apoi am înmânat această listă celui care credem că ne cunoaște cel mai bine, iar el la rândul lui a scris 6 puncte forte care că ne reprezintă.

Elementele comune din cele 2 liste reprezintă arena (ce văd eu la mine și ce văd alții la mine). Elementele care se află doar în lista mea sunt din zona mască (ce văd eu la mine și ce nu văd alții la mine). Elementele aflate doar în lista celuilalt sunt punctele oarbe (ce nu văd eu la mine și ce văd alții la mine). Iar elementele ce nu se află în nicio listă reprezintă cel mai mare potențial, care este încă necunoscut.

Acest exercițiu este foarte util pentru obținerea unui feedback clar și pentru consolidarea încrederii în relațiile noastre.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?

✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite