Ne găsiți și pe:

Business

STUDIU. Piața de restaurante și cafenele, în creștere

Publicat

pe

Sectorul de restaurante şi cafenele (Food & Beverage) din România a evoluat constant în ultimii ani, atât datorită creşterii salariilor şi a puterii de cumpărare, cât şi datorită numărului mai mare de străini care vizitează România pentru afaceri sau turism, arată un raport Cushman & Wakefield Echinox, potrivit căruia piaţa de restaurante şi cafenele va ajunge la 5 miliarde de euro.

Această evoluţie se traduce şi printr-o competiţie tot mai acerbă a conceptelor, operatorii căutând să îşi atragă clienţii atât prin design, cât şi printr-o experienţă culinară memorabilă, se arată în raport.

Toate cele şase categorii analizate –  fast-food, cafenele, patiserii, resto-club-uri, fast casual şi fine dining – au înregistrat evoluţii pozitive în perioada 2014-2018, creşterile medii anuale variind între 15,2% în cazul operatorilor de fine dining şi 32,7% în cazul cafenelelor, fapt ce demonstrează trendul eminamente crescător al pieţei de F&B la nivel naţional.

„Ne aşteptăm ca acest segment să îşi continue dezvoltarea în următorii ani, o creştere medie anuală de 10% ducând veniturile din industria de F&B dincolo de pragul de 5 miliarde euro până în 2022-2023”, spune Vlad Săftoiu, research analyst, Cushman & Wakefield Echinox, într-un comunicat.

Cheltuielile de consum din România aferente sectoarelor de F&B şi ospitalitate înregistrează cele mai scăzute valori ca procent din consumul total per familie din Uniunea Europeană. Conform datelor Eurostat, doar 3,1% din totalul cheltuielilor populaţiei au fost destinate hotelurilor, restaurantelor şi barurilor în 2018, comparativ cu o medie de 8,8% în UE, 9,2% în Ungaria sau 9% în Cehia.

Cererea este în creştere atât în Bucureşti, cât şi în marile oraşe regionale, dezvoltarea având loc atât în centre comerciale, cât şi în locaţii stradale.

„Apariţia şi succesul restaurantelor fast-casual cu preţuri medii creează, de asemenea, baza pentru dezvoltarea altor proiecte de food hall, care vor cuprinde 10-15 operatori de restaurante în locaţiile de dimensiuni medii (3.000-5.000 mp GLA). Nu în ultimul rând, unităţile de F&B din centrele comerciale vor continua să prospere, pe baza cererii actuale. Viitoarele centre comerciale se bazează pe componenta de petrecere a timpului liber care urmăreşte să răspundă nevoii unei experienţe de shopping”, spune Bogdan Marcu, partener retail agency la Cushman & Wakefield Echinox. (…)

Un alt factor determinant în dezvoltarea industriei îl reprezintă şi platformele de comenzi online, care se vor extinde puternic în aproape toate judeţele. Progresul tehnologic şi lipsa de timp a tinerilor angajaţi au stimulat semnificativ dezvoltarea segmentului de food delivery. Operatori precum Uber Eats, Foodpanda sau Glovo au o prezenţă puternică în Bucureşti şi în marile oraşe regionale.

Cushman & Wakefield Echinox a analizat evoluţia şi tendinţele pieţei de profil în raportul „Food and Beverage: Romania Market Report”, împărţind industria în şase segmente distincte: fast-food, cafenele, patiserii, resto-club-uri, fast casual şi fine dining.

Raportul analizează 73 de operatori ce deţin aproximativ 700 de unităţi la nivel naţional şi au înregistrat o cifră de afaceri de 650 milioane euro în 2018, având o cotă de piaţă de circa 20% din piaţa de F&B din România, conform datelor Ministerului de Finanţe.

Cushman & Wakefield Echinox este afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deţinut şi operat independent, cu o echipă de peste 60 de oameni.

Business

Ședința bizz.club Timișoara-Cluj. LA NOI (nu) SE POATE! – Raluca Hera

Publicat

pe

Marți, 21 iulie, la ședința online comună bizz.club Timișoara-Cluj am avut 14 de participanți și am vorbit despre CULTURA POPORULUI ROMÂN!

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea oferă clienților lor, plus o recomandare de carte. Apoi a avut loc schimbul de referințe (networking-ul fiind și unul dintre cei trei piloni de bază ai bizz.club).

La prezentarea Spotlight l-am avut ca invitat special pe @Cristian Radu, de la noua franciză bizz.club ce va fi înființată în MADRID. Cristian ne-a împărtășit cum a luat această decizie și care sunt țintele lui pe viitor. El își dorește să creeze un context de învățare și colaborare atât pentru antreprenorii din Madrid și Spania, cât și între antreprenorii români și cei spanioli. Toate acestea cu scopul final de a participa activ la creșterea mediului antreprenorial spaniol.

Apoi a urmat momentul de Training susținut de @Raluca Hera de la @Consulting for Performance. Tema pe care a abordat-o a fost „La noi (nu) se poate!”.

În deschidere Raluca ne-a exemplificat elemente din educația formală și informală care transmit mai degrabă non-valori decât valori, ce rămân întipărite indirect în mintea copiilor și tinerilor. Astfel, progresul culturii românești este îngreunat de aceste elemente transmise prin literatură, proverbe și credințe sociale.

Apoi Raluca ne-a arătat un studiu realizat de Geert Hofstede în ceea ce privește cele 6 dimensiuni culturale ale României (pe o scară de la 1 la 100):

  1. Distanța față de putere (90) – gradul în care oamenii percep inegalitatea socială
  2. Individualism (30) – măsura în care o cultură încurajează independența și libertatea individului față de grupul căruia îi aparține
  3. Masculinitate (42) – preferința pentru competitivitate și promovare în detrimentul cooperării și armoniei
  4. Evitarea incertitudinii (90) – ușurința cu care cultura face față la nou și își asumă riscuri
  5. Orientarea pe termen lung (52) – perioada de timp pentru care oamenii își fac planuri
  6. Indulgența (20) – nivelul de acceptare a unui anumit grad de libertate pentru îndeplinirea plăcerilor vieții

Mai multe detalii aici: https://www.hofstede-insights.com/

Această ședință ne-a făcut să realizăm mai mult ca niciodată importanța influenței culturii românești asupra progresului afacerilor noastre, cum ne putem adapta la ea și care sunt minusurile ce merită îmbunătățite prin cultura organizațiilor noastre. Dar despre aceste lucruri, Raluca va reveni la bizz.club cu partea a doua în care va accentua cum aceste caracteristici pot fi transformate în atuuri atunci cand vine vorba despre afacerea ta.

La final, Călin ne-a lansat provocarea de networking bizz.club din această săptămână: Invită unul dintre colegi la o cafea și descoperiți ariile în care puteți colabora (one-to-one).

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?

✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiază și tu din plin de această comunitate! Creșterea afacerii tale te poate surprinde, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt! 🔝

Te așteptăm cu drag!

LA NOI (nu) SE POATE! – Raluca Hera

Marți, 21 iulie, la ședința online comună bizz.club Timișoara-Cluj am avut 14 de participanți și am vorbit despre CULTURA POPORULUI ROMÂN!

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea oferă clienților lor, plus o recomandare de carte. Apoi a avut loc schimbul de referințe (networking-ul fiind și unul dintre cei trei piloni de bază ai bizz.club).

La prezentarea Spotlight l-am avut ca invitat special pe @Cristian Radu, de la noua franciză bizz.club ce va fi înființată în MADRID. Cristian ne-a împărtășit cum a luat această decizie și care sunt țintele lui pe viitor. El își dorește să creeze un context de învățare și colaborare atât pentru antreprenorii din Madrid și Spania, cât și între antreprenorii români și cei spanioli. Toate acestea cu scopul final de a participa activ la creșterea mediului antreprenorial spaniol.

‍ Apoi a urmat momentul de Training susținut de @Raluca Hera de la @Consulting for Performance. Tema pe care a abordat-o a fost „La noi (nu) se poate!”.

În deschidere Raluca ne-a exemplificat elemente din educația formală și informală care transmit mai degrabă non-valori decât valori, ce rămân întipărite indirect în mintea copiilor și tinerilor. Astfel, progresul culturii românești este îngreunat de aceste elemente transmise prin literatură, proverbe și credințe sociale.

Apoi Raluca ne-a arătat un studiu realizat de Geert Hofstede în ceea ce privește cele 6 dimensiuni culturale ale României (pe o scară de la 1 la 100):

  1. Distanța față de putere (90) – gradul în care oamenii percep inegalitatea socială
  2. Individualism (30) – măsura în care o cultură încurajează independența și libertatea individului față de grupul căruia îi aparține
  3. Masculinitate (42) – preferința pentru competitivitate și promovare în detrimentul cooperării și armoniei
  4. Evitarea incertitudinii (90) – ușurința cu care cultura face față la nou și își asumă riscuri
  5. Orientarea pe termen lung (52) – perioada de timp pentru care oamenii își fac planuri
  6. Indulgența (20) – nivelul de acceptare a unui anumit grad de libertate pentru îndeplinirea plăcerilor vieții

Mai multe detalii aici: https://www.hofstede-insights.com/

Această ședință ne-a făcut să realizăm mai mult ca niciodată importanța influenței culturii românești asupra progresului afacerilor noastre, cum ne putem adapta la ea și care sunt minusurile ce merită îmbunătățite prin cultura organizațiilor noastre. Dar despre aceste lucruri, Raluca va reveni la bizz.club cu partea a doua în care va accentua cum aceste caracteristici pot fi transformate în atuuri atunci cand vine vorba despre afacerea ta.

La final, Călin ne-a lansat provocarea de networking bizz.club din această săptămână: Invită unul dintre colegi la o cafea și descoperiți ariile în care puteți colabora (one-to-one).

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?

✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiază și tu din plin de această comunitate! Creșterea afacerii tale te poate surprinde, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Te așteptăm cu drag!

Citeste mai mult

Business

Fonduri europene pentru fermierii care se întorc acasă din străinătate

Publicat

pe

În 15 iulie a fost lansată măsura privind sprijinul acordat pentru instalarea tinerilor fermieri cu o alocare distinctă de 20 de milioane de euro pentru cetăţenii români din afara graniţelor ţării, care se instalează pentru prima dată ca şefi de exploataţie.

Sprijinul este 100% nerambursabil și este în valoare de 40.000 de euro sau de 50.000 de euro, în funcţie de dimensiunea exploataţiei agricole.

Agenţia pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) a lansat miercuri sesiunea de primire a solicitărilor de finanţare pentru submăsura 6.1 „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri“ din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2020). Sesiunea se desfăşoară în intervalul 15 iulie – 15 octombrie 2020 sau până la epuizarea fondurilor alocate acestei sesiuni. Fondurile totale disponibile pentru sesiunea din acest an sunt în valoare de 43 milioane euro, din care 20.000.000 euro reprezintă alocarea pentru tinerii fermieri din diasporă. Este prima dată în acest exerciţiu financiar, 2014-2020, când există o alocare distinctă pentru tinerii fermieri din afara graniţelor ţării.

„Astăzi, 15 iulie, lansăm măsura «Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri». Această măsură s-a derulat pe perioada 2014-2020 tocmai pentru a revigora agricultura în zone care sunt depopulate sau care au constrângeri naturale şi pentru a preîntâmpina fenomenul de îmbătrânire. Vreau să vă spun că, până acum, au aplicat 10.230 de beneficiari, dintre care 7.520 au încheiat măsura, iar restul sunt în proceduri. Tocmai de aceea am suplimentat, fiind o măsură accesată, banii s-au consumat, am notificat Comisia şi am mutat bani de la alte măsuri neaccesate, încă 43 de milioane de euro pentru acest an. De data aceasta am împărţit alocarea în modul următor: 20 de milioane de euro pentru tineri fermieri, cetăţeni români din afara graniţelor ţării, care se instalează pentru prima dată ca şefi de exploataţie. O să vedeţi în ghid aceleaşi criterii legate de cursurile pe care le-au absolvit în domeniul agricol, dar şi dacă au avut un loc de muncă în ţări membre UE sau ţări terţe în domeniul agricol“, a spus ministrul agriculturii, Adrian Oros, într-o conferinţă de presă.

Sprijinul acordat este de 50.000 de euro pentru exploataţiile între 30.000 şi 50.000 de euro valoare producţie standard şi de 40.000 de euro pentru exploataţiile între 12.000 şi 29.999 valoare producţie standard.

„Este o sumă forfetară în două tranşe: 75% la semnarea contractului de finanţare şi încă 25% la finalul implementării proiectului care durează între 3 şi 5 ani, cum îşi fac dânşii planul de dezvoltare“, a adăugat Oros.

Dimensiunea exploataţiei agricole se poate calcula şi prin noua aplicaţie disponibilă pe pagina de internet a AFIR – http://so.afir.info/.

Citeste mai mult

Business

Prima ședință bizz.club Timișoara LIVE după multă vreme

Publicat

pe

Ne bucurăm că ne-am putut revedea față în față la Hotel Boavista pentru a petrecem timp de calitate împreună!

Momentul educațional din această ocazie a fost susținut de Laszlo Fodor și Călin Iepure, sub formă de Mastermind. Subiectul ales a fost ridicat la fileu de colegul nostru Gigi Honcaș: „Cum pornim afacerile accelerat din PANDEMIE?”

Acest mastermind a făcut ca fiecare participant să-și antreneze gândirea pentru a ieși din zona de confort astfel încât redresarea afacerilor să se facă într-un mod cât mai accelerat în această perioadă!

Ei au propus modelul bizz.storming pentru realizarea acestui mastermind, constituit din 4 etape:
1. Prezentarea provocării
2. Clarificarea ei prin întrebări
3. Găsirea de idei practice ce pot fi implementate pentru depășirea provocării
4. Cine, ce și până când va implementa

Acest mastermind ne-a arătat din nou puterea colaborării și a muncii în echipă. Ideile cu care am rămas cu siguranță ne vor fi de folos în repornirea afacerilor noastre!

Dacă nu ai putut participa cu noi la această ședință, te așteptăm cu drag la cea de săptămâna viitoare! De ce să participi?
Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);
Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);
Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiază și tu din plin de această comunitate! Creșterea afacerii tale te poate surprinde, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite