Ne găsiți și pe:

Business

STUDIU. Piața de restaurante și cafenele, în creștere

Publicat

pe

Sectorul de restaurante şi cafenele (Food & Beverage) din România a evoluat constant în ultimii ani, atât datorită creşterii salariilor şi a puterii de cumpărare, cât şi datorită numărului mai mare de străini care vizitează România pentru afaceri sau turism, arată un raport Cushman & Wakefield Echinox, potrivit căruia piaţa de restaurante şi cafenele va ajunge la 5 miliarde de euro.

Această evoluţie se traduce şi printr-o competiţie tot mai acerbă a conceptelor, operatorii căutând să îşi atragă clienţii atât prin design, cât şi printr-o experienţă culinară memorabilă, se arată în raport.

Toate cele şase categorii analizate –  fast-food, cafenele, patiserii, resto-club-uri, fast casual şi fine dining – au înregistrat evoluţii pozitive în perioada 2014-2018, creşterile medii anuale variind între 15,2% în cazul operatorilor de fine dining şi 32,7% în cazul cafenelelor, fapt ce demonstrează trendul eminamente crescător al pieţei de F&B la nivel naţional.

„Ne aşteptăm ca acest segment să îşi continue dezvoltarea în următorii ani, o creştere medie anuală de 10% ducând veniturile din industria de F&B dincolo de pragul de 5 miliarde euro până în 2022-2023”, spune Vlad Săftoiu, research analyst, Cushman & Wakefield Echinox, într-un comunicat.

Cheltuielile de consum din România aferente sectoarelor de F&B şi ospitalitate înregistrează cele mai scăzute valori ca procent din consumul total per familie din Uniunea Europeană. Conform datelor Eurostat, doar 3,1% din totalul cheltuielilor populaţiei au fost destinate hotelurilor, restaurantelor şi barurilor în 2018, comparativ cu o medie de 8,8% în UE, 9,2% în Ungaria sau 9% în Cehia.

Cererea este în creştere atât în Bucureşti, cât şi în marile oraşe regionale, dezvoltarea având loc atât în centre comerciale, cât şi în locaţii stradale.

„Apariţia şi succesul restaurantelor fast-casual cu preţuri medii creează, de asemenea, baza pentru dezvoltarea altor proiecte de food hall, care vor cuprinde 10-15 operatori de restaurante în locaţiile de dimensiuni medii (3.000-5.000 mp GLA). Nu în ultimul rând, unităţile de F&B din centrele comerciale vor continua să prospere, pe baza cererii actuale. Viitoarele centre comerciale se bazează pe componenta de petrecere a timpului liber care urmăreşte să răspundă nevoii unei experienţe de shopping”, spune Bogdan Marcu, partener retail agency la Cushman & Wakefield Echinox. (…)

Un alt factor determinant în dezvoltarea industriei îl reprezintă şi platformele de comenzi online, care se vor extinde puternic în aproape toate judeţele. Progresul tehnologic şi lipsa de timp a tinerilor angajaţi au stimulat semnificativ dezvoltarea segmentului de food delivery. Operatori precum Uber Eats, Foodpanda sau Glovo au o prezenţă puternică în Bucureşti şi în marile oraşe regionale.

Cushman & Wakefield Echinox a analizat evoluţia şi tendinţele pieţei de profil în raportul „Food and Beverage: Romania Market Report”, împărţind industria în şase segmente distincte: fast-food, cafenele, patiserii, resto-club-uri, fast casual şi fine dining.

Raportul analizează 73 de operatori ce deţin aproximativ 700 de unităţi la nivel naţional şi au înregistrat o cifră de afaceri de 650 milioane euro în 2018, având o cotă de piaţă de circa 20% din piaţa de F&B din România, conform datelor Ministerului de Finanţe.

Cushman & Wakefield Echinox este afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deţinut şi operat independent, cu o echipă de peste 60 de oameni.

Business

Smartwatch-ul Honor MagicWatch 2 prezentat, are cu o baterie ce durează 14 zile!

Publicat

pe

Honor, un brand din China deținut de Huawei Technologies, și-a prezentat ceasul inteligent MagicWatch 2. Conform companiei Honor, este un smartwatch în care bateria durează până la 14 zile de viață!

Pe lângă acest lucru, Honor MagicWatch 2 se concentrează pe sănătate și fitness. Rezistența la apă 5ATM este, de asemenea, un avantaj, astfel încât să vă puteți urmări bătăile inimii în timp ce vă aflați în piscină sau în orice alte locuri în care telefonul conectat nu poate ajunge.

Ce poate urmări smartwatch-ul Honor MagicWatch 2? Ceasul inteligent Honor poate monitoriza bătăile inimii, viteza și distanța parcursă și o estimare a caloriilor arse în același timp. Dacă sunteți un amator de înot, sigur vă place punctul următor. MagicWatch 2 vă va calcula, de asemenea, scorul SWOLF, o unitate de măsură pentru eficiența înotului. Dacă nu știți, scorul SWOLF este suma numărului de curse efectuate în bazin raportată la timpul necesar pentru acest lucru. Cu cât scorul este mai mic, cu atât înotătorul este mai bun / mai eficient. Scorul SWOLF este deja folosit în multe ceasuri inteligente și trackere de fitness.

Există 15 moduri de fitness pentru a urmări antrenamentul. Pe lângă acest lucru, smartwatch-ul vă va anunța atunci când ritmul cardiac este prea scăzut sau prea mare. Dacă prezentați semne că sunteți stresat, MagicWatch 2 vă va oferi câteva ghiduri de respirație. Iar după întreaga zi de muncă, vei avea un smartwatch de încredere care îți urmărește somnul. Când te trezești, ceasul îți va oferi mai multe modalități de a-ți îmbunătăți somnul, chiar vă poate diagnostica cu cele șase tipuri comune de tulburări ale somnului.

Smartwatch-ul este realizat din oțel inoxidabil 361L. De asemenea, vine în două dimensiuni – 46 mm și 42 mm, cu ecrane de 1,4 și respectiv 1,2 inch. Ambele dimensiuni au ecrane AMOLED. Honor MagicWatch 2 are 4 GB de stocare și conectivitate Bluetooth avansată. Cu Bluetooth, îl puteți utiliza pentru a răspunde la apeluri chiar dacă telefonul conectat este la 150 de metri, conform site-lui IotGadgets.

Bateria este unul din punctele forte. Din păcate, doar smartwatch-ul cu versiunea de 46 mm este anunțat cu o durată de viață a bateriei de 14 zile. Conform Honor, versiunea de 42 mm durează o săptămână. Este un smartwatch cu multe specificații bune dar este departe de un Samsung Galaxy Watch Active 2 sau un Apple Watch 5.

Smartwatch-ul Honor MagicWatch 2 va fi disponibil pe mai multe piețe începând cu 12 decembrie. Prețul începe de la 155 USD pentru versiunea Agate Black de 42 mm. Versiunea Charcoal Black de 46 mm costă 170 $. Atât versiunea Flax Brown de 46 mm cât și Sakura Gold de 42 mm au un preț de 200 USD.

Sursa Foto: via androidpit.com

Citeste mai mult

Business

Huawei a lansat MatePad Pro, prima tabletă Android cu o gaură în ecran

Publicat

pe

Huawei tocmai a dezvăluit MatePad Pro, prima tabletă Android cu un ecran cu gaură, așa cum se găsește azi pe mai multe smartphone-uri. Tableta se remarcă prin fișa sa tehnică destul de musculoasă, bazată pe procesorul Kirin 990. Și, se mai remarcă prin ceva Huawei MatePad Pro: prin absența aplicațiilor și serviciilor de la Google.

Luni, 25 noiembrie 2019, Huawei a introdus în cele din urmă MatePad Pro. Tableta producătorului chinez este compatibilă cu 4G sau 5G (în funcție de versiune). Conform PhonAndroid, MatePad Pro are un ecran LCD cu o diagonală de 10,8 inch (27,432 centimetri), ecran cu rezoluție de 1600 x 2560 pixeli) și un raport de de aspect de 16: 10.

O gaură în ecran în colțul din stânga sus include o cameră frontală de 8 MP. Primul smartphone cu o gaură în ecran a fost lansat de Samsung cu așa-numitul ecran Infinity-O, apărut prima dată pe Samsung Galaxy A8s. Ecranul este înconjurat de margini destul subțiri (4,9 mm). Pe partea din spate, producătorul a plasat o cameră foto de 13 MP. Huawei MatePad Pro are dimensiunile de 246 x 159 x 7,2 mm și o greutate de 460 grame.

În interior, există un procesor Kirin 990, același procesor aflat pe Huawei Mate 30, însoțit de 6 sau 8 GB e memorie RAM. Huawei oferă stocare internă de 128, 256 GB sau 512 GB, expandabilă printr-un card Huawei NM (Nano Memory) până la 1 TB. Tableta este echipată cu o baterie de 7.250 mAh cu încărcare rapidă de 40 W și încărcare wireless inversă, pentru a încărca un smartphone sau căști wireless.

În cele din urmă, tableta este însoțită de o tastatură wireless și un stilou M-Pen (ca cel al lui Mate 20X). Pixul seamănă foarte mult cu cel al companiei Apple și ar trebui să permită însemnări și desene foarte precise. Prin designul său cu margini foarte înguste și caracteristici foarte bune, Huawei MatePad Pro încearcă să atenteze la cota de piață a lui Apple iPad Pro. Din păcate, tableta Huawei pleacă cu un handicap major: nu are Play Store sau servicii Google.

În urma sancțiunilor impuse de administrația Trump, Huawei nu are voie să instaleze servicii și aplicații Google, inclusiv Play Store, pe noile sale dispozitive. De aceea, Huawei Mate 30 și Mate 30 Pro au venit fără Google Mobile Services. Tableta este echipată cu EMUI 10, cea mai recentă versiune a sistemului de operare Huawei bazat pe Android.

Fără serviciile Google preinstalate, MatePad Pro poate atrage greu utilizatorii, cel puțin pe cei din Europa. Cu toate acestea, tableta va fi comercializată în China începând cu 12 decembrie, la un preț de pornire de 3.299 de yuani, sau aproximativ 430 €. Nu se știe dacă tableta va fi disponibilă în Europa până la ridicarea embargoului american impus lui Huawei.

Citeste mai mult

Business

Apple cu seria iPhone 2020 va concura în domeniul 5G cu Samsung, Xiaomi și Huawei

Publicat

pe

Gigantul tehnologic american Apple este de așteptat să fie în fruntea pieței smartphone-urilor 5G lansate în 2020, odată cu introducerea seriei iPhone 5G, spune compania de studiu de piață Strategy Analytics. Dar, acest lucru s-ar putea schimba în continuare, având în vedere strategiile agresive pe care ceilalți jucători de pe piață intenționează să le adopte anul viitor. Unul dintre ei este producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi, care ar putea fi în curând unul dintre principalii jucători pe piața 5G în urma afirmației că va lansa cel puțin 10 smartphone-uri 5G anul viitor.

Cercetările publicate de Strategy Analytics prognozează că Apple va ocupa o poziție dominantă în segmentul smartphone-ului 5G. Adică, în ciuda intrării întârziate pe piața 5G a companiei Apple, aceasta va avea vânzări foarte mari în ultima perioadă a anului 2020, după lansarea din toamnă a seriei Apple iPhone 5G. Poate părea ciudat pentru compania Apple, care în prezent nu are niciun smartphone 5G în portofoliul de produse.

Actualul lider de pe piața 5G, Samsung are deja cele mai multe telefoane cu o conectivitate 5G. Samsung cu Galaxy S10 5G, Galaxy Note 10 5G, Galaxy Note 10+ 5G 9 (recent lansat și în România), Galaxy Fold 5G, Samsung W20 5G și Galaxy A90 5G sunt deja lansate și mai urmează câteva în perioada următoare. Compania Huawei este de luat în seamă datorită potențialului său, în ciuda sancțiunilor impuse de guvernul american. Samsung, Xiaomi și Huawei au fost amintite și de Ken Hyers, directorul Strategy Analytics, ca cele mai puternice pe piața 5G a anului viitor.

Apple va lansa trei modele noi cu 5G care vor veni în 2020, conform site-ului IbTimes. Având în vedere cota sa de piață și capacitatea sa tehnologică, compania din Cupertino poate atenta cu ușurință la coroana din segmentul de smartphone-uri 5G. Totuși, nu știm și nu credem că ceilalți producători de smartphone-uri vor sta cu brațele încrucișate până anul viitor când Apple își va lansa iPhone-urile 5G.

Cu toate acestea și producătorul chinez de smartphone-uri Xiaomi tinde spre această coroană, deținută actualmente de Samsung. Xiaomi a declarat recent că toate telefoanele sale inteligente ce vor fi lansate în 2020 și vor costa peste 285 dolari, vor avea suport 5G. Cu această strategie, compania ar putea fi unul dintre principalii jucători de pe piața smartphone-urilor 5G din industrie. Xiaomi oferă în prezent smartphone-uri 5G precum Xiaomi Mi Mix 3 5G și Xiaomi Mi Mix Alpha.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite