Ne găsiți și pe:

Business

STUDIU. Piața de restaurante și cafenele, în creștere

Publicat

pe

Sectorul de restaurante şi cafenele (Food & Beverage) din România a evoluat constant în ultimii ani, atât datorită creşterii salariilor şi a puterii de cumpărare, cât şi datorită numărului mai mare de străini care vizitează România pentru afaceri sau turism, arată un raport Cushman & Wakefield Echinox, potrivit căruia piaţa de restaurante şi cafenele va ajunge la 5 miliarde de euro.

Această evoluţie se traduce şi printr-o competiţie tot mai acerbă a conceptelor, operatorii căutând să îşi atragă clienţii atât prin design, cât şi printr-o experienţă culinară memorabilă, se arată în raport.

Toate cele şase categorii analizate –  fast-food, cafenele, patiserii, resto-club-uri, fast casual şi fine dining – au înregistrat evoluţii pozitive în perioada 2014-2018, creşterile medii anuale variind între 15,2% în cazul operatorilor de fine dining şi 32,7% în cazul cafenelelor, fapt ce demonstrează trendul eminamente crescător al pieţei de F&B la nivel naţional.

„Ne aşteptăm ca acest segment să îşi continue dezvoltarea în următorii ani, o creştere medie anuală de 10% ducând veniturile din industria de F&B dincolo de pragul de 5 miliarde euro până în 2022-2023”, spune Vlad Săftoiu, research analyst, Cushman & Wakefield Echinox, într-un comunicat.

Cheltuielile de consum din România aferente sectoarelor de F&B şi ospitalitate înregistrează cele mai scăzute valori ca procent din consumul total per familie din Uniunea Europeană. Conform datelor Eurostat, doar 3,1% din totalul cheltuielilor populaţiei au fost destinate hotelurilor, restaurantelor şi barurilor în 2018, comparativ cu o medie de 8,8% în UE, 9,2% în Ungaria sau 9% în Cehia.

Cererea este în creştere atât în Bucureşti, cât şi în marile oraşe regionale, dezvoltarea având loc atât în centre comerciale, cât şi în locaţii stradale.

„Apariţia şi succesul restaurantelor fast-casual cu preţuri medii creează, de asemenea, baza pentru dezvoltarea altor proiecte de food hall, care vor cuprinde 10-15 operatori de restaurante în locaţiile de dimensiuni medii (3.000-5.000 mp GLA). Nu în ultimul rând, unităţile de F&B din centrele comerciale vor continua să prospere, pe baza cererii actuale. Viitoarele centre comerciale se bazează pe componenta de petrecere a timpului liber care urmăreşte să răspundă nevoii unei experienţe de shopping”, spune Bogdan Marcu, partener retail agency la Cushman & Wakefield Echinox. (…)

Un alt factor determinant în dezvoltarea industriei îl reprezintă şi platformele de comenzi online, care se vor extinde puternic în aproape toate judeţele. Progresul tehnologic şi lipsa de timp a tinerilor angajaţi au stimulat semnificativ dezvoltarea segmentului de food delivery. Operatori precum Uber Eats, Foodpanda sau Glovo au o prezenţă puternică în Bucureşti şi în marile oraşe regionale.

Cushman & Wakefield Echinox a analizat evoluţia şi tendinţele pieţei de profil în raportul „Food and Beverage: Romania Market Report”, împărţind industria în şase segmente distincte: fast-food, cafenele, patiserii, resto-club-uri, fast casual şi fine dining.

Raportul analizează 73 de operatori ce deţin aproximativ 700 de unităţi la nivel naţional şi au înregistrat o cifră de afaceri de 650 milioane euro în 2018, având o cotă de piaţă de circa 20% din piaţa de F&B din România, conform datelor Ministerului de Finanţe.

Cushman & Wakefield Echinox este afiliatul exclusiv al Cushman & Wakefield în România, deţinut şi operat independent, cu o echipă de peste 60 de oameni.

Business

bizz.club Timișoara. „Cum mă pregătesc pentru accesarea de fonduri nerambursabile?” cu Giana Bălan

Publicat

pe

Marți, 7 februarie 2023, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia Giana Bălan, Consultant, Trainer și Mentor pentru consultanți, ne-a vorbit despre „Cum mă pregătesc pentru accesarea de fonduri nerambursabile?”.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe.

Apoi Giana ne-a vorbit despre fonduri nerambursabile și cum să ne maximizăm șansele să le obținem, împărtășindu-ne câteva sfaturi privind subiectele:

  1. Top 3 provocări în accesarea de fonduri nerambursabile;
  2. Ce nu ni se spune despre fonduri nerambursabile;
  3. Vorba dulce mult aduce – despre comunicarea eficientă și interpretabilitatea textelor scrise;
  4. Imaginea nu mai contează – despre brandul afacerii, profitabilitate, despre grilele de punctaj;
  5. Banii aduc fericirea, doar în anumite condiții – despre efort și satisfacții, perioadă de sustenabilitate și monitorizări.

De asemenea, a subliniat faptul că garantarea aprobării 100% a proiectului nu este niciodată sigură, trebuie făcut fiecare pas cu profesionalism în cel mai mic detaliu.

Sursele oficiale de informații sunt:

https://oportunitati-ue.cov.ro/

www.afir.ro

www.ampeste.ro

https://proiecte.pnrr.gov.ro/#/home

www.adrvest.ro

La final, Giana a răspuns la întrebările adresate de cei prezenți privind acest subiect.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te GRATUIT la următoarea ședință! De ce să faci asta?

Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Afaceri de succes in Timisoara

Bizz.club Timișoara. „Scad vânzările, cresc salariile. Ce facem?”

Publicat

pe

Vineri, 3 februarie 2023, am avut o nouă sesiune de mentoring bizz.club, împreună cu mentorul nostru pe Managementul Echipelor, Ovidiu Toader, care a ne-a vorbit despre provocarea „Scad vânzările, cresc salariile. Ce facem?”.

În introducere, Ovidiu a ridicat problema inflației și a creșterii salariului minim pe economie. Dacă anul trecut în ianuarie făceai vânzări de 1 milion de lei, anul acesta datorită inflației trebuie să faci cu cel puțin 15% mai mult ca să rămâi la aceeași valoare. Iar în ceea ce privește creșterea salariului minim, practic antreprenorii sunt nevoiți să crească salariile la cei mai neperformanți oameni, și în consecință, și la cei performanți deoarece nici ei nu pot fi trecuți cu vederea.

Apoi ne-a oferit câteva soluții în privința acestor provocări. Una dintre ele ar fi să profităm de ocazia în care angajații cer mărire de salariu. Este semn că ei vor performanță, ar trebui să ne bucurăm și să fructificăm discuția spre: cum putem crește performanța echipei ca să facem mai mulți bani și să vă pot crește salariul?

O altă modalitate complementară cu cea de mai sus, este legată de principiul Pareto 80-20. Cu toții știm că 20% din efort ne aduc 80% din rezultate, însă ce uităm este că și 80% din efort ne aduc restul de 20% din rezultate. O greșeală pe care nu trebuie s-o mai facem este să îmbunătățim acele lucruri și procese de lucru care ne aduc doar 20% din rezultate, ci să ne concentrăm pe acele 20% din lucruri care ne aduc 80% din rezultate și să căutăm să facem cât mai multe din acelea, iar creșterea va fi cu adevărat vizibilă.

Așadar, atunci când membrii echipei vin la tine pentru creștere, (atenție!) bucurați-vă, deoarece ei sunt deja motivați, și profitați de oportunitatea de a prelua acele 20% proiecte care aduc 80% din rezultate și vă veți bucura de performanță în echipele voastre.

La final, a urmat o sesiune generoasă de întrebări la care Ovidiu ne-a oferit răspunsuri și soluții clare și practice, pe care le putem aplica imediat astfel încât performanța echipelor noastre să crească, mai ales în aceste vremuri de criză.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te GRATUIT la următoarea ședință din zona ta! De ce să faci asta?
Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);
Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);
Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Afaceri de succes in Timisoara

bizz.club Timișoara. Cum să proiectezi un traseu perfect pentru clienții tăi, cu Anca Jurj

Publicat

pe

Marți, 31 ianuarie 2023, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia Anca Jurj, Trainer și proprietar de franciză bizz.club Sibiu, ne-a vorbit despre „Cum să proiectezi un traseu perfect pentru clienții tăi”.

Această întâlnire a fost una deosebită deoarece am avut bucuria să-i avem alături de noi pe proprietarii de francize bizz.club din Sibiu și Baia Mare. Ședința a fost moderată de Mihaela Dărăban – co-proprietar de franciză bizz.club Baia Mare.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe.

După deschiderea ședinței și prezentarea participanților a urmat momentul de Spotlight susținut de Călin Herta, avocat și co-proprietar al francizei bizz.club Baia Mare. El ne-a vorbit despre câteva principii ale lui în business, despre cum funcționează atunci când vine vorba de etica de business în meseria de avocat, și totodată, ne-a povestit care a fost parcursul lui antreprenorial, prezentându-ne și câteva dintre proiectele minunate din care face parte.

La momentul de educație, Anca Jurj, Trainer și proprietar de franciză bizz.club Sibiu, ne-a vorbit despre „Cum să proiectezi un traseu perfect pentru clienții tăi”.

Datorită prezentării ei am înțeles clar ce înseamnă Pâlnia Vânzărilor și momentele călătoriei clientului prin Pâlnia de Vânzări.

De asemenea, am aflat cât de important este să facem follow-up atunci când vine vorba de vânzări și cum să ne îmbunătățim procesul de vânzare ținând cont de emoțiile pe care le simte clientul în fiecare moment în care interacționează cu tine și cu brandul tău.

La final, colegii și-au asumat unele lucruri pe care le vor aplica în business-ul lor după această prezentare minunată.

Te așteptăm săptămâna viitoare pentru a putea discuta împreună despre Fonduri Europene.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, click pe BUTONUL alăturat și înscrie-te GRATUIT la următoarea ședință! De ce să faci asta?
✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);
✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);
✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite