Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Business

URGENȚĂ HORA. Se cere redeschiderea restaurantelor în interior cu respectarea măsurilor de siguranță

Publicat

pe

Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA) cere Guvernului redeschiderea urgentă a restaurantelor la interior, cu implementarea măsurilor de siguranţă sanitară, precum şi scoaterea restaurantelor de sub incidenţa procentului de 3/1000 de pe lista activităţilor cu risc de răspândire a COVID-19 şi, astfel, permiterea funcţionării fără sincope, cu un set de măsuri agreate în prealabil cu reprezentanţii industriei şi respectate de către toţi operatorii.

Scrisoarea deschisă este semnată de Daniel Mischie, preşedintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România, şi este în atenţia premierului Florin Cîţu, ministrului Sănătăţii, Vlad Voiculescu, şi a ministrului Economiei, Claudiu Năsui.

„Având în vedere pierderile înregistrate de acest sector şi riscul de faliment ce ameninţă mai bine de jumătate dintre operatorii din domeniu, solicităm în regim de urgenţă următoarele măsuri: 1. Redeschiderea urgentă a restaurantelor la interior, cu implementarea măsurilor de siguranţă sanitară. 2. Scoaterea restaurantelor de sub incidenţa procentului de 3/1000 de pe lista activităţilor cu risc de răspândire a COVID-19 şi, astfel, permiterea funcţionării fără sincope, cu un set de măsuri agreate în prealabil cu reprezentanţii industriei şi respectate de către toţi operatorii”, arată HORA în scrisoarea deschisă adresată autorităților.

Organizaţia precizează că solicită redeschiderea restaurantelor la interior luând în considerare menţinerea în activitate a 40.000 de operatori şi a 400.000 de angajaţi, dar şi faptul că estimările cu privire la închiderea business-urilor şi şomajul din industrie sunt ”îngrijorătoare în contextual actual”.

HORA menţionează că vrea astfel să evite un colaps general pe întreaga ramură economică, deoarece 10.000 de antreprenori nu vor mai redeschide afacerile.

„Nu există vârfuri în analizele referitoare la numărul de persoane infectate cu COVID care să poată fi corelat cuînchiderea/redeschiderea restaurantelor”, mai arată organizaţia, care subliniază că operatorii vor respecta cu stricteţe regulile de către în perioada de restricţii.

Un alt motiv invocat este lipsa clarităţii în ceea ce priveşte populaţia oraşelor, de exemplu Bucureşti.

„În vederea unui dialog care să clarifice toate aspectele menţionate, vă solicităm o întâlnire în regim de urgenţă, asigurându-vă de disponibilitate şi flexibilitate”, spun reprezentanţii HORA.

Organizaţia patronală HORA este autoritatea reprezentativă a industriei ospitalităţii româneşti, ce are misiunea de a susţine şi de a promova interesele şi valorile comune ale membrilor săi, pe plan naţional şi internaţional.

Înainte de criza COVID-19, in industria HORECA activau 40.000 de societăţi comerciale cu capital 100% românesc având o cifră de afaceri de 5 miliarde euro şi aproximativ 190.000 de angajati reprezentând 10% din numarul total al angajaţilor care activează in sectorul privat.

„Urmare a crizei datorată pandemiei şi a măsurilor restrictive instaurate de autorităţi, industria noastră este în prezent cea mai afectată, înregistrând un declin brusc care a dus astăzi la scăderea cifrei de afaceri cu aproximativ 70% pe primele şase luni de zile, din anul 2020, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi a determinat suspendarea activităţii în cazul a peste 40% dintre operatori. Organizaţia patronală HORA îşi exprimă public îngrijorarea cu privire la efectele dezastruoase create de răspândirea virusului COVID-19 în industria ospitalităţii, efecte care se resimt în toată industria turismului la nivel mondial”, precizează organizaţia.

Potrivit studiului comandat de HORA, împreună cu organizaţiile membre în Alianţa Pentru Turism, efectuat pe o perioadă de 5 ani, organizaţia spune că aportul HORECA la PIB este de aproximativ 5,07% după cum urmează: impact financiar direct (valoare adăugată) – 3,42%; impact social (salarii angajaţi şi aport consum) – 0,91%; impact financiar indirect (furnizori si investiţii) – 0,74%.

„Lipsa predictibilităţii din industria HORECA în climatul economic actual nu face decât să împingă pe marginea prăpastiei antreprenorii care astăzi au în derulare investiţii, responsabilităţi majore faţă de angajaţi, contracte de închiriere şi leasing, contracte cu clienţii externi, contracte de prestări servicii, contracte de servicii auxiliare, etc. Luând în considerare faptul că redeschiderea teraselor la 1 iunie 2020 nu a atras o creştere a numărului de persoane infectate, putem concluziona că redeschiderea completă a restaurantelor se poate face in siguranţă, în unităţile în care se respectă reglementările. În lipsa unor reglementări clare, restaurantele au întâmpinat dificultăţi iar incapacitatea autorităţii centrale şi locale de a urmări respectarea regulilor a dus la suprareglementări şi controale abuzive, multe dintre ele fără a avea legătură cu situaţia pandemică în care ne aflăm”, adaugă reprezentanții HORA.

foto: Restaurant Colosseum Timișoara

Afaceri de succes in Timisoara

Prezentare Calin Iepure și Camelia Pau la ședința Bizz Club Timișoara: Lecții din Conferința John Maxwell de la Cluj

Publicat

pe

Articol de Olimpiu Bulzan

Marți, 23 iulie, în cadrul ședinței Bizz Club Timișoara, Calin Iepure, CEO și asociat la Bizz Club Romania, alături de avocatul Camelia Pau, au prezentat un rezumat al subiectelor esențiale discutate la recenta Conferință John Maxwell de la Cluj.

Aceștia au împărtășit cu entuziasm ideile inspiratoare și strategiile valoroase pentru dezvoltarea personală și profesională, subliniind câteva principii fundamentale pentru succes.

Învață Continu

Calin Iepure a început prezentarea subliniind importanța educației continue. „Nu există linie de finish la învățare“, a afirmat el, subliniind că procesul de învățare și creștere nu se termină niciodată. Indiferent de nivelul la care ne aflăm, trebuie să rămânem deschiși la noi cunoștințe și experiențe pentru a ne dezvolta continuu.

Valoarea personală și motivația interioară

Avocatul Camelia Pau a adus o notă profundă și emoțională discuției, amintind participanților de valoarea lor intrinsecă. Ea a citat un principiu puternic: „Când sunteți cel mai jos în viața voastră, când vă simțiți ca un gunoi, ziceți așa: „Eu sunt copilul lui Dumnezeu, sunt creația Lui și El nu creează gunoi“. Acest mesaj a fost destinat să inspire și să ofere forță interioară, reamintindu-le tuturor de valoarea și potențialul lor, indiferent de provocările întâmpinate.

Lupta pentru Teritorii

Un alt punct cheie abordat de Camelia Pau a fost conceptul de luptă pentru teritorii. Ea a explicat că „viața este o luptă pentru teritorii – cu cât nu ocupi tu un anumit teritoriu pe care îl dorești, cu atât mai mult acel teritoriu va fi ocupat de lucruri pe care tu nu ți le dorești“. Acest principiu sugerează necesitatea de a fi proactivi și de a acționa decisiv pentru a ne atinge obiectivele și a ne proteja interesele.

Stabilirea Obiectivelor și Perseverența

Calin Iepure a continuat discuția subliniind importanța stabilirii obiectivelor clare și a perseverenței în atingerea acestora. „Stabilește obiective mereu, acționează și perseverează!“ a fost îndemnul său către membrii clubului. El a amintit că, de multe ori, pașii mici și consistenți sunt cei care aduc schimbări durabile și semnificative, citând-o pe Regina Elisabeta: „De multe ori pașii mărunți nu aduc salturi uriașe, aduc cele mai durabile schimbări!“

Viziunea și motivația

Laszlo Fodor, asociat Bizz Club Romania, a adus în discuție importanța unei viziuni clare și ambițioase pentru menținerea motivației. „Cu cât e mai mare viziunea, cu atât e mai mare motivația“, a afirmat el, subliniind că o perspectiva puternică poate fi un motor esențial pentru acțiune și determinare.

Ședința Bizz Club Timișoara de astăzi a fost o sursă de inspirație și reflecție pentru toți participanții. Mesajele puternice transmise de Calin Iepure și Camelia Pau, bazate pe învățămintele de la Conferința John Maxwell, au subliniat importanța învățării continue, a valorii personale, a proactivității și a unei viziuni clare. Aceste principii sunt esențiale pentru oricine dorește să își atingă potențialul maxim și să navigheze cu succes în viață și carieră. Antreprenorii care vor sa participe la sedintele Bizz Club sunt invitati sa se inscrie pe websiteul timisoara.bizzclub.ro

Citeste mai mult

Afaceri de succes in Timisoara

Ședința săptămânală Bizz Club Timișoara: Inspirație și Strategii pentru Succes

Publicat

pe

Marți, 23 iulie 2024, la Hotel Zet din Timișoara, a avut loc ședința săptămânală Bizz Club, un eveniment mult așteptat de antreprenorii locali și membri ai comunității de afaceri.

Întâlnirea a fost marcată de două prezentări remarcabile care au captat atenția și interesul participanților, oferind perspective valoroase și strategii pentru succesul în afaceri.

Adrian Genes, reprezentant al Bizz Club Constanța, a împărtășit povestea de succes a organizației din orașul de la malul mării. Cu o abordare sinceră și detaliată, Genes a subliniat importanța colaborării și a networking-ului în creșterea afacerilor locale. Povestea Bizz Club Constanța a evidențiat modul în care membrii clubului au reușit să depășească provocările economice și să creeze o rețea solidă de sprijin reciproc, contribuind astfel la dezvoltarea sustenabilă a comunității de afaceri constănțene.

Un alt moment de interes major al ședinței a fost prezentarea susținută de Eliza Voicu, reprezentantă a Bizz Club Brașov. Voicu a discutat despre direcțiile esențiale pentru asigurarea sustenabilității juridice în afaceri, un subiect de maximă importanță pentru orice antreprenor care dorește să își protejeze și să își dezvolte afacerea pe termen lung. Printre punctele cheie abordate, Voicu a menționat necesitatea unei documentații juridice riguroase, importanța conformării cu reglementările în vigoare și rolul crucial al consultanței juridice de calitate.

Evenimentul de la Hotel Zet a oferit, de asemenea, o platformă excelentă pentru schimbul de idei și experiențe între participanți, consolidând astfel legăturile dintre membrii comunității de afaceri din Timișoara și din alte orașe. Atmosfera a fost una dinamică și pozitivă, evidențiind spiritul de colaborare și dorința de progres comun.

În concluzie, ședința săptămânală Bizz Club Timișoara a fost un succes, aducând împreună voci importante din diverse domenii și oferind resurse valoroase pentru dezvoltarea afacerilor locale. Prezentările lui Adrian Genes și Eliza Voicu au oferit nu doar inspirație, ci și instrumente practice pentru succesul antreprenorial, consolidând astfel rolul Bizz Club ca un pilon esențial al comunității de afaceri din România.

Citeste mai mult

Business

ImoCon – Două Decenii de Experiență în Echipamente Edilitare

Publicat

pe

ImoCon furnizează de peste douăzeci de ani utilaje și echipamente pentru constructorii de rețele edilitare în România.

Înțelegând complexitatea și specificul fiecărui proiect, compania vine în ajutorul clienților cu o gamă extinsă de utilaje pentru foraj orizontal dirijat, pentru săpat șanțuri cu trenchere, cu sprijiniri de maluri, cu echipamente pentru instalarea cablurilor subterane și aeriene, pompe cu filtre aciculare și submersibile, obturatoare gonflabile și discuri de tăiat beton. Pentru a vedea mai multe informații legate de gama de utilaje, vă invităm să accesați imocon.

ImoCon abordează fiecare cerere cu soluții personalizate, și totodată, oferă instruire, asistență continuă și service post-vânzare, colaborând strâns cu clienții pentru a răspunde nevoilor lor specifice.

Utilajele sunt special concepute și optimizate continuu pentru a eficientiza și a accelera lucrările de construcții edilitare. Calitatea, inovația, profesionalismul, integritatea și orientarea către client reprezintă valorile fundamentale care ghidează întreaga activitate a companiei și care o diferențiază pe piață.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite