Ne găsiți și pe:

Business

URGENȚĂ HORA. Se cere redeschiderea restaurantelor în interior cu respectarea măsurilor de siguranță

Publicat

pe

Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA) cere Guvernului redeschiderea urgentă a restaurantelor la interior, cu implementarea măsurilor de siguranţă sanitară, precum şi scoaterea restaurantelor de sub incidenţa procentului de 3/1000 de pe lista activităţilor cu risc de răspândire a COVID-19 şi, astfel, permiterea funcţionării fără sincope, cu un set de măsuri agreate în prealabil cu reprezentanţii industriei şi respectate de către toţi operatorii.

Scrisoarea deschisă este semnată de Daniel Mischie, preşedintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România, şi este în atenţia premierului Florin Cîţu, ministrului Sănătăţii, Vlad Voiculescu, şi a ministrului Economiei, Claudiu Năsui.

„Având în vedere pierderile înregistrate de acest sector şi riscul de faliment ce ameninţă mai bine de jumătate dintre operatorii din domeniu, solicităm în regim de urgenţă următoarele măsuri: 1. Redeschiderea urgentă a restaurantelor la interior, cu implementarea măsurilor de siguranţă sanitară. 2. Scoaterea restaurantelor de sub incidenţa procentului de 3/1000 de pe lista activităţilor cu risc de răspândire a COVID-19 şi, astfel, permiterea funcţionării fără sincope, cu un set de măsuri agreate în prealabil cu reprezentanţii industriei şi respectate de către toţi operatorii”, arată HORA în scrisoarea deschisă adresată autorităților.

Organizaţia precizează că solicită redeschiderea restaurantelor la interior luând în considerare menţinerea în activitate a 40.000 de operatori şi a 400.000 de angajaţi, dar şi faptul că estimările cu privire la închiderea business-urilor şi şomajul din industrie sunt ”îngrijorătoare în contextual actual”.

HORA menţionează că vrea astfel să evite un colaps general pe întreaga ramură economică, deoarece 10.000 de antreprenori nu vor mai redeschide afacerile.

„Nu există vârfuri în analizele referitoare la numărul de persoane infectate cu COVID care să poată fi corelat cuînchiderea/redeschiderea restaurantelor”, mai arată organizaţia, care subliniază că operatorii vor respecta cu stricteţe regulile de către în perioada de restricţii.

Un alt motiv invocat este lipsa clarităţii în ceea ce priveşte populaţia oraşelor, de exemplu Bucureşti.

„În vederea unui dialog care să clarifice toate aspectele menţionate, vă solicităm o întâlnire în regim de urgenţă, asigurându-vă de disponibilitate şi flexibilitate”, spun reprezentanţii HORA.

Organizaţia patronală HORA este autoritatea reprezentativă a industriei ospitalităţii româneşti, ce are misiunea de a susţine şi de a promova interesele şi valorile comune ale membrilor săi, pe plan naţional şi internaţional.

Înainte de criza COVID-19, in industria HORECA activau 40.000 de societăţi comerciale cu capital 100% românesc având o cifră de afaceri de 5 miliarde euro şi aproximativ 190.000 de angajati reprezentând 10% din numarul total al angajaţilor care activează in sectorul privat.

„Urmare a crizei datorată pandemiei şi a măsurilor restrictive instaurate de autorităţi, industria noastră este în prezent cea mai afectată, înregistrând un declin brusc care a dus astăzi la scăderea cifrei de afaceri cu aproximativ 70% pe primele şase luni de zile, din anul 2020, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi a determinat suspendarea activităţii în cazul a peste 40% dintre operatori. Organizaţia patronală HORA îşi exprimă public îngrijorarea cu privire la efectele dezastruoase create de răspândirea virusului COVID-19 în industria ospitalităţii, efecte care se resimt în toată industria turismului la nivel mondial”, precizează organizaţia.

Potrivit studiului comandat de HORA, împreună cu organizaţiile membre în Alianţa Pentru Turism, efectuat pe o perioadă de 5 ani, organizaţia spune că aportul HORECA la PIB este de aproximativ 5,07% după cum urmează: impact financiar direct (valoare adăugată) – 3,42%; impact social (salarii angajaţi şi aport consum) – 0,91%; impact financiar indirect (furnizori si investiţii) – 0,74%.

„Lipsa predictibilităţii din industria HORECA în climatul economic actual nu face decât să împingă pe marginea prăpastiei antreprenorii care astăzi au în derulare investiţii, responsabilităţi majore faţă de angajaţi, contracte de închiriere şi leasing, contracte cu clienţii externi, contracte de prestări servicii, contracte de servicii auxiliare, etc. Luând în considerare faptul că redeschiderea teraselor la 1 iunie 2020 nu a atras o creştere a numărului de persoane infectate, putem concluziona că redeschiderea completă a restaurantelor se poate face in siguranţă, în unităţile în care se respectă reglementările. În lipsa unor reglementări clare, restaurantele au întâmpinat dificultăţi iar incapacitatea autorităţii centrale şi locale de a urmări respectarea regulilor a dus la suprareglementări şi controale abuzive, multe dintre ele fără a avea legătură cu situaţia pandemică în care ne aflăm”, adaugă reprezentanții HORA.

foto: Restaurant Colosseum Timișoara

Afaceri de succes in Timisoara

bizz.club Timișoara. Cum să proiectezi un traseu perfect pentru clienții tăi, cu Anca Jurj

Publicat

pe

Marți, 31 ianuarie 2023, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia Anca Jurj, Trainer și proprietar de franciză bizz.club Sibiu, ne-a vorbit despre „Cum să proiectezi un traseu perfect pentru clienții tăi”.

Această întâlnire a fost una deosebită deoarece am avut bucuria să-i avem alături de noi pe proprietarii de francize bizz.club din Sibiu și Baia Mare. Ședința a fost moderată de Mihaela Dărăban – co-proprietar de franciză bizz.club Baia Mare.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe.

După deschiderea ședinței și prezentarea participanților a urmat momentul de Spotlight susținut de Călin Herta, avocat și co-proprietar al francizei bizz.club Baia Mare. El ne-a vorbit despre câteva principii ale lui în business, despre cum funcționează atunci când vine vorba de etica de business în meseria de avocat, și totodată, ne-a povestit care a fost parcursul lui antreprenorial, prezentându-ne și câteva dintre proiectele minunate din care face parte.

La momentul de educație, Anca Jurj, Trainer și proprietar de franciză bizz.club Sibiu, ne-a vorbit despre „Cum să proiectezi un traseu perfect pentru clienții tăi”.

Datorită prezentării ei am înțeles clar ce înseamnă Pâlnia Vânzărilor și momentele călătoriei clientului prin Pâlnia de Vânzări.

De asemenea, am aflat cât de important este să facem follow-up atunci când vine vorba de vânzări și cum să ne îmbunătățim procesul de vânzare ținând cont de emoțiile pe care le simte clientul în fiecare moment în care interacționează cu tine și cu brandul tău.

La final, colegii și-au asumat unele lucruri pe care le vor aplica în business-ul lor după această prezentare minunată.

Te așteptăm săptămâna viitoare pentru a putea discuta împreună despre Fonduri Europene.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, click pe BUTONUL alăturat și înscrie-te GRATUIT la următoarea ședință! De ce să faci asta?
✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);
✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);
✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Afaceri de succes in Timisoara

bizz.club timișoara. Cum atragi rapid bani în afacerea ta cu Adi Ploscaru

Publicat

pe

Marți, 24 ianuarie 2023, am avut o nouă sesiune de mentoring bizz.club, împreună cu mentorul nostru pe Finanțarea Afacerilor, Adi Ploscaru, care ne-a vorbit despre „Cum atragi rapid bani în afacerea ta”.

În cadrul acestei ședințe, Adi ne-a împărtășit soluții de finanțare rapidă a afacerii, cum să ne pregătim pentru „întâlnirea” de finanțare și cum să ne creștem șansele de finanțare.

Înainte de toate trebuie să ne gândim din start la un mix optim de finanțare, nu doar la o singură soluție de finanțare.

Soluțiile rapide de finanțare ce sunt la dispoziția companiilor sunt:

– Creditul furnizor

– Avansurile de la clienți

– Vânzarea activelor proprii

– Creditarea bancară / microcreditarea

– Banii de la proprietari / familie & apropiați

Mai departe, Adi ne-a oferit câteva sugestii în ceea ce privește pregătirea „întâlnirii” cu finanțatorul:

– Creează o poveste în jurul afacerii tale și implică finanțatorul ca fiind un personaj cheie din aceasta

– Fii într-o formă bună

– Fii punctual

– Fă-ți apariția la momentul potrivit

Cât despre indicatorii de performanță (KPIs) top 5 pe care îi analizează toți finanțatorii sunt:

– Cifra de afaceri

– Capitalizare

– Lichiditate

– Marja de profit (EBITDA)

– Capacitate de rambursare a datoriei

Fiecare punct din fiecare etapă de mai sus au fost dezvoltate și argumentate cu informații suplimentare de cătra Adi Ploscaru, iar la final a răspuns la întrebările adresate de toți membrii prezenți, oferind soluții și răspunsuri utile pentru antreprenorii din bizz.club.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, click pe BUTONUL alăturat și înscrie-te GRATUIT la următoarea ședință din zona ta! De ce să faci asta?
Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Afaceri de succes in Timisoara

Lorenzo Cristian ne învață principiile gândirii magice în afaceri

Publicat

pe

Timişoreanul Lorenzo Cristian, unul dintre cei mai importanți magicieni din țară a fost prezent la prima şedinţă a anului a Bizz Club Timisoara.

Iată principiile propuse de Lorenzo:

Fii sufletul petrecerii – sa te diferențiezi pe piață cu ceva special!

Depăşirea maestrului – e bine să creşti cu mentori dar apoi trebuie să-ți găseşti calea ta!

Transformă frustrările în motivație!

Cercul magic – contextul în care stai, oamenii de care te înconjori sunt foarte importanți!

Marketingul puternic face diferența – poți să ai cel mai tare produs dacă nu îl faci cunoscut în piață

Cere sfatul unor profesionişti

Nu sabota vârful ci susține-l!

Sădeşte semințe!

Prețul filtrează clientul.

Brandul personal e ceva în care merită investit!

Nu copiez dar mă inspir şi personalizez maxim pentru mine!

Intuiția bate soarta!

Nu te baza doar pe logică! Creativitatea şi gândirea laterală fac diferența şi în bussines şi în magie!

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite