Ne găsiți și pe:

Business

URGENȚĂ HORA. Se cere redeschiderea restaurantelor în interior cu respectarea măsurilor de siguranță

Publicat

pe

Organizaţia Patronală a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA) cere Guvernului redeschiderea urgentă a restaurantelor la interior, cu implementarea măsurilor de siguranţă sanitară, precum şi scoaterea restaurantelor de sub incidenţa procentului de 3/1000 de pe lista activităţilor cu risc de răspândire a COVID-19 şi, astfel, permiterea funcţionării fără sincope, cu un set de măsuri agreate în prealabil cu reprezentanţii industriei şi respectate de către toţi operatorii.

Scrisoarea deschisă este semnată de Daniel Mischie, preşedintele Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România, şi este în atenţia premierului Florin Cîţu, ministrului Sănătăţii, Vlad Voiculescu, şi a ministrului Economiei, Claudiu Năsui.

„Având în vedere pierderile înregistrate de acest sector şi riscul de faliment ce ameninţă mai bine de jumătate dintre operatorii din domeniu, solicităm în regim de urgenţă următoarele măsuri: 1. Redeschiderea urgentă a restaurantelor la interior, cu implementarea măsurilor de siguranţă sanitară. 2. Scoaterea restaurantelor de sub incidenţa procentului de 3/1000 de pe lista activităţilor cu risc de răspândire a COVID-19 şi, astfel, permiterea funcţionării fără sincope, cu un set de măsuri agreate în prealabil cu reprezentanţii industriei şi respectate de către toţi operatorii”, arată HORA în scrisoarea deschisă adresată autorităților.

Organizaţia precizează că solicită redeschiderea restaurantelor la interior luând în considerare menţinerea în activitate a 40.000 de operatori şi a 400.000 de angajaţi, dar şi faptul că estimările cu privire la închiderea business-urilor şi şomajul din industrie sunt ”îngrijorătoare în contextual actual”.

HORA menţionează că vrea astfel să evite un colaps general pe întreaga ramură economică, deoarece 10.000 de antreprenori nu vor mai redeschide afacerile.

„Nu există vârfuri în analizele referitoare la numărul de persoane infectate cu COVID care să poată fi corelat cuînchiderea/redeschiderea restaurantelor”, mai arată organizaţia, care subliniază că operatorii vor respecta cu stricteţe regulile de către în perioada de restricţii.

Un alt motiv invocat este lipsa clarităţii în ceea ce priveşte populaţia oraşelor, de exemplu Bucureşti.

„În vederea unui dialog care să clarifice toate aspectele menţionate, vă solicităm o întâlnire în regim de urgenţă, asigurându-vă de disponibilitate şi flexibilitate”, spun reprezentanţii HORA.

Organizaţia patronală HORA este autoritatea reprezentativă a industriei ospitalităţii româneşti, ce are misiunea de a susţine şi de a promova interesele şi valorile comune ale membrilor săi, pe plan naţional şi internaţional.

Înainte de criza COVID-19, in industria HORECA activau 40.000 de societăţi comerciale cu capital 100% românesc având o cifră de afaceri de 5 miliarde euro şi aproximativ 190.000 de angajati reprezentând 10% din numarul total al angajaţilor care activează in sectorul privat.

„Urmare a crizei datorată pandemiei şi a măsurilor restrictive instaurate de autorităţi, industria noastră este în prezent cea mai afectată, înregistrând un declin brusc care a dus astăzi la scăderea cifrei de afaceri cu aproximativ 70% pe primele şase luni de zile, din anul 2020, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi a determinat suspendarea activităţii în cazul a peste 40% dintre operatori. Organizaţia patronală HORA îşi exprimă public îngrijorarea cu privire la efectele dezastruoase create de răspândirea virusului COVID-19 în industria ospitalităţii, efecte care se resimt în toată industria turismului la nivel mondial”, precizează organizaţia.

Potrivit studiului comandat de HORA, împreună cu organizaţiile membre în Alianţa Pentru Turism, efectuat pe o perioadă de 5 ani, organizaţia spune că aportul HORECA la PIB este de aproximativ 5,07% după cum urmează: impact financiar direct (valoare adăugată) – 3,42%; impact social (salarii angajaţi şi aport consum) – 0,91%; impact financiar indirect (furnizori si investiţii) – 0,74%.

„Lipsa predictibilităţii din industria HORECA în climatul economic actual nu face decât să împingă pe marginea prăpastiei antreprenorii care astăzi au în derulare investiţii, responsabilităţi majore faţă de angajaţi, contracte de închiriere şi leasing, contracte cu clienţii externi, contracte de prestări servicii, contracte de servicii auxiliare, etc. Luând în considerare faptul că redeschiderea teraselor la 1 iunie 2020 nu a atras o creştere a numărului de persoane infectate, putem concluziona că redeschiderea completă a restaurantelor se poate face in siguranţă, în unităţile în care se respectă reglementările. În lipsa unor reglementări clare, restaurantele au întâmpinat dificultăţi iar incapacitatea autorităţii centrale şi locale de a urmări respectarea regulilor a dus la suprareglementări şi controale abuzive, multe dintre ele fără a avea legătură cu situaţia pandemică în care ne aflăm”, adaugă reprezentanții HORA.

foto: Restaurant Colosseum Timișoara

Business

bizz.club timișoara. „10 lecții esențiale pentru antreprenori” cu Luminița Țundrea

Publicat

pe

Marți, 20 septembrie 2022, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia Luminița Țundrea, avocat, ne-a vorbit despre „10 lecții esențiale pentru antreprenori”.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe.

Luminița ne-a prezentat cele 10+2 idei și lecții pe care antreprenorii ar trebui să le știe, lecții care au venit din experiența și cariera ei ca om de business și avocat. Chiar și numai 3 dintre ele dacă antreprenorii le-ar aplica în viața lor, și-ar putea duce businessul departe.

Evident că pe lângă profesionalism și abilitățile profesionale, Luminița a insistat în mod special pe două elemente de o importanță majoră.

În primul rând dezvoltă-te pe tine personal pentru că businessul ești tu, și în al doilea rând, networking-networking-networking. E foarte important ca oamenii să te cunoască ca să te poată aprecia, ca să te poată recomanda și ca să lucreze cu tine.

Și dincolo de aceasta, cum a spus și Budha însuși, comunitatea este cea mai importantă deoarece doar în comunitate putem trăi și prospera.

Mulțumim colaboratorilor: Oala cu Potol pentru micul dejun și Hansen Ergonomics Studio Timișoara pentru găzduire.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, click pe BUTONUL alăturat și înscrie-te GRATUIT la următoarea ședință! De ce să faci asta?
✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Afaceri de succes in Timisoara

bizz.club timișoara. Cât impozit va plăti firma ta în 2023? cu Violeta Tănasă

Publicat

pe

Marți, 13 septembrie 2022, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia Violeta Tănasă, expert în contabilitate și audit financiar, ne-a vorbit despre „Cât impozit va plăti firma ta în 2023?”.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe.

După deschiderea ședinței și prezentarea participanților a urmat momentul de Spotlight în care am vorbit despre Gala Națională BIZZ.CLUB 2022, unul dintre cele mai iubite evenimente bizz.club ce va avea loc la București în noiembrie, unde așteptăm peste 150 de antreprenori. Mai multe detalii aici: https://bizz.club/evenimente/gala-nationala-bizzclub-2022

La momentul de educație, Violeta Tănasă, expert în contabilitate și audit financiar, ne-a vorbit despre „Cât impozit va plăti firma ta în 2023?”.

Colega noastră ne-a vorbit despre:

• impozitele care vor fi plătite în 2023,

• care sunt diferențele care apar în noul cod fiscal,

• ce înseamnă microîntreprindere în care se plătește 1% impozit sau 16% impozit,

• câteva diferențe care se vor aplica de anul viitor și în ceea ce privește CASS.

La final doi dintre invitați și-au manifestat dorința de a deveni membri bizz.club și de a afla mai multe despre aceste club de business networking. Bizz.club Timișoara crește frumos cu oameni care-și doresc dezvoltarea lor personală și profesională și care să obțină și prin networking lucruri importante pentru afacerea lor.

Mulțumim colaboratorilor: Oala cu Potol pentru micul dejun și Hansen Ergonomics Studio Timișoara pentru găzduire.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, înscrie-te acum GRATUIT pe site-ul https://timisoara.bizz.club/ la ședința de săptămâna viitoare! De ce să faci asta?

✅ Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

✅ Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

✅ Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Afaceri de succes in Timisoara

Ședință bizz.club. Timișoara. „Cum să tratezi obiecțiile?“ cu Călin Iepure

Publicat

pe

Marți, 6 septembrie 2022, a avut loc o nouă ședință bizz.club Timișoara, în cadrul căreia Călin Iepure, CEO bizz.club, ne-a vorbit despre „Cum să tratezi obiecțiile?”.

La începutul ședinței, toți participanții s-au prezentat pe ei și business-urile lor din perspectiva a ceea ce oferă unic clienților lor, apoi a avut loc schimbul de referințe.

După deschiderea ședinței și prezentarea participanților a urmat momentul de Spotlight susținut de Laszlo Fodor, CEO Imocon. El ne-a împărtășit câteva elemente importante ce i-au oferit un avantaj competitiv pe piață și ne-a arătat de ce a ales să lucreze doar cu performeri și companii cu renume și experiență de zeci (și chiar peste 100) de ani.

Laszlo ne-a arătat și care sunt ingredientele succesului în ocompania lui și care sunt lucrurile care țin oamenii aproape în așa fel în cât rezultatele să fie pe măsură.

La momentul de educație, Călin Iepure, CEO bizz.club, ne-a vorbit despre „Cum să tratezi obiecțiile?”.

El ne-a arătat câteva modalități prin care pot fi tratate obiecțiile atunci când ele apar, atât în contextul unei convorbiri telefonice, cât și față în față.

De asemenea, ne-a prezentat și modelul Roata Recadrării, preluat din cartea „Comunică, Influențează, Convinge”, care te ajută să tratezi obiecțiile cu succes.

Întâlnirea de astăzi a avut și două elemente aparte: momentul de educație a fost transmis LIVE către colegii din bizz.club Galați pentru a beneficia și ei de acest conținut de calitate, și am avut bucuria să le spunem bun venit celor 2 noi membri bizz.club Timișoara.

Mulțumim colaboratorilor: Oala cu Potol pentru micul dejun și Hansen Ergonomics Studio Timișoara pentru găzduire.

Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, click pe BUTONUL alăturat și înscrie-te GRATUIT la următoarea ședință! De ce să faci asta?
Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);

Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);

Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).

Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite