Ne găsiți și pe:

Psihologie

Sfatul psihologului. Descopera-ți secretele, explorează-ți subconștientul, transformă-ti interiorul și viata

Publicat

pe

De-a lungul timpului am cunoscut multi oameni care mi-au zis, “Mihaela, cumva simt ca a mea casa este in alta parte, nu pe acest pamant, si tot astept sa vina cineva sa ma duca unde mi-e locul”.

Unii dintre acestia au reusit sa-si cunoasca “casa” despre care spuneau, ingerii pazitori si ghizii spirituali prin stari de meditatie, regresii in vieti anterioare, viata dintre vieti sau regresii spirituale. Ei simt ca sunt protejati, au ajuns sa inteleaga ceea ce simteau si de ce gandeau cum gandeau.

Pe de alta parte altii incearca sa nege, sa fuga de aceste lucruri “speciale”, “neobisnuite”…,refuza sa se mai simta ciudati. Dar vin si intreb: “cat timp va fi bine mintindu-te, fugind de tine, renegand partea din tine- sufletul care striga din-nauntrul tau?”

Oricat de profund esti scufundat in ego, intreaga ta viata se prabuseste parca de pe o zi pe alta. Nu mai stii cine esti, incontro te indrepti, nu te mai regasesti. Ajungi ca tot ce reprezinta viata ta sa te nemultumeasca.

Ratacesti prin viata pana intr-un moment cheie cand singurul drum ce-ti ramane deschis este acela al redescoperirii de sine, al descoperirii a ceea ce esti dincolo de aparente si de ceea ce stiai pana acum..

Incepe sa te deschizi si fii curioas(a) sa afli cat mai multe, ca apoi sa transformi si/sau sa vindeci ce este necesar.

Invata sa te ierti, sa te accepti, sa te iubesti neconditionat. Invata sa iti fii cel mai bun prieten, sa fii fericit(a) cu tine. Invata sa fii cu adevarat independent(a) de oameni, sa ierti atunci cand esti parasit(a) sau respins(a).

Invata sa simti ca meriti sa fii iubit(a), ca ai multe calitati si meriti tot ce e mai bun pe lume. Invata ca tu contezi cel mai mult pentru tine, caci daca tu esti fericit(a) si ceilalti in jurul tau sunt fericiti, pentru ca energia emotiei se transmite.

Fericirea ta sta in mainile tale si NU in vointa altora. Transforma-te, fii versiunea ta mai buna ca niciodata. E necesar sa depui efort si energie, dar crede-ma, merita in totalitate!

Cea mai buna decizie pe care o poti lua vreodata in viata ta: sa investesti in tine!

Indemn pe toata lumea la: constientizare, autocunoastere, eliberare, detasare, vindecare, transformare – pentru ca acesta este cheia evolutiei si a mai binelui personal.

Pentru binele tau munceste si evolueaza, “urca” tot mai aproape spre tine, tot mai aproape de cer si bucura-te.

Invata cum se simte iubirea suprema, neconditionata, unde resentimentele nu-si au locul…

Da-ti voie sa simti ca omul este mai mult decat materie, dincolo de corpul fizic. Da-ti voie sa-ti cunosti “adancurile cele mai adanci”.

Porneste azi drumul spre transformarea, vindecarea si evolutia ta!

In prezent avem acces la multe tipuri de terapii holistice gen- Hipnoza, E.F.T., TethaHealing, N.L.P., s.a. Lucreaza atat pe amintirile din viata actuala, cat si pe cele din vieti anterioare sau vietile dintre vieti.

Mihaela Sava, terapeut hipnoza

www.mihaelasava.com

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Psihologie

Sfatul psihologului. Cum să-ți faci un selfie ca la carte

Publicat

pe

Selfie a devenit la fel de omniprezent ca și McDonald’s – nu poți să călătorești nicăieri fără să vezi pe cineva care-și face selfie sau care flutură un selfie stick.
Selfie-ul poate fi distractiv și duce la unele dintre cele mai hazlii amintiri dintr-o excursie, atâta timp cât se respectă anumite reguli de bun simț.
Trei din patru persoane consideră în mare parte acceptabil din punct de vedere social să-ți faci selfie în timp ce vizitezi un obiectiv turistic sau la un concert. De cealaltă parte, între 60 și 81% consideră inacceptabil să-ți faci selfie în baie sau în timpul unei înmormântări, potrivit unui studiu dat publicității de Statista.com.
În cazul selfie-ului în transportul public, la sală de gimnastică și în timpul mesei într-un restaurant, opiniile sunt împărțite.
Psihologul Lenke Iuhoș consideră că, dincolo de locurile unde este de bun simț sau nu să îți faci selfie, tinerii ar trebui să cunoască o serie de reguli de etichetă în ceea ce privește selfie-ul:
1. Cere prima dată permisiunea. “Dacă dorești să faci selfie doar cu tine, nu ai cui să-i ceri aprobarea. Totuși, dacă îți dorești un selfie cu cineva, cere-i mai întâi permisiunea, deoarece persoana cealaltă se poate considera lezată de gestul tău, mai ales atunci când este luat pe nepregătite: poate nu este aranjată, poate nu are starea necesară etc. În același timp, dacă dorești să postezi acea fotografie, cere-i înainte aprobarea, iar dacă nu este de acord cu acest lucru, respectă-i decizia”, explică psihologul Lenke Iuhoș.
2. Alege să faci selfie în locuri sigure. “Site-urile de știri sunt pline de articole cu tineri teribiliști care au făcut selfie în cele mai periculoase locuri și mulți dintre ei și-au găsit sfârșitul acolo. Din nefericire, a devenit la modă în rândul șoferilor să-și facă selfie sau să transmită live în timp ce se află la volan. Nu este nimic cool într-un gest periculos sau stupid”, afirmă psihologul.
3. Nu exagera cu selfie-urile pe Facebook sau Instagram. “Dacă îți faci selfie atunci când te trezești, atunci când dejunezi, la sală de forță, la masă cu prietenii, în fapt în orice moment al zilei, e alegerea ta. Totodată, să nu crezi că oamenii chiar își doresc să fie la curent cu orice faci secundă de secundă, minut de minut, ba chiar se vor simți exasperați de aceste postări. Momentele speciale sunt speciale în primul rând pentru că sunt rare. Nu îți transforma viața într-un lung șir de banalități de tip soap opera. Alege să imortalizezi momentele din viață cu adevărat speciale și postați-le pe acelea. Dă-le șansa oamenilor să vadă mai mult decât un narcisist, dă-le șansa să vadă că împărtășești cu ei momentele deosebite”, declară psihologul Lenke Iuhoș.
4. Oferă bunătate în locul superficialității. “Când vezi pe cineva mai puțin norocos decât tine, nu te opri brusc pentru a-ți face un selfie cu acea persoană pentru a le arăta prietenilor ce persoană generoasă ești. În schimbul unui banal selfie, poți face un gest frumos: oferă-i o pătură unei persoane fără adăpost ca să nu-i fie frig la noapte, ajută o persoană cu handicap care dorește să ia un produs de pe un raft superior sau ține ușa pentru o mamă tânără care se chinuie să țină și pachetele, dar și copiii de mână. Nu fă paradă cu gesturile frumoase, păstrează-le în suflet”, conchide psihologul Lenke Iuhoș.

Citeste mai mult

Psihologie

Sfatul psihologului. Ce să facă mamele să nu ajungă la sindromul burnout

Publicat

pe

Dezechilibrul dintre viața personală și cea profesională poate duce la epuizare sau “burnout”, un sindrom care a fost recunoscut recent de catre Organizația Mondială a Sănătății drept o boală. 
Atunci când devii părinte, prioritățile ți se schimbă, viața personală devine din ce în ce mai solicitantă și este din ce în ce mai greu să faci față și solicitărilor de la job. Studiile arată faptul că părinții din generația Millennials au fost crescuți de părinți concentrati pe carieră și nu doresc ca și copiii lor să crească fără ei, de aceea sunt într-o continuă căutare de soluții.
Mamprenoare este o comunitate de mame tinere, care au pornit în căutarea echilibrului și l-au găsit împreună. Iată 7 sfaturi utile pentru cei care vor să-și găsească echilibrul:
1. Planifică-ți din timp activitățile la care vrei să participi. “De când sunt pe cont propriu, agenda a devenit pentru mine un instrument fără de care nu pot supraviețui. Sunt de modă veche și prefer varianta printată, nu cea electronică. Mi-am făcut un obicei de a trece totul in agendă, de la întâlnirile cu clienții, evenimentele pe care le organizez, evenimentele la care vreau să particip, până la vizitele la prieteni, activitățile copiilor sau excursiile în familie. Locuiesc în Belgia și am învățat de la prietenii mei de aici că planificarea sănătoasă este cheia unui echilibru perfect. Aici nu trebuie să fii surprins dacă te sună azi un prieten să te invite în vizită în 19 septembrie la ora 19,00. Totul se planifică din timp. Astfel, la începutul anului am trecut în agendă evenimentele care erau deja stabilite, apoi lunar și săptămânal umplu spațiile goale cu întâlniri și activități și am o imagine de ansamblu asupra programului meu”, declară Alina Bota, Consultant&Coach, Fondator Mamprenoare
2. Învață să delegi treburile casnice. “Echilibrul perfect între familie și carieră este un vis. Uneori familia cere mai multă atenție, alteori activitatea profesională este pe val. O stabilire clară a valorilor familiei după apariția copilului și a obiectivelor personale și comune, duce la claritate. Atunci știi exact unde ai nevoie de ajutor și începi să delegi. De exemplu, după ce a apărut copilul, soțul meu a preluat o mare parte din activitățile casnice și a descoperit un hobby din bucătărie, gătește excelent! Am o doamnă care vine săptămânal pentru o curățenie generală și călcatul rufelor. Copilul are nevoie de timp unu la unu cu fiecare părinte, așa că pe lângă programul comun avem și timp individual care îl eliberează pe celălalt partener în caz că apare ceva urgent pe plan profesional. Gestionarea resurselor limitate de timp ne face să fim o echipă tot mai eficientă, mai unită și mai performantă, și să ne bucurăm de familie și de carieră în același timp”, explică Anamaria Ciuhuta – Blogger&Trainer – www.financialparenting.eu.
3. Determinare și disciplină. “Au fost multe motive care m-au determinat să încep un proiect pe cont propriu; și în capul listei a fost cel care se referă la flexibilitatea organizării timpului meu astfel încât să am un echilibru între viața personală și cea profesională. Deși eram convinsă că voi reuși să am acest echilibru, m-am lăsat condusă de ideea că, fiind la început de drum, trebuie să muncesc mult, foarte mult, măcar până pun business-ul pe picioare și apoi, cândva, mă voi putea relaxa. După 3 ani de lucru, fiind atentă la reacțiile mele, mi-am dat seama că acel moment nu va veni niciodată dacă eu nu îmi schimb perspectiva. Asta deoarece atunci când lucrezi pentru propriul vis întotdeauna mai poți face ceva, întotdeauna mai poți îmbunătăți, întotdeauna mai poți contacta un potențial colaborator. Și este foarte dificil să te oprești. Doar în momentul în care am conștientizat că din viața mea lipsește exact ceea ce mi-am dorit mai mult, și anume timp cu familia mea, am putut să îmi creez acest echilibru. La început a fost forțat, obligându-mă pur și simplu să închid laptopul înainte să-mi iau copilul de la grădiniță după-amiaza și să nu îl mai deschid atâta timp cât el era treaz. Nu a fost deloc ușor, mă mânca mâna să verific mailul, paginile de Facebook, Linkedin etc. Însă după vreo doua săptămâni mi-am dat seama că puteam fi foarte eficientă în 8 ore condensate de muncă. Și, mai mult decât orice, eram mult mai fericită fiindcă făcusem loc astfel familiei în viața mea. Acum știu că a avea un echilibru între viața personală și cea de business depinde doar de alegerea mea. Și, așa cum iau decizii în business pe care le aplic cu determinare și disciplină, tot așa trebuie să mă comport și când vine vorba de viața personală”, declară Maria Duduman – Fondator www.fabine.ro
4. Transformă timpul cu copiii în timp special cu copiii. “Am învățat să nu mai am speranțe false. Când am de lucru, nu plec de la premiza că dragii mei copii mă vor lăsa să o fac de bună voie. Știu că nu va fi așa și atunci mă asigur că mă conectez cu ei înainte. Timp Special și o hârjoneală pe cinste îi umple atât pe ei, cât și pe mine cu iubire, voie bună și energie pozitivă. Orice om vesel va fi mult mai dispus să îți acorde spațiul și timpul de care ai nevoie pt a-ți face treaba. De asemenea, mă asigur că și eu îmi încarc bateriile cu câte o escapadă la cafenea, teatru sau sport, doar pentru mine. Atât business-ul, cât și copiii cresc mai armonios când mama e calmă și concentrată”, afirmă Irina Nichifiriuc Specialist Parenting  și blogger www.sfatulmamei.com.
5. Învață să spui NU. “Nu e nevoie să fii prezentă la toate activitățile copilului, să bifezi toate aniversările, să sari să ajuți pe toată lumea din jurul tău, să fii prezentă la toate evenimentele de business și nu trebuie să fii implicată în 100 de lucruri pe care să le faci superficial și să te frustrezi că ești obosită. Privește pe termen lung: te ajută cu ceva activitatea X pe viitor? Are impact în educația copilului, în relațiile tale sau în buzunar? Dacă nu, atunci oferă-ți ție timpul pe care ești dispusă să îl oferi celorlalți și productivitatea ta va crește”, explică Alina Bota, fondatoarea Mamprenoare.
6. Fă din timpul de muncă o parte cu adevărat integrată în drumul tău spre sănătate! “Aș face mișcare, dar munca îmi ia tot timpul nealocat familiei. Sănătatea mea are de suferit din pricina sedentarismului, însă nu am ce face. Dacă aș avea timp, mi-aș pregăti mesele și nu aș mai tot mânca patiserii, pe fugă sau fast-food. Așa gândeam și eu atunci când eram angajat. De cand am devenit Health Coach, am început sa văd totul din altă perspectivă. După cum ne sugerează și curentul Desksercize, putem integra mișcarea în muncă. Cum? Foarte simplu: profitând de clădirile cu cel puțin 4 etaje pentru a face cât mai multe ture de scări pe zi, profitând de birourile moderne care permit jocul de glezna sub birou, cvasi-continuu sau la intervale, dar mai ales evitând să stăm toată ziua pe scaun! Se poate tasta din picioare la fel de bine, iar poziția este una mult mai naturală omului! Poate cel mai important de reținut ar fi să facem mișcare 5 minute la fiecare 25 de minute pentru ca energia corpului să nu stagneze iar focusul să se diminueze cu fiecare pauză uitată. Cât despre mâncare…Vă provoc să încercați, să vă cronometrați cât durează să vă asamblați o salată cu ou, avocado sau carne înainte de a ieși pe ușă dimineața. Să fie 5 minute? Să fie 7? Oare mai încap atunci scuze să ieșim cu mâna goală?”, declară Iulia Broscoi – Health Coach.
7. Alătură-te unei comunități! Se spune că este nevoie de un sat întreg ca să crești un copil. Pentru a crește și copii și afaceri ai nevoie de o comunitate națională care să te susțină, sunt de părere #mamprenoarele. Condiția obligatorie de funcționare într-o comunitate e însă să fii și tu dispusă să le susții la nevoie pe membrele comunității.

Citeste mai mult

Psihologie

Sfatul psihologului. Zece idei ca să lucrezi eficient la locul de muncă

Publicat

pe

Cea mai mare capacitate a minții este de a se concentra pe un singur lucru pentru o perioada mai lungă de timp.
Concentrare înseamnă atenție, iar dacă îți dorești să îți crești puterea de concentrare e nevoie să îți dezvolți abilitatea de a acordă atenție unui anumit gând, unei sarcini sau unui obiectiv pentru o perioada de timp, fără a lasă distragerile să întrerupă concentrarea.
În opinia psihologul Alexandru Pleşea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Minţii, odată ce am crescut puterea de concentrare, automat avem mai multă energie și atenție în tot ceea ce facem, încât devină o experiență meditativă.
“Odată ce te poți concentra, fericirea ta crește. De ce? Pentru că lucrezi mai eficient, ești mai productiv și astfel dispare stresul. Fie că e vorba de o discuție cu un client sau rezolvarea unui task la birou, reușești să pui atenție în ceea ce primești și faci, iar mintea ta devine mai ageră, reușind să îți facilitezi muncă”, explică specialistul.
Psihologul Alexandru Pleșea afirmă că sunt cel puțin 10 tehnici simple prin care putem crește puterea de concentrare de la o zi la alta:
1. Pune o floare pe birou, aduci natura lângă tine. “De la copacul lui Buddha – sub care acesta s-a iluminat până la teiul lui Eminescu – la umbră căruia poetul român a fost vizitat de spiritul creator, apropierea de natură a fost mereu bine cunoscută atât pentru sănătatea fizică, cât și pentru cea psihică. Este recomandat să petreci cât mai mult timp în natură, iar atunci când acest lucru nu este posibil o floare pe birou este un substituent binevenit”, afirmă psihologul Alexandru Pleșea.
2. La fiecare oră, ridică-te cel puțin 10 minute. Limfa trebuie să se miște! “Lucrând constant, mintea se obișnuiește cu activitatea pe care o face, iar riscul de neatenție crește. Limfa, de aproximativ 1,5 litri în corp, care stă pe loc și nu se mișcă, produce incapacitatea de curățare naturală a corpului, sistemul imunitar lucrând mai greu. Totodată, dacă se lucrează mult în față calculatorului, este de dorit ca o dată pe ora ochii să fie mutați din ecran pe un perete mai îndepărtat sau afară, pe fereastră.. Privirea se relaxează cel mai bine cu ochii la natură (sau la plantă de pe birou de la nr.1). Acest sistem este învățat încă din școală când ora înseamnă 50 de minute cu 10 minute pauză, cu toate acestea puțini sunt cei care profită de acest obicei sănătos”, spune psihologul.
3. Când primești o sarcină, ordonează timpul pentru ea! “Ordonează sarcinile de muncă pe cele mai dificile la început, atunci când sarcina e nouă și nivelul de atenție și de entuziasm este mai mare, de preferat în prima parte a zilei, când mintea este odihnită. Sarcinile mai ușoare lasă-le la final, atunci când nivelul de concentrare este mai mic și de preferat în a două parte a zilei, când suntem deja bulversați”, explică psihologul Alexandru Pleșea.
4. Fiecare task este o provocare pentru tine. „Privește fiecare task că pe o provocare, deoarece potențial de învățare, inovare, evoluție este din plin chiar și din cele mai banale task-uri, cum sunt cele casnice (ex: spălatul hainelor sau alegerea detergenților din magazin)”, afirmă specialistul.
5. Înainte să pleci la lucru, vizualizează-te concentrat! “Mai demult era recomandat vorbitul în față oglinzii pentru a-ți urmări gestica, mimica etc. Actorii de hollywood încă practică această metodă pentru a învăța pentru diversele roluri. Același efect îl va avea și vizualizarea concentrată, care mai are un avantaj și anume că te poți vizualiza pe tine nu doar în prezent ca în față unei oglinzi, ci și în viitor. Acest fapt te va ajută să îți trasezi un drum pentru felul în care dorești să devii. Tot prin vizualizare îți poți face o analiză comparativă între imaginea din prezent și cea din viitor, pentru a conștientiza care sunt elementele care pe care ai vrea să le îmbunătățești”, continuă Alexandru Pleșea.
6. Lasă bârfele pentru cei slabi! „A bârfi pe cineva înseamă a te opri din propria-ți viață care ar putea fi minunată, pentru a-i judeca pe cei din jurul tău. Trebuie să înțelegi că un astfel de demers te-ar putea face indiscutabil să nu îți atingi întregul tău potențialul uman, sau în termeni mai populari a fi constant în „curtea vecinului” înseamnă a nu-ți da curs propriului destin sau scop în viață”, explică psihologul.
7. Scrie mesaje de recunoștință atunci când te simți epuizat. Atunci când exprimăm recunoștință, mintea primește un impuls reconfortant, că totul este bine, ceea ce îți va ajuta starea de epuizare. Totodată, sentimentul de gratitudine deschide căi pentru a aduce în viață ta mai multe lucruri bune.
8. Pune-te în folosul altora, dar nu tot timpul! “Este de la sine înțeles că împreună suntem mai puternici și mai înțelepți, ceea ce înseamnă că atât tu te vei pune în folosul altora dar și alții se vor pune în folosul tău. Asigura-te doar că îți rămâne timp și pentru tine, chiar dacă uneori este greu să refuzi. Totodată, învață să faci chestii și singur când alții nu îți vor putea fi de ajutor. Făcând chestii singur evoluezi foarte mult”, declară psihologul Alexandru Pleșea.
9. Măsoară ce lucrezi, prin rezultatele care vin. Nimănui nu îi plac lăudăroșii, iar munca se măsoară prin rezultate. Un volum de muncă executat corect, în timpul cel mai scurt, va aduce indiscutabil rezultate bune.
10. Depășește fișa postului. “Fișa postului este ceea ce vrea angajatorul de la tine, într-o descriere sumară. Nu te limita doar la ce scrie pe o foaie de hârtie. Depășește-ți atribuțiile, așa vei avea parte de un job mai puțin plictisitor, iar rutina nu se va instala niciodată, deoarece fiecare zi se va transformă într-o aventură, care va fi benefică pentru viitorul tău profesional și individual”, conchide psihologul Alexandru Pleșea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Minții.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite