Ne găsiți și pe:

Turism

Turism în județul Timiș. „Povestea răchiei“ în zona Făget-Pietroasa

Publicat

pe

Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului (APDT) în judeţul Timiş derulează proiectul „Povestea răchiei”, care foloseşte tradiţia prelucrării prunelor din zona muntoasă a judeţului, unde se află şi bisericile triseculare de lemn din zona Făget-Pietroasa, pentru a aduce în atenţia agenţiilor de turism de incoming obiectivele turistice importante din zonă: Cascada Şopot, cea mai veche biserică de lemn din Banat, Crivina de Sus (1767), Cripta şi povestea Măresei sau Peştera Pietroasa.

În cadrul acţiunilor de promovare, Asociaţia Peisagiştilor din România AsoP, Filiala Teritorială Vest, va organiza, vineri, pentru 40 de elevi de la Liceul Teoretic „Traian Vuia” din Făget ateliere de lucru despre meşteşugul prelucrării lemnului şi tehnicile folosite la restaurarea bisericii Crivina de Sus, precum şi expoziţia cu tema „Despre trecut şi povestea lui în prezent”.

În aceeaşi zi, APDT Timiş va organiza un infotrip de promovare turistică a zonei pentru ghizi şi agenţii de turism de incoming din regiune, într-o prezentare a obiectivelor turistice şi a tradiţiilor locului, trecând prin casele unor producători locali, unde vor avea loc degustări de produse tradiţionale, unde se vor răsfăţa cu pancove de la tanti Letiţia, cu păstrăv şi mămăliguţă, împletite cu arome de răchie, în gospodăria lui Nelu Duleanţ.

Evenimentul este organizat de APDT Timiş, împreună cu Primăria Comunei Pietroasa şi Asociaţia Peisagiştilor din România AsoP, filiala teritorială Vest, iar în cadrul proiectului, APDT Timiş va realiza şi un pliant de promovare a zonei Pietroasa.

Turism

Secretarul general Corps Touristique Austria, director interimar la Asociația pentru Promovarea Timișoarei

Publicat

pe

Simion Giurcă, un profesionist cu o experiență de aproape 35 de ani în domeniul turismului, fost șef al Biroului de promovare și informare turistică al României din Viena, actual secretar general Corps Touristique Austria, va conduce Asociația pentru Promovarea Timișoarei.

„Simion Giurcă este un profesionist recunoscut atât în România, cât și în afara țării, un iubitor al orașului și un partener de nădejde. El va conduce această asociație care va coagula energiile creative ale municipiului, pentru a promova imaginea Timișoarei din toate punctele de vedere: turistic, investițional, cultural și educațional. Urez succes în continuare, atât lui cât și partenerilor cu care am fondat această asociație”, a declarat primarul Timișoarei și președintele asociației, Dominic Fritz.

Simion Giurcă ocupă în prezent și funcția de secretar general Corps Touristique Austria, iar în trecut a fost șeful Biroului de promovare și informare turistică al României la Viena, dar și directorul unei agenții locale mari de turism.

„În următoarea perioadă, vom supune aprobării Adunării Generale un Plan de măsuri pentru dezvoltarea și promovarea destinației Timișoara cu niște ținte ambițioase: dezvoltarea unei campanii de marketing online și offline pentru a crește numărul de vizitatori, implementarea unui sistem de contorizare și evaluare calitativă a numărului de vizitatori în Timișoara, stabilirea de relații cu diferite instituții relevante cum ar fi: Institutul Cultural Român, ambasade, dezvoltarea unui website de promovare a destinației și prezență în rețele de socializare și bineînțeles atragerea de noi surse de finanțare pentru activitățile Asociației. Pasul imediat următor este atragerea de profesioniști care să lucreze în cadrul Asociației pentru atingerea acestor ținte”, a declarat Simion Giurcă.

Asociația pentru Promovarea Timișoarei are ca principal scop conturarea și consolidarea unei imagini unice și atractive a municipiului, atât în plan național, cât și internațional, ca destinație turistică atractivă, centrul regional dinamic și pol de dezvoltare economico-socială, care oferă oportunități multiple pentru investiții, centru de tradiție renumit pentru studii, cercetare și încurajarea inițiativelor studențești, poartă aeriană internațională, centru cultural și artistic creativ, oraș deschis, multicultural, cosmopolit și primitor, care oferă condiții și șanse pentru locuit, muncă și trai.

Dezvoltarea destinaţiei Timişoara se bazează pe un parteneriat deschis, cu actori din sectorul social economic, dezvoltare urbană şi arhitectură, artă, cultură şi religie, politică şi administraţie, logistică şi mobilitate , mediul academic, ştiinţă şi educaţie, etc.

Din Consiliul director al asociației fac parte Corina Macri (Asociația Patronala Ho-Re – hoteluri și restaurante), Ioan Băla (Attrius Developments Srl – Iulius Town), Ludovic Satmari (Asociația Breasla Ghizilor) și Dominic Fritz (primarul Municipiului Timișoara și președintele Consiliului Director).

Citeste mai mult

Turism

New York Times recomandă vacanțele în munții României

Publicat

pe

Pădurile primare ale României, în special cele din Carpații Meridionali, numiți și Alpii Transilvaniei, au fost incluse în topul experienţelor de călătorie recomandate de New York Times pentru anul 2020.

Jurnaliştii de la NYT recomandă această zonă a ţării noastre pentru turiştii care doresc să experimenteze zone de sălbăticie fără a fi nevoie să meargă până la „capătul lumii”.

Pădurile transilvănene impresionează prin floră şi pentru faptul că sunt „casă” pentru urşi, lupi şi alte animale sălbatice.

În articol se aminteşte de Parcul Național Domogled – Valea Cernei (foto) sau zona montană Făgăraş care se evidenţiază prin Drumul Național 7C, supranumit Transfăgărăşan.

Publicaţia subliniază că în pofida eforturilor de conservare a acestor păduri, depuse inclusiv de Prinţul Charles, aceste bijuterii ale naturii au de suferit în continuare din cauza exploatărilor ilegale.

sursa foto: uvisitromania.com

Citeste mai mult

Turism

Pachetele pentru vacanța de Paști, pregătite. Ce oferte au turiștii

Publicat

pe

Agenţiile de turism din România au pus deja în vânzare pachete pentru vacanţa de Paşte din acest an cu discounturi între 10% şi 20%, dar şi pentru 1 Mai şi vara lui 2020, unde reducerile ajung şi la 30%, susţine preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), Corina Martin.

„Tichetele de vacanţă îi trimit pe români în destinaţiile româneşti, ceea ce determină creşterea cererii pentru staţiunile turistice şi oraşele din România. Sunt deja puse în vânzare şi se vând foarte bine pachetele de Paşte în Bucovina, Maramureş, Transilvania, Gorj şi Banat, dar şi în Delta Dunării şi pe Litoralul românesc. Agenţiile de turism au pentru vânzări efectuate în ianuarie şi început de februarie, discounturi de 10-20% pentru pachetele de Paşte şi chiar şi de 30% pentru 1 Mai şi Vara 2020 pe Litoral, mai ales”, a declarat Corina Martin, într-un comunicat de presă.

În plus, românii care vor merge cu tichetele de vacanţă la o agenţie de turism, pot include în pachetul turistic nu doar cazare, ci şi masa, servicii de spa, welness şi tratament, excursii şi tururi locale în destinaţie, intrarea la muzee, castele şi obiective turistice sau bilete de acces la festivaluri şi evenimente.

Corina Martin precizează că în destinaţiile de agroturism, pachetele de Paşte includ participarea turiştilor la derularea tradiţiilor Pascale autentice româneşti şi mese îmbelşugate în hoteluri şi pensiuni care asigură servicii pentru toate bugetele şi preferinţele.

„Litoralul românesc şi Delta Dunării vor fi o alternativă excelentă pentru turiştii care, altădată, preferau Bulgaria, de exemplu. Pachetele de Paşte pe Litoralul românesc au valori între 300 şi 600 RON/persoană, pentru sejururi de 3 sau 4 nopţi, în hoteluri de 3 şi 4 stele şi includ, adesea, transferul la slujba „Lumină de la malul mării”, un tur la mănăstirile din nordul sau din sudul Dobrogei şi chiar şi o plimbare cu o gondolă veneţiană în Portul Tomis, pe lângă serviciile de cazare şi masă.

Paştele 2020 în România va aduce un număr foarte mare de rezervări, un grad aproape de maxim în unităţile de cazare şi încasări şi venituri consolidate pentru operatorii din turism” a adăugat preşedintele FAPT.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite