Marți, 2 mai 2023, am avut o nouă sesiune de mentoring BIZZ.CLUB, împreună cu mentorul nostru pe Customer Experience, Nicu Zegheanu, care ne-a vorbit despre „Experiența clientului în strategia ta de business”.
În introducere, Nicu a definit ce înseamnă experiența clientului și strategia de business.
Experiența clientului – satisfacție de la A la Z. Caut care sunt acele puncte de contact ale clientului cu afacerea mea și să mă întreb cum stau lucrurile acum și dacă există un minus, să văd unde e și ce am de făcut acolo.
Strategia de business – orice business este construit în jurul unor clienți. Strategia de business este totdeauna făcută ca să dea soluții la problemele clientului.
Așadar, trebuie să te asiguri că știi foarte bine:
- Care este grupul țintă de clienți,
- Care sunt potențialele lui probleme,
- Produsul sau serviciul pe care-l ai este o soluție veritabilă la aceste preocupări ale clienților și
- Ai și mijlocul să le pui în legătură (ajungi la clienții cu produsele / serviciile tale)
Scopul principal al strategiei de business este ca să ai cât mai mulți clienți din piața dorită de tine, iar cunoscând foarte bine cele 4 puncte de mai sus, poți să începi să construiești strategia de business.
Apoi ne-a oferit un indicator important care arată gradul de satisfacție a clienților în ceea ce privește produsele și serviciile noastre: NPS (Net Promoter Score). În business sunt promoters (cei care sunt mulțumim și promovează ce oferi) și detractors (cei care nu sunt mulțumiți), iar cei care sunt la mijloc sunt pasivii, care sunt ignorați din calcul.
Prin întrebarea „Cât de mult ai recomanda recomanzi produsele și serviciile noastre prietenilor și familiei, pe o scară de la 1 la 10?” poți calcula ce procent din răspunsuri sunt între 1 și 6 (detractors), apoi între 9 și 10 (promoters), iar diferența dintre ei rezultă NPS-ul tău. Evident, cu cât este mai mare, cu atât mai bine
La întrebarea ce putem face pentru a îmbunătăți experiența clientului, Nicu a pus accentul pe centrarea pe clienți în business, și nu doar la nivel declarativ, ci și prin tot ceea ce facem. Trebuie să ne întrebăm mereu cum cumpără clientul și care este procesul de achiziții. Și cunoscând acest proces, trebuie să conturăm procesul de vânzare în jurul preocupărilor și frământărilor clientului, iar nevoile lui să fie îndeplinite.
Au urmat mai multe informații valoroase oferite de Nicu, apoi membrii prezenți au putut adresa întrebări privind subiectul întâlnirii, pentru care Nicu a oferit soluții practice.
Dacă vrei și tu să participi la astfel de sesiuni valoroase, click pe BUTONUL alăturat și înscrie-te GRATUIT la următoarea ședință din zona ta! De ce să faci asta?
Vei afla informații cel puțin la fel de interesante (Educație);
Te vei putea prezenta pe tine și afacerea ta (Networking);
Vei putea cere recomandări exact pe nevoile tale (Sprijin reciproc).
Beneficiile unei astfel de comunități asupra creșterii tale și a afacerii pe care o conduci s-ar putea să te surprindă permanent, iar drumul tău spre succes va fi mai scurt!