Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Internațional

Cele mai bune destinații de shopping din lume

Publicat

pe

Turismul de shopping împacă două categorii de persoane: cele care adoră să călătorească şi cele care se dau în vânt după cumpărături. Pentru că nimic nu se poate compara cu o excursie într-un oraş mare, în care se pot vizita atracţiile turistice, dar se poate trece şi pragul unui magazin universal generos, în care se găsesc produse pentru toate vârstele, gusturile şi buzunarele. Pe lângă faptul că astfel de locuri extravagante de tipul magazin-în-magazin vând nenumărate mărfuri şi mărci, ele oferă ceva în plus: o experienţă.
Cele mai cunoscute astfel de magazine universale din lume merită să se afle pe lista cu destinaţii de excursie, chiar şi a celor care nu sunt împătimiţi ai shoppingului.

Nordiska Kompaniet, Stockholm

Aflat în inima oraşului Stockholm, Nordiska Kompaniet (NK) este cel mai vechi magazin universal de lux din Suedia. ”(NK-nr.) a fost înfiinţat de Josef Sachs în 1902, cu intenţia de a fi un centru cultural şi comercial”, a declarat pentru CNN purtătorul său de cuvânt. ”Magazinul a devenit atât un loc de întâlnire, cât şi o instituţie culturală ce continuă să găzduiască multe lansări şi prezentări în exclusivitate”, a mai spus acesta.
NK a fost primul loc din Suedia unde s-au pus în vânzare păpuşi Barbie şi jeanşi. De asemenea, aici a fost montată prima scară rulantă din această ţară.
Atriumul său frumos, cu podeaua din marmură şi balustrade din alamă, a rămas neschimbat din 1915. ”Marmura din podea este de origine suedeză, de la Kolmarden”, a mai declarat purtătorul de cuvânt.
Unul dintre secretele NK îl reprezintă bomboanele cu mentă. Acestea sunt produse în fiecare dimineaţă, după o reţetă veche de o sută de ani, în brutăria din magazin – despre care multă lume nici nu ştie că există.

10 Corso Como, Milano (foto)

Gândit iniţial ca o galerie de artă şi librărie într-un garaj renovat, în 1991, 10 Corso Como a devenit curând o celebră destinaţie de luat masa şi de cumpărături. Prin produsele atent selecţionate puse în vânzare, fondatoarea sa, Carla Sozzani, speră să promoveze ideea de ”slow shopping” .
Spaţiul eclectic include oferte de la companii de modă, la modă şi îndrăzneţe, precum Vetements sau Maison Martin Margiela. Librăria se concentrează pe latura artistică, în special pe fotografie, iar secţiunea dedicată frumuseţii oferă unele dintre cele mai rare parfumuri din lume.
Aici se află şi un restaurant, o curte interioară şi un mini-motel.
Centrul comercial are ”avanposturi” în Seul, Shanghai şi Beijing.

Magazinul din Songyan al lanţulului Eslite Spectrum, Taipei

Cunoscut în special pentru comercializarea de cărţi, Eslite Spectrum nu se încadrează în profilul binecunoscut al magazinelor universale. Compania înfiinţată în urmă cu 27 de ani vinde o varietate de produse, inclusiv specialităţi gastronomice şi obiecte tradiţionale din Taiwan.
”Încă de la început, Eslite s-a dezvoltat ca un model de afacere cuprinzătoare, centrată pe cultură, creativitate şi latura umană”, a declarat pentru CNN Sheersong Tseng, director în cadrul Spectrum.
Brand-ul de lifestyle cuprinde în prezent peste 40 de magazine din Taiwan şi Hong Kong, dar şi unul în China.
”Spaţiul, serviciile şi evenimentele sunt create în concordanţă cu specificităţile oraşului în care este localizat magazinul”, a mai spus Tseng. ”De aceea, nu există două Eslite Spectrum la fel”.
Un exemplu este Eslite Spectrum din Songyan, o fostă fabrică de ţigări transformată în parc de creaţie. Noua clădire, proiectată de arhitectul japonez Toyo Ito, adăposteşte două subsecţiuni interesante – Axes, cu accesorii de stradă de la 36 de designeri taiwanezi, şi Expo, o platformă ce comercializează produse de creaţie din domeniul lifestyle produse de sute de branduri.
”Vizitatorii pot participa la cursuri în cadrul atelierelor de meşteşugărit, cum ar fi cele de ceramică, sticlărie, sculptură în lemn, prelucrarea fierului, confecţionarea de cutii muzicale şi arta cu hârtia”, a adăugat Tseng.

Barneys, New York

Pentru a dovedi că magazinele universale vor domina în era comerţului online, iată că un astfel de centru comercial tocmai s-a deschis, în 2016. E adevărat, însă, că iniţial Barneys a fost inaugurat în apropiere de 7th Avenue, în 1923, dar aceasta este o nouă ”încarnare” a şicului magazin de modă.
Noua locaţie, de 5.388 de metri pătraţi, a fost proiectată de firma de arhitectură Steven Harris, din New York.
Interiorul este decorat în culori pale, cu elemente arămii. Cele cinci etaje sunt unite printr-un atrium de patru etaje şi o scară spiralată, elegantă – un concept inspirat de fostul centru comercial. ”Cred că pe oricine întrebi, care ştie vechiul magazin, scara este cea de care îşi amintesc toţi”, scrie Steven Harris pe blogul Barneys, The Window. ”Acesta a fost cel mai frumos lucru, însă aparte mai era şi aspectul şi un element de spectacol – faptul de a fi observat în timp ce coborai treptele”, a menţionat acesta.

Magazinul principal Nihonbashi Mitsukoshi, Tokyo

Cel mai vechi lanţ de magazine universale din Japonia a făcut o angajare neobişnuită anul trecut – un android îmbrăcat în kimono. Aiko Chihira, robotul dezvoltat de Toshiba, se ocupă de biroul de informaţii din cadrul magazinului universal Mitsukoshi din Nihonbashi, Tokyo. Drăguţă şi imitând o femeie de 32 de ani, aceasta nu poate răspunde încă la întrebări, dar poate oferi informaţii preînregistrate în japoneză.
Poate că principalul magazin Mitsukoshi din Nihonbashi, cu o vechime de un secol, nu oferă cea mai în vogă colecţie de modă pentru doamne – această onoare îi revine centrului comercial Laforet Harajuku – însă are un renumit departament adresat domnilor.

AGERPRES

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Internațional

Sportiva timișoreană Mădălina Stanca este campioană Europeană la Culturism și Fitness

Publicat

pe

În acest weekend, Mădălian Stanca tocmai a devenit Campioană Europeană la Culturism și Fitness.

Studenta minionă din orașul de pe Bega a reușit această performanță la numai o săptămână după ce și-a adjudecat două titluri de Campioană Balcanică  și unul de Campioană Absolută la Secțiunea Bikini Fitness a Campionatului Balcanic de Culturism și Fitness desfășurat în perioada 26 – 28 aprilie).

Aflată la prima ei participare la un Campionat European de Culturism și Fitness, sportiva Mădălina Stanca a câștigat locul I la Categoria Junioare I (21 – 23 de ani, sub 160 cm), devenind, astfel, Campioana Europeană a categoriei. Totodată, ea a mai reușit o performanță extrem de importantă. După foarte multe etape de selecție la Categoria Senioare a ocupat locul V, clasându-se în fața a altor 20 de sportive experimentate. Sâmbătă, Mădălina Stanca  urcat pe podium și la Secțiunea Fit Model Junioare a Campionatului European de Culturism și Fitness, obținând locul al III-lea.

Legitimată la U Cluj Mădălina Stanca, sportivă de 20 de ani din Timișoara a participat în acest weekend la Campionatul European de Culturism și Fitness, competiție care se desfășoară la Santa Susanna (Spania), în perioada 1 – 4 mai 2024. Ea a obținut locul I la Categoria Junioare I (21 – 23 de ani, sub 160 cm), respectiv locul V la Senioare.

Mădălina Stanca este studentă la Universitatea Politehnica  din Timișoara. Ea studiază Automatică și Calculatoare și a descoperit acest sport datorită mamei sale. De cinci ani a început antrenamentele la Smartfit Timișoara, acolo unde a cunoscut-o pe Narcisa Martin, Campioana Europeană Bikini fitness, care i-a devenit antrenoare, alături de Cristi Martin. „Sunt recunoscătoare tuturor celor care m-au susținut, Federației Române de Culturism și Fitness, antrenorilor mei, Narcisa și Cristi Martin, Smartit, clubului U  Cluj. Acum cinci ani, am intrat în sala de fitness datorită mamei mele, iar Narcisa m-a convins prin pasiunea ei față de sport”, declară deja multipla campioană Europeană și Balcanică.

Narcisa Martin, de opt ori Campioană Naţională la Bikini fitness (de patru ori Campioană Absolută), Campioană Balcanică Absolută şi medaliată cu aur şi cu argint în ultimii doi ani la Campionatul European la aceeaşi categorie, are rezultate excelente ca antrenoare. „Pe Mădălina o antrenez constant de 5 ani, după ce am selectat-o încă de la vârsta de 15 ani, datorită talentului ei. Mădălina este face antrenamente zilnice, urmează asumat o dietă strictă și corespunzătoare sportului pe care îl practică.

În această perioadă, ea a mai participat la ediții ale Campionatului Național de Culturism și Fitness, iar seriozitatea și performanțele obținute i-au atras selecția în lotul național. Participarea ei la Campionatul European de Culturism și Fitness este p premieră în cariera sportivei și a treia prezență a ei la o competiție internațională, ca reprezentantă a României”, a declarat Narcisa Martin, Campioana Europeana Bikini fitness, antrenoarea Mădălinei și trainer în cadrul Smartfit.

Sursa foto / video: Federația Română de Culturism și Fitness

Citeste mai mult

Internațional

Tincuța Marin reprezintă Galeria Jecza din Timișoara la Veneția

Publicat

pe

Galeria Jecza din Timișoara alături de Fundația Interart Triade magnetizează publicul din Veneția cu o expoziție în premieră în orașul celebrei Bienale de Artă, redeschizând vizitatorilor, după un deceniu un spațiu vechi de peste 900 de ani, cu o expoziție intens apreciată de critici, colecționari și iubitori de artă.

Una dintre cele mai interesante și apreciate artiste ale noii generații, de creatori din România expune la Veneția în timpul Binealei de Artă care este în plină desfășurare. Reprezentată de Galeria Jecza din Timișoara și de galeria Ellen de Bruijne Projects din Amsterdam, artista vizuală Tincuța Marin își prezintă cea mai recentă instalație într-un spațiu aparte din principalul oraș al regiunii Veneto.

Anul acesta, Bienala de Artă de la Veneția se bucură de o prezență românească interesantă, care vine în completarea evenimentului principal. Una din artistele care expune pe durata primei luni a Bienalei, până la mijlocul lunii mai, este Tincuța Marin. Artista expune într-o capelă de secol XII – Oratorio dei Crociferi în Campo dei Gesuiti, Cannaregio. Închisă publicului de 10 ani, capela, care ea în sine este o operă de artă, este gazda instalației Where the Sun Sleeps (Locul unde soarele doarme) realizată de tânăra artistă.

„Instalația Tincuței Marin Where the Sun Sleeps (Locul unde soarele doarme) este amplasată în mijlocul acestei bijuterii venețiene, care în mod normal nu este deschisă publicului, găzduind o serie excepțională de picturi ale lui Giacomo Palma Cel Tânăr, realizate între 1583 și 1592, marcând apogeul Renașterii venețiene. Acest ciclu pictural se remarcă prin faptul că este unul dintre puținele din arta venețiană a secolului al XVI-lea finalizat de un singur artist, oferind o viziune artistică unitară, care nu are egal decât cu lucrările lui Tintoretto din Școala San Rocco.

Lucrarea Tincuței Marin este compusă din 4 sculpturi de bronz, care poartă simbolic sau ocrotesc protectiv 4 pânze de mari dimensiuni”, declară Andrei Jecza, fondatorul Galeriei Jecza. Alăturând în instalația sa sculpturile și pictura, Tincuța Marin creează un suport între cele două, ceea ce o diferențiază de alți artiști ai generației ei. Expoziția este deschisă publicului până în data de 12 mai, zilnic, între orele 10:00 și 18:00.

Despre instalația Where the Sun Sleeps (Locul unde soarele doarme), Adina Drinceanu curatorul expoziției, transmite că ea apare în pragul trecutului și prezentului, pe fundalul istoric al Oratoriului: „Tincuța Marin creează un colaj anacronic al timpului, asemănător unui „wunderkammer” plin de artefacte temporale eclectice refolosite pentru noi narațiuni.

Zeități egiptene, referințe medievale și moderniste nu sunt folosite pentru greutatea lor simbolică, ci ca elemente într-un lexicon pictural mai mare care dansează pe marginea fantasmagoriei”.

* În vârstă de 29 de ani, artista din Galați trăiește și lucrează la Cluj-Napoca este reprezentată de Galeria Jecza din 2021 și de Ellen de Bruijne Projects din 2024. Tincuța Marin are deja un palmares expozițional bogat, cu prezențe solo și de grup în țară și în străinătate, numeroase din lucrările ei regăsindu-se în colecții importante. Anul trecut a fost expusă în cadrul programului Timișoara 2023 – Capitală Europeană a Culturii în cadrul Fundației Triade și a galeriei Jecza, iar în luna decembrie a fost prezentată publicului american, la Miami Untitled Art Fair, un reper în domeniul colecționarilor de artă la nivel mondial.

Citeste mai mult

Internațional

iPhone 16 ar putea veni cu mai mult RAM și spațiu de stocare

Publicat

pe

Tot mai multe informații încep să apară despre seria Apple iPhone 16 chiar dacă mai avem destul timp până la lansarea preconizată în luna septembrie. Cel mai recent zvon sugerează că modelul mai mic iPhone 16 va veni cu mai multă memorie RAM și capacitate de stocare.

Informația vine din Coreea de Sud, prin intermediul cunoscutului tipster @Tech_Reve. Potrivit site-ului britanic TechRadar, tipsterul afirmă că iPhone 16 la nivel de bază ar putea veni cu 8GB de memorie RAM și 256GB de stocare, pentru a oferi AI-ului integrat spațiu suplimentar pentru gândi, stoca și procesa comenzile date telefonului.

Pentru comparație, cel mai ieftin Apple iPhone 15, modelul de bază, are 6GB RAM și 128GB spațiu de stocare. 8GB sunt rezervați pentru modelul Apple iPhone 15 Pro. Trebuie să menționăm că sunt disponibile și versiuni cu 256 și 512GB capacitate de stocare pentru iPhone 15. Cum am menționat mai sus, acest supliment de RAM și stocare este necesar pentru munca suplimentară de care au nevoie instrumentele AI generative. Apple nu vrea să rămână în urmă față de Samsung care a lansat pe Galaxy S24, Galaxy S24+ și Galaxy S24 Ultra cu Galaxy AI sub aripa acestuia fiind multe funcții cu inteligență artificială.

Apple vrea să desfășoare cât mai multă muncă de calcul pe plan local, fără a transfera fluxuri de date către și de la servere de pe web. Înseamnă că mai multe informații sunt stocate exclusiv pe telefon sau laptop, unde sunt sigure și private. Acest lucru se potrivrște cu filozofia de confidențialitate Apple și, prin urmare, cu cât este nevoie de mai puțină procesare în cloud, cu atât mai bine.

Dacă acest lucru se va întâmpla cu funcțiile AI pe care Apple le-a promis, atunci iPhone 16 ar putea avea nevoie de memorie suplimentară. Totuși, așa cum recunoaște acest tipster, nimic nu este confirmat încă, iar planurile Apple s-ar putea schimba în continuare. De asemenea, automat se ridică întrebarea cât de mult din această funcționalitate AI ar putea trece la telefoane Apple mai vechi, mai puțin puternice.

Nu știm exact care vor fi aceste funcții AI de la Apple, dar toate semnele sunt că sistemul de operare iOS 18 va include o grămadă de instrumente AI generative similare cu cele pe care le-am văzut pe alte telefoane, de exemplu la Samsung.

Foto: Future

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite