Digital Romania a apărut în luna aprilie 2020 dar este un proiect pe care am început să-l gândesc din 2017 atunci când deja înțelegeam piața soluțiilor de digitalizare din România și începuse să apară din ce în ce mai multe prezentări despre noul concept Digital Transformation.
Am pornit de la idea creării unei comunități de oameni pasionați de digitalizare, care lucrează în firme care produc soluții de digitalizare, antreprenori care au înființat start-upuri pe acest domeniu, companii care doresc să se digitalizeze și furnizori consacrați pe piață.
Digital România este un Proiect pe termen lung, vrem să educăm piața, să forțăm digitalizarea firmelor din România, să facem cunoscute aplicațiile dezvoltate, studiile de cazuri publicate de aceste firme, detalii, cifre, informații detaliate care să produc un fenomen de accelerare a digitalizării în România.
Bineinteles că epidemia Coronavirus ne ajută și a fost un moment care mi-a dat imboldul final de a porni. Majoritatea oamenilor lucrează de acasă acum și au nevoie de sisteme, soluții și aplicații care să-I ajute să comunice, interacționeze audio si visual cu colegi, parteneri, clienți si furnizori.
În general ceea ce publicăm pe Digital România se bazează pe experiența practică din munca de ”teren”, pe relațiile comerciale cu mai mulți furnizori de sisteme din piață, cazuri concrete de implementări la clienți din România. Prin această regulă vom încerca să mobilizăm și furnizorii de soluții să prezinte idei noi, cazuri noi, să scrie content despre aceste cazuri așa încât lumea, oamenii, firmele să înțeleagă cât mai ușor cum îi ajută digitalizarea afacerii lor.
Tot pe ideea de a explica cât mai clar ce implică digitalizarea și la ce ajută am structurat informațiile despre digitalizare pe mai multe categorii: arii de digitalizare, gradul de automatizare, impact și rezultate, tipuri de soluții.
Sunt sigur că în prima fază pe platforma Digital Romania vor ajunge oameni, anagajați, freelanceri care sunt în domeniul IT, Software sau lucrează într-un departament IT al unei companii. Nu este sufficient pentru că România stă rău la capitolul digitalizare la nivelul UE, locul 26 în 2019 conform raport DESI https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/desi. Avem nevoie de mai multă implicare, avem nevoie de mai multe proiecte implementate la nivelul societății din România. Noi ne propunem cum ziceam mai sus, să forțăm, să promovăm acest lucru în special pe domeniul afacerilor.
Cred că România are nevoie de o comunitate în jurul digitalizării dar care să fie activă, să vândă proiecte, să implementeze, să facă lucruri, să producă rezultate și impact. Sunt mai multe initiative la nivel de asociații, educație, învățare dar puține care produc ”scânteia” și urmate de o acțiune concretă, un proiect, o implementare pe un caz precis.
În concluzie avem o piață mare în România, avem soluții și furnizori hai să facem ca lucrurile să se lege, să accelerăm digitalizarea firmelor și să urcăm in clasamentul UE, prezența în top 10 în următorii 10 ani ar trebui să fie un obiectiv smart, e ambiția a mea și ar trebui să fie al nostru ca țară.