Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

CARANTINĂ în TIMIȘOARA. Revoltă online „Ați pus lacătele pe afacerile antreprenorilor timișoreni!“

Publicat

pe

Carantinarea municipiului Timișoara nu i-a lăsat indiferenți pe locuitorii orașului, care consideră că măsura împinge firmele spre faliment și periclitează locurile de muncă.

Mulți dintre locuitorii orașului și-au strigat disperarea pe rețelele de socializare crezând că vor reuși să covingă autoritățile că nu au luat cea mai bună măsură.

„Domnule primar Dominic Samuel Fritz, cererea vi s-a îndeplinit! CJSU a votat pentru carantinarea Timișoarei și ați pus lacătele pe afacerile antreprenorilor timișoreni!

Poate puteți să ne explicați de ce trebuie să li se aplice aceleași restricții și celor care s-au vaccinat?

Problema pandemiei în Timișoara nu s-a rezolvat prin închiderea teraselor, sălilor de sport și a mallurilor!

Ați promis un oras model în lupta împotriva virusului! În nenumăratele drumuri la București, de ce nu l-ați convins pe Ministrul Sănătății (PLUS) Vlad Voiculescu, să suplimenteze numărul de vaccinuri proporțional cu rata de infectare din Timișoara? A fost mai usor să carantinați orașul, să împingeți firmele din Timișoara spre faliment și să periclitați locurile de muncă ale timișorenilor! Toate acestea, fară a veni în compensație cu un sprijin pentru mediul de afaceri și fără a lupta pentru supraviețuirea principalilor plătitori de taxe și impozite! Asta da „Revoluție a bunei guvernări”! este mesajul lui Raul Ambrus.

„Sincer? Imi vine sa ma duc in lume… Masuri fără logică, fără viziune… Nu știu cum sunt alții, dar eu m-am cam săturat…

Am suportat cu stoicism, dar e, deja, prea mult, prea prost, prea…prea…

Da, este adevărat, ca nici populația nu este conștientă si iresponsabilă, dar masurile acestea nu vor schimba, oricum, nimic, din această perspectivă, dar pe noi, agenții economici, ne vor îngropa de vii“, a postat Ali Hadded.

„Timișoara în carantină… La Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara s-a stat iar la cozi pentru plata impozitului, la fel ca în fiecare zi lucrătoare a acestui an. În același timp, în centrul orașului e pustiu – restaurantele și magazinele au tras obloanele, angajații și antreprenorii stau în casă pedepsiți.

Această gândire stângistă va aduce regresul orașului și a întregii regiuni. Banul trebuie să circule, oamenii trebuie să producă, economia are nevoie de susținere. Înăspriți controalele, măriți amenzile pentru cei care nu respectă regulile impuse, dar să nu pedepsim oamenii de bună credință.

Virusul există, chiar eu fiind grav afectat de el. Cunosc problema din spitale și greutățile cu care se confruntă cadrele medicale, care sunt epuizate de un an de zile. Fără o implicare a autorităților și fără acțiuni ce au ca scop educarea cetățeanului, nu vom rezolva nimic. Unde nu-i ordine și disciplină, nu-i nimic!“ este depărere Ben Oni Ardelean.

sursa foto: Facebook/Ben Oni Ardelean

CARANTINĂ în Timișoara, Giroc, Moșnița Nouă, Dumbrăvița și Ghiroda. Descărcați declarația pe proprie răspundere

Administrație

Primăria Timișoara va cumpăra 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice

Publicat

pe

Municipiul Timișoara va co-finanța, din bugetul local, achiziția a 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice.

Cele 40 de mijloace de transport moderne se adaugă celor aproape 150 de vehicule deja contractate în ultimii ani de municipalitate, ca parte a strategiei de modernizare a mobilității urbane.

„Fără bani europeni ar fi fost imposibil să modernizăm flota de transport la un asemenea nivel și într-un timp așa de scurt, doar din bugetul local. Ținta noastră este ca autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul să nu fie o alegere de compromis, ci prima și cea mai firească opțiune de deplasare în oraș pentru timișoreni. Mai e de lucru, dar suntem în direcția corectă și vom continua efortul de modernizare al transportului public local”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Valoarea totală a celor trei proiecte este de 234 milioane lei, din care 179 milioane lei finanțare nerambursabilă prin Programul Regional Vest 2021–2027, componenta Mobilitate Urbană Sustenabilă. Primăria Timișoara asigură o co-finanțare de 55 de milioane de lei.

Municipiul Timișoara propune achiziția a 10 tramvaie noi, cu cel puțin 150 de locuri fiecare. Acestea vor înlocui garniturile vechi de pe liniile 7 și 9 și vor completa flota de tramvaie Bozankaya deja achiziționată.

Pe traseele din Timișoara ar urma să circule și 10 troleibuze cu baterii care vor înlocui actualele modele diesel, depășite din punct de vedere tehnic. Totodată, finanțarea europeană permite achiziția a 20 de autobuze electrice de 12 metri. Acestea vor completa flota de autobuze electrice, moderne, alături de cele 44 care circulă deja în Timișoara.

Valoarea proiectelor:

– 10 tramvaie – valoare totală 135,7 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 99,4 milioane lei

– 10 troleibuze cu baterii – valoare totală 27,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 22,9 milioane lei

– 20 autobuze electrice – valoare totală 71,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 60,4 milioane lei

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Direcția de Evidență a Persoanelor din Timișoara și-a modificat programul pentru perioada 1- 4 mai

Publicat

pe

În zilele libere din perioada 1 – 4 mai 2025, la Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va funcționa Biroul înregistrări decese, conform următorului program de lucru cu publicul:

  • Joi, 1 mai: închis
  • Vineri, 2 mai: 9:00 – 12:00
  • Sâmbătă, 3 mai: 9:00 – 12:00
  • Duminică, 4 mai: închis

Pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite