Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Neregulile în organizarea de șantier din Timișoara pot fi sesizate online

Publicat

pe

Ca rezultat al sesizărilor făcute de timișoreni prin noua aplicație lansată de Primăria Municipiului Timișoara în luna noiembrie, dar și ca urmare a modificărilor făcute în 2022 în cadrul legislației locale în domeniu, municipalitatea pune la dispoziția cetățenilor o nouă rubrică unde pot sesiza neregulile în organizarea de șantier.

Primăria Municipiului Timișoara intensifică demersurile logistice și organizatorice, astfel încât să asigurăm cele mai bune condiții pentru derularea activităților din programul pregătit pentru anul 2023.

Astfel, Biroul Avize și Control Mediu a crescut frecvența controalelor pe teren, pentru a verifica respectarea prevederilor legale la șantierele deschise care ocupă temporar o parte a domeniului public.

De asemenea, având în vedere că primim sesizări de la cetățeni, cu privire la nereguli în organizarea de șantier, la anumite obiective, punem la dispoziție o categorie dedicată acestui tip de probleme, pe platforma de sesizări a Primăriei Municipiului Timișoara, secțiunea Șantiere.

Aceste nereguli le puteți sesiza pe https://sesizari.primariatm.ro

Eforturile administrației locale vizează, în primul rând, prevenirea încălcării normelor în vigoare și depunem toate diligențele pentru a informa corect și complet executanții, înainte de începerea lucrărilor. În Acordul de ocupare a domeniului public emis de primărie, sunt menționate toate cerințele prevăzute de actele normative în vigoare, astfel încât lucrările să se deruleze cu un impact minim asupra funcționalității zonei, confortului cetățenilor și traficului rutier sau de pietoni.

Amplasarea schelelor se va realiza cu plasă de protecţie şi cu respectarea condiţiilor pentru asigurarea circulaţiei rutiere şi pietonale în deplină siguranţă. În acest sens, schelele vor fi prevăzute cu tunel de trecere. Acolo unde nu este posibil, se va asigura circulaţia pietonală prin amenajarea unui trotuar provizoriu din plăci de beton prefabricate ori podină de lemn sau se va redirija circulaţia pietonală, cu aprobarea Comisiei de Circulaţie a Primăriei Municipiului Timişoara.

O cerință importantă este legată de păstrarea curățeniei pe căile publice (străzi, trotuare, alei, curţi). Solicităm tuturor executanților să acorde atenție depozitării și utilizării materialelor de construcţie și deșeurilor în organizarea de șantier și în jurul acestuia, chiar dacă au plătit taxa de ocupare a domeniului public. Firmele, dar și persoanele fizice autorizate care execută lucrări de construcții, reparații și demolări la clădiri sau lucrări edilitar gospodărești au obligația să nu depoziteze deșeurile din construcții și demolări de orice fel sub schelă și să asigure în permanență curățenia. Nerespectarea acestor obligații, ocuparea unei suprafețe mai mari şi pentru o perioadă mai mare decât cea aprobată, atrage după sine aplicarea de sancțiuni contravenționale, potrivit legii.

În ceea ce privește reziduurile şi deșeurile rezultate în urma lucrărilor, acestea vor fi depozitate numai în recipiente standardizate de tip container de diverse capacități, închiriate de la un operator economic autorizat care va asigura transportul acestora. Deșeurile cu volum de până la 1 mc se preiau gratuit la cele 4 centre de colectare ale Primăriei Timișoara, operate dei RETIM.

Amplasarea mijloacelor de publicitate este interzisă pe obiectele de artă monumentală şi monumentele de for public, pe monumentele istorice, cu excepţia firmelor care anunţă activitatea ce se desfăşoară în interiorul clădirii şi a mesh-urilor amplasate pe perioada efectuării lucrărilor de consolidare / restaurare în condiţiile prezentei legi. De asemenea, pot fi amplasate mijloace de promovare a unor campanii de interes public.

În situația în care se constată abateri de la aceste acte normative, într-o primă etapă se întocmește un plan de măsuri pentru intrarea în legalitate. Dacă operatorul nu se conformează, sunt aplicate sancțiunile cuprinse între 2000 și 2500 lei pentru persoane juridice și 1500 și 2000 de lei pentru persoane fizice.

Cartea de vizită a Timișoarei în 2023 depinde foarte mult și de modul în care fiecare cetățean se implică în efortul de a respecta normele legale și de conviețuire socială, astfel încât orașul nostru să fie perceput la adevărata sa valoare de spațiu al civilizației și culturii europene.

Administrație

Podul Solventul – primul pod construit la Timișoara, după Revoluție

Publicat

pe

Primăria Timișoara aduce în faza de contractare fonduri de peste 130 de milioane de lei pentru două proiecte esențiale de mobilitate urbană: construcția unui nou pod peste Bega, în zona Solventul, și reconstrucția Podului Iuliu Maniu (Muncii), de la fosta Fabrică de Țigări.

Primarul Dominic Fritz a înaintat Consiliului Local propunerea de contractare a finanțărilor.

„Continuăm dezvoltarea sănătoasă a Timișoarei. Atragem bani europeni pentru nevoile reale ale orașului și investim în proiecte care cresc calitatea vieții. Toți acești bani înseamnă și susținere pentru economia locală: firmele construiesc, livrează echipamente, susțin și creează locuri de muncă. Asta înseamnă dezvoltare reală: infrastructură modernă și o economie vie”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Primul pod construit peste Bega după Revoluție

Podul Solventul va lega strada Gării de bulevardul Dâmbovița și va completa Inelul IV de circulație. Este primul pod nou construit peste Bega după 1989. Va avea linie dublă de tramvai, piste de biciclete, trotuare largi și acces pietonal cu lift. Obiectivul este reducerea traficului greu din cartierele centrale și promovarea transportului verde, cu tramvaiul și bicicleta.

Valoarea totală a investiției este de 134 milioane de lei, din care aproximativ 93 de milioane sunt finanțare europeană. Contribuția municipalității acoperă cofinanțarea de 2% și cheltuielile neeligibile și se ridică la 42 de milioane de lei.

Demolare și reconstrucție la Podul Iuliu Maniu

Podul Iuliu Maniu, construit în 1978, va fi demolat și reconstruit. Noul pod va avea două benzi pe sens, trotuare și piste pentru biciclete, pentru o circulație mai sigură și mai fluentă. Licitația este în faza de evaluare a ofertelor, iar în această vară se estimează semnarea contractului de execuție, astfel încât lucrările să poată începe.

Proiectul are o valoare totală de peste 49 milioane lei, din care 38 milioane reprezintă finanțare europeană, iar aproape 12 milioane lei provin din bugetul local.

Proiectul „C9B – Inelul IV Vest: conexiunea Str. Gării – Bd. Dâmbovița”, ce include podul Solventul, și proiectul de reabilitare a Podului Iuliu Maniu (Muncii) au fost depuse pentru finanțare prin în cadrul Programului Regional Vest 2021–2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă. Ambele au fost avizate pentru contractare. După aprobarea contractării în Consiliul Local, contractele de finanțare vor putea fi semnate cu ADR Vest.

Citeste mai mult

Administrație

Cinci conducte mari de termoficare vor fi înlocuite, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara continuă modernizarea rețelei de termoficare, pentru a reduce pierderile de căldură și emisiile poluante, a scădea costurile și a asigura un sistem mai eficient pentru timișoreni.

După ce, în 2024, a obținut o finanțare europeană nerambursabilă record pentru înlocuirea a peste 13 km de conducte, municipalitatea avansează cu următoarele etape ale proiectului.

Loturile 2, 3 și 4, care cumulează 4,835 km de rețea termică primară, vor fi reabilitate cu o investiție totală estimată la peste 40 de milioane de lei, din bugetul local.

„Aceste lucrări sunt parte a unui efort constant de investiții, unele cu fonduri europene, altele cu bani de la bugetul local. Ne concentrăm pe modernizarea rețelei de termoficare pentru a oferi timișorenilor un sistem mai eficient și mai curat. Înlocuim conductele mâncate de timp, care pierd căldură și generează costuri mari, cu unele noi care cresc performanța sistemului și reduc poluarea”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Proiectul „Retehnologizarea sistemului centralizat de termoficare din Municipiul Timișoara în vederea conformării la normele de protecția mediului privind emisiile poluante în aer și pentru creșterea eficienței în alimentarea cu căldură urbană etapa III” se află în etapa de aprobare a studiului de fezabilitate de către Consiliul Local.

Investiția include înlocuirea conductelor vechi cu țevi preizolate, modernizarea căminelor termice, montarea de vane noi de secționare și racord, implementarea unui sistem de monitorizare a izolației și execuția unor lucrări de construcții conexe, precum cămine și puncte fixe.

În total, pentru cele trei loturi, municipalitatea va reabilita:

  • 1,2 km de rețea în cadrul Lotului 2, cu o valoare estimată de 7,8 milioane lei cu TVA;
  • 1,3 km în cadrul Lotului 3, cu o valoare de 9,67 milioane lei cu TVA;
  • 2,3 km în cadrul Lotului 4, investiție estimată la 22,78 milioane lei cu TVA.

Investiția urmărește creșterea eficienței energetice a sistemului centralizat de termoficare prin înlocuirea conductelor vechi cu țevi preizolate, dotate cu sisteme moderne de detectare a avariilor. Acest tip de rețea reduce semnificativ pierderile de căldură, consumul de combustibil și emisiile de gaze cu efect de seră, contribuind totodată la scăderea costurilor de întreținere, creșterea fiabilității și asigurarea unui confort termic mai bun pentru consumatori.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Taxele și impozitele locale se pot achita la stații de plată SelfPay, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, introduce o opțiune rapidă și sigură pentru achitarea taxelor și impozitelor locale. Începând din data de 16 iunie, timișorenii au la dispoziție rețeaua de Stații de Plată SelfPay, cu 194 de terminale amplasate în diverse zone ale orașului, care permit plăți către bugetul local, în mod eficient și sigur.

Plata se va putea efectua în numerar sau cu cardul bancar, iar terminalele vor elibera automat dovada plății în format tipărit.

Trei dintre aceste terminale sunt amplasate în locații cheie din municipiu:

  • Primăria Municipiului Timișoara – str. C.D. Loga nr. 1
  • Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara – Iulius Mall, str. A. Demetriade nr. 1
  • Direcția de Evidență a Persoanelor – str. Mihai Eminescu nr. 15

Prin intermediul Stațiilor de Plată Selfpay, persoanele fizice și juridice vor putea să achite diverse obligații către bugetul local, cum ar fi impozitul pe clădiri, terenuri, mijloace de transport și pe spectacole. De asemenea, se vor putea plăti amenzi contravenționale, taxe judiciare de timbru, taxe pentru eliberarea autorizației de construire, a certificatului de urbanism, a avizului de principiu, a planurilor de situație, contravaloarea cărții de identitate (C.I.) sau a celei provizorii (C.I.P.), taxa pentru eliberarea actelor de identitate în regim de urgență, precum și taxa aferentă procedurii administrative de divorț.

Pentru achitarea impozitelor locale este necesară introducerea CNP-ului, CUI-ului și a rolului nominal unic, care se regăsește pe documentele emise de Direcția Fiscală (chitanță, decizie de impunere, somație etc.). Pentru celelalte tipuri de plăți pot fi necesare informații suplimentare, precum nume și prenume, numărul de dosar în instanță sau număr procesului-verbal, după caz.

Până la începutul lunii iunie, peste 170 de mii de persoane fizice și juridice și-au achitat impozitele locale, din care 40% au plătit online sau prin ordin de plată bancar. Suma totală achitată este de 270 de milioane de lei, 80% fiind achitată online sau prin ordin de plată.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite