Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Neregulile în organizarea de șantier din Timișoara pot fi sesizate online

Publicat

pe

Ca rezultat al sesizărilor făcute de timișoreni prin noua aplicație lansată de Primăria Municipiului Timișoara în luna noiembrie, dar și ca urmare a modificărilor făcute în 2022 în cadrul legislației locale în domeniu, municipalitatea pune la dispoziția cetățenilor o nouă rubrică unde pot sesiza neregulile în organizarea de șantier.

Primăria Municipiului Timișoara intensifică demersurile logistice și organizatorice, astfel încât să asigurăm cele mai bune condiții pentru derularea activităților din programul pregătit pentru anul 2023.

Astfel, Biroul Avize și Control Mediu a crescut frecvența controalelor pe teren, pentru a verifica respectarea prevederilor legale la șantierele deschise care ocupă temporar o parte a domeniului public.

De asemenea, având în vedere că primim sesizări de la cetățeni, cu privire la nereguli în organizarea de șantier, la anumite obiective, punem la dispoziție o categorie dedicată acestui tip de probleme, pe platforma de sesizări a Primăriei Municipiului Timișoara, secțiunea Șantiere.

Aceste nereguli le puteți sesiza pe https://sesizari.primariatm.ro

Eforturile administrației locale vizează, în primul rând, prevenirea încălcării normelor în vigoare și depunem toate diligențele pentru a informa corect și complet executanții, înainte de începerea lucrărilor. În Acordul de ocupare a domeniului public emis de primărie, sunt menționate toate cerințele prevăzute de actele normative în vigoare, astfel încât lucrările să se deruleze cu un impact minim asupra funcționalității zonei, confortului cetățenilor și traficului rutier sau de pietoni.

Amplasarea schelelor se va realiza cu plasă de protecţie şi cu respectarea condiţiilor pentru asigurarea circulaţiei rutiere şi pietonale în deplină siguranţă. În acest sens, schelele vor fi prevăzute cu tunel de trecere. Acolo unde nu este posibil, se va asigura circulaţia pietonală prin amenajarea unui trotuar provizoriu din plăci de beton prefabricate ori podină de lemn sau se va redirija circulaţia pietonală, cu aprobarea Comisiei de Circulaţie a Primăriei Municipiului Timişoara.

O cerință importantă este legată de păstrarea curățeniei pe căile publice (străzi, trotuare, alei, curţi). Solicităm tuturor executanților să acorde atenție depozitării și utilizării materialelor de construcţie și deșeurilor în organizarea de șantier și în jurul acestuia, chiar dacă au plătit taxa de ocupare a domeniului public. Firmele, dar și persoanele fizice autorizate care execută lucrări de construcții, reparații și demolări la clădiri sau lucrări edilitar gospodărești au obligația să nu depoziteze deșeurile din construcții și demolări de orice fel sub schelă și să asigure în permanență curățenia. Nerespectarea acestor obligații, ocuparea unei suprafețe mai mari şi pentru o perioadă mai mare decât cea aprobată, atrage după sine aplicarea de sancțiuni contravenționale, potrivit legii.

În ceea ce privește reziduurile şi deșeurile rezultate în urma lucrărilor, acestea vor fi depozitate numai în recipiente standardizate de tip container de diverse capacități, închiriate de la un operator economic autorizat care va asigura transportul acestora. Deșeurile cu volum de până la 1 mc se preiau gratuit la cele 4 centre de colectare ale Primăriei Timișoara, operate dei RETIM.

Amplasarea mijloacelor de publicitate este interzisă pe obiectele de artă monumentală şi monumentele de for public, pe monumentele istorice, cu excepţia firmelor care anunţă activitatea ce se desfăşoară în interiorul clădirii şi a mesh-urilor amplasate pe perioada efectuării lucrărilor de consolidare / restaurare în condiţiile prezentei legi. De asemenea, pot fi amplasate mijloace de promovare a unor campanii de interes public.

În situația în care se constată abateri de la aceste acte normative, într-o primă etapă se întocmește un plan de măsuri pentru intrarea în legalitate. Dacă operatorul nu se conformează, sunt aplicate sancțiunile cuprinse între 2000 și 2500 lei pentru persoane juridice și 1500 și 2000 de lei pentru persoane fizice.

Cartea de vizită a Timișoarei în 2023 depinde foarte mult și de modul în care fiecare cetățean se implică în efortul de a respecta normele legale și de conviețuire socială, astfel încât orașul nostru să fie perceput la adevărata sa valoare de spațiu al civilizației și culturii europene.

Administrație

Certificatele fiscale se pot obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, pune la dispoziția contribuabililor – persoane fizice și juridice – o nouă facilitate: certificate fiscale generate automat.

Documentele sunt eliberate rapid, online, prin aplicația informatică a DFMT https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login, în cazurile care nu necesită verificări suplimentare.

Astfel, timișorenii pot obține certificat fiscal instant pentru situații precum: credit ipotecar, bancă, chirie, bursă școlară, ajutor social, informare, instanță, ambasade, cetățenie, licitații, obținere avize, cesiune părți sociale, radiere societate și dizolvare societate. De asemenea, contribuabilii primesc certificat fiscal automat pentru ANAF, Administrația Fondului de Mediu – panouri fotovoltaice, Institutul Național al Patrimoniului – Programul Național de Restaurare, Programul Rabla – achiziție autoturism, pentru schema de minimis sau pentru fonduri europene.

În schimb, pentru operațiuni care necesită verificări din partea Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara – cum ar fi vânzarea bunurilor sau cedarea unui contract de leasing – certificatul fiscal este eliberat în continuare pe baza verificărilor interne.

Pentru a folosi serviciul online, contribuabilii trebuie să dețină un cont de acces (user și parolă), care poate fi obținut simplu pe baza unei cereri. Modelul cererii este disponibil pe site-ul www.dfmt.ro sau direct la sediul DFMT din str. A. Demetriade nr. 1.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Spații comerciale de închiriat la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara organizează licitație publică, cu strigare, pentru închirierea a 14 spații în clădiri de patrimoniu din zonele istorice ale orașului: Cetate, Fabric, Iosefin și Elisabetin.

Aceste spații, care nu au destinația de locuință, vor putea fi închiriate pe o perioadă de cinci ani.

Obiectivul acestei licitații este folosirea eficientă a spațiilor publice și stimularea unor activități economice. Astfel, sunt permise activități comerciale, administrative, de prestări servicii nepoluante sau de alimentație publică. Orice activități precum jocuri de noroc, vânzarea de produse second-hand, case de amanet sau schimburi valutare sunt strict interzise.

La ultima licitație cu strigare, organizată de Primaria Municipiului Timisoara, două spații au fost contractate pentru o suma de cinci ori mai mare decat prețul de pornire.

Pe de alta parte, Primăria Municipiului Timișoara încurajează o competiție onestă și va sancționa, prin toate mijloacele legale, acele situații în care se participă doar pentru a bloca licitația – măsură deja aplicată în cazul spațiului fostei florării din centrul orașului.

Licitația va avea loc în data de 15 octombrie 2025, la ora 11:00, în Sala de ședințe a Consiliului Local, situată la etajul I al sediului Primăriei Municipiului Timișoara din Bulevardul C.D. Loga nr. 1.

Spațiile disponibile, împreună cu suprafața utilă, regimul juridic și destinația propusă, sunt următoarele:

str. A. Pacha nr. 1, suprafață utilă de 44 mp, destinație sediu administrativ și birouri – 12,47 euro/mp/lună

str. A. Pacha nr. 5, suprafață utilă de 44,5 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 16,35 euro/mp/lună

str. A. Pacha nr. 1, suprafață utilă de 145,1 mp, destinație sediu, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 9,63 euro/mp/lună

Piața Unirii nr. 8, suprafață utilă de 49,6 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 13,91 euro/mp/lună

Bulevardul Regele Carol I nr. 22, suprafață utilă de 111,55 mp, destinație sediu, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 10,04 euro/mp/lună

str. Iuliu Maniu nr. 38, suprafață utilă de 104,48 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 7,9 euro/mp/lună

str. Remus nr. 12, suprafață utilă de 28,74 mp, destinație sediu administrativ, birouri, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 6,05 euro/mp/lună

str. Remus nr. 12, suprafață utilă de 55,65 mp, destinație sediu administrativ, birouri, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 5,3 euro/mp/lună

str. Matei Corvin nr. 1, suprafață utilă de 125,1 mp, având ca destinație sediu administrativ și birouri – 9,24 euro/mp/lună

str. Pavel Vasici Ungureanu nr. 23, suprafață utilă de 59,15 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 7,89 euro/mp/lună

str. Iuliu Grozescu nr. 2, suprafață utilă de 73,38 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică –  6,6 euro/mp/lună

str. Virgil Onițiu nr. 19, suprafață utilă de 29,8 mp, destinație comerț, sediu administrativ și birouri – 9,13 euro/mp/lună

str. 16 Decembrie 1989 nr. 15, suprafață utilă de 65,5 mp,  destinație comerț, sediu administrativ și birouri – 11 euro/mp/lună

Piața Traian nr. 3, suprafață utilă de 70,1 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică –  8,76 euro/mp/lună

Documentația pentru înscrierea la licitație poate fi obținută gratuit prin descărcarea de pe site-ul oficial al Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro/noutati (https://www.primariatm.ro/2025/09/09/licitatie-cu-strigare-patrimoniul-istoric) iar la licitație pot participa agenți economici – persoane juridice, persoane fizice autorizate, asociații familiale și întreprinderi individuale.

Documentele de participare, însoțite de dovada achitării taxei și a garanției, vor fi depuse în format fizic, în plic închis, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12, până cel târziu la data de 10 octombrie 2025, ora 16:00. Pe plic se va menționa denumirea ofertantului și adresa spațiului pentru care se depune oferta.

Citeste mai mult

Administrație

Primul pod construit la Timișoara după Revoluție va lega Bulevardul Dâmbovița de Calea Bogdăneștilor. Primăria a lansat licitația pentru constructor

Publicat

pe

Primăria Timișoara a accestat fonduri europene pentru construirea primului pod nou din oraș după Revoluție care va conecta Bulevardul Dâmbovița direct de Calea Bogdăneștilor.

Cu linie dublă de tramvai, piste de bicicletă, trotuare largi, patru benzi pentru mașini și spații verzi, proiectul Primăriei va conecta cartierele Dâmbovița și Ronaț. Podul și Pasajul Solventul fac parte din Inelul IV Vest, o legătură nouă între nordul și sudul Timișoarei, și vor prelua parte din traficul care trece astăzi prin zona centrală.

Proiectul municipalității include legături cu pistele de bicicletă de pe malul Begăi, dar și reconfigurarea a două intersecții mari, respectiv cu str. Gării și Blvd. Dâmbovița, lângă depoul de tramvaie.

„Noul pod de la Solventul este un proiect așteptat de generații întregi de timișoreni. Împreună cu pasajul aflat acum aproape de finalizare, această legătură va schimba radical felul în care ne deplasăm prin oraș și va deschide noi oportunități de dezvoltare pentru cartierele din vestul Timișoarei. Prin astfel de investiții, facem din Timișoara un oraș mai conectat, mai accesibil și mai atractiv – atât pentru oameni, cât și pentru economie. Este primul pod pe care în construim la Timișoara după Revoluție, și pe care vor circula mașini, bicicliști, pietoni și tramvaie”, a spus primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Valoarea estimată a lucrărilor de execuție este de 101.981.174 lei (fără TVA). Totodată, Municipiul Timișoara a contractat o finanțare europeană de 93 de milioane de lei pentru această investiție, prin Programului Regional Vest 2021–2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă.

Firmele interesate se pot înscrie la următorul link: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100199835

 

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite