Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Parcul Crăciunului, la Timișoara. Căsuțe și tonete disponibile pentru închiriere

Publicat

pe

Parcul Crăciunului de la Muzeul Satului Bănățean din Timișoara, eveniment organizat sub umbrela Consiliului Județean Timiș, are nevoie de comercianți dornici să asigure oferta de mâncare sau de produse cu specific de iarnă.

Cei care optează pentru o căsuță nu trebuie să o amenajeze festiv, acest lucru căzând în sarcina echipei de organizare a evenimentului. Sunt disponibile 10 căsuțe pentru produse finite, iar terenul este pregătit să găzduiască minim 10 tonete de mâncare, în funcție de cât spațiu de depozitare este solicitat.

„Oferim condiții avantajoase pentru comercianți deoarece dorim să atragem produse de calitate la prețuri rezonabile pentru public. Un preț mare pentru închirierea terenului se reflectă în primul rând în suma plătită de cetățeni pentru respectivul produs. Ne-am propus ca Parcul Crăciunului să fie un spațiu în care familiile să se simtă bine fără costuri exorbitante. Acesta este motivul pentru care am prevăzut un patinoar cu acces gratuit, alături de un carusel și un trenuleț pentru care niciun copil nu va plăti bilet de intrare. La fel ca mâncarea, și divertismentul pentru copii ar trebui să fie accesibil, indiferent de puterea de cumpărare a părinților”, au declarat organizatorii Parcului Crăciunului finanțat de Consiliul Județean Timișoara.

Parcul Crăciunului va avea loc în perioada 4 – 23 decembrie 2021, iar comercianții se pot înscrie până în data de 14 noiembrie, afișarea rezultatelor selecției urmând a fi făcută în 17 noiembrie. Un metru pătrat de teren va fi închiriat cu 5 lei / zi, iar o căsuță amenajată de șase metri pătrați va costa 40 lei/zi. În total, sunt 17 zile de activități, întrucât lunea Muzeul Satului este închis. Comercianții sunt obligați să respecte orarul de funcționare, 17.00 – 21.00 în zilele de marți, miercuri, joi și vineri, iar în weekend între orele 15.00 – 21.00. Dacă doresc, aceștia pot solicita începerea activității înainte de ora de începere stabilită.

„Parcul Crăciunului va fi un loc al făuririi de amintiri frumoase alături de cei dragi. Avem șase instituții de cultură care au semnat o declarație comună de implicare și care vor oferi cele mai frumoase programe artistice, culturale și tradiționale. Scopul nostru nu este să aducem oamenii să cheltuie bani, nu vrem un mall în aer liber și nici nu vrem să scoatem bani de pe comercianți. În Parcul Crăciunului de la Muzeul Satului Bănățean, cei care vor vinde diverse produse vor întregi magia sărbătorilor de iarnă, fiind acolo pentru a asigura atmosfera și a oferi o băutură caldă sau specialități de mâncare. Organizatorii își rezervă dreptul de a face o selecție riguroasă și de a respinge produsele kitschoase. Nu vrem comercianți mulți, vrem comercianți onești”, a spus Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.

Regulamentul organizării activității comerciale în Parcul Crăciunului și cererea de înscriere  la selecție sunt disponibile pe site-ul Muzeului Satului Bănățean din Timișoara.

Regulament: https://muzeulsatuluibanatean.ro/regulament-activitati-comerciale-parcul-craciunului-2021/
Model cerere: https://muzeulsatuluibanatean.ro/model-editabil-pentru-cerere-participare-comercianti-parcul-craciunului-2021/

Parc de Crăciun la Muzeul Satului din Timișoara. Pomana porcului, concerte, evenimente pentru copii pe un teren de peste 10 hectare

Administrație

Certificatele fiscale se pot obține online, la Timișoara

Publicat

pe

Municipalitatea, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, pune la dispoziția contribuabililor – persoane fizice și juridice – o nouă facilitate: certificate fiscale generate automat.

Documentele sunt eliberate rapid, online, prin aplicația informatică a DFMT https://plata.dfmt.ro/Plata2/auth/login, în cazurile care nu necesită verificări suplimentare.

Astfel, timișorenii pot obține certificat fiscal instant pentru situații precum: credit ipotecar, bancă, chirie, bursă școlară, ajutor social, informare, instanță, ambasade, cetățenie, licitații, obținere avize, cesiune părți sociale, radiere societate și dizolvare societate. De asemenea, contribuabilii primesc certificat fiscal automat pentru ANAF, Administrația Fondului de Mediu – panouri fotovoltaice, Institutul Național al Patrimoniului – Programul Național de Restaurare, Programul Rabla – achiziție autoturism, pentru schema de minimis sau pentru fonduri europene.

În schimb, pentru operațiuni care necesită verificări din partea Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara – cum ar fi vânzarea bunurilor sau cedarea unui contract de leasing – certificatul fiscal este eliberat în continuare pe baza verificărilor interne.

Pentru a folosi serviciul online, contribuabilii trebuie să dețină un cont de acces (user și parolă), care poate fi obținut simplu pe baza unei cereri. Modelul cererii este disponibil pe site-ul www.dfmt.ro sau direct la sediul DFMT din str. A. Demetriade nr. 1.

Citeste mai mult

Administrație

OPORTUNITATE. Spații comerciale de închiriat la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara organizează licitație publică, cu strigare, pentru închirierea a 14 spații în clădiri de patrimoniu din zonele istorice ale orașului: Cetate, Fabric, Iosefin și Elisabetin.

Aceste spații, care nu au destinația de locuință, vor putea fi închiriate pe o perioadă de cinci ani.

Obiectivul acestei licitații este folosirea eficientă a spațiilor publice și stimularea unor activități economice. Astfel, sunt permise activități comerciale, administrative, de prestări servicii nepoluante sau de alimentație publică. Orice activități precum jocuri de noroc, vânzarea de produse second-hand, case de amanet sau schimburi valutare sunt strict interzise.

La ultima licitație cu strigare, organizată de Primaria Municipiului Timisoara, două spații au fost contractate pentru o suma de cinci ori mai mare decat prețul de pornire.

Pe de alta parte, Primăria Municipiului Timișoara încurajează o competiție onestă și va sancționa, prin toate mijloacele legale, acele situații în care se participă doar pentru a bloca licitația – măsură deja aplicată în cazul spațiului fostei florării din centrul orașului.

Licitația va avea loc în data de 15 octombrie 2025, la ora 11:00, în Sala de ședințe a Consiliului Local, situată la etajul I al sediului Primăriei Municipiului Timișoara din Bulevardul C.D. Loga nr. 1.

Spațiile disponibile, împreună cu suprafața utilă, regimul juridic și destinația propusă, sunt următoarele:

str. A. Pacha nr. 1, suprafață utilă de 44 mp, destinație sediu administrativ și birouri – 12,47 euro/mp/lună

str. A. Pacha nr. 5, suprafață utilă de 44,5 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 16,35 euro/mp/lună

str. A. Pacha nr. 1, suprafață utilă de 145,1 mp, destinație sediu, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 9,63 euro/mp/lună

Piața Unirii nr. 8, suprafață utilă de 49,6 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 13,91 euro/mp/lună

Bulevardul Regele Carol I nr. 22, suprafață utilă de 111,55 mp, destinație sediu, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 10,04 euro/mp/lună

str. Iuliu Maniu nr. 38, suprafață utilă de 104,48 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 7,9 euro/mp/lună

str. Remus nr. 12, suprafață utilă de 28,74 mp, destinație sediu administrativ, birouri, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 6,05 euro/mp/lună

str. Remus nr. 12, suprafață utilă de 55,65 mp, destinație sediu administrativ, birouri, comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 5,3 euro/mp/lună

str. Matei Corvin nr. 1, suprafață utilă de 125,1 mp, având ca destinație sediu administrativ și birouri – 9,24 euro/mp/lună

str. Pavel Vasici Ungureanu nr. 23, suprafață utilă de 59,15 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică – 7,89 euro/mp/lună

str. Iuliu Grozescu nr. 2, suprafață utilă de 73,38 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică –  6,6 euro/mp/lună

str. Virgil Onițiu nr. 19, suprafață utilă de 29,8 mp, destinație comerț, sediu administrativ și birouri – 9,13 euro/mp/lună

str. 16 Decembrie 1989 nr. 15, suprafață utilă de 65,5 mp,  destinație comerț, sediu administrativ și birouri – 11 euro/mp/lună

Piața Traian nr. 3, suprafață utilă de 70,1 mp, destinație comerț, prestări servicii nepoluante și alimentație publică –  8,76 euro/mp/lună

Documentația pentru înscrierea la licitație poate fi obținută gratuit prin descărcarea de pe site-ul oficial al Primăriei Municipiului Timișoara – www.primariatm.ro/noutati (https://www.primariatm.ro/2025/09/09/licitatie-cu-strigare-patrimoniul-istoric) iar la licitație pot participa agenți economici – persoane juridice, persoane fizice autorizate, asociații familiale și întreprinderi individuale.

Documentele de participare, însoțite de dovada achitării taxei și a garanției, vor fi depuse în format fizic, în plic închis, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara, camera 12, până cel târziu la data de 10 octombrie 2025, ora 16:00. Pe plic se va menționa denumirea ofertantului și adresa spațiului pentru care se depune oferta.

Citeste mai mult

Administrație

Primul pod construit la Timișoara după Revoluție va lega Bulevardul Dâmbovița de Calea Bogdăneștilor. Primăria a lansat licitația pentru constructor

Publicat

pe

Primăria Timișoara a accestat fonduri europene pentru construirea primului pod nou din oraș după Revoluție care va conecta Bulevardul Dâmbovița direct de Calea Bogdăneștilor.

Cu linie dublă de tramvai, piste de bicicletă, trotuare largi, patru benzi pentru mașini și spații verzi, proiectul Primăriei va conecta cartierele Dâmbovița și Ronaț. Podul și Pasajul Solventul fac parte din Inelul IV Vest, o legătură nouă între nordul și sudul Timișoarei, și vor prelua parte din traficul care trece astăzi prin zona centrală.

Proiectul municipalității include legături cu pistele de bicicletă de pe malul Begăi, dar și reconfigurarea a două intersecții mari, respectiv cu str. Gării și Blvd. Dâmbovița, lângă depoul de tramvaie.

„Noul pod de la Solventul este un proiect așteptat de generații întregi de timișoreni. Împreună cu pasajul aflat acum aproape de finalizare, această legătură va schimba radical felul în care ne deplasăm prin oraș și va deschide noi oportunități de dezvoltare pentru cartierele din vestul Timișoarei. Prin astfel de investiții, facem din Timișoara un oraș mai conectat, mai accesibil și mai atractiv – atât pentru oameni, cât și pentru economie. Este primul pod pe care în construim la Timișoara după Revoluție, și pe care vor circula mașini, bicicliști, pietoni și tramvaie”, a spus primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Valoarea estimată a lucrărilor de execuție este de 101.981.174 lei (fără TVA). Totodată, Municipiul Timișoara a contractat o finanțare europeană de 93 de milioane de lei pentru această investiție, prin Programului Regional Vest 2021–2027, Intervenția Regională 4.1 – Mobilitate urbană sustenabilă.

Firmele interesate se pot înscrie la următorul link: https://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100199835

 

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite