Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Pregătiri pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței. Cine poate beneficia

Publicat

pe

Începând cu data de 16 octombrie 2020 Serviciul Beneficii Sociale din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara preia cererile şi declaraţiile pe propria răspundere însoţite de actele doveditoare pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinţei cu gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi şi petrolieri, conform O.U.G nr. 70/2011, actualizată,  pentru perioada sezonului rece 1 noiembrie 2020 – 31 martie 2021.

Pot beneficia de acest drept familiile sau persoanele singure, cu domiciliul sau reşedinţa în municipiul Timişoara, care realizează venituri nete lunare pe membru de familie de până la 750 lei și care nudețin bunurile cuprinse în lista bunurilor care conduc la excluderea ajutorului pentru încălzirea locuinței, anexată prezentului comunicat și prevăzută în anexa nr. 4 la Normele Metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 50/2001, cu modificările și completările ulterioare.

Acte necesare:

  • cerere și declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței – formulat tip;
  1. copii după actele de identitate ale membrilor de familie cu domiciliul sau reședința la adresa pentru care se solicită ajutorul (carte de identitate/buletin de identitate/pașaport/carte de identitate provizorie, certificat de naștere pentru copiii minori sub 14 ani, pentru cetățenii străini sau apatrizi: permis de ședere temporară sau permanentă, document de identitate, permis de ședere pe termen lung, iar pentru cetățenii UE sau Confed. Elvețiană: certificat înregistrare, carte de rezidență;
  2. acte din care rezultă calitatea titularului cererii față de imobilul pentru care solicită ajutorul:
    • proprietar (copie după contractul de vânzare-cumpărare, extras de carte funciară)
    • chiriaș (contract de închiriere)
    • împuternicit (contract de comodat sau împuternicire de la proprietar/titularul contractului de închiriere);
  3. acte privind veniturile nete lunare realizate de familie în luna anterioară depunerii cererii:
  • adeverință privind venitul net (inclusiv valoarea bonurilor de masă, prime, ore suplimentare etc)
  • cupoane pensii;
  • cupoane indemnizații pentru creșterea copilului până la vârsta de 2 sau 3 ani;
  • cupoane indemnizații cu caracter permanent;
  • cupoane alocații pentru minorii dați în plasament familial sau încredințați spre creștere și educare;
  • acte doveditoare ale veniturilor din închirieri, dobânzi, dividende sau părți sociale;
  • declarație privind alte venituri realizate;
  • persoanele care nu realizează venituri vor depune o declarație în acest sens.
  1. Factură de gaz, în cazul ajutorului de încălzire cu gaze naturale;
  2. Factură de energie electrică și dovadă de la Asociația de Locatari că nu au alte forme de încălzire, în cazul ajutorului de încălzire cu energie electrică;
  3. Copie după certificatul de înmatriculare al autoturismului (unde este cazul).

Neîndeplinirea obligației titularului de a menționa corect componența familiei, veniturile membrilor acesteia, precum și bunurile mobile și imobile deținute, așa cum sunt acestea trecute în formularele tip constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 500 lei la 2000 lei. 

Cererile şi declaraţiile pe proprie răspundere însoţite de actele doveditoare pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinţei cu gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi şi petrolieri, conform OUG nr. 70/2011, cu modificările şi completările ulterioare se depun la sediul Serviciului Beneficii Sociale din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, B-dul Regele Carol I nr. 10, de luni până vineri între orele 8.00 – 16.00.

Administrație

Amenzi usturătoare pentru șantierele care nu respectă regulile de colectare a deșeurilor, la Timișoara

Publicat

pe

Din păcate, unii dezvoltatori imobiliari nu respectă regulile de colectare a deșeurilor din șantiere, punând în pericol atât mediul înconjurător, cât și sănătatea locuitorilor orașului nostru.

În ultimele săptămâni, colegii noștri de la Poliția Locală au aplicat amenzi serioase unor șantiere care au încălcat legea:

Pe strada Augustin Coman, un dezvoltator imobiliar a fost sancționat cu 60.000 lei pentru nerespectarea colectării pe fracții a deșeurilor din șantier. Aceeași societate a mai fost amendată cu 60.000 lei pentru aceeași faptă pe data de 28 martie 2024.

Pe strada Circumvalațiunii, un dezvoltator imobiliar a fost sancționat cu 60.000 lei pentru predarea fracției reciclabile din lucrări unui operator neautorizat. Societatea a mai fost amendată cu 60.000 lei pentru nerespectarea colectării pe fracții a deșeurilor din șantier pe data de 09.04.2024.

Pe șantierul de la FC Ripensia a fost aplicată o sancțiune de 60.000 lei pentru nerealizarea în totalitate și la termen a măsurilor dispuse cu privire la predarea deșeurilor unui operator neautorizat, conform prevederilor OUG 195/2005 privind protecția mediului.

Primăria Timișoara va continua să verifice șantierele și va aplica sancțiuni severe celor care nu respectă regulile.

Citeste mai mult

Administrație

Parcarea multietajată din zona Gării de Nord va avea 200 de locuri

Publicat

pe

Conceptul de arhitectură pentru parcarea multietajată pe care Primăria Timișoara o va construi în zona Gării de Nord a fost finalizat.

Conform documentației, viitoarea parcare, cu demisol, două etaje și terasă circulabilă, va avea 197 de locuri de parcare, zone pentru încărcarea vehiculelor electrice și rastele de biciclete.

„Zona Gării de Nord este extrem de aglomerată, iar numărul locurilor de parcare este limitat, astfel că vom demola garajele dintr-un cvartal de blocuri, pentru a construi o parcare cu aproape 200 de locuri. Conceptul de arhitectură este gata și urmează obținerea avizelor necesare pentru etapa de proiectare. Această parcare multietajată rezolvă aglomerația de mașini parcate peste tot vis-a-vis de gară, iar un alt proiect este gândit pentru a schimba fața acestei zone care a fost neglijată ani de zile. Vom amenaja piațeta, vom repara trotuarele și vom amenaja locuri de parcare la nivel în spatele blocurilor, astfel încât să nu mai avem mașini pe trotuare”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Viitoarea parcare va fi construită în spatele blocurilor de pe bulevardul General Ion Dragalina și de pe strada Splaiul Nicolae Titulescu, unde se află mai multe garaje dezafectate.

Investiția include și amenajări care să permită accesul la parcare, locuri de joacă pentru copii, spații verzi, accese facile către blocuri, rastele pentru biciclete și iluminat public.

Valoarea contractului de proiectare a parcării multietajate este de 192.547,95 lei (TVA inclus), iar finanțarea este asigurată din banii obținuți de Timpark din taxa de parcare. Serviciile de proiectare sunt realizate de ARCADIA AEN ARCHITECTURE & PM SRL.

Citeste mai mult

Administrație

Parcare cu 86 de locuri în zona Girocului

Publicat

pe

Primăria Timișoara a finalizat parcarea cu 86 locuri, de la intersecția străzii Martir Ioan Stanciu cu strada Cosminului.

Parcarea a fost amenajată pe un teren dezafectat, din zona Girocului, ocupat de ruine.

Parcarea este realizată cu dale înierbate, permeabile, de beton pe o suprafață de peste 1.000 de metri pătrați și este prevăzută cu sistem de iluminat. Căile de acces în parcare și în interiorul parcării sunt din mixtură asfaltică.

În perioada următoare, vor fi plantați în zonă 27 de arbori mari care vor asigura umbră pentru zona de parcare.

Pentru plantarea arborilor – stejar, acer, frasin și liquidambar – accesul în parcare va fi restricționat temporar.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite