Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Programul de lucru cu publicul în perioada sărbătorilor de iarnă la Primăria Timișoara

Publicat

pe

În perioada sărbătorilor de iarnă, Primăria Municipiului Timişoara îşi suspendă programul de lucru cu publicul, în general, între 20 decembrie 2021 şi 3 ianuarie 2022. În această perioadă, se vor desfășura, în cadrul departamentelor de specialitate, activităţile specifice la final de an (arhivarea documentelor, întocmirea de rapoarte, revizii ale sistemelor informatice, inventarieri etc.).

Astfel, la SERVICIUL RELAŢIONARE DIRECTĂ CU CETĂŢENII (camera 12), precum şi la celelalte departamente, ultima zi de program cu publicul va fi  vineri, 17 decembrie 2021, iar prima zi lucrătoare este 3 ianuarie 2022.

Înregistrările pentru Direcția Generală de Urbanism și Planificare Teritorială se sistează în perioada 13 decembrie 2021-10 ianuarie 2022

DIRECȚIA PATRIMONIU își suspendă programul cu publicul în perioada 20 decembrie 2021-10 ianuarie 2022, perioadă în care se va face arhivarea documentelor și operațiunea de inventariere a bunurilor unității administrativ- teritoriale.

Programul de lucru al casieriei din  bd. 3 August 1919 nr.17  pentru prelungirea concesionării locurilor de veci şi încasarea taxelor de concesionare a locurilor de veci în vederea înhumării  din cimitirele aparţinând Primăriei Municipiului Timişoara va fi următorul:

– În perioada 20.12.2021- 23.12.2021- orele 08.30-12.00

– În data de  24.12.2021- orele 08.30-10.00

– În perioada 27.12.2021- 30.12.2021- orele 08.30-12.00

– În data de 31.12.2021- orele 8.30-10.00

– În perioada 03.01.2022- 07.01.2022- orele 08.30-12.00

Casieria este închisă în zilele de sămbătă și duminică.

În această perioadă, cu excepţia zilelor nelucrătoare, pentru programarea curăţării coşurilor de fum, pentru persoanele care au încheiată convenţie de coşerit, se va face solicitare telefonică la numărul de telefon 0256-433211, în intervalul orar 08.30-16.00.

Programul casieriei din str. Oituz nr. 1  se suspendă în perioada 20.12.2021 – 10.01.2022, iar în această perioadă plata chiriei  pentru locuințele din fondul locativ de stat, locuințe A.N.L., garaje și anexe gospodărești, precum și chiria pentru terenurile închiriate conform Legii nr.112/1995 și Legii nr.79/1997 se va putea achita în următorul cont:

RO17TREZ621502205X020362

DESCHIS LA TREZORERIA TIMIȘOARA

BENEFICIAR MUNICIPIUL TIMIȘOARA

COD FISCAL 32937000

Pentru informații, sugestii și reclamații poate fi apelat  Serviciul Call Center, la numărul de telefon 0256-969, care va funcționa în zilele lucrătoare, de luni până joi, între orele 08.00-16.00, respectiv vineri, între orele 08.00-14.00. Solicitările, cererile și petițiile pot fi depuse online pe adresa: primariatm@primariatm.ro. Programul cu publicul se va relua după orarul normal de funcţionare începând cu data de 10  ianuarie 2022.

DIRECŢIA GENERALĂ DE URBANISM ȘI PLANIFICARE TERITORIALĂ îşi va întrerupe programul cu publicul începând cu data de 13.12.2021, urmând ca acesta să fie reluat în data de 10.01.2021. În această perioadă, angajații vor proceda la arhivarea documentelor în cadrul direcției și predarea în arhivele primăriei. Menționăm că nu vor fi preluate noi dosare sau solicitări în această perioadă nici fizic, nici în format electronic.

DIRECŢIA DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR

La Direcţia de Evidenţă a Persoanelor, în perioada 20 decembrie 2021 – 7 ianuarie 2022, la Compartimentul Preluare – Eliberare Acte de Identitate și Biroul Verificări Furnizări Date a fost aprobat următorul program de lucru cu publicul:

Primiri cereri, conform programărilor online/telefonice:

20 – 23 decembrie 2021  8:30 – 18:30

24 decembrie 2021        8:30 – 12:00

27 – 30 decembrie 2021 8:30 – 18:30

31 decembrie 2021        8:30 – 12:00

3 – 6 ianuarie 2022         8:30 – 18:30

7  ianuarie 2022             8:30 – 12:00

Eliberări acte de identitate

20 – 23 decembrie 2021  8:30 – 16:30

24 decembrie 2021        8:30 – 12:00

27 – 30 decembrie 2021  8:30 – 16:30

31 decembrie 2021        8:30 – 12:00

3 – 6 ianuarie 2022         8:30 – 16:30

7  ianuarie 2022             8:30 – 12:00

În perioada 20 decembrie 2021 – 7 ianuarie 2022, la Compartimentul Înregistrări Acte Stare Civilă şi Biroul Proceduri Speciale de Stare Civilă:

Înregistrări naşteri – primiri cereri şi eliberări certificate 

20 – 23 decembrie 2021  8:30 – 16:30

24 decembrie 2021        8:30 – 12:00

27 – 30 decembrie 2021  8:30 – 16:30

31 decembrie 2021        8:30 – 12:00

3 – 6 ianuarie 2022         8:30 – 16:30

7  ianuarie 2022             8:30 – 12:00

Înregistrări căsătorii

20 – 31 decembrie 2021

Prima zi de oficiere a căsătoriilor din anul 2022 este 13 ianuarie 2022, iar actele se vor depune în data de 4 ianuarie 2022, cu programare online. Programul de lucru pentru depunerea documentelor:

4 ianuarie 2022  8:30 – 13:00.

5 – 6  ianuarie 2022        8:30 – 13:00

Înregistrări divorţuri pe cale administrativă – primiri cereri etapa I

20 decembrie 2021        9:00 – 13:00

21 decembrie 2021        9:00 – 16:30

22 – 31 decembrie 2021 –––––

3 – 7 ianuarie 2022         –––––

Înregistrări divorţuri pe cale administrativăprimiri declaraţii etapa a -II-a (la termenul de 30 de zile):

-23, 24 decembrie 2021  8:30 – 11:00

Înregistrări decese

20 – 23 decembrie 2021  8:30 – 16:30

24 decembrie 2021        8:30 – 12:00

25 decembrie 2021        –––––

26 decembrie 2021        9:00 – 12:00

27 – 30 decembrie 2021  8:30 – 16:30

31 decembrie 2021        8:30 – 12:00

1 ianuarie 2022  –––––

2 ianuarie 2022  9:00 – 12:00

3 – 6 ianuarie 2022         8:30 – 16:30

7  ianuarie 2022             8:30 – 12:00

Eliberări certificate de stare civilă la cerere:

20 decembrie 2021          8:30 – 13:00

21 decembrie 2021        14:00 – 16:30

22 – 31 decembrie 2021 –––––

3 – 7 ianuarie 2022           8:30 – 13:00

7 ianuarie                    8:30 – 12:00

La departamentele: Transcrieri certificate de naştere / căsătorie / deces emise de autorităţile din străinătate, Înregistrări naşteri tardive, Schimbări de nume, rectificări, menţiuni din străinătate:

20 decembrie 2021          8:30 – 13:00

21 decembrie 2021        14:00 – 16:30

Din 22 decembrie 2021 până în 7 ianuarie 2022   nu se lucrează cu publicul.

DIRECȚIA FISCALĂ a Municipiului Timișoara Programul de lucru în perioada sărbătorilor de iarnă se regăsește pe site-ul Direcției Fiscale https://www.dfmt.ro/

CENTRUL DE INFORMARE TURISTICĂ – Programul de lucru, în perioada 20.12.2021- 02.01.2022, este următorul: luni- vineri, între orele 8-16. În zilele de sâmbătă, duminică, respectiv în 25-26.12.2021 și în 1-2.01.2022 Centrul de Informare Turistică este închis.

Administrație

Autorizarea circulației pe drumurile cu restricție de tonaj se poate face online, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a simplificat și digitalizat procesul pentru autorizarea circulației pe drumurile cu restricție de tonaj. Noua facilitate este disponibilă online pe site-ul de servicii a municipalității, la adresa https://servicii.primariatm.ro/restrictie-tonaj. Sistemul permite șoferilor plata cu cardul sau prin transfer bancar, iar cei care optează pentru card primesc documentul în doar câteva minute.

O premieră este și introducerea codului QR asociat fiecărei autorizații. Astfel, echipele de control din teren, dar și cetățenii, pot verifica imediat și în siguranță autenticitatea documentului.

Autorizarea este gratuită pentru vehiculele care efectuează servicii publice sau aprovizionează șantierele unor investiții publice, pe baza avizului Comisiei de Circulație.

Primăria Timișoara aplică restricții de tonaj pentru a limita traficul greu pe rute dedicate. Vehiculele de mare tonaj deteriorează structura drumurilor mai repede, iar sumele obținute prin taxa de tonaj completează bugetul de reparații. Scopul este întreținerea străzilor la un nivel sigur și adecvat pentru circulație, în special pe bulevardele cele mai aglomerate. Drumurile din Timișoara sunt clasificate conform funcțiunii, structurii și profilului stradal. Restricțiile de tonaj se aplică pentru vehicule care depășesc 3.5 t, 5 t, 7.5 t și respectiv 40 t. Harta cu detalierea acestor restricții este disponibilă aici: https://assets.primariatm.ro/restrictii-tonaj.pdf

Măsura face parte din procesul mai amplu de transformare digitală prin care Primăria Municipiului Timișoara simplifică și eficientizează serviciile pentru cetățeni. Municipalitatea a digitalizat deja în întregime emiterea certificatelor de urbanism, a autorizațiilor de construire, a tuturor acordurilor și autorizațiilor de comerț și publicitate, precum și a permiselor de spargere și intervenție. Prin contul unic – cont.primariatm.ro – timișorenii pot accesa rapid peste 300 de servicii online. Cu sprijinul inteligenței artificiale, Primăria Timișoara pune la dispoziție gratuit și instant informații urbanistice prin noua platformă GIS – harta.primariatm.ro – soluție premiată la nivel național.

Citeste mai mult

Administrație

Căldura, mai scumpă la Timișoara, după eliminarea plafonării prețurilor la energie

Publicat

pe

Municipiul Timișoara propune ajustarea tarifului la energia termică în contextul eliminării schemei naționale de plafonare a prețurilor la energie și al reformei privind eficientizarea cheltuielilor publice. Aceasta este singura măsură care permite Primăriei Municipiului Timișoara să continue investițiile în rețeaua de termoficare și să asigure funcționarea pe termen lung a sistemului.

În ultimele trei sezoane, creșterile de preț generate de criza energetică, inflație și războiul din Ucraina au fost preluate de municipalitate. Această formulă nu mai poate fi susținută fără a afecta echilibrul financiar și fără a compromite investițiile în modernizarea rețelelor de termoficare. Un exemplu esențial este proiectul prin care Primăria Municipiului Timișoara alocă aproape 120 de milioane de lei pentru reabilitarea magistralei care pornește de la CET Sud și alimentează cu agent termic întreg orașul – traseul cu cele mai mari pierderi și cele mai ridicate costuri de întreținere și exploatare. Investiția este în procedură de achiziție și prevede reabilitarea a 13 km de rețele termice primare și lucrări la infrastructura conexă, ceea ce va reduce semnificativ numărul de avarii. În plus, cantitatea de energie livrată timișorenilor prin sistemul centralizat va crește cu aproximativ 269.000 MWh pe an.

În acest context, sunt propuse menținerea prețului local de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei termice la 847,61 lei/MWh (fără TVA) și ajustarea prețului local facturat populației la 466,19 lei/MWh (fără TVA). Diferența de 381,42 lei/MWh (fără TVA) va fi acoperită prin subvenție de la bugetul local. Pentru sezonul de iarnă, respectiv perioada noiembrie – martie, diferența la factură va fi de aproximativ 480 de lei pentru un apartament cu o cameră, 700 de lei pentru unul cu două camere și 960 de lei pentru unul cu trei camere.

Primăria Municipiului Timișoara a alocat în acest an 155 de milioane de lei din bugetul local pentru susținerea sistemului de termoficare, la care se adaugă fonduri suplimentare pentru investițiile de modernizare a rețelei. În ultimii ani, municipalitatea a înlocuit 29 de kilometri de rețea secundară și primară și a modernizat 25 de puncte termice din oraș. Totodată, prin programul de reabilitare termică, 3.400 de apartamente și peste 8.000 de locuitori beneficiază sau vor beneficia de un confort termic comparabil cu cel al blocurilor nou construite. Noi lucrări de anvelopare sunt programate în cartierul Dacia.

Proiectul de hotărâre privind ajustarea tarifului poate fi consultat la adresa: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/

 

Citeste mai mult

Administrație

Peste 100 de locuri de parcare pe strada Orșova din Timișoara. Unde se vor mai demola garaje

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara continuă programul de modernizare a zonelor dintre blocuri, prin crearea de locuri de parcare, spații verzi, trotuare și căi de acces, pe locul vechilor garaje.

Municipalitatea a demarat lucrările în Calea Aradului, pe strada Orșova, la o parcare cu peste 100 de locuri.

În paralel, vor fi transmise notificările către deținătorii a 40 de garaje din zona străzii Silistra, iar pentru Intrarea Sepia, în zona Calea Martirilor, este pregătit un nou lot pentru două parcări.

„În multe zone ale orașului, blocurile au fost ridicate fără să se țină cont de parcări, spații verzi sau locuri de joacă, iar acest lucru se resimte și astăzi. Prin demolarea garajelor și reamenajarea terenurilor, schimbăm pas cu pas cartierele. Ne-am propus ca, în 4–5 ani, să desființăm toate garajele și să transformăm modul în care arată și sunt folosite spațiile dintre blocuri”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

În cartierul Aradului, în perimetrul cuprins între străzile Orșova, Dej și Cugir, garajele au fost demolate, iar municipalitatea, prin Societatea Drumuri Municipale, a demarat lucrările de amenajare a zonei. În total, locuitorii vor putea folosi peste 100 de locuri, precum și noile spații verzi, trotuare și căi de acces. De asemenea, vor fi plantați arbori pentru umbră pe timpul verii și vor fi realizate platforme pentru pubele.

În cartierul Lipovei, echipele SDM au finalizat prima dintre cele două parcări prevăzute pe strada Horia Măcelariu, au reparat strada adiacentă și au amenajat un trotuar nou pentru locuitori. Următoarele intervenții în zona Lipovei sunt programate pe strada Silistra. Municipalitatea va notifica deținătorii garajelor, iar aceștia vor avea la dispoziție 30 de zile pentru a demola construcțiile în regie proprie. Dacă termenul nu este respectat, demolarea va fi efectuată de Primărie, iar costurile vor fi recuperate de la beneficiari.

În 2024, municipalitatea a creat peste 650 de locuri de parcare în zonele Calea Șagului, Gara de Nord, Lipovei, Badea Cârțan, Dorobanților, Odobescu, Plăvăț și Calea Girocului. Aceste intervenții fac parte din programul municipal de regenerare urbană, prin care timișorenii beneficiază de mai mult spațiu verde și o organizare mai eficientă a parcărilor dintre blocuri.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite