Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Restricții pentru autovehiculele cu masa peste 7,5 tone, pe bulevardul Vidrighin din Timișoara. Rute alternative

Publicat

pe

Autovehiculele cu gabarit de peste 7,5 tone care tranzitează Timișoara pe bulevardul Stan Vidrighin vor avea la dispoziție rute alternative spre Moravița și Jimbolia, dar și pentru zona de nord și sud a municipiului. Restricțiile de trafic nu vizează transportatorii care au ca destinație punctele logistice aflate pe Stan Vidrighin.

Data de la care devin aplicabile este 27 aprilie.

Rutele alternative sunt:

În vederea deplasării spre Vama Moravița:

● Topolovățu Mare – DJ572 (Hitiaș) – DJ592 (Centura de ocolire Buziaș, Chevereșu Mare) – DJ592A (Sacoșu Turcesc) – DJ693B (Liebling) – Jebel – DN59 (Moravița);
● Topolovățu Mare – DN6 (Recaș, Izvin, Remetea Mare) – DNCT Nord (Centura Timișoara Nord) – DN69 (Institutul Agronomic) – Strada Grigore Alexandrescu – DN59A (Săcălaz, Cărpiniș) – DN59B (Cenei, Foieni, Deta) – DN59 (Moravița);
● DN69 (Orțișoara, Institutul Agronomic) – Strada Grigore Alexandrescu – DN59A (Săcălaz, Cărpiniș) – DN59B (Cenei, Foieni, Deta) – DN59 (Moravița).

În vederea deplasării spre Vama Jimbolia:

● Topolovățu Mare – DN6 (Recaș, Izvin, Remetea Mare) – DNCT Nord (Centura Timișoara Nord) – DN69 (Institutul Agronomic) – Strada Grigore Alexandrescu – DN59A (Săcălaz, Cărpiniș) – DN59A (Jimbolia);
● DN69 (Orțișoara) – DNCT Nord (Centura Timișoara Nord) – DN69 (Institutul Agronomic) – Strada Grigore Alexandrescu – DN59A (Săcălaz, Cărpiniș) – DN59A (Jimbolia).

În vederea deplasării spre zona industrială Timișoara Sud (Calea Șagului):

● Topolovățu Mare – DJ572 (Hitiaș) – DJ592 (Centura de ocolire Buziaș, Chevereșu Mare, Moșnița Nouă) – Calea Buziașului – Bulevardul Liviu Rebreanu – Calea Șagului;
● DN69 (Orțișoara) – DNCT Nord (Centura Timișoara Nord) – DN6 (Remetea Mare, Izvin, Reșița) – Topolovățu Mare – DJ572 (Hitiaș) – DJ592 (Centura de ocolire Buziaș, Chevereșu Mare, Moșnița Nouă) – Calea Buziașului – Bulevardul Liviu Rebreanu – Calea Șagului.

Pe rutele respective vor fi amplasate indicatoarele rutiere specifice care să-i informeze despre restricționarea traficului în zonă atât pe transportatorii de la nivel național, cât și pe cei care tranzitează Timișoara pentru transporturi internaționale. Devierile sunt realizate în colaborare cu Consiliului Județean Timiș, Direcția Regională de Drumuri Publice Timișoara și cu avizul Poliției Rutiere din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Timiș.

În urma discuțiilor cu antreprenorul general și cu echipa de proiect din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara, dar și în urma consultării cu cei implicați, decizia de restricționare a tronsonului bulevardului Stan Vidrighin a fost amânată pentru 27 aprilie – după Paștele Ortodox.

În același timp cu lucrările de reabilitare a liniei de tramvai și a tramei stradale, pe bulevardul Stan Vidrighin au loc lucrări de reabilitare a rețelei de apă și canalizare, o investiție a companiei AQUATIM. Constructorul a avut întârzieri în achiziționarea conductelor pentru rețea. În momentul de față, o bandă de carosabil de pe partea cu cimitirul este restricționată pentru lucrările lor. Așteptările echipei de proiect au fost ca până vineri, 15 aprilie, acestea să fie finalizate. Pentru a evita riscul de a restrânge posibilitatea de desfășurare a traficului de la 4 benzi, la o singură bandă, a fost decisă amânarea restricțiilor. În acest sens, poliția rutieră a sugerat ca restricțiile să înceapă simultan cu devierile, în așa fel încât traficul din preajma sărbătorilor să nu fie afectat.

„Un oraș, care este din ce în ce mai sufocat de mașini, are nevoie de infrastructură de transport public ca de aer. Tramvaiele fac parte din identitatea municipiului nostru și, odată cu schimbarea lor, schimbăm liniile, stațiile, nivelul de confort. Stan Vidrighin este un proiect strategic pentru Timișoara, dar nu putem lăsa deoparte realitățile curente.

Încercăm să reducem impactul pe care-l va avea restricționarea traficului pe această arteră importantă: am purtat discuții cu reprezentanții firmelor care operează pe bulevard ca să îi asigur că există soluții pentru ca să opereze în continuare, am purtat discuții cu reprezentanții poliției rutiere, ai consiliului județean și i direcției regionale care se ocupă de drumurile naționale, pentru a agrea aceste devieri. Am mediat aceste discuții împreună cu echipa de proiect din primărie și cu PORR Construct, antreprenorul care va executa lucrarea.

Toate aceste demersuri au avut ca scop să asigurăm condiții pentru cei care locuiesc, muncesc, trăiesc în Timișoara. Stan Vidrighin trebuie reabilitat, dar și noi ca primărie trebuie să putem minimiza acest impact. Sunt conștient că nivelul de trafic din zonă va crește, dar la finalul lucrărilor vom avea linii de tramvai moderne, magistrala de apă-canal nouă și tot carosabilul, trotuarul și pistele reabilitate” transmite viceprimarul Ruben Lațcău.

Administrație

Primăria Timișoara va cumpăra 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice

Publicat

pe

Municipiul Timișoara va co-finanța, din bugetul local, achiziția a 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice.

Cele 40 de mijloace de transport moderne se adaugă celor aproape 150 de vehicule deja contractate în ultimii ani de municipalitate, ca parte a strategiei de modernizare a mobilității urbane.

„Fără bani europeni ar fi fost imposibil să modernizăm flota de transport la un asemenea nivel și într-un timp așa de scurt, doar din bugetul local. Ținta noastră este ca autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul să nu fie o alegere de compromis, ci prima și cea mai firească opțiune de deplasare în oraș pentru timișoreni. Mai e de lucru, dar suntem în direcția corectă și vom continua efortul de modernizare al transportului public local”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Valoarea totală a celor trei proiecte este de 234 milioane lei, din care 179 milioane lei finanțare nerambursabilă prin Programul Regional Vest 2021–2027, componenta Mobilitate Urbană Sustenabilă. Primăria Timișoara asigură o co-finanțare de 55 de milioane de lei.

Municipiul Timișoara propune achiziția a 10 tramvaie noi, cu cel puțin 150 de locuri fiecare. Acestea vor înlocui garniturile vechi de pe liniile 7 și 9 și vor completa flota de tramvaie Bozankaya deja achiziționată.

Pe traseele din Timișoara ar urma să circule și 10 troleibuze cu baterii care vor înlocui actualele modele diesel, depășite din punct de vedere tehnic. Totodată, finanțarea europeană permite achiziția a 20 de autobuze electrice de 12 metri. Acestea vor completa flota de autobuze electrice, moderne, alături de cele 44 care circulă deja în Timișoara.

Valoarea proiectelor:

– 10 tramvaie – valoare totală 135,7 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 99,4 milioane lei

– 10 troleibuze cu baterii – valoare totală 27,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 22,9 milioane lei

– 20 autobuze electrice – valoare totală 71,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 60,4 milioane lei

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Direcția de Evidență a Persoanelor din Timișoara și-a modificat programul pentru perioada 1- 4 mai

Publicat

pe

În zilele libere din perioada 1 – 4 mai 2025, la Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va funcționa Biroul înregistrări decese, conform următorului program de lucru cu publicul:

  • Joi, 1 mai: închis
  • Vineri, 2 mai: 9:00 – 12:00
  • Sâmbătă, 3 mai: 9:00 – 12:00
  • Duminică, 4 mai: închis

Pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite