Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Administrație

Sprijin pentru mansardarea podurilor clădirilor din zonele protejate din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara vine, din nou, în sprijinul proprietarilor de clădiri istorice prin elaborarea Strategiei privind mansardarea podurilor din clădirile existente în zone protejate.

Astfel, pentru a crește șansele de reabilitare a fondului construit, această strategie vine în sprijinul proprietarilor interesați în ceea ce privește mansardarea clădirilor existente în zonele protejate, excluzând clădirile sau operele de artă declarate monumente istorice singulare și înscrise ca atare în Lista monumentelor istorice.

Autorizarea lucrărilor de mansardare a clădirilor existente în zone protejate este admisibilă doar în situația în care starea structurii de rezistență și a finisajelor este conformă legislației în vigoare. În caz contrar, mansardarea este condiționată de reabilitarea structurii de rezistență și a fațadelor, măsură prin care autoritatea publică locală urmărește creșterea calității arhitectural-ambientale a patrimoniului construit.

Precizăm faptul că mansardarea va fi permisă doar în cazul în care aceasta nu va modifica regimul de înălțime al clădirii și nici aspectul acesteia, modificările fiind permise doar în interiorul podurilor existente.

„Numeroși proprietari de clădiri aflate în zonele istorice protejate ale Timișoarei doresc să mansardeze aceste clădiri fie ca investiție comună a asociației, fie prin cooptarea unui investitor extern. Această strategie va crea contextul prin care proprietarii și asociațiile de proprietari vor putea să facă rost de fondurile necesare pentru reabilitarea atât a structurii de rezistență a clădirii, în cazul în care acest lucru este necesar, cât și a acoperișului și fațadelor. Ea vine în completarea programului de sprijin pentru reabilitarea clădirilor istorice pe care Primăria Timișoara îl implementează de anul trecut și pentru care anul acesta vom aloca un fond de 6 milioane de lei. La acest fond se adaugă și o sumă care se va regăsi în bugetul de anul acesta și care va permite ca primăria să acopere cota ei pentru reabilitarea acelor clădiri unde deține apartamente sau spații comerciale”, a declarat primarul Timișoara, Dominic Fritz.

Strategia a fost publicată pe site-ul Primăriei Municipiului Timișoara și poate fi consultată aici: https://www.primariatm.ro/administratie/consiliul-local/proiecte-de-hotarari/?uid=81D83F7BD7FCE9AAC22587DB00350CB3.

Ea va intra în vigoare după ce va fi aprobată de Consiliul Local.

Administrație

Primăria Timișoara va cumpăra 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice

Publicat

pe

Municipiul Timișoara va co-finanța, din bugetul local, achiziția a 10 tramvaie, 10 troleibuze cu baterii și 20 de autobuze electrice.

Cele 40 de mijloace de transport moderne se adaugă celor aproape 150 de vehicule deja contractate în ultimii ani de municipalitate, ca parte a strategiei de modernizare a mobilității urbane.

„Fără bani europeni ar fi fost imposibil să modernizăm flota de transport la un asemenea nivel și într-un timp așa de scurt, doar din bugetul local. Ținta noastră este ca autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul să nu fie o alegere de compromis, ci prima și cea mai firească opțiune de deplasare în oraș pentru timișoreni. Mai e de lucru, dar suntem în direcția corectă și vom continua efortul de modernizare al transportului public local”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Valoarea totală a celor trei proiecte este de 234 milioane lei, din care 179 milioane lei finanțare nerambursabilă prin Programul Regional Vest 2021–2027, componenta Mobilitate Urbană Sustenabilă. Primăria Timișoara asigură o co-finanțare de 55 de milioane de lei.

Municipiul Timișoara propune achiziția a 10 tramvaie noi, cu cel puțin 150 de locuri fiecare. Acestea vor înlocui garniturile vechi de pe liniile 7 și 9 și vor completa flota de tramvaie Bozankaya deja achiziționată.

Pe traseele din Timișoara ar urma să circule și 10 troleibuze cu baterii care vor înlocui actualele modele diesel, depășite din punct de vedere tehnic. Totodată, finanțarea europeană permite achiziția a 20 de autobuze electrice de 12 metri. Acestea vor completa flota de autobuze electrice, moderne, alături de cele 44 care circulă deja în Timișoara.

Valoarea proiectelor:

– 10 tramvaie – valoare totală 135,7 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 99,4 milioane lei

– 10 troleibuze cu baterii – valoare totală 27,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 22,9 milioane lei

– 20 autobuze electrice – valoare totală 71,2 milioane lei (cu TVA) și valoare eligibilă solicitată 60,4 milioane lei

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Administrație

Direcția de Evidență a Persoanelor din Timișoara și-a modificat programul pentru perioada 1- 4 mai

Publicat

pe

În zilele libere din perioada 1 – 4 mai 2025, la Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara va funcționa Biroul înregistrări decese, conform următorului program de lucru cu publicul:

  • Joi, 1 mai: închis
  • Vineri, 2 mai: 9:00 – 12:00
  • Sâmbătă, 3 mai: 9:00 – 12:00
  • Duminică, 4 mai: închis

Pentru înregistrarea unui deces, documentele necesare pot fi depuse la orice primărie, care va transmite dosarul electronic ofițerului de stare civilă competent să înregistreze decesul.

După înregistrarea decesului, certificatul de deces va fi înmânat de către ofițerul de stare civilă de la primăria la care au fost depuse documentele.

Citeste mai mult

Administrație

Conacul de la Banloc – pol cultural și turistic de interes național

Publicat

pe

Conacul din localitatea timișeană Banloc, care s-a aflat în proprietatea Reginei Elisabeta fiica Regelui Ferdinand și a Reginei Maria va fi transformat în centrul cultural, turistic și educational.

Proiectul de hotărâre privind preluarea în administrare a Ansamblului Conacului Banloc a fost votat marți de către consilierii județeni în cadrul unui plen extraordinar al Consiliului Județean Timiș.

Contractul dintre administrația județeană și Mitropolia Banatului prevede posibilitatea dezvoltării unor construcții noi, cu rol cultural, turistic și educațional. Pe tot parcursul intervențiilor de protejare și revitalizare a monumentului istoric se va respecta caracterul arhitectural al ansamblului.

„Ne dorim mai mult decât simpla conservare a monumentului. Avem baza juridică, cadrul administrativ și deschiderea partenerului – Mitropolia – pentru ca Banlocul să devină un reper cultural și turistic al județului. Potențialul acestei investiții este unul uriaș”, a declarat președintele CJ Timiș, Alfred Simonis.

Contractul de administrare este încheiat pe o perioadă de 25 de ani și permite atât atragerea de fonduri europene cât și stabilirea de parteneriate.

Primii 5 ani sunt dedicați pregătirii și demarării investițiilor, urmând ca, în următoarele două decenii, Conacul Banloc să funcționeze ca un pol regional cultural și turistic.

Castelul de la Banloc a fost construit în anul 1793 de către contele Lázár Karátsonyi, iar în anul 1935, domeniul inclusiv castelul şi parcul a fost cumpărat de Regina Elisabeta a Greciei, sora Regelui Carol al II-lea al României care a locuit aici până în anul 1947 când a plecat în exil.

În perioada 1950-1956 în castel a funcţionat Gospodăria Agricolă de Stat, între 1956 şi 1958 – Ocolul Silvic, între 1958 şi 1964 – casă de bătrâni, între 1966 şi 1985 – orfelinat, iar între 1983 şi 1991 – Şcoală cu clasele I-X.

În 1991, castelul a fost avariat în urma unui cutremur.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite