Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Ce se întâmplă cu semafoarele de pe principalele străzi din Timișoara

Publicat

pe

Sistemul integrat de control și management al traficului este un sistem complex format din 3 subsisteme: subsistemul de control al traficului, subsistemul de monitorizare  a traficului și subsistemul de detectare a trecerii pe roșu, respectiv măsurarea vitezelor în anumite secțiuni ale rețelei. Acest lucru implică cerința ca montarea componentelor sistemului integrat să fie realizată simultan, transmit reprezentanții municipalității.

 

Procesul de implementare a sistemului comportă 5 faze: montarea echipamentelor la Centrul de Comandă și Control; montarea instalațiilor în teren; configurarea sistemului pentru funcționalitățile pentru care a fost prevăzut; testarea funcționării componentelor; punerea în funcțiune a sistemului.

 

La ora actuală, sistemul se află în faza reglărilor pentru funcționarea în modul de lucru local coordonat (comunicarea între controlerele locale). În această fază se realizează setările necesare pentru sincronizarea automatelor de dirijare a traficului nou instalate cu cele deja existente (care funcționează deocamdată în modul de lucru cu timp fix), pe tronsoanele:

 

    de la intersecția B-dul Take Ionescu – Str. Aurel Popovici până la intersecția B-dul Simion Bărnuțiu – Str. Renașterii;

    de la intersecția B-dul Revoluției din 1989 – B-dul I.C. Brătianu până la intersecția B-dul 3 August 1919 – Str. Episcop Lonovici.

 

De asemenea, în faza testelor finale, se află și intersecțiile de pe B-dul 16 Decembrie 1989, Str. Joszef Preyer și B-dul Regele Carol.

 

Aceste teste sunt necesare pentru asigurarea funcționării corecte a instalațiilor de semaforizare, atât nou implementate cât și existente, independent de Centrul de Comandă și Control, pe baza informațiilor obținute de la detectoarele locale de trafic și de la butoanele pietonale (pregătirea pentru controlul complet adaptiv). În același timp, în această perioadă se obțin și date actualizate privind volumele de trafic, date necesare în faza următoare, cea de integrare a axelor rutiere principale și a intersecțiilor izolate în sistemul unic de management al traficului.

 

Rugăm conducătorii auto să acorde înțelegere privind situația de moment, respectiv fazele de configurare și testare (obligatorii în orice implementare de sistem de control adaptiv al traficului) urmând ca la finalul implementării, sistemul să lucreze conform funcționalităților prevăzute: coridoare coordonate pe direcțiile E-V și N-S (undă verde), culoar pentru vehicule de transport marfă, prioritizarea vehiculelor de transport public și a vehiculelor pentru urgențe, prevenirea și eliminarea congestiilor, etc., rezultând performanțe și beneficii pentru utilizatorii rețelei de transport (în mod direct: reducerea timpilor de deplasare, reducerea numărului de opriri, reducerea întârzierilor la intersecții, creșterea vitezei medii de deplasare și în mod indirect: reducerea consumului de combustibil și implicit a noxelor emise), au transmis cei de la Direcția Tehnică a Primăriei Timișoara.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Locale

Charlie Ottley, operat cu succes la Spitalul Municipal din Timișoara

Publicat

pe

Celebrul realizator de filme documentare în care promovează frumusețile României, Charlie Ottley a fost operat cu succes la Spitalul Municipal din Timișoara.

Britanicul a avut numai cuvinte de laudă pentru personalul medical de la secția Ortopedie cărora le-a transmis mulțumiri pe o rețea de socializare.

„Mii de mulțumiri personalului minunat, medicilor și asistentelor medicale de la Spitalul Municipal Timișoara pentru că au avut atâta grijă de mine astăzi când mi s-au scos o farfurie și cinci șuruburi de la gleznă de la o leziune suferită de filmări sezonul 2 din Flavours of Romania. Merită salarii mai bune și mai mult echipament pentru a salva mai multe vieți. Toți faceți minuni cu ce aveți. Mulțumiri alese lui Adi Lupașcu și echipei sale și conducerii în special Prof. Dr. Sima L și Prof. Dr Flavia Zara! Toți meritați medalii!“, a scris Charlie Ottley.

Britanicul Charlie Ottley a devenit cunoscut și iubit în România după realizarea documentarelor „Wild Carpathia”, „Wild Danube” şi „Flavours of Romania”.

Citeste mai mult

Administrație

Informații urbanistice cu ajutorul AI, lansate de Primăria Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara face un pas major în direcția smart city prin lansarea noii platforme GIS – un instrument care oferă timișorenilor informații esențiale despre oraș. Prima aplicație dezvoltată pe platformă este o hartă interactivă cu date despre clădiri, parcări, monumente, date urbanistice și altele. Aplicația este disponibilă la adresa https://harta.primariatm.ro, unde timișorenii pot transmite și feedback pentru eventuale îmbunătățiri.

Prima funcționalitate disponibilă este „Extrasul de Informare Urbanistică” – un document generat instant și gratuit, fără cereri, timpi de așteptare și drumuri la primărie. Astfel, utilizatorii pot introduce o adresă, un număr cadastral sau selecta direct un teren pe hartă, iar AI-ul va genera imediat regulile aplicabile, conform Planului Urbanistic General (PUG) și hotărârilor relevante ale Consiliului Local.

”Această platformă reprezintă o nouă etapă în digitalizarea serviciilor oferite cetățenilor. Transferăm către AI operațiunile care nu necesită intervenția funcționarilor. Principalul avantaj este eliminarea birocrației inutile și a timpului pierdut la ghișee, oferind în schimb acces instant la informații esențiale despre oraș. Este un exemplu concret despre cum tehnologia ne ajută să construim o administrație mai eficientă și mai accesibilă pentru timișoreni”, spune primarul Dominic Fritz.

Harta interactivă integrează multiple seturi de date din Planul Urbanistic General (PUG), imobilele și clădirile întabulate, rețeaua de parcări Timpark, zonele de protecție urbană, monumentele și siturile istorice, limitele administrative ale UAT Timișoara și Ortofotoplan. Municipalitatea pregătește noi instrumente care vor permite accesarea rapidă a unor servicii direct prin Contul Unic. Printre acestea se numără emiterea de certificate de urbanism, autorizații de construire, avize de spargere. În plus, Registrul Spațiilor Verzi va fi integrat în noua platformă GIS.

Noua platformă GIS a fost realizată de GEODATA SERVICES SRL.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult

Locale

Unic în România. Un cheson de 70 de metri împins pe sub 10 linii de cale ferată, la Timișoara

Publicat

pe

Investiția Primăriei Timișoara în pasajul Solventul a avansat într-un timp record: chesonul a fost poziționat luni pe Calea Bogdăneștilor, după împingerea pe sub 10 linii de cale ferată, fără întreruperea traficului. Structura, cu o lungime de aproximativ 70 de metri și o lățime de 28 de metri, a fost împinsă dinspre strada Gării pe o distanță de circa 70 de metri, într-un timp record pentru această operațiune complexă, desfășurată în sezonul rece: 2 luni.

„E un succes mare de etapă în cel mai important proiect de infrastructură din ultimele decenii, pentru Timișoara. Nu a fost un proces fără emoții, dar mă bucur că am reușit subtraversarea liniilor de tren fără să oprim de tot circulația feroviară. Pasajul Solventul e doar începutul în dezvoltarea întregii zone. După finalizare, începem podul Solventul și înaintăm cu proiectul noii linii de tramvai care va face legătura între pasaj și Gara de Nord. Sunt proiecte pe care timișorenii le așteaptă de ani buni și acum devin realitate”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Chesonul a fost construit cu 3.500 mc de beton și aproape 420 de tone de fier și a fost împins printr-un proces tehnologic unic în România. Cu ajutorul unor pompe hidraulice, structura a avansat sub calea ferată, împingând pământul, care a fost apoi excavat de utilaje pe cealaltă parte.

Pasajul Solventul va face legătura între Calea Bogdăneștilor și Strada Gării și va avea șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete. Următoarea etapă majoră constă în realizarea rampelor pasajului.

Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny. Lucrarea este realizată de Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași).

Foto: Primăria Timișoara

Primăria Timișoara a semnat contractul de finanțare pentru Pasajului Solventul in valoare de 43 de milioane de lei

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite