Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Ce se întâmplă cu semafoarele de pe principalele străzi din Timișoara

Publicat

pe

Sistemul integrat de control și management al traficului este un sistem complex format din 3 subsisteme: subsistemul de control al traficului, subsistemul de monitorizare  a traficului și subsistemul de detectare a trecerii pe roșu, respectiv măsurarea vitezelor în anumite secțiuni ale rețelei. Acest lucru implică cerința ca montarea componentelor sistemului integrat să fie realizată simultan, transmit reprezentanții municipalității.

 

Procesul de implementare a sistemului comportă 5 faze: montarea echipamentelor la Centrul de Comandă și Control; montarea instalațiilor în teren; configurarea sistemului pentru funcționalitățile pentru care a fost prevăzut; testarea funcționării componentelor; punerea în funcțiune a sistemului.

 

La ora actuală, sistemul se află în faza reglărilor pentru funcționarea în modul de lucru local coordonat (comunicarea între controlerele locale). În această fază se realizează setările necesare pentru sincronizarea automatelor de dirijare a traficului nou instalate cu cele deja existente (care funcționează deocamdată în modul de lucru cu timp fix), pe tronsoanele:

 

    de la intersecția B-dul Take Ionescu – Str. Aurel Popovici până la intersecția B-dul Simion Bărnuțiu – Str. Renașterii;

    de la intersecția B-dul Revoluției din 1989 – B-dul I.C. Brătianu până la intersecția B-dul 3 August 1919 – Str. Episcop Lonovici.

 

De asemenea, în faza testelor finale, se află și intersecțiile de pe B-dul 16 Decembrie 1989, Str. Joszef Preyer și B-dul Regele Carol.

 

Aceste teste sunt necesare pentru asigurarea funcționării corecte a instalațiilor de semaforizare, atât nou implementate cât și existente, independent de Centrul de Comandă și Control, pe baza informațiilor obținute de la detectoarele locale de trafic și de la butoanele pietonale (pregătirea pentru controlul complet adaptiv). În același timp, în această perioadă se obțin și date actualizate privind volumele de trafic, date necesare în faza următoare, cea de integrare a axelor rutiere principale și a intersecțiilor izolate în sistemul unic de management al traficului.

 

Rugăm conducătorii auto să acorde înțelegere privind situația de moment, respectiv fazele de configurare și testare (obligatorii în orice implementare de sistem de control adaptiv al traficului) urmând ca la finalul implementării, sistemul să lucreze conform funcționalităților prevăzute: coridoare coordonate pe direcțiile E-V și N-S (undă verde), culoar pentru vehicule de transport marfă, prioritizarea vehiculelor de transport public și a vehiculelor pentru urgențe, prevenirea și eliminarea congestiilor, etc., rezultând performanțe și beneficii pentru utilizatorii rețelei de transport (în mod direct: reducerea timpilor de deplasare, reducerea numărului de opriri, reducerea întârzierilor la intersecții, creșterea vitezei medii de deplasare și în mod indirect: reducerea consumului de combustibil și implicit a noxelor emise), au transmis cei de la Direcția Tehnică a Primăriei Timișoara.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Locale

PROIECT. Call-center pentru colectarea textilelor uzate de la domiciliul, la Timișoara

Publicat

pe

Timișorenii vor avea la dispoziție o linie telefonică specială pentru colectarea gratuită a articolelor textile uzate direct de la domiciliu.

La solicitarea municipalității, societatea CVS Recycling SRL, care asigură colectarea și reciclarea hainelor și materialelor textile vechi, va pune la dispoziția cetățenilor un număr de call center.

În plus, societatea va prelua articole de la timișoreni la punctul de colectare situat în comuna Moșnița Nouă, Calea Medveș, Nr.100, Hala nr.14, în intervalul orar 08.00 – 15.00.

Un proiect de hotărâre în acest sens va fi supus aprobării în următoarea ședință de Consiliu Local.

Primăria Timișoara are încheiat un acord de colaborare cu CVS Recycling SRL, în baza căruia municipalitatea asigură spațiile necesare pentru amplasarea containerelor. Societatea furnizează gratuit containerele necesare și este responsabilă de colectarea, transportul și reciclarea materialelor textile, fără a impune costuri suplimentare municipalității sau cetățenilor. Reciclarea articolelor va fi realizată printr-un proces ecologic care nu poluează mediul. Societatea a notificat municipalitatea că furnizorul de containere a depășit termenul pentru livrare, astfel că acestea vor fi amplasate în locațiile agreate începând cu această lună. Locațiile unde timișorenii vor putea preda hainele și textilele vechi sunt: Piața Dacia, Piața 700, Piața Traian, Intrarea Doinei – punct TRAFO și Zona Soarelui – Școala Gimnazială nr. 30.

Potrivit unor statistici ale Comisiei Europene, anual, o persoană aruncă, în medie, 11 kilograme de textile. La Timișoara, în baza parteneriatului municipalității cu fundația Caritas, la cele 60 de containere speciale sunt colectate aproximativ 500 de tone de tone de haine, însă doar două treimi pot fi refolosite. Acordul cu CVS Recycling SRL implică și reciclarea, astfel încât cantitatea de deșeuri textile care ajunge la groapa de gunoi să scadă semnificativ, reducând astfel impactul negativ asupra mediului.

Citeste mai mult

Locale

Deratizare pentru combaterea rozătoarelor, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara anunță o nouă acțiune de deratizare în vederea combaterii rozătoarelor, în perioada 10 februarie 2025 – 24 februarie 2025, în intervalul orar 09:00 – 17:00. În cazul în care vremea va fi nefavorabilă, operațiunile vor fi reprogramate și comunicate la o dată ulterioară.

Produsul  folosit în combaterea rozătoarelor, Colbrom  Pastă (substanţă activă Bromadiolone) este avizat de Comisia Naţională pentru Produse Biocide din cadrul Ministerului Sănătăţii şi se regăsește în Registrul Naţional al Produselor Biocide avizate de către Ministerul Sănătăţii. Substanța face parte din Grupa III de toxicitate. Personalul implicat în efectuarea lucrărilor este calificat și autorizat în conformitate cu legislația în vigoare, fiind dotat cu echipament de protecție corespunzător.

Staţiile de intoxicare sunt astfel concepute încât să permită doar accesul rozătoarelor, iar raticidul are adăugată o substanţă foarte amară pentru descuraja ingerarea de către restul mamiferelor. Sunt interzise golirea, deteriorarea sau sustragerea staţiilor destinate plasării momelilor, amplasate de către operatorul serviciilor de deratizare pe domeniul public.

Cetățenii, în special copiii, bătrânii și deținătorii de animale de companie, sunt rugați să evite pe cât posibil contactul direct cu momeala raticidă. În cazul ingerării accidentale, antidotul recomandat de producător este vitamina K.

Pentru o eficiență sporită a acțiunii, municipalitatea apelează la colaborarea cetățenilor și recomandă igienizarea spațiilor proprii de depozitare a deșeurilor menajere, atât în interiorul, cât și în exteriorul clădirilor.

Citeste mai mult

Locale

Campus dual cu specializări în domeniile automotive, electronică și telecomunicații, industria apei, construcții, industria ospitalității, la Timișoara

Publicat

pe

Campus dual, unde tinerii să învețe și teorie și practică se va construi la Timișoara, Studiul de fezabilitate pentru investiție fiind aprobat zilele trecute.

Campusul dual, investiție strategică pentru Timișoara, va avea 36 de săli de clasă și laboratoare, cămin pentru 100 de elevi și studenți, mediatecă, sală și teren de sport și un centru digital. Potrivit studiului de fezabilitate, campusul va putea găzdui 312 elevi și 156 de studenți.

„E un proiect al orașului în care ne-am unit forțele primăria, universitățile, școlile și mediul de afaceri. Timișoara este un pol economic important în întreaga regiune, dar ne confruntăm cu lipsa forței de muncă calificate. Prin acest proiect vrem să atragem în oraș tineri care vor să învețe și teorie și practică și care apoi să rămână în Timișoara pentru că își găsesc un loc de muncă atractiv. Prin acest proiect îi vom pregăti în domenii variate, de la horeca la mecanică și robotică”, spune primarul Dominic Fritz.

Potrivit documentației, în cele 4 etaje ale campusului vor funcționa 24 de săli și laboratoare preuniversitare, 12 săli și laboratoare universitare, laboratoare de biologie și chimie, ateliere pentru construcții, electrice, electronică și telecomunicații, industria apei, mecanică, robotică și horeca, precum și o mediatecă și un centru digital. În ceea ce privește cazarea tinerilor, terenul de 3 hectare pus la dispoziție de Primărie permite amenajarea a încă două cămine. Investiția este estimată la 35 de milioane de euro (TVA inclus) și mai include o aulă de 300 de locuri, sală mare de sport, teren de sport în aer liber amenajat pe acoperiș și un parc de 2 hectare, de care vor beneficia și locuitorii din zonă.

Finanțarea de 20,8 milioane de euro pentru campusul dual a fost accesată pe Planul Național de Redresare și Reziliență de Consorțiul Regional pentru Învățământ Dual Vest Timișoara, coordonat de Universitatea Politehnica Timișoara – lider de proiect. Consorțiul este format din 31 de parteneri – Primăria Timișoara, Universitatea Politehnica Timișoara, Universitatea de Vest Timișoara, Universitatea de Științele Vieții Regele Mihai I Timișoara, Inspectoratul Școlar, 7 licee, 16 companii și 3 asociații ale mediului de afaceri.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite