Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Infiltrații masive de apă în autostrada Arad- Timișoara

Publicat

pe

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a efectuat săptămâna trecută recepția finală la expirarea perioadei de garanție de doi ani la autostrada Timișoara-Arad în pofida unor probleme majore pe care le are această autostradă, arată documente deținute de către Digi24.ro.

 

Mai precis este vorba de descoperirea unor infiltrații masive ale apelor pe o porțiune lungă de sute de metri din carosabilul autostrăzii. Rezolvarea problemei în cauză ar fi necesitat lucrări de modificare a sistemului de drenaj care însă nu au fost făcute de către antreprenor, anume asocierea italo-spaniolă Astaldi-FCC.

 

Pete permanente de apă în partea carosabilă

 

Nota de prezentare întcomită de firma franceză Egis International cuprinde descrierea situației, identificarea cauzelor și soluția posibilă. Nota menționează că problemele erau cunoscute încă din august 2013 când s-a făcut recepția la încheierea lucrărilor. ”În Anexa 3 a Procesului Verbal de Recepție a Lucrărilor nr.92/53401 din 08/08/2013 se menționează că sunt probleme între km 30+000 și km 30+800, calea II, banda I constând în pete permanente de apă în partea carosabilă”, spune inginerii de la Egis.

 

Ar fi vorba, continuă aceștia, ”de sucurarea (probabil scurgerea – n.red.) lentă și continuă a apei din carosabil, precum în pozele de mai jos realizate la km 30+500, pe calea 2 în data de 29 iulie 2015”. Egis afirmă că aceste probleme au fost monitorizate timp de doi ani, deci după încheierea lucrărilor. Atunci când a fost cazul antreprenorul a făcut reparații de urgență, spun inginerii. Problemele au devenit acute în toamna anului trecut când ”s-au transfromat în gropi care vor necesita de urgență reparații”, spunea Egis în nota înaintată companiei de drumuri.

 

Care este sursa apei?

 

Potrivit analizei făcute de Egis, sursa apei izvorâte în mijlocul autostrăzii în zona km 30+100 (o sută de metri după kilometrul 30) provine din sectorul de autostradă km 30+800. Pe toată această lungime autostrada are o pantă de 1% coborâre spre zona în care țâșnește apa din asfalt în special în anotimpul ploios. În partea de sus autostrada trece printr-un debleu înalt de câțiva metri iar aici se găsește și o zonă mlăștinoasă. ”Deoarece apa nu se poate scurge în condiții optime de pe zona de platou (panta terenului natural foarte mică, zona mlăștinoasă, aceasta băltește și se infiltrează în terenul din amplasament. Băltind în amplasament, la baza rambleului în jurul km 30+850, apa se infiltrează sub fundația autostrăzii la baza stratului de argilă, iar apoi migrează în lungul aliniamentului”, explică Egis. Astfel de infiltrații sunt periculoase pentru calitatea autostrăzii. Pe timp de iarnă apa infiltrată, înghețând își crește volumul. Aceasta duce la umflarea și crăparea structurii rutiere. Foraje făcute în anumite puncte ale autostrăzii, atât în stânga, cât și dreapta, pe banda de staționare de urgență, la o adâncime de un metru, au indicat prezența apei imediat lângă fundație, se mai arată în raport.

 

Inginerii Egis recomandă modificări ale sistemului de drenare a căror valoare totală ar fi de 557.000 de euro. Egis recomandată adâncirea canalelor în care se amplasează drenurile, montarea unor drenuri mari, cu diametrul de 30 de centimetri, refacerea integrală a stratului de asfalt. Lucrarea ar scădea atât costurile viitoare de întreținere a autostrăzii, cât și cele de reparație a acesteia pe termen mediu și lung, spune firma franceză.

 

Sursa: DIGI24.ro

 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Firobuze noi, la Timișoara. Achiziția, din fonduri europene

Publicat

pe

Pentru prima dată în ultimii 15 ani, pe străzile din Timișoara vor circula troleibuze noi, după ce Primăria Municipiului Timișoara a atribuit prin licitație două loturi de firobuze.

Lotul I, care include 8 troleibuze de 12 m cu baterii și lotul II, cu 25 de troleibuze articulate de 18 m, beneficiază de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență, iar câștigătoarea licitației este compania BOZANKAYA.

„Este încă o etapă din strategia noastră de a crește atractivitatea transportului în comun din Timișoara și de a le oferi călătorilor condiții decente de deplasare. De altfel, în ultimii ani am reușit să modernizăm flota cu 70 de tramvaie și autobuze electrice noi, și această modernizare continuă. Mai avem de lucru până când transportul public va deveni principala opțiune de călătorie a timișorenilor, dar este încurajator să vedem că în mai puțin de 3 ani, am înregistrat o creștere a utilizării transportului public de la 31% la 51%. Asta înseamnă că suntem pe drumul cel bun”,  a declarat primarul Dominic Fritz.

Contractele pentru noile troleibuze vor fi semnate în perioada imediat următoare, când va fi stabilit și graficul pentru livrarea fiecărui mijloc de transport. Valoarea celor 8 troleibuze din lotul I este de 20.292.000 (fără TVA), iar cele 25 de troleibuze din lotul II costă 78.300.000 lei (fără TVA).

Proiectul cu finanțarea atrasă de Primăria Timișoara prin Planul Național de Redresare și Reziliență vizează achiziționarea de troleibuze, mijloace de transport mai puțin poluante, pentru îmbunătățirea transportului public de călători. Proiectul contribuie la atingerea obiectivului specific al Investiției 1 Mobilitatea urbană durabilă, care include îmbunătățirea condițiilor de mobilitate urbană, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră generate de transporturi și sporirea siguranței rutiere în zonele urbane prin soluții digitale și ecologice de transport.

Primăria Timișoara a atras finanțări europene pentru 150 de autobuze, tramvaie și troleibuze moderne și nepoluante, care vor fi în circulație până în 2026.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Internațional

Se deschide frontiera româno-sârbă de la Otelec pentru bicicliști și pasionații de navigație

Publicat

pe

În weekendul 26 – 28 iulie, frontiera româno-sârbă va fi redeschisă pentru pasionații de ciclism, la punctul de trecere de la Otelec.

Cicliștii vor putea traversa granița pe bicicletă pe un traseu de 37 de kilometri, care pornește din Timișoara și urmărește cursul râului Bega până la frontiera cu Serbia. Pista de biciclete va fi accesibilă între orele 8:00 și 20:00, iar pentru traversare este necesar doar un act de identitate.

Tot în această perioadă, frontiera va putea fi tranzitată și pe cale navigabilă.

Consiliul Județean Timiș a solicitat Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara să deschidă un punct de frontieră în fiecare ultim weekend al lunii, din martie până în octombrie 2024. Acesta va fi operabil atât pentru pista de biciclete amenajată de-a lungul canalului Bega, cât și pentru traficul cu ambarcațiuni între Timișoara și Zrenjanin, la frontiera româno-sârbă.

Datele privind tranzitarea frontierei arată că în martie au trecut 679 de persoane, în aprilie 647, în mai 524, iar în iunie 447 de persoane, însumând, până acum, un total de 2.297 de persoane.

Următoarele weekend-uri preconizate pentru posibila trecere a graniței sunt:

24-25 august: traversare pietonală (biciclete);

20-21-22 septembrie: traversare navală/portuară pentru ambarcațiuni și pietonală (biciclete);

28-29 septembrie: traversare pietonală (biciclete);

26-27 octombrie: traversare pietonală (biciclete).

„Inițiativa lansată de Consiliul Județean Timiș în colaborare cu Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timiș susține transportul sustenabil și promovează zona Canalului Bega ca o destinație verde, deschisă turiștilor și recunoscută internațional”, a spus Alin Nica, președintele CJ Timiș.

În cadrul acestui proiect, Consiliul Județean Timiș colaborează cu Administrația Bazinală de Apă Banat și cu Primăria Zrenjanin. Cei interesați să petreacă sfârșitul de săptămână la Zrenjanin pot găsi oportunități de cazare și locuri unde pot lua masa pe site-ul oficial: www.visitzrenjanin.com .

Citeste mai mult

Locale

Dezinsecție aeriană la Timișoara. Ce trebuie să știe cetățenii și, în special, apicultorii

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara continuă și în luna august cu seria tratamentelor de dezinsecție aeriană pentru combaterea ţânţarilor şi larvelor acestora pe domeniul public al orașului.

Acțiunea este programată să aibă loc în perioada 1 august 2024 – 2 august 2024, între orele 5.30 – 9.30, în măsura în care vremea permite desfășurarea în siguranță a operațiunilor.

Stropirile se efectuează pe toată raza orașului Timișoara.

„Rugăm cetățenii, în special copiii, persoanele vârstnice, cardiace, astmatice sau alergice la diverși compuși chimici să evite să stea în raza de acțiune a avionului în timp ce acesta pulverizează, pentru a preveni eventualele incidente neplăcute.

Totodată, recomandăm apicultorilor ca, în perioada menţionată, să ia toate măsurile care se impun în vederea protejării albinelor, respectiv să scoată stupii în afara ariei de stropire“, informează reprezentanții Primăriei.

Aceștia mai precizează că personalul implicat în efectuarea lucrărilor este calificat şi autorizat în conformitate cu  legislaţia în vigoare, fiind dotat cu echipament de protecţie corespunzător.

Produsele folosite sunt avizate de Comisia Naţională pentru Produse Biocide din cadrul Ministerului Sănătăţii şi se regăsesc în Registrul Naţional al Produselor Biocide avizate pentru profilaxia sanitar-umană de către Ministerul Sănătăţii. Produsul folosit este Cymina Plus, având substanţă activă Cipermetrin, cu o concentrație a soluției de lucru de 50 ml produs în 1 litru de apă, pentru combaterea ţânţarilor adulţi  prin activitatea de dezisecţie aeriană. Substanţele fac parte din Grupa III de toxicitate (pesticide non-agricole), Tip 18 (insecticide, acaricide şi produse pentru combaterea artropodelor).

Acțiunile de dezinsecție sunt esențiale pentru asigurarea unui mediu sănătos și plăcut pentru toți locuitorii orașului. Facem apel la cetățeni să coopereze și să respecte recomandările pentru a maximiza eficiența acestei campanii.

Asociaţiile de locatari și proprietarii de gospodării individuale au responsabilitatea de a efectua acțiuni de dezinsecție, pe domeniul privat care le aparține, inclusiv în grădini și curți, pentru a asigura combaterea eficientă a țânțarilor.

Pentru rezultate mai bune în combaterea țânțarilor și a altor insecte dăunătoare, aceasta este deja a patra campanie de dezinsecție împotriva țânțarilor din acest sezon, ultimele tratamente de dezinsecție aeriană și terestră s-au organizat la începutul lunii iulie.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite