Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Infiltrații masive de apă în autostrada Arad- Timișoara

Publicat

pe

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a efectuat săptămâna trecută recepția finală la expirarea perioadei de garanție de doi ani la autostrada Timișoara-Arad în pofida unor probleme majore pe care le are această autostradă, arată documente deținute de către Digi24.ro.

 

Mai precis este vorba de descoperirea unor infiltrații masive ale apelor pe o porțiune lungă de sute de metri din carosabilul autostrăzii. Rezolvarea problemei în cauză ar fi necesitat lucrări de modificare a sistemului de drenaj care însă nu au fost făcute de către antreprenor, anume asocierea italo-spaniolă Astaldi-FCC.

 

Pete permanente de apă în partea carosabilă

 

Nota de prezentare întcomită de firma franceză Egis International cuprinde descrierea situației, identificarea cauzelor și soluția posibilă. Nota menționează că problemele erau cunoscute încă din august 2013 când s-a făcut recepția la încheierea lucrărilor. ”În Anexa 3 a Procesului Verbal de Recepție a Lucrărilor nr.92/53401 din 08/08/2013 se menționează că sunt probleme între km 30+000 și km 30+800, calea II, banda I constând în pete permanente de apă în partea carosabilă”, spune inginerii de la Egis.

 

Ar fi vorba, continuă aceștia, ”de sucurarea (probabil scurgerea – n.red.) lentă și continuă a apei din carosabil, precum în pozele de mai jos realizate la km 30+500, pe calea 2 în data de 29 iulie 2015”. Egis afirmă că aceste probleme au fost monitorizate timp de doi ani, deci după încheierea lucrărilor. Atunci când a fost cazul antreprenorul a făcut reparații de urgență, spun inginerii. Problemele au devenit acute în toamna anului trecut când ”s-au transfromat în gropi care vor necesita de urgență reparații”, spunea Egis în nota înaintată companiei de drumuri.

 

Care este sursa apei?

 

Potrivit analizei făcute de Egis, sursa apei izvorâte în mijlocul autostrăzii în zona km 30+100 (o sută de metri după kilometrul 30) provine din sectorul de autostradă km 30+800. Pe toată această lungime autostrada are o pantă de 1% coborâre spre zona în care țâșnește apa din asfalt în special în anotimpul ploios. În partea de sus autostrada trece printr-un debleu înalt de câțiva metri iar aici se găsește și o zonă mlăștinoasă. ”Deoarece apa nu se poate scurge în condiții optime de pe zona de platou (panta terenului natural foarte mică, zona mlăștinoasă, aceasta băltește și se infiltrează în terenul din amplasament. Băltind în amplasament, la baza rambleului în jurul km 30+850, apa se infiltrează sub fundația autostrăzii la baza stratului de argilă, iar apoi migrează în lungul aliniamentului”, explică Egis. Astfel de infiltrații sunt periculoase pentru calitatea autostrăzii. Pe timp de iarnă apa infiltrată, înghețând își crește volumul. Aceasta duce la umflarea și crăparea structurii rutiere. Foraje făcute în anumite puncte ale autostrăzii, atât în stânga, cât și dreapta, pe banda de staționare de urgență, la o adâncime de un metru, au indicat prezența apei imediat lângă fundație, se mai arată în raport.

 

Inginerii Egis recomandă modificări ale sistemului de drenare a căror valoare totală ar fi de 557.000 de euro. Egis recomandată adâncirea canalelor în care se amplasează drenurile, montarea unor drenuri mari, cu diametrul de 30 de centimetri, refacerea integrală a stratului de asfalt. Lucrarea ar scădea atât costurile viitoare de întreținere a autostrăzii, cât și cele de reparație a acesteia pe termen mediu și lung, spune firma franceză.

 

Sursa: DIGI24.ro

 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Internațional

iPhone 16 ar putea veni cu mai mult RAM și spațiu de stocare

Publicat

pe

Tot mai multe informații încep să apară despre seria Apple iPhone 16 chiar dacă mai avem destul timp până la lansarea preconizată în luna septembrie. Cel mai recent zvon sugerează că modelul mai mic iPhone 16 va veni cu mai multă memorie RAM și capacitate de stocare.

Informația vine din Coreea de Sud, prin intermediul cunoscutului tipster @Tech_Reve. Potrivit site-ului britanic TechRadar, tipsterul afirmă că iPhone 16 la nivel de bază ar putea veni cu 8GB de memorie RAM și 256GB de stocare, pentru a oferi AI-ului integrat spațiu suplimentar pentru gândi, stoca și procesa comenzile date telefonului.

Pentru comparație, cel mai ieftin Apple iPhone 15, modelul de bază, are 6GB RAM și 128GB spațiu de stocare. 8GB sunt rezervați pentru modelul Apple iPhone 15 Pro. Trebuie să menționăm că sunt disponibile și versiuni cu 256 și 512GB capacitate de stocare pentru iPhone 15. Cum am menționat mai sus, acest supliment de RAM și stocare este necesar pentru munca suplimentară de care au nevoie instrumentele AI generative. Apple nu vrea să rămână în urmă față de Samsung care a lansat pe Galaxy S24, Galaxy S24+ și Galaxy S24 Ultra cu Galaxy AI sub aripa acestuia fiind multe funcții cu inteligență artificială.

Apple vrea să desfășoare cât mai multă muncă de calcul pe plan local, fără a transfera fluxuri de date către și de la servere de pe web. Înseamnă că mai multe informații sunt stocate exclusiv pe telefon sau laptop, unde sunt sigure și private. Acest lucru se potrivrște cu filozofia de confidențialitate Apple și, prin urmare, cu cât este nevoie de mai puțină procesare în cloud, cu atât mai bine.

Dacă acest lucru se va întâmpla cu funcțiile AI pe care Apple le-a promis, atunci iPhone 16 ar putea avea nevoie de memorie suplimentară. Totuși, așa cum recunoaște acest tipster, nimic nu este confirmat încă, iar planurile Apple s-ar putea schimba în continuare. De asemenea, automat se ridică întrebarea cât de mult din această funcționalitate AI ar putea trece la telefoane Apple mai vechi, mai puțin puternice.

Nu știm exact care vor fi aceste funcții AI de la Apple, dar toate semnele sunt că sistemul de operare iOS 18 va include o grămadă de instrumente AI generative similare cu cele pe care le-am văzut pe alte telefoane, de exemplu la Samsung.

Foto: Future

Citeste mai mult

Administrație

Parcarea multietajată din zona Gării de Nord va avea 200 de locuri

Publicat

pe

Conceptul de arhitectură pentru parcarea multietajată pe care Primăria Timișoara o va construi în zona Gării de Nord a fost finalizat.

Conform documentației, viitoarea parcare, cu demisol, două etaje și terasă circulabilă, va avea 197 de locuri de parcare, zone pentru încărcarea vehiculelor electrice și rastele de biciclete.

„Zona Gării de Nord este extrem de aglomerată, iar numărul locurilor de parcare este limitat, astfel că vom demola garajele dintr-un cvartal de blocuri, pentru a construi o parcare cu aproape 200 de locuri. Conceptul de arhitectură este gata și urmează obținerea avizelor necesare pentru etapa de proiectare. Această parcare multietajată rezolvă aglomerația de mașini parcate peste tot vis-a-vis de gară, iar un alt proiect este gândit pentru a schimba fața acestei zone care a fost neglijată ani de zile. Vom amenaja piațeta, vom repara trotuarele și vom amenaja locuri de parcare la nivel în spatele blocurilor, astfel încât să nu mai avem mașini pe trotuare”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Viitoarea parcare va fi construită în spatele blocurilor de pe bulevardul General Ion Dragalina și de pe strada Splaiul Nicolae Titulescu, unde se află mai multe garaje dezafectate.

Investiția include și amenajări care să permită accesul la parcare, locuri de joacă pentru copii, spații verzi, accese facile către blocuri, rastele pentru biciclete și iluminat public.

Valoarea contractului de proiectare a parcării multietajate este de 192.547,95 lei (TVA inclus), iar finanțarea este asigurată din banii obținuți de Timpark din taxa de parcare. Serviciile de proiectare sunt realizate de ARCADIA AEN ARCHITECTURE & PM SRL.

Citeste mai mult

Din țară

PERCHEZITII. Cinci persoane care vindeau heroină, duse la audieri

Publicat

pe

Nouă percheziţii au loc miercuri dimineaţă în Timiş şi în Bucureşti, într-un dosar de constituire a unui grup infracţional organizat şi trafic de droguri de mare risc, în care sunt vizate cinci persoane care vindeau heroină către consumatori din Lugoj și din Bucureşti.

„La data de 17 aprilie 2024, poliţiştii Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Timişoara, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Timişoara, pun în aplicare 9 mandate de percheziţie domiciliară, în judeţul Timiş şi municipiul Bucureşti, într-un dosar privind săvârşirea infracţiunilor de constituirea unui grup infracţional organizat şi trafic de droguri de mare risc”, transmite IGPR.

Din cercetări a reieşit că, începând cu anul 2022 şi până în prezent, 5 persoane, acţionând în cadrul unei structuri infracţionale organizată pe niveluri ierarhice, ar fi procurat, deţinut şi comercializat, în mod repetat, heroină (drog de mare risc), către consumatori din municipiile Lugoj şi Bucureşti, pe parcursul investigaţiilor fiind documentate 15 asemenea tranzacţii.

Audierile se vor desfăşura la sediul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Serviciul Teritorial Timişoara.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcţia Operaţiuni Speciale din Poliţia Română.

Acţiunea se realizează cu sprijinul poliţiştilor Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Bucureşti – Serviciul Antidrog, Brigăzii Autostrăzi, Direcţiei de Poliţie Transporturi şi al jandarmilor din cadrul Grupării Mobile de Jandarmi Timişoara şi Brigăzii Speciale de Intervenţie a Jandarmeriei.

Foto: Poliția Română

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite