Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Infiltrații masive de apă în autostrada Arad- Timișoara

Publicat

pe

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a efectuat săptămâna trecută recepția finală la expirarea perioadei de garanție de doi ani la autostrada Timișoara-Arad în pofida unor probleme majore pe care le are această autostradă, arată documente deținute de către Digi24.ro.

 

Mai precis este vorba de descoperirea unor infiltrații masive ale apelor pe o porțiune lungă de sute de metri din carosabilul autostrăzii. Rezolvarea problemei în cauză ar fi necesitat lucrări de modificare a sistemului de drenaj care însă nu au fost făcute de către antreprenor, anume asocierea italo-spaniolă Astaldi-FCC.

 

Pete permanente de apă în partea carosabilă

 

Nota de prezentare întcomită de firma franceză Egis International cuprinde descrierea situației, identificarea cauzelor și soluția posibilă. Nota menționează că problemele erau cunoscute încă din august 2013 când s-a făcut recepția la încheierea lucrărilor. ”În Anexa 3 a Procesului Verbal de Recepție a Lucrărilor nr.92/53401 din 08/08/2013 se menționează că sunt probleme între km 30+000 și km 30+800, calea II, banda I constând în pete permanente de apă în partea carosabilă”, spune inginerii de la Egis.

 

Ar fi vorba, continuă aceștia, ”de sucurarea (probabil scurgerea – n.red.) lentă și continuă a apei din carosabil, precum în pozele de mai jos realizate la km 30+500, pe calea 2 în data de 29 iulie 2015”. Egis afirmă că aceste probleme au fost monitorizate timp de doi ani, deci după încheierea lucrărilor. Atunci când a fost cazul antreprenorul a făcut reparații de urgență, spun inginerii. Problemele au devenit acute în toamna anului trecut când ”s-au transfromat în gropi care vor necesita de urgență reparații”, spunea Egis în nota înaintată companiei de drumuri.

 

Care este sursa apei?

 

Potrivit analizei făcute de Egis, sursa apei izvorâte în mijlocul autostrăzii în zona km 30+100 (o sută de metri după kilometrul 30) provine din sectorul de autostradă km 30+800. Pe toată această lungime autostrada are o pantă de 1% coborâre spre zona în care țâșnește apa din asfalt în special în anotimpul ploios. În partea de sus autostrada trece printr-un debleu înalt de câțiva metri iar aici se găsește și o zonă mlăștinoasă. ”Deoarece apa nu se poate scurge în condiții optime de pe zona de platou (panta terenului natural foarte mică, zona mlăștinoasă, aceasta băltește și se infiltrează în terenul din amplasament. Băltind în amplasament, la baza rambleului în jurul km 30+850, apa se infiltrează sub fundația autostrăzii la baza stratului de argilă, iar apoi migrează în lungul aliniamentului”, explică Egis. Astfel de infiltrații sunt periculoase pentru calitatea autostrăzii. Pe timp de iarnă apa infiltrată, înghețând își crește volumul. Aceasta duce la umflarea și crăparea structurii rutiere. Foraje făcute în anumite puncte ale autostrăzii, atât în stânga, cât și dreapta, pe banda de staționare de urgență, la o adâncime de un metru, au indicat prezența apei imediat lângă fundație, se mai arată în raport.

 

Inginerii Egis recomandă modificări ale sistemului de drenare a căror valoare totală ar fi de 557.000 de euro. Egis recomandată adâncirea canalelor în care se amplasează drenurile, montarea unor drenuri mari, cu diametrul de 30 de centimetri, refacerea integrală a stratului de asfalt. Lucrarea ar scădea atât costurile viitoare de întreținere a autostrăzii, cât și cele de reparație a acesteia pe termen mediu și lung, spune firma franceză.

 

Sursa: DIGI24.ro

 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Încă trei tramvaie moderne, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara continuă procesul de modernizare a flotei de transport public.

Trei tramvaie din lotul de 17 vehicule nepoluante achiziționate pentru îmbunătățirea transportului public au ajuns la Timișoara.

Primul tramvai din acest nou lot circulă deja pe linia 5 recent redeschisă, iar al doilea va intra în circulație în curând.

Al treilea tramvai se află în prezent în proces de recepționare și de efectuare a probelor. Restul de 14 tramvaie urmează să sosească până la finalul anului.

Proiectul „Achiziția de mijloace de transport nepoluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara – Runda 2” este o inițiativă esențială pentru oraș și mediul înconjurător. Cu o valoare totală de 308.492.337,40 lei (inclusiv TVA), din care contribuția comunitară se ridică la 259.237.258,32 lei (fără TVA), acest proiect beneficiază de finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Obiectivul principal al proiectului este înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public, prin achiziționarea a 17 tramvaie nepoluante, 8 troleibuze cu emisii zero sau cu baterii și 30 de autobuze nepoluante de 10 metri.

Citeste mai mult

Administrație

Comunicat de presă privind începerea proiectului cu titlul „EXTINDERE REȚEA DE CANALIZARE ÎN LOCALITATEA SÂNMARTINU SÂRBESC, COMUNA PECIU NOU, JUDEȚUL TIMIȘ”

Publicat

pe

CONTRACT DE FINANȚARE NR.C1I100122000092/17.06.2024

Finanțat prin PLANUL NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂ – PILONUL 1 TRANZITIA VERDE –COMPONENTA C1 – MANAGEMENTUL APEI – INVESTIȚIA 1 Extinderea sistemelor de apă și canalizare în aglomerări mai mari de 2 000 de locuitori echivalenți, prioritizate prin Planul accelerat de conformare cu directivele europene

  1. Numele beneficiarului: COMUNA PECIU NOU
  2. Obiectivele proiectului

Prin prezentul proiect propus a fi finanțat prin PNRR – COMPONENTA 1 – INVESTITIA 1 Comuna PECIU NOU, FINALIZEAZA RETEAUA DE CANALIZARE din aglomerarea Diniaș 25C – SATELE SANMARTINU SARBESC SI DINIAS, COMUNA PECIU NOU (CU STATIE DE EPURARE COMUNA) DESERVIND SI RESTUL DE 330 DE GOSPODARII DIN SATUL SANMARTINU SARBESC, COMUNA PECIU NOU. Sistemul de canalizare propus este de tip separativ. Canalizarea va prelua numai debitele de ape uzate menajere, care corespund prevederilor normativului NTPA 002. Rețeaua de canalizare se va realiza din tuburi PVC-KG, D=200-250mm, SN8, in lungime totala de 7.306 m. Extinderea rețelei de canalizare se va realiza pe toate strazile din localitate, in afara de cele pe care exista deja reţea de canalizare menajera. Pe traseul canalizării se vor monta cămine de vizitare pe aliniament din maxim 60 in 60 m, la schimbare de direcţie, pentru ruperea pantei si la intersecții.  Conductele se vor poza îngropat la adâncimi cuprinse între 1,20 şi 3,60 m.   Deoarece terenul nu permite descărcarea gravitațională direct în canalizarea existenta, se propun pe traseul retelei de canalizare 4 staţii de pompare pentru ridicarea nivelului canalizării. Conductele de refulare prevazute de la stațiile de pompare se vor realiza din polietilena PE-HD, De. 110 mm si vor fi echipate cu camine de vane. Lungimea totala a conductelor de refulare propuse este L = 730 m.(din care 471m nu sunt pe același traseu cu reteaua de canalizare propusa). Apa uzata colectata se va descărca in rețeaua de canalizare prin conductele de refulare in căminele existente..

  1. Valoarea totala a proiectului este 081.709,81 lei, din care finanțarea nerambursabila 8.355.755,01 lei, la care se adaugă TVA aferent cheltuielilor eligibile în valoare de 1.587.593,45 lei
  2. Data începerii proiectului este 06.2024
  3. Data finalizării proiectului este 06.2026
  4. Codul proiectului C1I100122000092

Contact: tel. 0256414500, fax 0256414826, e-mail: contact@primariapeciunou.ro,

„Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”

https://mfe.gov.ro/pnrr/                           https://www.facebook.com/PNRROficial/ .

Citeste mai mult

Administrație

Comunicat de presă privind începerea proiectului cu titlul „EXTINDERE REȚEA DE CANALIZARE ETAPA A II-A ÎN LOCALITATEA PECIU NOU, COMUNA PECIU NOU, JUD. TIMIȘ”

Publicat

pe

CONTRACT DE FINANȚARE NR.C1I100122000093/04.07.2024

 Finanțat prin PLANUL NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂ – PILONUL 1 TRANZITIA VERDE –COMPONENTA C1 – MANAGEMENTUL APEI – INVESTIȚIA 1 Extinderea sistemelor de apă și canalizare în aglomerări mai mari de 2 000 de locuitori echivalenți, prioritizate prin Planul accelerat de conformare cu directivele europene

  1. Numele beneficiarului: COMUNA PECIU NOU
  2. Obiectivele proiectului

Prin prezentul proiect propus a fi finanțat prin PNRR – COMPONENTA 1 – INVESTITIA 1 Comuna PECIU NOU, FINALIZEAZA RETEAUA DE CANALIZARE din aglomerarea PECIU NOU –SATUL PECIU NOU, COMUNA PECIU NOU  deservind si restul de 1300 locuitori echivalenți (35% din totalul locuitorilor echivalenți de 3700 l.e ai aglomerării Peciu Nou). Proiectul are următoarele caracteristici tehnice:

– numărul de locuitori deserviți de proiect este de 1300 de locuitori echivalenți din totalul de 3700 l.e. ai aglomerării

– Rețea de canalizare PVC, De 250 /200, L= 12800 m

– Număr racorduri – 510 bucăți

– Rețea de refulare din conducta PE-HD, De 90, L= 650 m

– Stație de pompare – 8 bucăți

Prin proiect se prevede ca 35% din locuitorii echivalenți, respectiv 1300 locuitori echivalenți din 3700 l.e din aglomerarea Peciu Nou să fie racordați cu cămine de racord cu 3 sau 2 intrări şi o ieșire, rezultând un număr de 510 cămine de racord.

  1. Valoarea totala a proiectului este 022.562,95 lei, din care finanțarea nerambursabila 13.784.793,20 lei, la care se adaugă TVA aferent cheltuielilor eligibile în valoare de 2.599.437,44 lei
  2. Data începerii proiectului este 07.2024
  3. Data finalizării proiectului este 06.2026
  4. Codul proiectului C1I100122000093

Contact: tel. 0256414500, fax 0256414826, e-mail: contact@primariapeciunou.ro,

„Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”

https://mfe.gov.ro/pnrr/                           https://www.facebook.com/PNRROficial/ .

 

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite