Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Ce se întâmplă cu semafoarele de pe principalele străzi din Timișoara

Publicat

pe

Sistemul integrat de control și management al traficului este un sistem complex format din 3 subsisteme: subsistemul de control al traficului, subsistemul de monitorizare  a traficului și subsistemul de detectare a trecerii pe roșu, respectiv măsurarea vitezelor în anumite secțiuni ale rețelei. Acest lucru implică cerința ca montarea componentelor sistemului integrat să fie realizată simultan, transmit reprezentanții municipalității.

 

Procesul de implementare a sistemului comportă 5 faze: montarea echipamentelor la Centrul de Comandă și Control; montarea instalațiilor în teren; configurarea sistemului pentru funcționalitățile pentru care a fost prevăzut; testarea funcționării componentelor; punerea în funcțiune a sistemului.

 

La ora actuală, sistemul se află în faza reglărilor pentru funcționarea în modul de lucru local coordonat (comunicarea între controlerele locale). În această fază se realizează setările necesare pentru sincronizarea automatelor de dirijare a traficului nou instalate cu cele deja existente (care funcționează deocamdată în modul de lucru cu timp fix), pe tronsoanele:

 

    de la intersecția B-dul Take Ionescu – Str. Aurel Popovici până la intersecția B-dul Simion Bărnuțiu – Str. Renașterii;

    de la intersecția B-dul Revoluției din 1989 – B-dul I.C. Brătianu până la intersecția B-dul 3 August 1919 – Str. Episcop Lonovici.

 

De asemenea, în faza testelor finale, se află și intersecțiile de pe B-dul 16 Decembrie 1989, Str. Joszef Preyer și B-dul Regele Carol.

 

Aceste teste sunt necesare pentru asigurarea funcționării corecte a instalațiilor de semaforizare, atât nou implementate cât și existente, independent de Centrul de Comandă și Control, pe baza informațiilor obținute de la detectoarele locale de trafic și de la butoanele pietonale (pregătirea pentru controlul complet adaptiv). În același timp, în această perioadă se obțin și date actualizate privind volumele de trafic, date necesare în faza următoare, cea de integrare a axelor rutiere principale și a intersecțiilor izolate în sistemul unic de management al traficului.

 

Rugăm conducătorii auto să acorde înțelegere privind situația de moment, respectiv fazele de configurare și testare (obligatorii în orice implementare de sistem de control adaptiv al traficului) urmând ca la finalul implementării, sistemul să lucreze conform funcționalităților prevăzute: coridoare coordonate pe direcțiile E-V și N-S (undă verde), culoar pentru vehicule de transport marfă, prioritizarea vehiculelor de transport public și a vehiculelor pentru urgențe, prevenirea și eliminarea congestiilor, etc., rezultând performanțe și beneficii pentru utilizatorii rețelei de transport (în mod direct: reducerea timpilor de deplasare, reducerea numărului de opriri, reducerea întârzierilor la intersecții, creșterea vitezei medii de deplasare și în mod indirect: reducerea consumului de combustibil și implicit a noxelor emise), au transmis cei de la Direcția Tehnică a Primăriei Timișoara.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Internațional

iPhone 16 ar putea veni cu mai mult RAM și spațiu de stocare

Publicat

pe

Tot mai multe informații încep să apară despre seria Apple iPhone 16 chiar dacă mai avem destul timp până la lansarea preconizată în luna septembrie. Cel mai recent zvon sugerează că modelul mai mic iPhone 16 va veni cu mai multă memorie RAM și capacitate de stocare.

Informația vine din Coreea de Sud, prin intermediul cunoscutului tipster @Tech_Reve. Potrivit site-ului britanic TechRadar, tipsterul afirmă că iPhone 16 la nivel de bază ar putea veni cu 8GB de memorie RAM și 256GB de stocare, pentru a oferi AI-ului integrat spațiu suplimentar pentru gândi, stoca și procesa comenzile date telefonului.

Pentru comparație, cel mai ieftin Apple iPhone 15, modelul de bază, are 6GB RAM și 128GB spațiu de stocare. 8GB sunt rezervați pentru modelul Apple iPhone 15 Pro. Trebuie să menționăm că sunt disponibile și versiuni cu 256 și 512GB capacitate de stocare pentru iPhone 15. Cum am menționat mai sus, acest supliment de RAM și stocare este necesar pentru munca suplimentară de care au nevoie instrumentele AI generative. Apple nu vrea să rămână în urmă față de Samsung care a lansat pe Galaxy S24, Galaxy S24+ și Galaxy S24 Ultra cu Galaxy AI sub aripa acestuia fiind multe funcții cu inteligență artificială.

Apple vrea să desfășoare cât mai multă muncă de calcul pe plan local, fără a transfera fluxuri de date către și de la servere de pe web. Înseamnă că mai multe informații sunt stocate exclusiv pe telefon sau laptop, unde sunt sigure și private. Acest lucru se potrivrște cu filozofia de confidențialitate Apple și, prin urmare, cu cât este nevoie de mai puțină procesare în cloud, cu atât mai bine.

Dacă acest lucru se va întâmpla cu funcțiile AI pe care Apple le-a promis, atunci iPhone 16 ar putea avea nevoie de memorie suplimentară. Totuși, așa cum recunoaște acest tipster, nimic nu este confirmat încă, iar planurile Apple s-ar putea schimba în continuare. De asemenea, automat se ridică întrebarea cât de mult din această funcționalitate AI ar putea trece la telefoane Apple mai vechi, mai puțin puternice.

Nu știm exact care vor fi aceste funcții AI de la Apple, dar toate semnele sunt că sistemul de operare iOS 18 va include o grămadă de instrumente AI generative similare cu cele pe care le-am văzut pe alte telefoane, de exemplu la Samsung.

Foto: Future

Citeste mai mult

Administrație

Parcarea multietajată din zona Gării de Nord va avea 200 de locuri

Publicat

pe

Conceptul de arhitectură pentru parcarea multietajată pe care Primăria Timișoara o va construi în zona Gării de Nord a fost finalizat.

Conform documentației, viitoarea parcare, cu demisol, două etaje și terasă circulabilă, va avea 197 de locuri de parcare, zone pentru încărcarea vehiculelor electrice și rastele de biciclete.

„Zona Gării de Nord este extrem de aglomerată, iar numărul locurilor de parcare este limitat, astfel că vom demola garajele dintr-un cvartal de blocuri, pentru a construi o parcare cu aproape 200 de locuri. Conceptul de arhitectură este gata și urmează obținerea avizelor necesare pentru etapa de proiectare. Această parcare multietajată rezolvă aglomerația de mașini parcate peste tot vis-a-vis de gară, iar un alt proiect este gândit pentru a schimba fața acestei zone care a fost neglijată ani de zile. Vom amenaja piațeta, vom repara trotuarele și vom amenaja locuri de parcare la nivel în spatele blocurilor, astfel încât să nu mai avem mașini pe trotuare”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

Viitoarea parcare va fi construită în spatele blocurilor de pe bulevardul General Ion Dragalina și de pe strada Splaiul Nicolae Titulescu, unde se află mai multe garaje dezafectate.

Investiția include și amenajări care să permită accesul la parcare, locuri de joacă pentru copii, spații verzi, accese facile către blocuri, rastele pentru biciclete și iluminat public.

Valoarea contractului de proiectare a parcării multietajate este de 192.547,95 lei (TVA inclus), iar finanțarea este asigurată din banii obținuți de Timpark din taxa de parcare. Serviciile de proiectare sunt realizate de ARCADIA AEN ARCHITECTURE & PM SRL.

Citeste mai mult

Din țară

PERCHEZITII. Cinci persoane care vindeau heroină, duse la audieri

Publicat

pe

Nouă percheziţii au loc miercuri dimineaţă în Timiş şi în Bucureşti, într-un dosar de constituire a unui grup infracţional organizat şi trafic de droguri de mare risc, în care sunt vizate cinci persoane care vindeau heroină către consumatori din Lugoj și din Bucureşti.

„La data de 17 aprilie 2024, poliţiştii Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Timişoara, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Timişoara, pun în aplicare 9 mandate de percheziţie domiciliară, în judeţul Timiş şi municipiul Bucureşti, într-un dosar privind săvârşirea infracţiunilor de constituirea unui grup infracţional organizat şi trafic de droguri de mare risc”, transmite IGPR.

Din cercetări a reieşit că, începând cu anul 2022 şi până în prezent, 5 persoane, acţionând în cadrul unei structuri infracţionale organizată pe niveluri ierarhice, ar fi procurat, deţinut şi comercializat, în mod repetat, heroină (drog de mare risc), către consumatori din municipiile Lugoj şi Bucureşti, pe parcursul investigaţiilor fiind documentate 15 asemenea tranzacţii.

Audierile se vor desfăşura la sediul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism – Serviciul Teritorial Timişoara.

Suportul de specialitate a fost asigurat de către Direcţia Operaţiuni Speciale din Poliţia Română.

Acţiunea se realizează cu sprijinul poliţiştilor Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Bucureşti – Serviciul Antidrog, Brigăzii Autostrăzi, Direcţiei de Poliţie Transporturi şi al jandarmilor din cadrul Grupării Mobile de Jandarmi Timişoara şi Brigăzii Speciale de Intervenţie a Jandarmeriei.

Foto: Poliția Română

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite