Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Ce se întâmplă cu semafoarele de pe principalele străzi din Timișoara

Publicat

pe

Sistemul integrat de control și management al traficului este un sistem complex format din 3 subsisteme: subsistemul de control al traficului, subsistemul de monitorizare  a traficului și subsistemul de detectare a trecerii pe roșu, respectiv măsurarea vitezelor în anumite secțiuni ale rețelei. Acest lucru implică cerința ca montarea componentelor sistemului integrat să fie realizată simultan, transmit reprezentanții municipalității.

 

Procesul de implementare a sistemului comportă 5 faze: montarea echipamentelor la Centrul de Comandă și Control; montarea instalațiilor în teren; configurarea sistemului pentru funcționalitățile pentru care a fost prevăzut; testarea funcționării componentelor; punerea în funcțiune a sistemului.

 

La ora actuală, sistemul se află în faza reglărilor pentru funcționarea în modul de lucru local coordonat (comunicarea între controlerele locale). În această fază se realizează setările necesare pentru sincronizarea automatelor de dirijare a traficului nou instalate cu cele deja existente (care funcționează deocamdată în modul de lucru cu timp fix), pe tronsoanele:

 

    de la intersecția B-dul Take Ionescu – Str. Aurel Popovici până la intersecția B-dul Simion Bărnuțiu – Str. Renașterii;

    de la intersecția B-dul Revoluției din 1989 – B-dul I.C. Brătianu până la intersecția B-dul 3 August 1919 – Str. Episcop Lonovici.

 

De asemenea, în faza testelor finale, se află și intersecțiile de pe B-dul 16 Decembrie 1989, Str. Joszef Preyer și B-dul Regele Carol.

 

Aceste teste sunt necesare pentru asigurarea funcționării corecte a instalațiilor de semaforizare, atât nou implementate cât și existente, independent de Centrul de Comandă și Control, pe baza informațiilor obținute de la detectoarele locale de trafic și de la butoanele pietonale (pregătirea pentru controlul complet adaptiv). În același timp, în această perioadă se obțin și date actualizate privind volumele de trafic, date necesare în faza următoare, cea de integrare a axelor rutiere principale și a intersecțiilor izolate în sistemul unic de management al traficului.

 

Rugăm conducătorii auto să acorde înțelegere privind situația de moment, respectiv fazele de configurare și testare (obligatorii în orice implementare de sistem de control adaptiv al traficului) urmând ca la finalul implementării, sistemul să lucreze conform funcționalităților prevăzute: coridoare coordonate pe direcțiile E-V și N-S (undă verde), culoar pentru vehicule de transport marfă, prioritizarea vehiculelor de transport public și a vehiculelor pentru urgențe, prevenirea și eliminarea congestiilor, etc., rezultând performanțe și beneficii pentru utilizatorii rețelei de transport (în mod direct: reducerea timpilor de deplasare, reducerea numărului de opriri, reducerea întârzierilor la intersecții, creșterea vitezei medii de deplasare și în mod indirect: reducerea consumului de combustibil și implicit a noxelor emise), au transmis cei de la Direcția Tehnică a Primăriei Timișoara.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Locale

Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara. Cum puteți să vă exprimați părerea

Publicat

pe

„Barometrul Calitatea Vieții în Timișoara”, realizat de Primăria Municipiului Timișoara, în parteneriat cu Universitatea de Vest din Timișoara este încă disponibil pentru completare on-line. Sondajul sociologic reflectă calitatea vieții în Timișoara și acoperă toate ariile vieții în oraș iar completarea lui nu durează mai mult de 10 minute.

Ancheta sociologică este concepută de Facultatea de Sociologie și Psihologie din cadrul Universității de Vest din Timișoara și măsoară gradul de mulțumire față de întreținerea clădirilor istorice, a pistelor de biciclete, starea drumurilor, a iluminatului public sau transportului în comun.

Cel mai recent raport, referitor la datele Barometrului Calității Vieții în Timișoara 2023, a arătat că aproape 70% dintre timișoreni cred că Timișoara se îndreaptă într-o direcție bună, în creștere față de anul 2022 (65,7%) și cea mai ridicată din 2016, când a fost realizat primul raport. Barometrul Calității Vieții are ca scop furnizarea de date empirice relevante pentru administrația publică locală și toți ceilalți actori instituționali implicați în viața orașului privind situația și dinamica socială din comunitatea locală, în scopul orientării politicilor publice și proiectelor strategice locale, în context regional și național.

Barometrul este realizat conform normelor metodologice din domeniu și asigură anonimizarea datelor persoanelor care oferă răspunsuri. Instrumentul de cercetare utilizat în cadrul „Barometrului Calitatea Vieții în Timișoara” este dezvoltat de un grup de cercetători în sociologie, psihologie, științe economice, geografie socială și științe ale comunicării de la Universitatea de Vest din Timișoara.

Sondajul se poate completa până în data 20 ianuarie 2025, la adresa online: https://e-uvt.questionpro.com/a/TakeSurvey.

Citeste mai mult

Locale

NEMULȚUMIRE. Primăria Timișoara trece serviciile de salubrizare la Societatea Drumuri Municipale

Publicat

pe

Municipalitatea intenționează să preia în regie proprie serviciile de salubrizare stradală. În ultima perioadă calitatea serviciilor de curățenie stradală a fost nesatisfăcătoare, reclamații privind coșuri de gunoi adesea pline, praf pe străzi și trotuare murdare fiind înregistrate în platforma dedicată și la managerii de cartier.

“Chiar dacă în ultimii ani am văzut o îmbunătățirea a curățeniei din Timișoara, recunosc că sunt nemulțumit de cât de curat este orașul. Am decis să propun Consiliului Local să preluăm serviciul de salubrizare înapoi la municipalitate tocmai pentru a avea un mai mare control asupra modului în care se face curățenie în oraș. Pentru banii pe care îi plătim anual din bugetul local, din taxele și impozitele timișorenilor, Timișoara trebuie să arate mai bine”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Ca urmare a feedback-ului negativ al timișorenilor la adresa actualului operator și a unei evaluări detaliate a serviciilor prestate de acesta, Primăria Timișoara a luat constant măsuri, respectiv nu a recepționat toată suprafața planificată pentru curățenie. În aceste condiții, municipalitatea inițiază primul pas pentru asigurarea serviciilor de salubrizare prin intermediul Societății Drumuri Municipale (SDM). Două proiecte de hotărâre vor fi supuse votului în următoarea ședință a Consiliului Local: unul privind studiul de oportunitate și unul privind mandatarea AGA SDM pentru a iniția demersuri pentru noile servicii.

Odată aprobate proiectele de hotărâre, municipalitatea poate parcurge următoarele etape, astfel încât schimbarea operatorului să nu afecteze continuitatea serviciilor după mijlocul lunii martie, când expiră contractul cu societatea Brantner Servicii Ecologice. Ofertele depuse în cadrul procedurii de achiziție publică a municipalității pentru servicii de salubrizare, inclusiv de către Brantner, au fost inadmisibile.

Timișoara nu este singurul municipiu care a decis preluarea serviciilor de salubrizare în regie proprie: recent, Primăria Reșița a anunțat același demers începând cu luna martie a acestui an.

Citeste mai mult

Din țară

ATENȚIE! Escrocherie prin WhatsApp. Recomandările polițiștilor

Publicat

pe

O nouă metodă de înșelătorie este activă, prin WhatsApp, transmit reprezentații Inspectoratului Județean de Poliție Timiș, care recomandă vigilență maximă din partea utilizatorilor aplicației.

„Această metodă de înşelătorie implică persoane cu intenţii rău voitoare care vă contactează, pretinzând că sunt prieteni, membri ai familiei sau chiar reprezentanţi ai unor instituţii. Ele vor solicita un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS, invocând diverse motive (precum o «eroare tehnică» sau «necesitatea urgentă de ajutor»). După ce le furnizaţi codul, aceştia pot prelua controlul asupra contului dumneavoastră de WhatsApp şi îl pot utiliza pentru a înşela alte persoane sau pentru alte scopuri”, a precizat IPJ Timiş, luni, într-un comunicat de presă.

IPJ Timiş a transmis unele recomandări:

„- Fiţi precauţi la mesajele primite de la numere necunoscute sau chiar de la contacte salvate. În această schemă, infractorii se prezintă ca fiind persoane cunoscute sau oficiali şi vă cer să trimiteţi un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS.

– ⁠Nu divulgaţi niciodată coduri de verificare WhatsApp. Acestea sunt folosite pentru a securiza contul dvs., iar furnizarea lor poate permite infractorilor să preia controlul contului.

– ⁠Verificaţi întotdeauna identitatea persoanei care vă contactează. Dacă primiţi cereri neobişnuite sau urgente, apelaţi direct persoana respectivă pentru a confirma autenticitatea mesajului.

– ⁠Activaţi autentificarea în doi paşi pe WhatsApp. Aceasta adaugă un nivel suplimentar de securitate şi previne accesul neautorizat la contul dvs., chiar dacă cineva obţine codul de verificare.

– ⁠Nu daţi curs cererilor financiare sau promisiunilor suspecte. Escrocii pot încerca să vă convingă să faceţi plăţi rapide sau să trimiteţi bani sub pretexte false.

– ⁠Educaţi-vă familia şi prietenii. Informaţi-i despre această metodă de fraudă pentru a preveni alte incidente”.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite