Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Cultură

Corul Madrigal oferă românilor Concertul extraordinar de Crăciun 2020

Publicat

pe

Corul Național de Cameră „Madrigal-Marin Constantin” aduce publicului și anul acesta muzica și atmosfera specială a sărbătorilor de iarnă prin tradiționalul Concert Extraordinar de Crăciun, dirijat de Anna Ungureanu.

Evenimentul este înregistrat în condiții excepționale în parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României și va fi disponibil gratuit pe site-ul Corului Madrigal www.madrigal.ro, în aplicația online Madrigal App. Aceasta va fi lansată pe 23 decembrie 2020 și va putea fi descărcată cu ușurință pe orice dispozitiv electronic pentru vizionare.

Suntem din nou împreună de Crăciun, chiar dacă nu ne întâlnim în sălile de concerte. Anul acesta, tocmai pentru că este unul atât de dificil pentru toată lumea, am decis să susținem Concertul Extraordinar de Crăciun și, prin intermediul tehnologiei, să aducem în casele românilor, oriunde s-ar afla ei în lume, atât emoția muzicii, cât și frumusețea imaginii Corului Madrigal în concert. Madrigal se adaptează vremurilor și, susținut de un prestigios parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României, revine în luna decembrie și oferă din nou publicului vibrația unică a acestei perioade atât de așteptate și, sperăm noi, un strop din normalitatea sărbătorilor. Filmarea Concertulului de Crăciun 2020 completează seria albumelor de colinde pe care am lansat-o de curând împreună cu Roton Music și împlinește o tradiție pe care o onorăm în fiecare an, indiferent de circumstanțe” – a declarat Emil Pantelimon, Managerul Corului Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin

Desfășurat în absența audienței – fapt fără precedent în ultimii 52 de ani -, Concertul Extraordinar de Crăciun 2020 a fost filmat în Sala tronului a Muzeului Național de Artă al României, un cadru grandios, emblematic, cu o semnificație culturală și istorică aparte. Creat ca un produs vizual remarcabil, Concertul de Crăciun al Corului Madrigal include ilustrații din cadrul Galeriei de Artă Veche Românească a MNAR, imagini care pun în valoare sonoritatea și prezența scenică a Corului Madrigal și, totodată, îmbogățesc experiența artistică a privitorilor.

 „Ne bucurăm să găzduim Concertul de Crăciun al Corului Madrigal, oferind astfel posibilitatea artiștilor să continue o tradiție veche de peste jumătate de secol. Ne dorim prin acest concert să aducem în casele oamenilor spiritul Sărbătorilor, printr-o îmbinare frumoasă între artă și muzică” – a declarat Cristina Verona Tobi, Manager interimar al Muzeului Național de Artă al României.

Anna Ungureanu, dirijorul principal al Corului Madrigal a pregătit pentru acest concert o selecție repertorială specială, menită să creeze o legatură organică între clasic și modern, de la cunoscutele colindele românești și internaționale, până la aranjamente muzicale complexe și eterogene.

Ne-am dorit foarte mult să susținem acest concert atât de drag nouă, madrigaliștilor, și ne bucurăm să putem dărui publicului și anul acesta gândurile noastre bune și vraja sonoră a Crăciunului cu Corul Madrigal. În armonie cu spațiul în care am cântat, am ales să interpretăm unele dintre cele mai îndrăgite, dar și impresionante piese de Crăciun, de la minunatele colinde, până la lucrări deosebite, din creația compozitorilor Paul Constantinescu sau Johann Sebastian Bach și a multor contemporani, un repertoriu care să aducă pacea, frumusețea și spiritul sărbătorilor de iarnă” – Anna Ungureanu, Dirijorul principalal Corului Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”.

Concertul Extraordinar de Crăciun al Corului Național de Cameră „Madrigal-Marin Constantin” reprezintă unul dintre cele mai longevive și consecvente evenimente culturale din România. De peste jumătate de secol, în fiecare lună decembrie, Corul Madrigal s-a conectat cu publicul și a vestit sărbătoarea Nașterii Domnului pe marile scene de spectacol din București sau din țară.

În condițiile extraordinare ale acestui an, Corul Madrigal rămâne fidel legăturii cu spectatorii săi și implementează încă un produs inovativ – aplicația online Madrigal App, dedicată concertelor și evenimentelor susținte de celebrul ansamblu, care va putea fi accesată și vizualizată pe dispozitivele electonice (laptop, televizor etc.) din 23 decembrie 2020 de pe www.madrigal.ro.

Cultură

Sărbători pe rit vechi. Bilja Krstić & Bistrik Orchestra, pe scena Târgului de Crăciun de la Timișoara

Publicat

pe

Sâmbătă, 4 ianuarie, la ora 18:00, vor urca pe scena din Piața Victoriei Bilja Krstić și orchestra sa, Bistrik, într-un concert ce promite să cucerească inimile tuturor celor prezenți, anunță Casa de Cultură a municipiului Timișoara.

Bilja Krstić este o artistă emblematică a muzicii tradiționale sârbești și balcanice, cu o carieră de peste 40 de ani, în care a reinterpretat folclorul, printr-o fuziune originală de armonii vocale, elemente etno și influențe contemporane.

Cu un repertoriu impresionant, ce include cântece din Serbia, Macedonia, România, Bulgaria și alte țări din Balcani, Bilja & Bistrik aduc în prim-plan esența tradițiilor din regiune. De-a lungul carierei, Bilja a lansat șapte albume, dintre care cel mai recent, „Biljur” (2023), reflectă pasiunea sa pentru păstrarea moștenirii muzicale.

Vor răsuna pe scenă, așadar, pe 4 ianuarie, melodii premiate și recunoscute internațional, cum ar fi „Niska Banja”.

Experiența lor live este caracterizată de o atmosferă caldă, sinceră și plină de emoție, care conectează publicul la rădăcinile muzicii tradiționale.

Partener: Radio Banat Link 93,3 FM Timisoara

Citeste mai mult

Cultură

Spectacolele „Ierbar“ și „Absurdinia“ încheie FEST-FDR 2024

Publicat

pe

Joi, 19 decembrie, de la ora 19, în Sala Mare a Teatrului Național din Timișoara are loc  așteptatul spectacol „Ierbar“ de Simona Popescu și Radu Afrim, un spectacol al Teatrului Național din Târgu-Mureș, Compania „Liviu Rebreanu”.

O meditație poetică despre viață, având ca sursă de inspirație poezia însăși, dar și natura, spectacolul „Ierbar“ prezintă o perspectivă inedită – filtrată prin sensibilitatea artistică inconfundabilă a lui Radu Afrim – asupra trecerii timpului. După cum precizează producătorii spectacolului, Ierbar este o experiență teatrală multisenzorială, dar şi una interioară, o călătorie în care magicul însoțește concretul așa cum, atunci când respirăm în ger, nu putem opri șuvoaiele de aburi să ne încadreze volatil chipurile.

Nu întâmplător, ultimul spectacol al FEST-FDR 2024 este o premieră.

Vineri, 20 decembrie, de la ora 19, în Studio UȚU, Teatrul Național din Timișoara prezintă cel mai nou spectacol al său, „Absurdinia“, pe un scenariu de Gavriil Pinte după I.L. Caragiale, Urmuz, Tudor Arghezi și Matei Vișniec.

Aducând laolaltă rânduri uimitor de contemporane ale unor autori care acoperă mai bine de un secol de literatură, scenariul lui Gavriil Pinte construiește un real parcurs al teatrului românesc al absurdului prin patru marcanți exponenți ai săi. Gavriil Pinte inventează o lume năstrușnică și neprevăzută care funcționează ca un fel de scut, amendând absurdul unui prezent năucitor printr-o „privire burlescă asupra unei lumi în care legea o face principiul aberației, al nonsensului, iar logica este ieșită din făgașul rațiunii”, după cum declară el însuși. Cu umor și cu enorm de multă imaginație, „Absurdinia“ își transformă spectatorii în exploratori care întorc spatele, pe deplin conștient, unei lumi guvernate cu intransigența nesiguranței de sine, descoperind că dincolo de lipsa de comunicare, de privarea limbajului de bogăția sensurilor multiple, de însingurare, mai există rost și sens, mai există râs, bucurie și speranță, pentru că, în cuvintele regizorului Gavriil Pinte, „lumea se vindecă, lumea rezistă, și rezistă fiindcă ea, lumea, e o alcătuire uluitoare”.

Echipa de creație a spectacolului este completată de scenografa Roxana Ionescu și de talentații actori ai Teatrului Național din Timișoara – Laura Avarvari, Oana Iovița, Andrei Chifu, Bogdan Spiridon, Cristian Szekeres și Darius Zet.

A doua reprezentație a spectacolului este programată sâmbătă, 21 decembrie.

Biletele pot fi achiziționate on-line, pe www.tntm.ro sau fizic, la Agenția „Mărășești”, str. Mărășești nr. 2, deschisă între orele 11.00 și 19.00.

Citeste mai mult

Cultură

Actorul Mircea Diaconu a murit din cauza unui cancer de colon

Publicat

pe

Actorul Mircea Diaconu a murit, sâmbătă, la vârsta de 74 de ani, după ce în ultima perioadă a suferit de cancer de colon.

Anunțul a fost făcut de soția sa, actrița Diana Lupescu.

Trupul neînsuflețit al lui Mircea Diaconu va fi depus luni, între orele 12:00 și 16:00, la Teatrul Nottara, acolo unde apropiații vor putea veni să-și aducă un ultim omagiu. Înmormântarea va avea loc marți, la cimitirul din Săftica.

Mircea Diaconu ar fi împlinit 75 de ani în ajunul Crăciunului.

Actorul Mircea Diaconu s-a născut la 24 decembrie 1949 în comuna Vlădeşti, judeţul Argeş. A absolvit Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale” din Bucureşti în anul 1971, notează Agerpres.

În 1972, a fost angajat la Teatrul Bulandra, de Liviu Ciulei, unde a rămas până în 1982, după care a fost angajat la Teatrul Nottara. S-a implicat şi în activitatea didactică: în perioada 1977 – 1978, a fost asistent la Actorie, IATC Bucureşti (clasa Olga Tudorache), iar între 1991-1998 a predat cursuri de actorie de film, la Academia de Teatru şi Film Bucureşti, în sistem atelier. În 1995, a devenit profesor la UNATC.

A debutat pe scena Teatrului Bulandra, în 1970, cu piesa „Harfa de iarbă” după Truman Capote. Pe scena acestui teatru a mai jucat în „Revizorul” de Gogol (r. Lucian Pintilie, 1972), „A 12-a noapte” de Shakespeare (r. Liviu Ciulei, 1973), „Răceala” de Marin Sorescu (r. Dan Micu, 1977), „Furtuna” de Shakespeare (r. Liviu Ciulei, 1978) ş.a. La Teatrul Nottara şi-a reconfirmat calităţile de actor complex, atât în comedie, cât şi în dramă: „Cum vă place” de Shakespeare (r. Lucian Pintilie, 1982), „Pădurea” de Ostrovski (r. Constantin Marinescu, 1983), „Ultimul bal” după Liviu Rebreanu (r. Dan Micu, 1984), „Burghezul gentilom” după Moliere (r. Dan Micu, 1988) ş.a. A colaborat şi cu alte teatre: Theatrum Mundi („Teatrul descompus” de Matei Vişniec), Teatrul Naţional Bucureşti („Ghetou” de Joshua Sobol, regia Victor Ioan Frunză) etc.

A fost primul actor din România care şi-a dat demisia, devenind liber profesionist, în anul 1990.

Ca actor de film se impune, ca şi în teatru, atât în registrul dramatic, cât şi în cel comic.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite