Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Cultură

Pregătiri pentru un nou an școlar la Școala de Arte din Timișoara. Ce cursuri se organizează

Publicat

pe

Școala de Artă oferă în noul an  specializări în 19 domenii și pune la dispoziție cursuri cu predare colectivă, cursuri cu predare individuală, precum și cursuri care necesită un corepetitor.
Cursurile se vor desfășura în conformitate cu măsurile impuse de autorități pentru prevenirea și evitarea răspândirii îmbolnăvirii cu coronavirus.

Pentru anul de studii 2020/2021, Școala de Arte a lansat oferta înscrierii celor interesați la un număr de 19 specializări, din care:

  • Cursuri cu predare colectivă:
  • Muzică religioasă, cantori bisericești;
  • Maestru sunet, DJ;
  • Pictură, grafică, pictură pentru copii;
  • Sculptură (gips, piatră, lemn)
  • Pictură, artă decorativă, tehnici în pictură, iconografie;
  • Design vestimentar și de interior;
  • Cine-foto;
  • Dans modern, balet pentru copii;
  • Instructor dans popular-dansuri populare;
  • Curs meșteșugari (cioplitori în lemn, olărit, artă decorativă)
  • Cursuri cu predare individuală:
  • Vioară;
  • Pian;
  • Acordeon/armonică sârbească;
  • Saxofon – sopran, taragot, saxofon alto, clarinet;
  • Orgă electronică;
  • Chitară.
  • Cursuri care beneficiază de corepetiție:
  • Canto muzică ușoară;
  • Canto muzică populară;
  • Canto muzică clasică.

Cursanții au obligația:

  1. să poarte mască de protecție în timpul cursurilor cu predare colectivă;
  2. să păstreze distanța de minim 2 m între persoanele aflate în aceeași sală de curs;
  3. să-și dezinfecteze mâinile frecvent;
  4. să nu participe la cursuri dacă prezintă simptome de gripă, răceală, tuse, febră, rinoree,

Formatorii de artă, respectiv instructorii și experții au obligația:

  1. să poarte mască de protecție în timpul cursurilor;
  2. să se asigure că masca de protecție este purtată pe parcursul orelor de curs și de către cursanți (acolo unde este posibil);
  3. să se asigure că se păstrează distanța de minim 2 m între persoanele aflate în aceeași sală de curs;
  4. să nu permită intrarea la clasă a cursanților care au simptome de gripă, răceală, tuse, febră, rinoree, etc;
  5. să-și dezinfecteze mâinile frecvent;
  6. să se asigure că și cursanții își dezinfectează mâinile la intrarea în clasă;
  7. la cursurile cu predare colectivă coordonatorii au obligația să se asigure că se păstrează distanța de minim 2 m între cursanți;
  8. la cursurile cu predare individuală să nu permită prezența a mai mult de 3 persoane (1 cursant +1 profesor + 1 corepetitor);
  9. să dezinfecteze obiectele de uz curent din dotare (instrumente, microfon, unelte, pensule, aparate, etc) după fiecare folosire, și să aerisească sala de curs între ore;
  10. să anunțe conducerea instituției de orice suspiciune de încălcare a regulilor stabilite prin prezenta decizie;
  11. să nu permită vizitatori în incinta instituției (membri ai familiei, cunoscuti etc);
  12. să preia de la poartă cursanții minori și să se asigure că respectă normele de protecție;
  13. să-și organizeze cursurile în așa fel încât între fiecare cursant să fie o pauză de minim 10 minute;

Școala de Arte din cadrul Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș, organizează înscrieri, în 1 – 30 septembrie 2020, respectiv 4 ianuarie – 22 ianuarie 2021, la toate specialitățile, puse la dispoziția publicului doritor, enunțată la capitolul II – Specializări.

Condiții de înscriere:

a) pentru clasa de canto muzică populară, muzică clasică, muzică ușoară solicitanții trebuie să aibă minimum 14 ani împliniți la data înscrierii;

b) pentru clasele de instrumente (orgă electronică, pian, chitara, vioară, etc) altele decât cele de suflat nu se solicită o vârstă minimă.

c) pentru clasele de instrumente de suflat solicitanții trebuie să aibă minimum 10 ani împliniți la data înscrierii.

d) pentru solicitanții cu vârste mai mici de 10 ani respectiv 14 ani, Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș oferă posibilitatea înscrierii la cercurile artistice specializate;

e) pentru instructor dansuri populare solicitanții trebuie să aibă minimum 18 ani împliniți la data înscrierii. Cursanții vor prezenta o adeverință care să ateste experiența necesară în domeniu.

Documente necesare la înscriere:

  1. fișa de înscriere – Formular TIP (se solicită la secretariatul instituției);
  2. copie după CI sau, după caz, alt document de identificare care să aibă în conținut CNP-ul solicitantului (ex. certificat de naștere, pașaport etc);
  3. adeverință medicală eliberată de medicul de familie care să ateste faptul că solicitantul este apt medical și clinic sănătos;
  4. chitanță taxă de înscriere (copie);
  5. declarație de consimțământ privind acordul asupra prelucrării datelor cu caracter personal a cursantului major sau, după caz, declarație de consimțământ privind acordul asupra prelucrării datelor cu caracter personal semnată de către părinte/tutore/reprezentantul legal pentru cursantul minor (formularul tip se solicită la secretariatul instituției);

Taxe

a) se achită o taxă de înscriere de 30 lei;

b) taxele aferente cursului/cursurilor se achită după declararea ”admis” a fiecărui solicitant și repartizarea la curs. Termenul de achitare a taxei de școlarizare este de 30 de zile calendaristice, calculat de la data începerii anului școlar în 2 tranșe, după cum sunt specificate ca punctul VIII ”Reglementări cu privire la taxele școlare”.

c) NU se percep taxe extrașcolare (taxe pentru spectacole, DVD-uri, protocol, examene, sonorizare, lumini, etc) în afara celor menționate mai sus.

Etape de admitere

Se completează fișa de înscriere, anexându-se documentele menționate la pct. IV, și se depune la secretariatul instituției.

Evaluarea solicitanților se va face în perioada 21.09.2020 -25.09.2020 de către fiecare formator (instructor sau expert) în parte, în conformitate cu opțiunile exprimate în formularul de înscriere. Programarea evaluărilor va fi comunicată solicitanților de către formatori.

Urmare a susținerii probei de aptitudini, respectiv a interviului, solicitantul va primi calificativul ”admis” sau ”respins”.

Rezultatele probei se vor afișa în termen de 5 zile lucrătoare de la data examinării, la avizier și pe site-ul instituției.

Deciziile examinatorilor (pentru probele de aptitudini specifice și cele de interviu) sunt definitive și nu se admit contestații.

  1. PROCEDURA REPARTIZĂRII CANDIDAȚILOR ADMIȘI

Solicitanții declarați admiși vor fi repartizați în limita locurilor disponibile, la clasa de curs a fiecărui formator (expert, instructor).

Norma didactică este de 27 de cursanți/formator, pentru cursurile cu predare individuală, fără posibilitatea depășirii acestui număr. Pentru cursurile cu predare colectivă, numărul cursanților este nelimitat. În procesul de repartizare a cursanților se va avea în vedere opțiunea acestora pentru un anumit formator, doar în limita locurilor disponibile pentru fiecare clasă în parte.  În cazul în care pentru opțiunea solicitată nu mai sunt locuri disponibile, repartiția se va face prioritar pentru formatorii angajați, obligațiile cursantului urmând a se păstra în privința îndrumătorului căruia i-a fost repartizat.

Cursurile Școlii de Arte încep în data de 1 octombrie, instructorii și experții au obligația de a lua legătura cu solicitanții pentru  stabilirea orarului.

Școala de Arte își rezervă dreptul de a substitui un formator prin numirea unui înlocuitor, pe parcusul anului școlar, atunci când desfășurarea cursului cu formatorul inițial nu mai este posibilă, astfel încât continuitatea cursului să nu fie afectată.

REGLEMENTĂRI CU PRIVIRE LA TAXELE ȘCOLARE

Pentru anul de studiu 2020-2021, se vor aplica următoarele TAXE:

  1. taxă de înscriere – 30 lei;
  2. taxă/an de studiu/cursant – pentru cursurile cu predare colectivă – 850 lei;
  3. taxă/an de studiu/cursant – pentru cursurile cu predare individuală – 900 lei;
  4. taxă/an de studiu/cursant – pentru cursurile cu predare individuală (canto muzică populară, canto muzică clasică și muzică ușoară) – 950 lei.

PLATA TAXELOR aferente anului de studiu, se face în 2 tranșe astfel:

  • Sesiunea I: 01.10.2020-31.10.2020

11.01.2021-08.02.2021

  • Sesiunea a II-a: 25.02.2021-25.03.2021

01.10.2021-01.11.2021

În cazul neachitării taxelor la termenele stabilite, pe baza referatului casierului, șeful serviciului Școala de Arte va face propuneri spre aprobare Consiliului administrativ al Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș și mai apoi managerului, în vederea exmatriculării.

Cursanții, care din motive temeinice, nu pot face plata până la termenul scadent, vor face o cerere motivată de amânare a plății, supusă aprobării Consiliului administrativ al Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș și duse la îndeplinire de către manager.

Formatorii, indiferent de forma de angajare, au obligația de a întocmi lunar, fișa de activitate și, odată cu aceasta, situația prezenței cursanților. În cazul în care cursanții acumulează cel mult 10 absențe nemotivate pe semestru, nu vor fi acceptați la examenul de promovare.

În termen de 30 de zile de la expirarea contractului cu PFA, acesta își va exprima dorința/disponibilitatea în scris, printr-o cerere depusă la secretariatul instituției, de a continua colaborarea pentru următorul an școlar.

Cererile depuse vor fi soluționate în termen de 30 zile, rezoluția acestora fiindu-le comunicată ulterior.

SUSPENDAREA CURSULUI operează în baza unei cereri aprobate de conducerea Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș pentru o durată de maxim 2 ani de la data încheierii ultimului an de studiu.

TRANSFERUL unui cursant al Școlii de Arte, din cadrul Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș la o școală similară este permisă. Se va accepta de către conducerea instituției transferul solicitantului la sfârșitul anului, numai în urma unei motivații justificate și formulate în scris de către solicitant. Taxele școlare achitate către Școala de Arte Timișoara, la momentul cererii de transfer, nu se restituie. Pentru a putea opera transferul, este necesar ca la momentul cererii, cursantul să fie cu taxele școlare achitate la zi.

În cazul în care o persoană solicită transferul de la o școală similară la Școala de Arte din cadrul Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș, acesta va fi aprobat doar în limita normei didactice, respectiv 27 de cursanți/formator. Solicitantul va trebui să achite integral taxa prevazută pentru anul de studiu în care operează transferul și să  depună următoarele documente:

  1. Cerere de transfer;
  2. Foaia matricolă – în copie certificată eliberată de școala de la care se transferă;
  3. Copie dupa CI sau BI sau alt document ce conține CNP;
  4. Adeverință medicală, care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată de medicul de familie sau specialist, unde este cazul.
  5. Declarația de consimțământ privind acordul asupra prelucrării datelor cu caracter personal a cursantului major sau, după caz, declarația de consimțământ privind acordul asupra prelucrării datelor cu caracter personal, semnată de către părinte/tutore/reprezentantul legal pentru cursantul minor.

Transferul în cadrul instituției este admis numai după finalizarea anului școlar și se poate realiza în cadrul aceleiași specializări.

REDUCERILE DE TAXE sunt o facilitate acordată de instituție în cazul unor situații determinate si limitative, conform procesului – verbal încheiat cu ocazia întrunirii Consiliului administrativ al Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș din data de 05 septembrie 2019, după cum urmează:

a) dacă un cursant urmează două sau mai multe specializări, primul curs se plătește integral iar următoarele sunt reduse cu 25%;

b) dacă sunt 2 cursanți, membri ai aceleiași familii, primul cursant plătește taxa integral iar cel de al doilea plătește taxa redusă cu 25%;

c) dacă sunt 3 cursanți, membri ai aceleiași familii, primul cursant plătește taxa integral și ceilalți membri vor plăti taxa redusă cu 25%.

d) beneficiază de gratuitate: angajații CCAJT sau PFA- colaboratori sau copiii acestora, pentru înscrierea la un singur curs. Pentru al doilea curs sau pentru a doua persoană din familie se aplică regimul de reducere a taxelor.

Între Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș și cursant (sau reprezentantul legal, în cazul minorilor) se va încheia un contract de școlarizare pus la dispoziție de instituție. Ora de curs are o durată de 40 de minute. Această structură a orei de curs este obligatorie.

În situația în care cursurile se anulează datorită apariției unor dispoziții sau acte normative care prevăd suspendarea/anularea/interzicerea desfășurării de activități în spații închise sau a apariției cazurilor de COVID -19 la nivel de cursanți și formatori, se vor lua măsuri de organizare a activității în mediul online.

În cazul în care situația o impune, modul de organizare al cursurilor va fi modificat și comunicat în cel mai scurt timp cursanților și formatorilor, online.

La propunerea formatorilor coordonatori, un cursant cu merite și aptitudini deosebite poate cumula doi ani de curs într-unul singur, cu condiția achitării integrale a taxei de școlarizare aferente tuturor anilor de studiu prevăzuți în tabelul de la punctul II – Specializări și cu aprobarea managerului.

În cazul neprezentării la examenele de final de an, cursantul are posibilitatea de a fi examinat în cadrul sesiunii din luna septembrie a anului current sau în luna ianuarie, în cazul celor înscriși în sesiunea a II-a. Cursanții care nu au situația școlară încheiată și nu au solicitat examinarea sau reexaminarea prin cerere scrisă  și înregistrată la secretariatul CCAJT, până la data de 15 septembrie 2020, vor fi exmatriculați.

În cazul în care cursantul are peste 10 absențe nemotivate, nu va fi acceptat la examenul de promovare, riscând chiar exmatricularea, cu înștiințarea prealabilă și la propunerea formatorului.

Prezentul regulament se completează de drept cu actele normative în vigoare, în condițiile legii, cu Regulamentul intern și cu Regulamentul de Organizare și Functionare al Centrului de Cultură și Artă al Județului Timiș.

Orice propuneri de modificare şi completare a prezentului regulament, formulate de către persoane autorizate, vor fi analizate de către Consiliul administrativ și supuse aprobării.

Cultură

O nouă ediție a Festivalului Fanfarelor, la Timișoara

Publicat

pe

Duminică, 27 aprilie 2025, va avea loc Festivalul Fanfarelor, a 37-a ediție, care se va desfășura în cinci locații din Timișoara.

De la ora 16:00 a ultimei duminici de Prier, zece redutabile formații muzicale vor anima orașul în Piața Unirii, Strada E. Ungureanu, nr.1, Piața Victoriei – în fața Teatrului Național „Mihai Eminescu” din Timișoara, Piața Victoriei – vis-a-vis de Catedrala Mitropolitană, intersecția străzilor Eugeniu de Savoya cu Vasile Alecsandri.

Cu un program divers, care abordează un repertoriu specific muzicii de fanfară, zeci de interpreți vor resuscita bucuria și spiritul de convivialitate al Banatului de altădată.

Vor participa în recital: Fanfara Blue Brass din Timișoara, Fanfara Bisericii Ortodoxe din Almaș, județul Arad, Fanfara Crișana Brass din Arad, Fanfara Societății Culturale „Doinitorii Carașului” din Mercina, sat Vărădia, județul Caraș-Severin, Fanfara Nadlačanka din Nădlac, județul Arad, Fanfara „Maranata” a Bisericii Penticostale din Ghiroda, Fanfara „Promenada” a Centrului Cultural Câmpia Turzii, Fanfara Banat Adventist Brass Band, județul Arad, Fanfara TM Harmony din Timișoara și Fanfara Petrești din judeșul Alba. Accesul publicului este liber.

Festivalul Fanfarelor este organizat de Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș, instituție de cultură din subordinea Consiliului Județean Timiș, coordonată de managerul Liliana Laichici.

Evenimentul este finanțat de Consiliul Județean Timiș.

Citeste mai mult

Cultură

Festivalul Internațional „Timișoara Muzicală”, ediția 2025. PROGRAMUL complet

Publicat

pe

Timișoara devine, în luna mai, capitala muzicii clasice! Festivalul Internațional „Timișoara Muzicală”, ajuns la impresionanta ediție a XLIX-a, promite o lună de concerte și spectacole memorabile, reunind creații de referință din repertoriul simfonic și al teatrului liric, artiști de renume și invitați speciali din țară și din străinătate. Între 2 și 30 mai 2025, iubitorii muzicii sunt invitați să trăiască emoția unor capodopere semnate de Berlioz, Mendelssohn, Brahms, Șostakovici, Verdi, Puccini, Leoncavallo, Minkus și Kálmán, într-o atmosferă de rafinament artistic.

Principalele instituții muzicale ale regiunii, Opera Națională Română Timișoara și Filarmonica Banatul Timișoara, propun un afiș printre ale cărui elemente de atracție se numără:

operele „Pagliacci” de Ruggero Leoncavallo, „Rigoletto” și „Aida” de Giuseppe Verdi, „Turandot” de Giacomo Puccini, baletul „La Bayadère” de Ludwig Minkus,  savuroasa operetă „Contesa Maritza” de Emmerich Kálmán;

concertul simfonic de deschidere, concertul vocal-simfonic extraordinar „Damnațiunea lui Faust”, concertul „Bruch & Brahms”, concertul „Kabalevski & Șostakovici” și concertul de închidere a Festivalului.

Spectacolul cu opera „Rigoletto” de vineri, 9 mai 2025, ora 19, îi are ca invitați pe baritonul  Dragutin Matić de la Opera din Belgrad și pe dirijorul austro-italian Guido Mancusi, iar opera „Aida” de vineri, 30 mai 2025, ora 19, beneficiază de participarea tenorului Adorján Pataki de la Opera Maghiară din Cluj-Napoca. Creația pucciniană este reprezentată în festival de opera „Turandot”, având-o ca invitată pe soprana Edith Adetu vineri, 16 mai 2025, ora 19. În rolul titular din fermecătoarea operetă  „Contesa Maritza” va evolua soprana Renata Vari de la Opera Română Craiova vineri, 23 mai 2025, ora 19, în vreme ce baletul „La Bayadère” îi aduce pentru întâia dată la Timișoara pe Ada Gonzales și Robert Enache, prim-soliști ai baletului Operei Naționale din București, precum și pe dirijorul Ciprian Teodorașcu, duminică, 18 mai 2025, ora 18.

Punctul central al programului artistic propus de Filarmonica Banatul Timișoara este concertul vocal-simfonic de vineri, 16 mai 2025. De la ora 19, sub conducerea dirijorală a maestrului Sascha Goetzel (Dirijor în Rezidență în Stagiunea 2024/25), Orchestra și Corul Filarmonicii Banatul Timișoara împreună cu Orchestra și Corul Filarmonicii Arad prezintă publicului timișorean „Damnațiunea lui Faust” de Hector Berlioz. Soliști vor fi Svetlina Stoyanova – mezzosoprană, Yaroslav Abaimov – tenor, Petri Lindroos – bas, Lucian Onița – bas, Virginia Maria Onița – soprană.

Concertul inaugural de vineri, 2 mai 2025, este, de asemenea, unul deosebit. Evenimentul aduce în plus față de programul artistic atractiv (ce include, printre altele, „Visul unei nopți de vară” de F. Mendelssohn), o premieră națională. Filarmonica Banatul este prima instituție muzicală de cultură din țară care va prezenta publicului proiecțiile tablourilor realizate în timpul concertului, în nisip, de către Ana Munteanu.

Concertul va fi dirijat de maestrul Radu Popa. Soliștii serii vor fi violoncelistul Valentin Răduțiu și sopranele Rut Iovescu și Virginia Maria Onița.

Concertul de vineri, 9 mai 2025, de la ora 19, le propune melomanilor lucrări de Bruch și Brahms, sub conducerea dirijorală a lui Alekdandar Markovic. Talentatul violonist Florin Iliescu (Artist în rezidență în Stagiunea 2024/25) va fi solistul concertului.

În 23 mai 2025, de la ora 19, la Sala Capitol, Azis Sadikovic se va afla la pupitrul dirijoral pentru concertul ce propune publicului lucrări de Kabalevski și Șostakovici. Solist va fi excepționalul violoncelist Bryan Cheng (Solist în rezidență în Stagiunea 2024/25).

Festivalul se încheie la Sala Capitol cu un concert deosebit ce îl va avea la conducerea dirijorală pe maestrul Mykola Diadiura. Vineri, 30 mai, de la ora 19, audiem lucrări de S. Vasks, C. Saint-Saëns și O. Respighi. Solistul serii va fi renumitul violonist Vadim Gluzman.

Biletele pentru evenimentele Filarmonicii Banatul Timișoara se găsesc la casierie, pe site-ul instituției și pe myticket.ro: https://shorturl.at/6xiWM

Biletele pentru evenimentele Operei Naționale Române Timișoara vor fi disponibile online începând cu data de 14 aprilie 2025.

Programul integral îl găsiți pe paginile: https://www.ort.ro/ro/Spectacole.html și https://filarmonicabanatul.ro/evenimente/.

Festivalul „Timișoara Muzicală” este una dintre cele mai importante manifestări artistice din România, cu o tradiție începută în stagiunea 1968/1969, datorită viziunii marilor muzicieni Nicolae Boboc și Ion Românu. De atunci, evenimentul reunește, an de an, nume sonore ale scenei muzicale internaționale.

Festivalul este finanțat de Ministerului Culturii și Primăria Municipiului Timișoara.

Foto: Arhiva

Citeste mai mult

Cultură

Spectacolul „De Bergerac. Fantasmele lui Cyrano“, de Ziua Mondială a Teatrului, la Timișoara

Publicat

pe

Teatrele lumii celebrează în fiecare an, în data de 27 martie, Ziua Mondială a Teatrului. Este un moment în care toți cei ce gravitează în jurul acestei arte – creatori și spectatori, se opresc un moment pentru a sublinia rolul său dinamizant în comunitate și, în plan general, în societate.

În 27 martie 2025, Teatrul Național din Timișoara se alătură din nou teatrelor lumii, oferind publicului, cu ocazia Zilei Mondiale a Teatrului, două dintre spectacolele sale cele mai noi, dar deja foarte apreciate – De Bergerac. Fantasmele lui Cyrano de Michele Santeramo, spectacol semnat de reputatul regizor italian Roberto Bacci și Underground FM, scenariu de Claudiu Dogaru după Eric Bogosian, un one-man show susținut de tânărul și foarte talentatul actor Darie Doklean, câștigător al Premiului pentru cel mai bun actor al Galei Tânărului Actor – HOP 2024.

La fel ca în toate teatrele din lume, de Ziua Mondială a Teatrului, spectacolul va fi precedat de mesajul internațional pe care, la invitația Institului Internaţional de Teatru, o figură marcantă a teatrului universal îl adresează artiştilor scenei de pe toate continentele. Anul acesta, mesajul internațional pentru Europa vine din Grecia, fiind transmis de Theodoros Terzopoulos – regizor, pedagog, scriitor, fondator și director artistic al companiei de teatru Attis, inițiator al Olimpiadei de Teatru și președinte al Comitetului internațional al Olimpiadei de Teatru. În mesajul său, Theodoros Terzopoulos își pune sieși și lumii întrebările pe care le ridică noua realitate în acest punct de inflexiune al umanității și, încercând să concluzioneze, înțelege că Teatrul este parte a acestui răspuns, transmițând că „avem nevoie de noi căi narative, menite să cultive memoria și să modeleze o nouă responsabilitate morală și politică, pentru a ieși din dictatura multiformă a actualului ev mediu”.

Spectacolul De Bergerac. Fantasmele lui Cyrano este programat joi, 27 martie, de la ora 19, la Sala Mare a Teatrului Național, iar spectacolul Underground FM are loc tot joi, 27 martie, de la ora 19, la Studio UȚU.

Biletele la spectacolele Teatrului Național pot fi achiziționate on-line, pe www.tntm.ro sau fizic, la Agenția „Mărășești”, str. Mărășești nr. 2, deschisă între orele 11 și 19, în fiecare zi a săptămânii, cu excepția zilei de luni. Copiii, elevii, studenții, pensionarii, veteranii, precum și grupurile mai mari de 15 persoane beneficiază de reduceri de preț la bilete, iar persoanele cu dizabilități beneficiază de acces gratuit.

Mai multe informații pe https://www.tntm.ro/tarife/.

 

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite