Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Din 15 iunie, ajutor de stat de 44.000 euro pentru fabrici de lactate sau produse din carne!

Publicat

pe

Tinerii antreprenori care vor să-și deschidă o fabrică de prelucrare a cărnii, o fabrică de produse lactate sau chiar o fabrică pentru producerea preparatelor destinate hrănirii animalelor din ferme sunt eligibili pentru obținerea sumei de 44.000 de euro de la stat, care să-i ajute să-și pornească afacerea.

Pe lista afacerilor eligibile, prin Programul Start-up Nation, pentru ajutorul de stat de 44.000 de euro, sunt și activități tangente agriculturii. Concret, banii se pot obține și pentru următoarele activități:

– Fabricarea produselor din carne ( inclusiv din carne de pasăre )

– Prelucrarea și conservarea cartofilor

– Fabricarea sucurilor de fructe și legume

– Prelucrarea și conservarea fructelor și legumelor

– Fabricarea produselor lactate și a brânzeturilor

– Fabricarea painii; fabricarea prăjiturilor și a produselor proaspete de patiserie

– Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de fermă

 

Programul încurajează producția, iar aceste activități primesc 40 de puncte. Un punctaj suplimentar este acordat întreprinderilor care angajează șomeri sau absolvenți.

Depunerea cererilor de finanțare va debuta în data de 15 iunie la ora 10. Sesiunea de primire a proiectelor va fi deschisă timp de 30 de zile. Înregistrarea se face on-line, prin completarea planului de afaceri și atașarea celorlalte documente solicitate de către aplicația ce va fi activă pe site-ul Agenției pentru Implementarea Programelor și Proiectelor derulate de Întreprinderile Mici și Mijlocii (AIPPIMM).

Conform procedurii, doar întreprinderile înființate după data de 30 ianuarie 2017 pot să depună cereri de finanțare pentru un ajutor financiar nerambursabil de cel mult 44.000 de euro, reprezentând 100% din valoarea eligibilă a proiectului. Beneficiarii vor suporta din fonduri proprii valoarea neeligibilă a proiectului, dar și toate sumele ce vor depăși ajutorul maxim acordat.

CRITERII DE ELIGIBILITATE!

a) întreprinderile sunt înregistrate conform Legii nr.31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările  ulterioare sau în baza  Legii nr.1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei sau în baza Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului României nr.6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanti în afaceri, cu modificările şi completările  ulterioare;

b) sunt IMM, conform prevederilor art. 2 şi ale art. 4 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională Recomandarea CE nr. 361 din data 6 mai 2003, publicată în Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din data de 20 mai 2003 (au până la 249 de angajaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro sau deţin active totale de până la 43 milioane euro, echivalent în lei).

c)  este considerată întreprindere autonomă, legată, parteneră sau întreprindere unică;

d)  au capital social integral privat;

e)  asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate.

f)  sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului, au sediul social/punct de lucru şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;

g)  codul CAEN pentru care solicită finanţare este eligibil în cadrul Programului (Anexa 13) şi autorizat pînă la momentul depunerii primei cereri de rambursare/plată, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în Registrul Comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare. Solicitarea finanțării se face pe un singur cod CAEN;

h)  sunt înființate de către persoane fizice după intrarea în vigoare a ordonanței de urgență nr. 10/2017, respectiv după data de 30 ianuarie 2017;

i)   nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru, la data semnării acordului de finanțare; Solicitanţii care au datorii eşalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul.

j)  nu au depăşit plafonul de minimis de 200.000 Euro pe durata a trei exerciţii financiare consecutive pentru o întreprindere unică, aşa cum este aceasta definită de Regulamentul UE nr. 1407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis  şi 100.000 Euro pe durata a trei exerciţii financiare pentru beneficiarii care desfăşoară activităţi de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost. Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri comunitare.

 

CHELTUIELI ELIGIBILE!

 

• echipamente tehnologice, inclusiv echipamente IT;

• achiziţionarea de spaţii de lucru;

• mijloace de transport: autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială;

• achiziţionarea de mobilier, aparatură birotică;

• achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie;

• achiziţionarea de instalaţii de încălzire sau climatizare;

• salariile, utilitățile (energie electrica, gaze, salubritate, abonament telefon si internet) și cheltuielile aferente chiriilor pentru spaţii de lucru pentru o durată de cel mult 12 luni de la data semnării contractului de finanțare;

• realizarea unei pagini web pentru prezentarea solicitantului, inclusiv promovare online în valoare eligibilă de maxim  8.000 lei;

• active necorporale referitoare la brevete de inventie, francize;

• cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale pentru asociatul / administratorul societăţii aplicante, în valoare eligibilă de maxim 3.000 lei;

• taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA;

• consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării în cadrul prezentului program şi implementarea proiectului, dar în valoare eligibilă de maxim 8.000 lei;

• software-uri necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare, inclusiv software pentru comerțul online;

• cheltuieli financiare aferente creditelor / garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri.

 

Surse: AIPPIMM, avocatnet.ro

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cultură

PREMIERĂ pe scena Teatrului Național din Timișoara: „DE BERGERAC. FANTASMELE LUI CYRANO“, de Michele Santeramo.

Publicat

pe

Teatrul Național din Timișoara invită publicul duminică, 6 octombrie 2024, de la ora 19, în Sala Mare, la prima premieră a stagiunii 2024 – 2025, spectacolul „DE BERGERAC. FANTASMELE LUI CYRANO“, de Michele Santeramo.

„DE BERGERAC. FANTASMELE LUI CYRANO“ este o savuroasă și, totodată, o profundă formulă de introspecție, dar și o pledoarie pentru asumarea propriului destin.

Pornind de la una dintre cele mai tulburătoare povești de dragoste din literatura universală, Cyrano de Bergerac de Edmond Rostand, piesa dramaturgului italian Michele Santeramo este o pledoarie pentru alegeri bazate pe propriile valori intelectuale și spirituale.

Povestea unui Cyrano care are convingerea că dragostea, educația și cultura sunt instrumentele cu ajutorul cărora oamenii vor putea să își determine singuri destinul, așa cum și el alege un destin diferit de cel pe care i l-a trasat autorul lui reflectă – cu înțelegere, cu șarm, cu umor și, totodată, cu  deplină luciditate – o posibilitate nouă în această lume polarizată, mereu în criză de opinie și de opțiune.

Roberto Bacci este regizor şi fondator al Fondazione Pontedera Teatro din Italia, institutul în care, începând cu 1985, celebrul regizor și teoretician al teatrului, Jerzy Grotowski, a trăit și a creat tot restul vieții. Colaborator al lui Grotowski, dar și al lui Peter Brook, Eugenio Barba sau al fondatorilor Living Theatre – Julian Beck şi Judith Malina, director al unor importante festivaluri de teatru din Toscana, Roberto Bacci a montat în cele aproape cinci decenii de activitate, numeroase spectacole la Piccolo Teatro di Pontedera, mai apoi Compagnia Laboratorio di Pontedera, dar și în alte țări ale lumii, spectacole prezentate atât în Italia, cât și în alte țări din Europa, America Latină şi Orientul Mijlociu.

Spectacolul reunește pe scena Teatrului Național câțiva dintre actorii cei mai iubiți ai Timișoarei – Matei Chioariu, Claudia Ieremia, Marin Lupanciuc, Romeo Ioan și Cristina König, cărora li se alătură cea mai nouă membră a trupei Naționalului, Cristina Rotaru Chiperi, încă masterandă a Facultății de Muzică și Teatru și, nu în ultimul rând, excepționala scenografă Corina Grămoșteanu.

Biletele sunt disponibile online pe www.tntm.ro sau fizic, la Agenția de bilete „Mărășești”, str. Mărășești nr. 2, orar marți – duminică, între orele 11:00 – 19:00.

Foto: Adrian Pîclișan

Citeste mai mult

Social

Conferința „Modern Family Challenges” la Timișoara. PROGRAMUL evenimentului

Publicat

pe

În luna octombrie continuăm seria de conferințe educative „Modern Family Challenges” cu o ediție în Timișoara.

Sâmbătă, pe 5 octombrie, între orele 10:00 și 14:00, părinții din Timișoara sunt invitați să participe la o sesiune plină de informații utile și experiențe interactive, menite să sprijine educația și dezvoltarea noilor generații de părinți.

Intrarea este liberă, iar participanții vor avea ocazia să descopere sfaturi valoroase și să ia parte la experiențe interactive oferite de partenerii noștri.

Înscrierea se face pe platforma www.moderndads.ro, secțiunea Evenimente.

Conferința va debuta cu un moment introductiv dedicat provocărilor moderne ale familiei, urmat de o serie de prezentări și momente care vor aborda teme esențiale pentru părinții moderni: sănătatea fizică și emoțională a copilului, importanța jocului în dezvoltarea lui, educația financiară a copilului și bugetul familiei și multe altele.

Gabriela Maalouf, psiholog specializat în tehnici de inteligență emoțională și parenting, va discuta în cadrul prezentării „Cum să înțeleg emoțiile copilului meu?” despre modalități prin care părinții pot dezvolta o relație mai puternică și mai deschisă cu copiii lor, bazată pe înțelegerea profundă a emoțiilor și nevoilor celor mici, despre cum pot gestiona relația copiilor cu tehnologia și tantrumurile specifice vârstei. De asemenea, stilul de parenting specific părinților și relația de cuplu odată cu nașterea copilului, sunt elemente esențiale, care pot influența dinamica familiei.

PROGRAM EVENIMENT:

Cum să înteleg emoțiile copilului meu. Gestionarea în familie a tantrumurilor, crizelor de furie și accesul la ecrane, Gabriela Maalouf, Psiholog

Prevenția și trusa de prim ajutor în sezonul rece, Daniela Haidu, Dr Farmacist & Partener Young Living

Cea mai importantă conversație e și despre bani!  Roxana Nicoleta Baciu – Coordonator Zonal Comunicare, Profesor Scoala de Bani.

Family Talks: Joaca – formă de relaxare și de învățare pentru copil

Conferința este organizată în colaborare cu parteneri de încredere precum BCR & Școala de Bani, Young Living, Cappy și Mommy HAI.

Te așteptăm să ni te alături și să contribui, alături de noi, la creșterea unei generații de copii echilibrați și bine pregătiți pentru viitor!

Detalii suplimentare și înscriere pe: www.moderndads.ro/modern-family-timisoara/

Despre „Modern Family Challenges”

„Modern Family Challenges” este un proiect dezvoltat de agenția Creative Energy Corner și este dedicat susținerii părinților în provocările zilnice ale educației și dezvoltării copiilor, prin conferințe, workshop-uri și sesiuni de informare organizate în diferite orașe din România: București, Brașov, Iași, Cluj -Napoca.

Contact media & organizator: sofia.frunza@energycorner.ro

Citeste mai mult

Internațional

România îndeplinește condițiile pentru programul Visa Waiver. Când vom putea călători peste Ocean

Publicat

pe

Ambasadorul României în SUA Andrei Muraru a anunţat marţi că România îndeplineşte formal toate condiţiile tehnice pentru a face parte din programul Visa Waiver.

Astfel, primii români vor putea călători fără vize în Statele Unite, probabil, în prima parte a anului viitor.

„Sigur, aşteptăm o confirmare de la partenerii americani în perioada următoare, dar evaluarea noastră, bazându-ne pe numărul de aplicaţii pentru vize din acest an, precum şi pe trendul puternic descrescător din ultimii ani, este că Romania a coborât sub procentul de 3% al ratei de respingere”, a spus Muraru, într-o înregistrare video.

Acesta a mai adăugat: „Astăzi este o zi mare, o zi pe care am aşteptat-o multă, multă vreme: de astăzi, România îndeplineşte formal toate condiţiile tehnice pentru a face parte din programul Visa Waiver. Ieri, s-a încheiat anul fiscal în Statele Unite, iar ultima condiţie pe care România o mai avea de îndeplinit a fost satisfăcută”, anunţă Muraru într-o înregistrare video postată mpe site-ul ambasadei.

Ambasadorul României în SUA a mai precizat că este necesară o confirmare din partea autorităţilor de la Washington în perioada următoare.

https://www.facebook.com/watch/?v=1230806568162765&t=15

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite