Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Din 15 iunie, ajutor de stat de 44.000 euro pentru fabrici de lactate sau produse din carne!

Publicat

pe

Tinerii antreprenori care vor să-și deschidă o fabrică de prelucrare a cărnii, o fabrică de produse lactate sau chiar o fabrică pentru producerea preparatelor destinate hrănirii animalelor din ferme sunt eligibili pentru obținerea sumei de 44.000 de euro de la stat, care să-i ajute să-și pornească afacerea.

Pe lista afacerilor eligibile, prin Programul Start-up Nation, pentru ajutorul de stat de 44.000 de euro, sunt și activități tangente agriculturii. Concret, banii se pot obține și pentru următoarele activități:

– Fabricarea produselor din carne ( inclusiv din carne de pasăre )

– Prelucrarea și conservarea cartofilor

– Fabricarea sucurilor de fructe și legume

– Prelucrarea și conservarea fructelor și legumelor

– Fabricarea produselor lactate și a brânzeturilor

– Fabricarea painii; fabricarea prăjiturilor și a produselor proaspete de patiserie

– Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de fermă

 

Programul încurajează producția, iar aceste activități primesc 40 de puncte. Un punctaj suplimentar este acordat întreprinderilor care angajează șomeri sau absolvenți.

Depunerea cererilor de finanțare va debuta în data de 15 iunie la ora 10. Sesiunea de primire a proiectelor va fi deschisă timp de 30 de zile. Înregistrarea se face on-line, prin completarea planului de afaceri și atașarea celorlalte documente solicitate de către aplicația ce va fi activă pe site-ul Agenției pentru Implementarea Programelor și Proiectelor derulate de Întreprinderile Mici și Mijlocii (AIPPIMM).

Conform procedurii, doar întreprinderile înființate după data de 30 ianuarie 2017 pot să depună cereri de finanțare pentru un ajutor financiar nerambursabil de cel mult 44.000 de euro, reprezentând 100% din valoarea eligibilă a proiectului. Beneficiarii vor suporta din fonduri proprii valoarea neeligibilă a proiectului, dar și toate sumele ce vor depăși ajutorul maxim acordat.

CRITERII DE ELIGIBILITATE!

a) întreprinderile sunt înregistrate conform Legii nr.31/1990 privind societăţile, republicată, cu modificările şi completările  ulterioare sau în baza  Legii nr.1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei sau în baza Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului României nr.6/2011 pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanti în afaceri, cu modificările şi completările  ulterioare;

b) sunt IMM, conform prevederilor art. 2 şi ale art. 4 alin. (1) lit. a), b) sau c) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, care transpune în legislaţia naţională Recomandarea CE nr. 361 din data 6 mai 2003, publicată în Jurnalul Oficial al UE nr. L124 din data de 20 mai 2003 (au până la 249 de angajaţi şi realizează o cifră de afaceri anuală netă de până la 50 milioane euro sau deţin active totale de până la 43 milioane euro, echivalent în lei).

c)  este considerată întreprindere autonomă, legată, parteneră sau întreprindere unică;

d)  au capital social integral privat;

e)  asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate.

f)  sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului, au sediul social/punct de lucru şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;

g)  codul CAEN pentru care solicită finanţare este eligibil în cadrul Programului (Anexa 13) şi autorizat pînă la momentul depunerii primei cereri de rambursare/plată, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în Registrul Comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare. Solicitarea finanțării se face pe un singur cod CAEN;

h)  sunt înființate de către persoane fizice după intrarea în vigoare a ordonanței de urgență nr. 10/2017, respectiv după data de 30 ianuarie 2017;

i)   nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru, la data semnării acordului de finanțare; Solicitanţii care au datorii eşalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul.

j)  nu au depăşit plafonul de minimis de 200.000 Euro pe durata a trei exerciţii financiare consecutive pentru o întreprindere unică, aşa cum este aceasta definită de Regulamentul UE nr. 1407/2013 al Comisiei din 18 decembrie 2013 privind aplicarea articolelor 107 şi 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene ajutoarelor de minimis  şi 100.000 Euro pe durata a trei exerciţii financiare pentru beneficiarii care desfăşoară activităţi de transport de mărfuri în contul terţilor sau contra cost. Plafoanele se aplică indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmărit şi indiferent dacă ajutorul este acordat din fonduri de la bugetul de stat sau din fonduri comunitare.

 

CHELTUIELI ELIGIBILE!

 

• echipamente tehnologice, inclusiv echipamente IT;

• achiziţionarea de spaţii de lucru;

• mijloace de transport: autoturisme, autobuze, microbuze, biciclete, mopede, motociclete, kart-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor, autoutilitare și autovehicule cu destinație specială;

• achiziţionarea de mobilier, aparatură birotică;

• achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei economii de energie;

• achiziţionarea de instalaţii de încălzire sau climatizare;

• salariile, utilitățile (energie electrica, gaze, salubritate, abonament telefon si internet) și cheltuielile aferente chiriilor pentru spaţii de lucru pentru o durată de cel mult 12 luni de la data semnării contractului de finanțare;

• realizarea unei pagini web pentru prezentarea solicitantului, inclusiv promovare online în valoare eligibilă de maxim  8.000 lei;

• active necorporale referitoare la brevete de inventie, francize;

• cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale pentru asociatul / administratorul societăţii aplicante, în valoare eligibilă de maxim 3.000 lei;

• taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA;

• consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării în cadrul prezentului program şi implementarea proiectului, dar în valoare eligibilă de maxim 8.000 lei;

• software-uri necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare, inclusiv software pentru comerțul online;

• cheltuieli financiare aferente creditelor / garanțiilor obținute pentru creditele contractate de beneficiari în vederea realizării planurilor de afaceri.

 

Surse: AIPPIMM, avocatnet.ro

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Locale

Primul zbor spre Dubai, de pe Aeroportul Internațional Timișoara

Publicat

pe

Luni dimineață a decolat avionul care efectuează primul zbor din istoria Aeroportului Internațional Timișoara spre celebra destinație – Dubai!

Zborul a fost operat de compania HiSky.

157 de pasageri, îmbarcați la bord, au ajuns în 5 ore într-un loc superb al lumii, unde se vor întâlni direct pe plajă cu Moș Crăciun, îmbrăcat lejer în pantaloni scurți, și se vor bucura de soare din plin.

HiSky operează din România zboruri internaționale directe cu plecare de pe aeroporturile din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Baia Mare către Barcelona, Malaga, Tel Aviv, Bruxelles, Paris și Dublin.

Din Republica Moldova, pasagerii pot călători cu HiSky către opt destinații externe: Milano, Paris, Dublin, Frankfurt, Tel Aviv, Roma, Bologna și Veneția.

După introducerea în flotă a două aeronave Airbus A321 LR, de ultimă generație, în primăvara acestui an, compania a ajuns la un număr de șapte aeronave operate pe curse regulate și în regim charter.

În luna aprilie, HiSky a atins pragul de un milion de pasageri transportați.

Citeste mai mult

Locale

Colosseum Timișoara Ballroom anunță o seară spectaculoasă de Revelion 2025

Publicat

pe

Timișoara, România – Colosseum Timișoara Ballroom se pregătește să întâmpine Anul Nou cu un eveniment de neuitat pe 31 decembrie 2024.

Invitații vor avea ocazia să se bucure de o seară magică, alături de cunoscuta interpretă Rodica Canțîr și energicul DJ Sorin.

Evenimentul va începe la ora 19:30, cu primirea invitaților, urmată de un aperitiv festiv la 21:00.

Concertul live cu Rodica Canțîr va începe la 21:30, iar atmosfera va fi întreținută de DJ Sorin de la 22:30 până la miezul nopții, când va avea loc un toast de Anul Nou, însoțit de un impresionant foc de artificii.

Meniul va include o varietate de delicii, de la platouri cu aperitive, sărmăluțe bănățene, până la friptură delicioasă și un tort festiv.

De asemenea, invitații se vor putea delecta cu băuturi nelimitate pe parcursul serii.

Locurile sunt limitate, iar organizatorii recomandă rezervările cât mai curând posibil. Pentru detalii și bilete, cei interesați pot suna la 0742.274.120.

Colosseum Timișoara Ballroom promite o seară plină de surprize, muzică bună și distracție garantată.

Nu ratați cel mai spectaculos eveniment al anului!

Pentru detalii și meniul complet accesați link-ul de mai jos:

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=1106257258173940&id=100063690294292&rdid=SSjKO3nOTPAdqeRE

Citeste mai mult

Administrație

PROIECT. Primăria Timișoara vrea acțiuni la Aeroportul Internațional „Traian Vuia“

Publicat

pe

La inițiativa primarului Dominic Fritz, Municipiul Timișoara va negocia achiziționarea acțiunilor private ale Aeroportului  „Traian Vuia”, respectiv pachetul de 20% deținut de Fondul Proprietatea. Adoptarea acestei inițiative de către Consiliul Local, în viitoarea ședință, reprezintă un pas esențial în programul strategic al municipalității de dezvoltare a orașului.

”Transmitem un semnal strategic că suntem pregătiți să ne asumăm un rol activ în soarta acestui aeroport. Am avut foarte multe discuții cu mediul de afaceri despre cât de important este acest aeroport în economia și atractivitatea orașului. Timișorenii trebuie să aibă un loc la masa unde se decide ritmul și direcția de dezvoltare a aeroportului pentru că aceste decizii influențează prosperitatea Timișoarei în anii ce vin”, spune primarul Dominic Fritz.

În prezent, structura acționariatului aeroportului include Statul Român, prin Ministerul Transporturilor (80%), și Fondul Proprietatea (20%).

Preluarea acțiunilor va permite Municipiului Timișoara să joace un rol activ în dezvoltarea aeroportului, prin modernizarea infrastructurii, atragerea unor noi companii aeriene și extinderea conexiunilor directe către destinații-cheie. Totodată, această inițiativă va contribui la promovarea Timișoarei pe plan național și internațional ca destinație turistică și de investiții, stimulând economia locală, atrăgând investitori și generând noi locuri de muncă.

Această măsură face parte din strategia Primăriei de a menține Timișoara pe harta internațională a turismului și investițiilor.

Municipalitatea a publicat proiectul de Hotărâre de Consiliu Local privind împuternicirea Comisiei de negociere cu terții: https://www.primariatm.ro/proiecte-hcl/8e721ba3-0cfa-406b-a2ef-68fb7c07cbbd.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite