Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Autoritatea fiscală anunță intensificarea controalelor

Publicat

pe

Autoritatea Fiscală anunţă intensificarea activităţii de control în acest an însă, în anul 2020, instituţia a pierdut aproape jumătate din disputele fiscale cu contribuabilii, conform reprezentanţilor EY, una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global.

„Campania de controale comune ale ANAF cu Inspecţia Muncii, pentru «prevenirea» muncii nedeclarate şi proiectul-pilot pentru realizarea de controale în timp real, planificat să se deruleze în viitorul apropiat, pentru îmbunătăţirea conformării voluntare sunt două dintre cele mai recente proiecte anunţate de autoritatea fiscală română. De altfel, ANAF a vorbit şi despre creşterea cu 10% a numărului de inspecţii fiscale până la finele anului 2025, dar şi despre majorarea colectării cu 2,5 puncte procentuale din PIB în acelaşi interval de timp şi reducerea decalajului de colectare a TVA, priorităţi prevăzute, de altfel, de Planul Naţional de Rezilienţă şi Redresare a României”, se arată într-un punct de vedere semnat de Emanuel Băncilă, partener, coordonatorul Practicii de inspecţii şi controverse fiscale, şi Adrian Rus, partener, liderul departamentului Preţuri de transfer, EY România.

Aceştia amintesc faptul că ANAF a creat o structură specifică de management al riscului, care, cel puţin în teorie, ar trebui să ajute la eficientizarea inspecţiilor fiscale prin crearea de clase de risc, în funcţie de care urmează ca toţi contribuabilii să fie planificaţi pentru inspecţia fiscală.

Conform raportului de activitate al ANAF pe anul 2020, Direcţia de Management al Riscului a testat deja aproximativ 100 de indicatori de risc, urmând ca, până la sfârşitul lui 2022, să îi definitiveze pe aceia în funcţie de care se vor stabili clasele de risc.

Momentan, pentru activitatea de inspecţie fiscală se folosesc doar 11 indicatori de risc, a căror analiză este obligatorie înaintea începerii unei inspecţii fiscale. De asemenea, la acest moment, procedura în urma căreia un contribuabil este clasificat ca fiind cu grad de risc fiscal mare este netransparentă, neputând fi contestată, subliniază reprezentanţii companiei de consultanţă.

Pe de altă parte, strategia ANAF menţionează între obiective şi intensificarea acţiunilor de control în domeniul preţurilor de transfer, inclusiv prin gestionarea eficientă a informaţiilor obţinute ca urmare a utilizării instrumentelor de cooperare administrativă, cum este raportarea ţară cu ţară sau Country-by-Country Reporting. În practică, însă, nu este clar cum foloseşte ANAF informaţiile din aceste raportări, menite, în principal, să evalueze potenţialele riscuri asociate preţurilor de transfer şi cum identifică acele ţinte pentru controalele vizând preţurile de transfer.

Modul în care inspectorii fiscali colectează informaţii, cum selectează afacerile cu risc fiscal crescut şi le inspectează este în permanentă transformare în ultimii ani, interpretarea umană fiind completată, mai nou, şi de analize de date. În schimb, ceea ce evidenţiază practica este că ANAF îşi va intensifica şi mai mult acţiunile de control.

Totodată, a fost reactivat un instrument existent din 2016 în legislaţia din România, care a fost ignorat până la finele lui 2021. Astfel, începând din acest an, aceste „verificări documentare” urmează să fie utilizate din ce în ce mai mult: autoritatea fiscală română şi-a propus ca acest tip de control să reprezinte 60% din totalul verificărilor până în 2025. Consultanţii precizează, în context, faptul că această specie de control nu prezintă garanţiile legale necesare, nerespectând principiile general acceptate pentru o inspecţie fiscală clasică.

Reprezentanţii EY arată că raportarea SAF-T reprezintă un mijloc de eficientizare a inspecţiilor fiscale având în vedere că, prin gradul mare de detaliu, SAF-T solicită completarea obligatorie a 260 de câmpuri dintr-un total de 800 şi se creează premisele unor controale fiscale de la distanţă.

„Anul acesta este pentru România anul SAF-T (Fişierul Standard de Audit Fiscal), obligatoriu pentru marii contribuabili de la 1 ianuarie 2022, cu o perioadă de graţie de şase luni pentru anumite companii, intrate la finele lui 2021 în rândul marilor contribuabili. Raportarea SAF-T, reprezintă într-adevăr un mijloc de eficientizare a inspecţiilor fiscale. Prin gradul mare de detaliu – SAF-T solicită completarea obligatorie a 260 de câmpuri dintr-un total de 800, se creează premisele unor controale fiscale de la distanţă şi, pe termen mediu, eliminarea sau simplificarea anumitor declaraţii din zona TVA. În acest fel, o companie va putea beneficia de o inspecţie fiscală de la distanţă, cu timpi reduşi şi interacţiune limitată”, explică analiza.

Pe de altă parte, însă, consultanţii solicită acordarea unei atenţii deosebite corectitudinii actului de inspecţie fiscală în condiţiile în care în România, finalizarea definitivă a unei proceduri de contestare a unui act inspecţie fiscală poate dura între cinci şi şase ani.

Aceştia amintesc că, în anul 2020, în aproximativ 30% dintre cazuri (raportat la totalul de sume impuse de ANAF), contribuabilii au avut câştig de cauză în faţa instanţelor de judecată, desfiinţând actele de impunere emise de inspecţia fiscală. La acest procent, trebuie adăugat şi un altul, de 15%, pentru care contribuabilii au obţinut anularea actelor de impunere în faza administrativă a contestării (fără a mai fi necesară parcurgerea procedurii judiciare în faţa instanţelor de judecată). Totodată, autoritatea fiscală a raportat că, în peste 300 de cauze, instanţele au dispus reluarea procedurii de soluţionare. Astfel, dacă ulterior aceste cauze vor fi soluţionate în favoarea contribuabilului, este probabil ca acest procent să se crească semnificativ.

Din țară

RESTRICȚII de circulaţie în Ungaria pentru autovehiculele de mare tonaj în perioada Sărbătorilor Pascale Catolice

Publicat

pe

CNAIR informează participanții la trafic care derulează operațiuni de transport rutier internațional de marfă prin punctele de trecere a frontierei cu Ungaria, că în perioada: 28 martie (joi), ora 22:00 – 29 martie (vineri), ora 22:00 și 30 martie (sâmbătă), ora 22 – 01 aprilie (luni), ora 22:00, circulaţia tuturor vehiculelor de transport marfă cu o capacitate mai mare de 7,5 tone va fi restricționată.

Restricţiile nu se referă la mijloacele de transport care efectuează transporturi de mărfuri periculoase, de animale vii, de produse alimentare perisabile ori celor supuse unui anumit regim de temperatură.

Măsura întreprinsă de autoritățile ungare pentru celebrarea Sărbătorilor Pascale Catolice vizează perioada mai sus menționată.

„Recomandăm conducătorilor auto ca la ridicarea restricţiilor să utilizeze toate punctele de trecere a frontierei existente la granița cu Ungaria, în vederea evitării blocajelor cauzate de afluxul mare de trafic“, explică CNAIR.

Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale și autostrăzi pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360 și pot accesa pe prima pagina în caseta din stânga: www.cnadnr.ro – DISPECERAT – Situatia Drumurilor Naţionale, dar și pagina de FB https://www.facebook.com/cnadnr/ și de TWITTER, @CNADNR.

 

Citeste mai mult

Din țară

Șoferii pot cumpăra rovigneta de o zi

Publicat

pe

Ca urmare a intrării în vigoare, ieri, a Ordonanţei nr. 14/2024 pentru modificarea şi completarea OUG nr. 15/2002, perioadele de valabilitate şi prețurile rovinietelor au fost schimbate.

Noile perioade de valabilitate sunt o zi, 10 zile, 30 de zile, 60 de zile și 12 luni, în loc de o săptămână, o lună, trei luni și un an.

Pentru autoturisme, prețul rovinietei de o zi este de 12,43 lei, o rovinietă pe 10 zile costă 16,40 lei, pe 30 de zile – 26,34 lei, pe 60 de zile – 41,75 lei, iar pe 12 luni – 139,16 lei.

Citeste mai mult

Din țară

OPORTUNITATE. Posturi de agent de poliție și conductor de câini la IPJ Timiș

Publicat

pe

Poliţia Română scoate la concurs 60 de posturi de agent şi conductor de câini, în Bucureşti şi în mai multe inspectorate din ţară, printre care și Inspectoratul Județean de Poliție Timiș.

Una dintre condiţiile „esenţiale” pe care candidaţii trebuie să le îndeplinească este aceea de a-şi iubi, îngriji şi dresa partenerul patruped. Dosarele se pot depune până la 3 aprilie.

Conform unui anunţ postat de Poliţia Română pe reţelele sociale, dragostea pentru animale este primul criteriu „nescris” pe care trebuie să îl îndeplinească cei care vor să candideze pentru unul dintre cele 60 de posturi de agent de poliţie şi conductor câini scoase la concurs.

Posturile scoase la concurs se regăsesc în toată ţara.

Opt dintre posturi sunt la Poliţia canină din cadrul Direcţiei Generale a Poliţiei Municipiului Bucureşti, patru posturi sunt în cadrul Inspectoratului de Poliţie Constanţa, în timp ce câte unu-două posturi sunt scoase la concurs în judeţele: Alba, Arad, Argeş, Bacău, Bihor, Bistriţa Năsăud, Botoşani, Braşov, Brăila, Buzău, Caraş Severin. Călăraşi, Cluj, Covasna, Dâmboviţa, Dolj, Galaţi, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Ialomiţa, Iaşi, Ilfov, Maramureş, Mehedinţi, Mureş, Neamţ, Olt, Prahova, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiş, Tulcea, Vaslui, Vâlcea şi Vrancea. Concursul este organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial.

Pentru a participa la concursul cu recrutare prin încadrare directă, candidaţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România; să cunoască limba română, scris şi vorbit;  să aibă capacitate deplină de exerciţiu; să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi; îndeplinesc condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului; să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist; să nu aibă antecedente penale cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea; să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni; să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani; să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;

Nu sunt acceptaţi laa concurs candidaţii care au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară. De asemenea, candidaţii care au promovat concursul şi urmează să ocupe funcţie de poliţist nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.

Candidaţii angajaţi prin încadrare directă, potrivit nivelului studiilor şi/sau vechimii în specialitate, nu vor dobândi un grad profesional mai mic decât gradul militar echivalent deţinut în rezervă.

Data limită pentru depunerea dosarului este 3 aprilie la ora 16:00.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite