Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Cum se vor relua cursurile după vacanța de două săptămâni impusă de pandemie

Publicat

pe

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a adoptat, vineri, o hotărâre care se referă la modul de desfăşurare a cursurilor – cu prezenţă fizică sau online – în funcţie de procentul de vaccinare anti-COVID a personalului care lucrează într-o unitate de învăţământ.

CNSU propune ca, pentru adaptarea modalităţii de desfăşurare a cursurilor din cadrul unităţilor de învăţământ la contextul epidemiologic actual, Ministerul Educaţiei şi Ministerul Sănătăţii să modifice Ordinul comun nr. 5.338/2.015/01.11.2021 prind aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 cu modificările şi completările ulterioare, în sensul prevederii următoarelor scenarii:

*** desfăşurarea cursurilor zilnice, cu prezenţă fizică, la nivelul tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar în cadrul cărora un procent de minimum 60% din personal este vaccinat;

*** desfăşurarea cursurilor în regim online la nivelul tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar în cadrul cărora un procent mai mic de 60% din personal este vaccinat;

*** desfăşurarea cursurilor cu participarea fizică la nivelul tuturor unităţile de învăţământ special indiferent de procentul de vaccinare al personalului.

Prezentăm integral textul hotărârii CNSU:

„HOTĂRÂRE nr. 99 din 05.11.2021 privind stabilirea unor măsuri necesar a fi aplicate în unităţile de învăţământ, în contextul pandemiei de COVID-19

Având în vedere propunerea Ministerului Educaţiei referitoare la stabilirea condiţiilor în care este permisă participarea fizică a elevilor la cursuri,

luând în considerare analiza factorilor de risc privind managementul situaţiei de urgenţă generată de virusul SARS-CoV-2, pe teritoriul României la data de 03.11.2021, realizată la nivelul Centrului Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei împreună cu Institutul Naţional de Sănătate Publică,

în contextul necesităţii menţinerii condiţiilor de desfăşurare a activităţilor didactice care să permită asimilarea şi aprofundarea cunoştinţelor, concomitent cu realizarea unui nivel de alertă adecvat la nivelul componentelor Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă,

în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) lit. c) din O.U.G. nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 38 şi art. 71 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 20 lit. l) şi n) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 şi art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 94/2014 privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comitetului Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă,

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă adoptă prezenta

HOTĂRÂRE:

Art. 1 – Se propune ca, pentru adaptarea modalităţii de desfăşurare a cursurilor din cadrul unităţilor de învăţământ la contextul epidemiologic actual, Ministerul Educaţiei şi Ministerul Sănătăţii să modifice Ordinul comun nr. 5.338/2.015/01.11.2021 privind aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2 cu modificările şi completările ulterioare, în sensul prevederii următoarelor scenarii:

a) desfăşurarea cursurilor zilnice, cu prezenţă fizică, la nivelul tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar în cadrul cărora un procent de minimum 60% din personal este vaccinat;

b) desfăşurarea cursurilor în regim online la nivelul tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar în cadrul cărora un procent mai mic de 60% din personal este vaccinat;

c) desfăşurarea cursurilor cu participarea fizică la nivelul tuturor unităţile de învăţământ special indiferent de procentul de vaccinare al personalului.

Art. 2 – Măsurile prevăzute la art. 1 produc efecte doar în situaţia aprobării lor prin Ordin comun al Ministerului Educaţiei şi Ministerului Sănătăţii.

Art. 3 – Prezenta hotărâre se comunică tuturor componentelor Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă, pentru punere în aplicare prin ordine şi acte administrative ale conducătorilor acestora.

Din țară

Alocaţiile, indemnizaţiile şi ajutoarele sociale, plătite înainte de Paști

Publicat

pe

Alocaţiile, indemnizaţiile şi ajutoarele sociale vor fi plătite anticipat, în aşa fel încât acestea să ajungă la beneficiari înaintea Sărbătorilor Pascale, a anunţat Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS).

Astfel, la 11 aprilie 2025, ANPIS va vira sumele aferente beneficiilor de asistenţă socială către Poşta Română, urmând ca până la 17 aprilie banii să ajungă la persoanele îndrep­tățite, prin poştaş.

Pentru beneficiarii de ajutoare sociale care au optat pentru plata în cont bancar, banii vor fi viraţi între 14 şi 16 aprilie, precizează instituția. În cazul alocaţiei pentru copii, indemnizaţiei de creştere a copilului şi stimulentului de inserţie care se plătesc în cont bancar, sumele aferente vor fi virate ca şi până acum, la data de 8.

Beneficiile plătite anticipat sunt următoarele: alocaţia de stat pentru copii (prin mandat poştal), indemnizaţia de creştere a copilului (prin mandat poştal), stimulentul de inserţie acordat părinţilor care se întorc la serviciu înainte de finalizarea concediului de creştere a copilului (prin mandat poştal), drepturile persoanelor cu dizabilităţi (prin card şi prin mandat poştal), alocaţia lunară de hrană pentru HIV/SIDA (prin card şi prin mandat poştal), alocaţia de plasament (prin card şi prin mandat poştal), indemnizaţia lunară de hrană pentru TBC (prin card şi prin mandat poştal), ajutorul pentru susţinerea familiei (VMI) (prin card şi prin mandat poştal) şi ajutorul de incluziune (VMI) (prin card şi prin mandat poştal).

Potrivit ANPIS, la acest moment, la nivel naţional sunt aproximativ 5,6 milioane de beneficiari ai acestor drepturi, iar suma totală de plată este de aproape 2,8 miliarde de lei.

Citeste mai mult

Din țară

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”. Dotări pentru unitățile educaționale din comuna Peciu Nou

Publicat

pe

privind începerea proiectului cu titlul „DOTAREA CU MOBILIER,ECHIPAMENTE DIDACTICE SI TIC A UNITĂȚILOR EDUCAȚIONALE DIN U.A.T. COMUNA PECIU NOU”, cod F-PNRR-Dotari-2023-0760,

Finanțat prin PLANUL NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂ – Pilonul VI. Politici pentru noua generație – Componenta C15: Educație

Numele beneficiarului: COMUNA PECIU NOU

Obiectivele proiectului

„DOTAREA CU MOBILIER,ECHIPAMENTE DIDACTICE SI TIC A UNITĂȚILOR EDUCAȚIONALE DIN U.A.T. COMUNA PECIU NOU” va contribui la atingerea obiectivelor priorității de investiție PNRR prin dotarea:

Liceului Teoretic PECIU NOU cu echipamente TIC a 1 laborator de informatica (nou creat la nivel gimnazial), a 33 Sali de clasa (7 grădinița, 18 scoală 0-VIII si 8 liceu) si a 1 laborator de științe (chimie) (nou creat la nivel gimnazial) si dotarea cu mobilier si materiale didactice a 1 laborator de informatica (nou creat la nivel gimnazial), a 33 Sali de clasa (7 grădinița, 18 scoală 0-VIII si 8 liceu), a 1 laborator de științe (chimie) (nou creat la nivel gimnazial), a 1  cabinet școlar (nou creat la nivel gimnazial), a 1 cabinet psihopedagogic (nou creat la nivel gimnazial) si a 1 sala de sport (nou creata la nivel gimnazial).

Valoarea totala a proiectului este 2.083.257,45 lei, din care finanțarea nerambursabila este 2.083.257,45 lei

Data începerii proiectului este 04.08.2023

Data finalizării proiectului este 30.09.2025

Codul proiectului F-PNRR-Dotari-2023-0760

Contact: DRAGAN GABRIEL RAZVAN – Primar, tel/fax +40256414500 / +40256414826, e-mail: contact@primariapeciunou.ro

Citeste mai mult

Din țară

Arsenal Aventura & Aqua Park din Orăștie deschide un sezon, din 4 aprilie

Publicat

pe

La Orăștie, Arsenal Aventura & Aqua Park – cel mai mare parc tematic din România, se redeschide pe 4 aprilie, pentru un nou sezon.

Sunt peste 20 de atracții spectaculoase.

Printre atracțiile de aici amintim cel mai mare panou artificial de escaladă din România, de 35 de metri, o tiroliană impresionantă de 607 metri lungime, dintr-un singur segment, un turn de apă transformat în locație pentru powerfun jump (de pe care se fac sărituri în gol de la 30 de metri înălțime, adică de la înălțimea unui bloc cu 10 etaje), trasee suspendate cu grad de dificultate progresivă în „aventura park”, airsoft și multe altele.

Iar când ziua se liniștește, focurile de tabără, zona SPA și cazările confortabile completează experiența, și asta chiar în inima pădurii. Programul complet și detaliile despre acces sunt disponibile pe www.arsenalpark.ro.

De Paști, în perioada 18 – 21 aprilie, minivacanța combină tradiția cu distracția în aer liber.

Oferta specială include 3 nopți de cazare, mese festive cu preparate autentice și activități distractive pentru întreaga familie..

Arsenal Aventura & Aqua Park este cel mai mare parc tematic din România. Cele 88 de hectare de pădure au fost transformate dintr-un depozit militar de armament într-o zonă vibrantă de aventură și distracție, și, în egală măsură, de relaxare. Nu în ultimul rând, unitățile de cazare (inclusiv camere cu tematică militară, în care se poate dormi în TAB-uri), care pot găzdui până la 200 de persoane, și experiențele culinare autentice fac Arsenal Aventura & Aqua Park o destinație potrivită vacanțelor prelungite.

Adresă: Strada Codrului, Orăștie 335700, Contact: 0799 108 391

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite