Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Pâinile anului 2022: Pâinea cu semințe prăjite și pâinea albă „la cuptor” cu cartofi

Publicat

pe

Luni, 4 aprilie 2022, s-au desfășurat concursurile secțiunii panificație-patiserie din cadrul Concursurilor GastroPan 2022 și au fost decernate trofeele pentru cea mai bună pâine artizanală și industrială. Pâinea cu semințe prăjite este Pâinea Anului 2022 fabricată industrial în România, iar Pâinea albă „la cuptor” cu cartofi (foto) a fost cea mai bună dintre pâinile realizate în mod artizanal.

Pâinile Anului 2022: pâinea cu semințe prăjite și pâinea albă „la cuptor” cu cartofi

La fel ca și în anii precedenți, și în 2022 atât brutarii artizani, cât și producătorii industriali de pâine au avut șansa de a câștiga trofeul Pâinea Anului 2022, în două categorii diferențiate în funcție de cantitatea produsă și metodele de fabricație – artizanale sau industriale.

Pâinea Anului 2022 fabricată industrial în România: Pâine cu semințe prăjite

La această categorie concurenții au avut sarcina de a prezenta o pâine fabricată în proces industrial care se produce într-o cantitate de cel puțin 500 kg/zi. Pâinea lui Asztalos Attila de la Brutăria Eldi a fost cea mai bună pâine industrială. Pâinea conține maia solidă, apă, făină albă de grâu, semințe prăjite (susan, foarea soarelui, in), făină de secară, sare, secară prăjită măcinată, drojdie și maia lichidă. Premiații categoriei:

Locul I: Asztalos Attila – Brutăria Eldi, Agrișteu

Locul II: Kovács Éva – Harmopan, Miercurea Ciuc

Fazakas Attila Tibor – Bertis, Sfântu Gheorghe

Locul III: Bocskor Boróka – Brutăria Bocskor, Sânmartin

Pâinea Anului 2022 realizată artizanal în România: Pâine albă „la cuptor” cu cartofi

La această categorie concurenții au avut sarcina de a prezenta o pâine care se produce într-o cantitate de maxim 150 kg/zi, fabricată în mod artizanal, procesul tehnologic în ansamblu fiind preponderent manual, dar s-au putut folosi utilaje pentru unele operații tehnologice. Trofeul Pâinea Anului 2022 realizată artizanal în România i-a revenit reprezentantului firmei Harmopan, Dánel Csaba și are în componență făină albă de grâu, apă, pastă de cartofi, sare, ulei de floarea soarelui și drojdie. Premiații categoriei:

Locul I: Dánel Csaba – Harmopan, Miercurea Ciuc

Locul II: Pop Florin Marcel – Brutăria Eldi, Agrișteu

Tőkés Tibor – Bálványos Resort Hotel, Băile Tușnad

Locul III: Surugiu Gabriel – Mons Mellis, Hărman

Bîrsan Csaba – Brutăria Bocskor, Sânmartin

Produse tradiționale de Paști specifice regiunilor din România

La categoria Produse de patiserie concurenții au avut sarcina de a prezenta un produs de patiserie tradițional de paști specific unei regiuni din România. Cel mai bun produs de patiserie s-a dovedit a fi cozonacul semi însiropat cu nucă, realizat de către Ștefan Alexandru de la compania Moncris.

Premiații categoriei Produse de Patiserie:

Locul I: Ștefan Alexandru – Moncris, Dâmbovița

Locul II: Péter Orsolya – Harmopan, Miercurea Ciuc

Locul III: Ardelean Raluca Mariana – Moara Maria, Chizătău

Din țară

ATENȚIE! Escrocherie prin WhatsApp. Recomandările polițiștilor

Publicat

pe

O nouă metodă de înșelătorie este activă, prin WhatsApp, transmit reprezentații Inspectoratului Județean de Poliție Timiș, care recomandă vigilență maximă din partea utilizatorilor aplicației.

„Această metodă de înşelătorie implică persoane cu intenţii rău voitoare care vă contactează, pretinzând că sunt prieteni, membri ai familiei sau chiar reprezentanţi ai unor instituţii. Ele vor solicita un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS, invocând diverse motive (precum o «eroare tehnică» sau «necesitatea urgentă de ajutor»). După ce le furnizaţi codul, aceştia pot prelua controlul asupra contului dumneavoastră de WhatsApp şi îl pot utiliza pentru a înşela alte persoane sau pentru alte scopuri”, a precizat IPJ Timiş, luni, într-un comunicat de presă.

IPJ Timiş a transmis unele recomandări:

„- Fiţi precauţi la mesajele primite de la numere necunoscute sau chiar de la contacte salvate. În această schemă, infractorii se prezintă ca fiind persoane cunoscute sau oficiali şi vă cer să trimiteţi un cod de verificare pe care l-aţi primit prin SMS.

– ⁠Nu divulgaţi niciodată coduri de verificare WhatsApp. Acestea sunt folosite pentru a securiza contul dvs., iar furnizarea lor poate permite infractorilor să preia controlul contului.

– ⁠Verificaţi întotdeauna identitatea persoanei care vă contactează. Dacă primiţi cereri neobişnuite sau urgente, apelaţi direct persoana respectivă pentru a confirma autenticitatea mesajului.

– ⁠Activaţi autentificarea în doi paşi pe WhatsApp. Aceasta adaugă un nivel suplimentar de securitate şi previne accesul neautorizat la contul dvs., chiar dacă cineva obţine codul de verificare.

– ⁠Nu daţi curs cererilor financiare sau promisiunilor suspecte. Escrocii pot încerca să vă convingă să faceţi plăţi rapide sau să trimiteţi bani sub pretexte false.

– ⁠Educaţi-vă familia şi prietenii. Informaţi-i despre această metodă de fraudă pentru a preveni alte incidente”.

Citeste mai mult

Din țară

SOLDĂRI DE IARNĂ. Recomandări de la Protecția Consumatorului pentru cumpărături

Publicat

pe

Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, recomandă cumpărătorilor să fie foarte atenţi la preţuri în perioada reducerilor de iarnă şi să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze și asupra seriozității comercianților care propun produsele dorite spre vânzare.

„În perioada reducerilor de iarnă este recomandat să verificaţi preţurile prin consultarea site-urilor care afişează preţuri comparative pentru acelaşi produs, practică ce a dus la îmbunătăţirea constantă a modalităţilor de prezentare a preţurilor şi reducerilor de către magazinele online”, a scris Paul Anghel, pe Facebook.

Consumatorii mai sunt sfătuiți să verifice stocul existent, dacă prețul afișat conține sau nu TVA sau dacă include și costul de livrare.

„Dacă aveţi nelămuriri, contactaţi comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care comerciantul răspunde la aceste întrebări vă poate oferi indicii asupra seriozităţii lui”, a explicat reprezentantul ANPC.

Potrivit acestuia, comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii, oferind, printre altele, informaţii despre datele de identificare ale firmei, caracteristicile produsului, preţul cu toate taxele incluse, cheltuieli de livrare şi modalităţi de plată, perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului.

Anghel recomandă, de asemenea, consumatorilor să citească recenziile privind produsele vândute online, care pot oferi indicii despre calitatea acestora sau despre seriozitatea comerciantului.

Citeste mai mult

Din țară

Când nu se fac nunți în anul 2025

Publicat

pe

Biserica Ortodoxă a rânduit ca în posturi, în ajunul și în zilele praznicelor împărătești, precum și în perioada dintre Crăciun și Bobotează, să nu se facă nunți.

Vă punem la dispoziție lista zilelor în care nu se fac nunți în anul 2025, conform calendarului editat de Arhiepiscopia Bucureștilor și Patriarhia Română.

În toate zilele de post şi în posturile de peste an: în toate miercurile şi vinerile;

de luni, după Lăsatul secului de carne pentru Postul Sf. Paşti, până la Duminica Sfântului Apostol Toma inclusiv (vineri, 24 februarie – duminică, 27 aprilie);

în Postul Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel (duminică, 16 iunie – marți, 18 iunie);

în Postul Adormirii Maicii Domnului (vineri, 1 august – joi, 14 august);

la Tăierea Capului Sfântului Ioan Botezătorul (vineri, 29 august);

în Postul Naşterii Domnului (sâmbătă, 15 noiembrie – miercuri, 24 decembrie);

în perioada cuprinsă între Praznicul Nașterii Domnului și Bobotează (joi, 25 decembrie – marți, 6 ianuarie);

În ajunul şi în zilele Praznicelor împărăteşti (1-2 februarie; 28-29 mai; 7-9 iunie; 15 august, 13-14 septembrie).

Sursa: basilica.ro

Sursa foto: Restaurant Colosseum Ballroom Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite