Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Proiectul de modernizare a liniilor de cale ferată între Caransebeș și Arad, blocat la Primăria Timișoara, susține ministrul Transporturilor

Publicat

pe

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat că urmează să aibă o discuţie cu primarul municipiului Timişoara, Dominic Fritz (USR) având în vedere că Primăria nu a eliberat toate documentele necesare pentru proiectul de modernizare a liniilor de cale ferată dintre Caransebeş şi Arad, pe tronsonul care traversează Timişoara.

„O să am întâlnire cu Primăria, cu primarul (Dominic Fritz, n.r.) şi echipa dansului, legată de proiectul pe feroviar care traversează Timişoara, care în acest moment nu are toate acordurile de la Primărie. Am ajuns în situaţia pe care nu mi-o doream, şi anume să fie ultimul proiect care primeşte avize. S-au primit avize pe Cluj. Sunt 2 proiecte: Episcopia Braşovului – Cluj şi Caransebeş – Arad. Rostul întâlnirii de astăzi cu domnul primar este să depăşim odată aceste obstacole şi să dăm drumul la un proiect, important, zic eu. Sper să ajungem la o înţelegere astfel încât să se primească avizele şi de la Primărie, avize pe care le-a mai dat odată în trecut, în paranteză fie spus. Că acest proiect a fost avizat în trecut. E adevărat că era altă administraţie, dar, ştiţi cum e … că am fost şi cu Peter Sijjarto (ministrul de Externe al Ungariei – n.r.), holul de la Consiliul Judeţean e plin de poze de foşti preşedinţi. Administraţia rămâne, dar…”, a declarat Sorin Grindeanu.

Firmele de construcţie au fost desemnate încă de anul trecut, iar acum se lucrează la proiectare pe cele 4 loturi în care a fost împărţită magistrala de cale ferată de 162 km, Caransebeş – Lugoj – Timişoara – Arad, a cărei modernizare costă aproape 9 miliarde de lei, bani asiguraţi prin PNRR.

Pentru Timişoara, realizarea acestui obiectiv de infrastructură feroviară va însemna o mulţime de schimbări.

Ministrul Transporturilor a explicat că în proiectul pentru acest segment este prevăzut un sens giratoriu suspendat, la intersecţia de la strada Baader din Timişoara, despre care se vorbea încă de acum câţiva ani când au fost întocmite primele planuri. Pe lângă giraţia suspendată, mai sunt prevăzute şi alte pasaje peste calea ferată.

Gara de Nord din Timişoara va deveni cea mai frumoasă din vestul României, spune ministrul,iar în cadrul proiectului 20 de staţii CFR din Timiş vor fi modernizate. Este vorba despre staţiile: Timişoara Est, Timişoara Nord, Ronaţ Triaj, Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Sacu, Jena, Chizatau, Tapia, Jabar, Şuştra, Izvin, Ghiroda, Găvojdia, Lugoj, Belinţ, Topolovăţ, Recaş, Remetea Mare.

De asemenea, va fi amenajată o staţie CFR la Timişoara, aproape de centrul oraşului, lângă cel mai mare mall din oraş şi care va asigura şi o legătură rapidă cu Aeroportul Timişoara

Calea ferată Caransebeş – Lugoj – Timişoara – Arad are o lungime de 162 kilometri, iar în proiectul de modernizare prin PNRR este împărţită în 4 loturi:

Lotul 1: Caransebeş – Lugoj (39,56km) – câştigător licitaţie: Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA – 1,3 miliarde lei (fără TVA)

Lotul 2: Lugoj – Timişoara Est (53,91km) – câştigător licitaţie: FCC CONSTRUCCION SA – 1,9 miliarde lei (fără TVA)

Lotul 3: Timişoara Est – Ronaţ Triaj (13,86km) – câştigător licitaţie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 1,4 miliarde lei (fără TVA)

Lotul 4: Ronaţ Triaj – Arad (54,86 km) – câştigător licitaţie: Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – 2,1 miliarde lei (fără TVA)

Sumele asigurate prin PNRR vor fi folosite pentru lucrări complexe necesare dezvoltării infrastructurii din sud-vestul ţării: dublarea liniei de cale ferată pe tot traseul; refacerea liniilor şi corectarea traseului pentru că trenurile să poată circulă cu viteze de 160 km/h; modernizarea gărilor;  construirea de pasarele pietonale şi adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene; înfiinţarea unor halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la reţeaua feroviară de transport;  desfiinţarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate;  construirea a două noi clădiri pentru mentenanţă şi a unui centru regional de management al traficului şi sistem ERTMS.

Din țară

Compania aeriană Turkish Airlines va opera curse către Istambul de la Timișoara

Publicat

pe

Compania aeriană Turkish Airlines a pus în vânzare primele bilete de avion pe ruta Timișoara – Istanbul.

Anunţul a fost făcut marţi seara de preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Alfred Simonis, pe o rețea de socializare.

Acesta a mai precizat că Turkish Airlines va opera cinci curse pe săptămână, iar durata unui zbor între Aeroportul Internațional „Traian Vuia“ Timișoara şi cel din Istanbul este de o oră şi 40 de minute.

Conform celor precizate  de Alfred Simonis, Aeroportul Internațional Istanbul oferă legături rapide către 300 de destinații.

Din aprilie 2026, Compania aeriană Turkish Airlines va opera cinci curse pe săptămână conectând întreg vestul României cu unul dintre cele mai mari hub-uri aeriene internaționale.

Citeste mai mult

Din țară

ATENȚIE! Email fals în numele ANAF!

Publicat

pe

ANAF atenționează asupra unei noi campanii de emailuri false, transmise în numele instituției, de la adresa ion@impal.ro, prin care contribuabilii sunt anunțați de „o posibilă neregularitate identificată în declarațiile fiscale depuse”, iar pentru „remedierea situației” trebuie urmați anumiți pași.

Reiterăm următoarele:

nu deschideți aceste emailuri și

nu accesați documentele anexate sau linkurile din conținut;

nu transmiteți date personale sau bani către conturile menționate!

Serviciul Spațiul Privat Virtual, pus la dispoziția contribuabililor, gratuit, a fost creat și dezvoltat pentru o comunicare securizată cu instituția.

De asemenea, contribuabilii pot obține informații fiscale cu caracter general la CALL CENTER ANAF 0314039160.

Citeste mai mult

Din țară

Se deschide traficul pe noul drum DN 69A, care face legătura între partea de nord a Timișoarei și autostrada A1.

Publicat

pe

Începând de astăzi, luni 13 octombrie, de la ora 17.00, se va deschide traficul pe noul drum – DN 69A – care face legătura între partea de nord a Timișoarei și autostrada A1.

Drumul de legătură de 10 km, cu două benzi pe sens, va aduce avantaje semnificative pentru circulație și comunități, inclusiv preluarea unei părți importante din traficul de tranzit spre zona de nord a Timișoarei și conectarea cu centura de ocolire a Timișoarei (VTM). Odată cu deschiderea acestui drum, se vor echilibra și fluxurile de trafic între celelalte două conexiuni existente cu A1 (nodurile rutiere Giarmata și Remetea Mare).

În cadrul proiectului, au fost amenajate două noi sensuri giratorii, pe DN 69, iar traficul pe direcția Timișoara – Arad, dar și către DJ 692, din Timișoara spre Sânandrei, se va desfășura cu modificări. Îndemnăm participanții la trafic să acorde atenție sporită semnalizării rutiere, să respecte indicatoarele și regulile de circulație, întrucât traseele și regimul benzilor sunt diferite față de configurația anterioară.

Ø  Pe direcția Timișoara – Orțișoara – Arad, pe DN 69, șoferii vor urca pe pasajul care traversează DN 69A și vor ieși în sensul giratoriu nord, spre Orțișoara/Arad;

Ø  Pe direcția Arad – Orțișoara – Timișoara, pe DN 69, șoferii vor folosi cele două sensuri giratorii, breteaua spre direcția Timișoara fiind la a treia ieșire;

Ø  Pe direcția Timișoara – Sânandrei, șoferii vor urca pe pasajul care traversează DN 69A și vor ieși în sensul giratoriu nord, apoi se vor întoarce către Timișoara, pe DN 69 și, în sensul giratoriu sud, vor urma prima ieșire spre DJ 692. Pe direcția Sânandrei – Timișoara, șoferii vor folosi sensul giratoriu sud, cu acces pe a treia bretea;

Ø  Breteaua a doua de ieșire din sensul giratoriu sud este un acces exclusiv către platforma industrială, printr-un drum colector, care nu are acces în DN 69 pe direcția Timișoara. Așadar, șoferii care merg pe direcția Timișoara vor folosi doar a treia ieșire din sensul giratoriu sud.

 DATE TEHNICE – DN 69A:

Ø  Contract: Proiectarea și Execuția Lucrărilor din cadrul Obiectivului ”Drum de legătură Autostrada A1 – DN69” – Rest de Executat

Ø  Beneficiar: – Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A prin D.R.D.P. Timișoara.

Ø  Finanţare: – Contribuția Uniunii Europene din Programul Transport 2021-2027 – Programe FEDR.

Ø  Valoare: 235.884.751,42 Lei  + TVA

Ø  Antreprenor: Antrepriza de Reparații Și Lucrări ARL Cluj S.A.

Ø  Supervizor: Asocierea VENTRA PROJECT MANAGEMENT S.R.L. – UTIBER Kozuti Beruhazo Kft

Ø  Lungime: 9,90 km

Ø  Viteza de proiectare: 100 km/h

Ø  Investiția este situată pe teritoriul comunelor Sânandrei, Giarmata și Pișchia.

NODURI RUTIERE (3)

Ø  Nod rutier DN 69 (Timișoara – Arad)

Ø  Nod rutier km 5+300 (Drum Comunal 58)

Ø  Nod rutier A1 (între nodurile rutiere Giarmata și Orțișoara, km 509)

STRUCTURI (8):

Ø  Pasaj peste drumul de legătură pe DN 69 km 0+712

Ø  Pasaj peste drumul de legătură pe drum de exploatare km 2+158

Ø  Pod peste pârâul Niarad (Bega Veche) km 3+558

Ø  Pod peste drumul de legătură pe drum de exploatare km 5+162

Ø  Pod peste pârâul Măgheruș km 6+001

Ø  Pasaj inferior pe drumul de legătură peste drum de exploatare km 7+521

Ø  Pasaj inferior pe drumul de legătură peste drum de exploatare km 9+670

Ø  Pasaj peste autostrada A1 Arad – Timișoara pe Bretea 1 – Nod A1 km 0+565.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite