Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Registrul entităților și unităților de cult este funcțional. ONG-urile se pot înscrie

Publicat

pe

Pentru a putea beneficia în continuare de sponsorizări și pentru ca activitatea să nu le fie afectată, asociațiile, organizațiile nonguvernamentale, unitățile de cult trebuie să se înscrie cât mai repede în Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale și care a devenit funcțional de luni.

În acest sens este necesară completarea unei cereri, care se găsește pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), doar dacă se îndeplinesc anumite condiții de admisibilitate.

Registrul entităţilor/unităţilor de cult pentru care se acordă deduceri fiscale a fost publicat luni, la rubrica Servicii Online – poziţia 14, pe portalul www.anaf.ro, după cum informează ANAF. Tot aici se precizează și faptul că, pentru a beneficia de virarea sumelor reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile realizate în anul 2018 de către persoanele fizice, entităţile nu trebuie să fie înscrise în Registru, dar pentru a primi banii virați de microîntreprinderi, ONG-urile trebuie să fie înscrise în registru.

Totodată, a fost creată aplicaţia de portal prin intermediul căreia se pot depune Cererile de înscriere/radiere în/din Registrul entităţilor/unităţilor de cult pentru care se acordă deduceri fiscale (formularul 163). Potrivit sursei citate, la depunerea cererii 163, contribuabilul primeşte, în recipisă, indexul de depunere a formularului. Cererea completată se transmite online, prin intermediul portalului e-guvernare.ro.

„Potrivit art.25 alin.(4) lit.i) din Codul fiscal, în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit, sumele aferente sponsorizărilor efectuate către entităţi persoane juridice fără scop lucrativ, inclusiv unităţi de cult, se scad din impozitul pe profit datorat, în limitele prevăzute de lege, doar dacă beneficiarul sponsorizării este înscris, la data încheierii contractului, în Registrul entităţilor/unităţilor de cult pentru care se acordă deduceri fiscale”, se precizează în comunicat.

În cazul microîntreprinderilor, sponsorizările, adică sumele pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, se scad din impozitul pe venit dacă, la data încheierii contractului, aceste entităţi sunt înscrise în Registrul entităţilor/unităţilor de cult pentru care se acordă deduceri, așa cum prevăd dispoziţiile art. 56 alin.(1.1) din Codul fiscal.

În cazul persoanelor fizice, pentru veniturile realizate în anul 2018, acestea pot opta pentru direcţionarea unei sume reprezentând 2% din impozitul anual pentru susţinerea entităţilor nonprofit/unităţilor de cult sau 3,5% din impozitul anual pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi a unităţilor de cult, care sunt furnizori de servicii sociale acreditaţi cu cel puţin un serviciu social licenţiat, în condiţiile legii. Pentru a beneficia de virarea sumelor reprezentând 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile realizate de persoanele fizice în anul 2018, entităţile nu trebuie să fie înscrise în Registrul entităţilor/ unităţilor de cult pentru care se acordă deduceri fiscale, menţionează reprezentanţii ANAF.

Pentru a se înscrie în Registrul entităţilor/unităţilor de cult pentru care se acordă deduceri fiscale, la data depunerii cererii, organi­za­ția nonprofit trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii: desfăşoară activitate în domeniul pentru care a fost constituită, pe baza declaraţiei pe propria răspundere; şi-a îndeplinit toate obligaţiile fiscale declarative prevăzute de lege; nu are obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile; a depus situaţiile financiare anuale, prevăzute de lege; nu a fost declarată inactivă, potrivit art. 92 din Codul de procedură fiscală.

„Condiţiile de mai sus sunt verificate de organul fiscal în a cărui evidenţă respectiva entitate/unitate de cult este înregistrată ca plătitor de impozite şi taxe, pe baza informaţiilor existente în evidenţele fiscale. Prezentarea de către entităţile/unităţile de cult a certificatelor de atestare fiscală eliberate de direcţiile de impozite şi taxe din subordinea unităţilor administrativ-teritoriale este necesară, deoarece organul fiscal nu deţine informaţii privind impozitele şi taxele locale datorate de contribuabili unităţilor administrativ-teritoriale”, arată comunicatul MFP.

Din țară

Marea Pedalare RO Bike Valley, în județul Timiș. PROGRAMUL evenimentului

Publicat

pe

Timișoara și județul Timiș s-au alăturat inițiativei Fundației Comunitare Timișoara, pentru organizarea evenimentului Marea Pedalare RO Bike Valley, un manifest pentru mișcare, sănătate și un mod de viață sustenabil.

Peste 14 comunități din Timiș, Caraș-Severin și Hunedoara își vor da întâlnire pe două roți pentru a atrage atenția asupra importanței ciclismului ca alternativă ecologică de transport, dar și pentru a crea legături între oameni care împărtășesc aceleași valori.

„Marea Pedalare nu este doar despre a pedala pe un traseu oarecare, ci o ocazie de a aduce oamenii împreună, de a redescoperi locuri frumoase și de a crea legături între comunități. Este despre energie, prietenie și bucuria de a pedala alături de alții”, declară Daniela Chesaru, directorul Fundației Comunitare Timișoara.

În Timișoara, coordonarea evenimentelor este realizată de Pedallez, Velodots și Timisiensis Bikers, împreună cu mai multe inițiative locale.

PROGRAM

Programul cuprinde ateliere, proiecții de film, întâlniri cu comunitatea și tururi de bicicletă, toate gândite pentru a încuraja un oraș mai curat și mai accesibil:

16 septembrie, ora 18.00 – Bike Kitchen, atelier de reparat biciclete la FABER

17 septembrie, ora 20.30 – proiecția documentarului Together We Cycle la Cinema Studio Terasă

18 septembrie, ora 19.00 – întâlnirea comunității bicicliștilor la Reciproc, Bastion

19 septembrie, ora 18.30 – pedalarea comunității, cu punct de pornire din Parcul Central și finish la HEI, Vila Mal

20 septembrie, ora 20.00 – Night Ride Moșnița Nouă – Giroc, cu plecarea de la Auchan, sens AEM

Timiș: pedalare în comunitățile rurale

Boldur – 19 septembrie, ora 11.00, tur pe biciclete organizat de Școala Gimnazială

Recaș – 19 septembrie, ora 12.00, ieșire cu copii, părinți și profesori de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Constantin Păunescu”

Pesac – 20 septembrie, ora 11.00, tur pregătit de echipa de la Casa Bună Mică

Jimbolia – 21 septembrie, ora 11.00, tur istoric pe biciclete organizat de Colț de Banat, cu punct de întâlnire la Muzeul Căilor Ferate

Evenimentele din Caraș-Severin și Hunedoara

Comunități din Reșița, Caransebeș, Carașova, Bozovici, Ciudanovița, Bocșa, Brad, Deva și Baia de Criș completează traseul Mării Pedalări, cu tururi de bicicletă, activități educative și acțiuni de ecologizare.

Detalii complete și înscrieri: www.robikevalley.ro

Foto: www.robikevalley.ro

Citeste mai mult

Din țară

Elevii au început anul școlar 2025-2026. Când vor mai fi vacanțe

Publicat

pe

Elevii încep, luni, anul școlar 2025 – 2026, în conformitate cu calendarul aprobat de Ministerul Educației și Cercetării, însă sindicatele din Educație au anunțat că vor boicota începutul de an școlar, vor picheta sediul Executivului și vor organiza un marș de protest până la Palatul Cotroceni.

Anul școlar 2025-2026 se structurează, pe intervale de cursuri și intervale de vacanță, astfel:

Cursuri:

– de luni, 8 septembrie 2025, până vineri, 24 octombrie 2025;

– de luni, 3 noiembrie 2025, până vineri, 19 decembrie;

– de joi, 8 ianuarie 2026, până vineri, 6 februarie 2026, respectiv vineri, 13 februarie 2026, sau vineri, 20 februarie 2026, după caz, la decizia inspectoratelor școlare;
– de luni, 16 februarie 2026, respectiv luni, 23 februarie 2026, sau luni, 2 martie 2026, la decizia inspectoratelor școlare, după caz, până vineri, 3 aprilie 2026;
– de miercuri, 15 aprilie 2026, până vineri, 19 iunie 2026;

Vacanțe:

– de sâmbătă, 25 octombrie 2025, până duminică, 2 noiembrie 2025;

– de sâmbătă, 20 decembrie, 2025, până miercuri, 7 ianuarie 2026;

– o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare, în perioada 9 februarie – 1 martie 2026;
– de sâmbătă, 4 aprilie 2026, până marți, 14 aprilie 2026;

– de sâmbătă, 20 iunie 2026, până duminică, 6 septembrie 2026.

Săptămâna de vacanță, la decizia inspectoratelor școlare județene și al municipiului București, este programată în intervalul 9 februarie – 1 martie 2026.

Programele „Școala altfel“ și „Săptămâna verde“ se vor desfășura în perioada 8 septembrie 2025 – 3 aprilie 2026, în baza deciziilor luate de unitățile de învățământ.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se va încheia la data de 5 iunie 2026.

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se va încheia la data de 12 iunie 2026, iar pentru clasele din învățământul liceal – filiera tehnologică și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se va încheia la data de 26 iunie 2026.

În ziua de 5 octombrie – Ziua internațională a educației – și în zilele nelucrătoare/de sărbătoare legală prevăzute de lege și de contractul colectiv de muncă aplicabil nu se organizează cursuri.

Programul național „Școala altfel“ și Programul „Săptămâna verde“ se va desfășura în perioada 8 septembrie 2025 – 3 aprilie 2026, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

La clasele din învățământul liceal – filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel“ și „Săptămâna verde“ se vor organiza activități de instruire practică, urmărind și scopul acestor programe. La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel“ și „Săptămâna verde“ se organizează activități de instruire practică.

În situația suspendării cursurilor conform regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, măsurile privind parcurgerea integrală a programei școlare prin modalități alternative stabilite de consiliul de administrație al unității de învățământ nu se dispun în perioada vacanțelor școlare.

Calendarul examenelor și al evaluărilor naționale, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare/atestare a calificării profesionale/a competențelor, precum și calendarul admiterii în clasa a IX-a se aprobă prin ordine distincte ale ministrului Educației și Cercetării.

Sindicaliștii din educație au anunțat boicotarea începutului de an școlar din cauza măsurilor fiscal-bugetare luate de Guvern.

Citeste mai mult

Din țară

Rovinieta pentru autoturisme, mai scumpă de la 1 septembrie 2025

Publicat

pe

CNAIR informează utilizatorii rețelei de drumuri naționale, drumuri expres și autostrăzi că începând de luni, 1 septembrie 2025, prețul rovinietei se modifică pentru autoturisme, potrivit legii 141/2025.

 Astfel, tarifele pentru autoturisme ale rovinietei se vor modifica, după cum urmează:

– rovinieta de o zi: de la 2,5 euro la 3,5 euro;

– rovinieta de 10 zile: de la 3,3 euro la 6 euro;

– rovinieta de 30 zile: de la 5,3 euro la 9,5 euro;

– rovinieta de 60 zile: de la 8,4 euro la 15 euro;

– rovinieta de 12 luni: de la 28 de euro la 50 euro.

De asemenea, se schimbă  și cuantumul amenzii pentru lipsa rovinietei pentru autoturisme, după cum urmează: de la 250 la 500 lei (valoarea minimă) și de la 500 la 1.000 lei (valoarea maximă).

În ceea ce privește tarifele achitate înainte de data de 1 septembrie 2025, acestea rămân valabile pentru întreaga perioadă de valabilitate pentru care au fost emise.

CNAIR le reamintește conducătorilor auto că atât rovinieta, cât și peajul (tariful de trecere pentru utilizarea podurilor dintre Fetești și Cernavodă) pot fi achitate astfel:

pe portalul CNAIR www.erovinieta.ro și prin intermediul aplicației eTarife (destinată telefoanelor mobile);

prin SMS, la numerele 7500 (rovinieta) si 7577 (peaj)

la punctele de lucru ale CNAIR – detalii – https://www.cnadnr.ro/sites/default/files/pagini-statice/ROVINIETA-CNAIR.pdf

la punctele de lucru ale partenerilor autorizați de către CNAIR – detalii – https://www.cnadnr.ro/ro/puncte-de-distributie

prin intermediul portalului www.ghiseul.ro  plata putând fi efectuată exclusiv cu cardul bancar

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite