Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Din țară

Retailerii vor putea să acceseze fonduri pentru plata chiriilor

Publicat

pe

Retailerii vor putea accesa fonduri de 160 de milioane de lei pentru finanţarea chiriilor pentru perioada în care activitatea le-a fost afectată pe perioada stării de urgentă sau de alertă, iar banii vor fi putea fi accesaţi prin schema de ajutor pentru activităţi de comerţ şi servicii afectate de Covid-19, al cărei buget va fi suplimentat la rectificarea bugetară, ajungând de la 40 la 160 de milioane de lei, a anunţat marţi Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri.

„Retailerii vor putea accesa fonduri de 160 de milioane de lei pentru finanţarea chiriilor pentru perioada în care activitatea le-a fost afectată pe perioada stării de urgentă sau de alertă, a fost concluzia discuţiilor purtate de secretarii de stat Daniela Nicolescu şi Liviu Rogojinaru cu reprezentanţii retailerilor din domeniul nealimentar şi ai marilor centre comerciale”, arată ministerul într-un comunicat.

Comisia interministerială coordonată de cei doi oficiali s-a reunit iar marţi pentru definitivarea protocolului referitor la reglementarea situaţiei existente între proprietarii şi chiriaşii mall-urilor, generată de măsurile luate de autorităţi pentru limitarea răspândirii pandemiei SARS-CoV-2. La consultări au participat şi secretarii de stat în Ministerul Justiţiei, Diana Morar, şi Ministerul Finanţelor Publice, Mironel Panţuroiu, precum şi secretarul general adjunct în Ministerul Fondurilor Europene, Cecilia Văduva.

„Secretarul de stat Liviu Rogojinaru i-a informat pe cei prezenţi că banii vor fi putea fi accesaţi prin schema de ajutor pentru activităţi de comerţ şi servicii afectate de Covid-19, al cărei buget va fi suplimentat la rectificarea bugetară, ajungând de la 40 la 160 de milioane de lei”, informează ministerul.

Programul face parte din planul naţional de investiţii şi relansare economică, iar ghidul şi reglementările programului sunt, în prezent, în lucru.

Secretarii de stat în Ministerul Economiei le-au transmis celor prezenţi că este important ca, pentru optimizarea efectelor acestor fonduri în economie, între retaileri şi mall-uri să existe o înţelegere.

„Cea mai bună soluţie este discuţia directă dintre cele două părţi, cu ministerele ca partener mediator. Noi încercăm să fim parte din rezolvare, însă pentru aceasta e important ca între dumneavoastră să existe un parteneriat, care poate deveni un model de bună practică în viitor”, a spus secretarul de stat Liviu Rogojinaru.

O formă finală a protocolului între retaileri şi mall-uri va fi transmisă, în cel mai scurt timp, coordonatorilor comisiei interministeriale.

La discuţii au participat reprezentanţi ai RoRetail, FPRC, HORA, industriei de beauty şi ai marilor centre comerciale din România.

Din țară

Încep înscrierile la creșă și grădiniță

Publicat

pe

Înscrierile la grădiniţă, creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare, pentru anul şcolar 2025-2026 încep luni, a anunțat Ministerul Educației.

În grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

„Vă rugăm să aveţi în vedere că înscrierea nu se face pe principiul «primul venit, primul servit», deci ordinea înscrierii/numărul de înregistrare al cererii nu constituie un criteriu”, informează reprezentanții ministerului.

Înscrierea se face pe baza criteriilor generale şi specifice descrise în metodologia de înscriere.

Ministerul precizează că în grupele de nivel antepreşcolar (creşă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 luni şi 3 ani, în limita numărului de locuri disponibile după etapa de reînscrieri. În grupele de nivel preşcolar (grădiniţă) pot fi înscrişi copiii cu vârste între 3 şi 6 ani, în limita locurilor disponibile după etapa de reînscrieri.

În cererile-tip de înscriere părinţii pot trece trei opţiuni, în ordinea preferinţelor. Cererea se depune la unitatea de învăţământ aleasă ca primă opţiune.

âGrupa mare şi grupa mijlocie fac parte din învăţământul obligatoriu. Înscrierea la grădiniţă se va face acordându-se prioritate cuprinderii în grădiniţe a copiilor de 4 şi 5 ani.

Ministerul mai arată că la nivelul inspectoratelor şcolare va funcţiona o linie telverde, la care părinţii pot obţine gratuit informaţii referitoare la înscrierea copiilor la grădiniţă/creşă şi în serviciile de educaţie timpurie complementare.

Numărul de telefon telverde, data de la care acesta este funcţional, programul de funcţionare sau alte informaţii utile vor fi comunicate de fiecare inspectorat şcolar.

Citeste mai mult

Din țară

Zboruri Timișoara-Dubai, din octombrie, cu compania Animawings

Publicat

pe

Compania Animawings a anunțat că va introduce zboruri regulate între Timișoara și aeroportul Dubai World Central, din Emiratele Arabe Unite.

Conform datelor din sistemul de rezervări al companiei, noua rută va fi inaugurată în prima săptămână din luna octombrie 2025, iar zborurile vor fi disponibile în fiecare zi de marți. Prețul unui zbor pleacă de la 119 de euro/persoană.

Animawings va folosi pentru această rută aeronave Airbus A230, care pot transporta 180 de pasageri.

Durata unui zbor va fi de cinci ore și jumătate.

Compania românească AnimaWings va opera curse charter de pe Aeroportul internațional „Traian Vuia“ din Timișoara

Citeste mai mult

Din țară

În 2025, Declarația unică se depune până la data de 26 mai, inclusiv

Publicat

pe

Termenul limitã pentru depunerea Declarației unice (Formular 212) este 26 mai 2025 (inclusiv), pentru veniturile obținute în anul precedent.

Declarația unicã se completeazã și se depune de cãtre persoanele fizice care în anul 2024 au avut, individual sau într-o formã de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din strãinãtate și care datoreazã impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.

Declarația unicã se depune și de cãtre persoanele fizice care opteazã în cursul anului 2025 pentru plata contribuției de asigurãri sociale de sãnãtate (CASS).

De asemenea, persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat care realizeazã venituri din activitãți independente, din drepturi de proprietate intelectualã, din activitãți agricole, silviculturã și pisciculturã, scutite de la plata impozitului pe venit, au obligația declarãrii veniturilor și depunerii declarației.

Declarația se depune, împreunã cu anexele completate, dacã este cazul, astfel:
a) prin mijloace electronice de transmitere la distanțã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spațiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul e-guvernare.ro, cu semnãturã electronicã calificatã.

  1. b) în format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin poștã, cu confirmare de primire. Data depunerii declarației în format hârtie este data înregistrãrii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la poștã, dupã caz.

Contribuabilii care nu dețin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitãților fiscale, cu ajutorul cãrora pot efectua urmãtoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Lista sediilor unitãților fiscale în care sunt puse la dispoziția contribuabililor calculatoare destinate auto-servirii se regãsește pe portalul www.anaf.ro, la secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor.

De asemenea, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cãrora existã personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistențã pentru depunerea Declarației unice.

Informații suplimentare pot fi obținute:

  •        accesând portalul www.anaf.ro, secțiunea Asistențã contribuabili – Servicii oferite contribuabililor – Ghiduri curente și alte materiale informative;
    ·        participând la webinariile susținute de ANAF (20 și 21 mai, ora 10.00);
    ·        telefonic, la numãrul 031.403.91.60;
  •        la structurile de asistențã pentru contribuabili din cadrul unitãților fiscale teritoriale.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite