Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Finanțele au publicat proiectele de modificare ale Codurilor fiscal și de procedură fiscală. Care sunt noutățile

Publicat

pe

Proiectul de modificare a Codului fiscal propune eliminarea Registrului Operatorilor Intracomunitari, suspendarea unor declarații, prelungirea facilității de scutire a profitului reinvestit, deducerea integrală a unor cheltuieli efectuate de operatorii economicii pentru elevi în sistemul dual de învățământ, precum și neimpozitarea beneficiilor primite de aceștia, instituirea regimului special de TVA pentru agricultori.

O altă măsură stabilește că persoanele care își redobândesc codul de TVA, vor putea deduce taxa pentru achizițiile de bunuri/servicii în perioada anulării codului de TVA. Totodată, declarațiile informative 392A, 392B și 393 se suspendă până la data de 31 decembrie 2019.

 

Modificările Codului fiscal

 

Se modifică noțiunea de stock option plan în sensul că aceasta nu mai vizează doar persoanele juridice ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată sau tranzacționate în cadrul unui sistem alternativ de tranzacționare, ci vizează orice persoană juridică care acordă angajaților, administratorilor și/sau directorilor acesteia sau ai persoanelor juridice afiliate ei, dreptul de a achiziționa la un preț preferențial sau de a primi cu titlu gratuit un număr determinat de titluri de participare, emise de entitatea respectivă.

Se modifică prevederile referitoare la măsurile aplicabile contribuabililor care își recapătă codul de TVA după ce acesta a fost anulat organele fiscale, în sensul că: – aceștia vor factura cu TVA către clienți toate vânzările pe care le-au realizat în perioada în care nu au avut cod de TVA, putând astfel să-și recupereze de la aceștia taxa pe care au colectat-o, – pentru cumpărările aferente vânzărilor efectuate în perioada în care contribuabilii au codul anulat vor putea deduce TVA după reînregistrare, – beneficiarii acestora vor putea deduce taxa aferentă cumpărărilor efectuate în perioada în care furnizorul a avut codul anulat, – cheltuielile înregistrate de contribuabilii inactivi și de beneficiarii acestora, vor fi luate în calcul la determinarea rezultatului fiscal privind impozitul pe profit, la reactivarea potrivit Codului de procedură fiscală, fie în perioada fiscală din anul în curs, fie prin rectificarea declarației de impozit pe profit a anului fiscal precedent.

 

Se propune introducerea unor reglementări cu privire la stabilirea anului fiscal modificat. Astfel, se propun următoarele reguli: a) dacă anul fiscal modificat redevine an fiscal calendaristic, ultimul an fiscal modificat include și perioada cuprinsă între ziua ulterioară ultimei zile a anului fiscal modificat și 31 decembrie a anului calendaristic respectiv;

 

b) dacă se modifică perioada anului fiscal modificat, primul an nou fiscal modificat include și perioada cuprinsă între ziua ulterioară ultimei zile a anului fiscal modificat și ziua anterioară primei zile a noului an fiscal modificat. De asemenea, aceste reglementări cuprind și precizări legate de termenele privind comunicarea către organele fiscale competente a modificării perioadei anului fiscal.

 

Aplicarea nelimitată în timp a facilității fiscale de scutire de impozit a profitului reinvestit prin eliminarea termenului până la care este aplicabilă facilitatea fiscală, respectiv termenul de 31 decembrie 2016, inclusiv, are ca obiectiv stimularea competitivității și inovării, atragerea investițiilor, creșterea locurilor de munca, generarea și menținerea ritmului de creștere economică pe termen lung, dezvoltarea unei economii competitive, capabilă de performanțe tehnologice, în concordanță cu condițiile concurențiale la nivel european și global. De asemenea, se propune extinderea aplicării facilității și asupra dreptului de utilizare a programelor informatice.

 

Se propune clarificarea principiului de alocare a cheltuielilor nedeductibile aferente veniturilor neimpozabile, în sensul stabilirii unor venituri care nu au cheltuieli alocabile precum și definirea sferei cheltuielilor de conducere și administrare.

 

Introducerea unor prevederi referitoare la deducerea cheltuielilor effectuate cu pregătirea teoretică și/sau practică a elevilor în cadrul învățământului profesional și tehnic, potrivit legii.

Se propune modificarea prevederilor actuale în sensul diminuării limitei capitalului social al microîntreprinderilor de la 25.000 euro la 45.000 lei, pentru care se poate aplica opțiunea pentru plata impozitului pe profit. În acest context, se reglementează și situația persoanelor juridice care au nivelul capitalului social de 25.000 euro, și care au optat pentru plata impozitui pe profit, în sensul că, după intrarea în vigoare a acestor prevederi, își mențin statutul de plătitor de impozit pe profit chiar dacă nivelul capitalului se reduce până la noua limită de 45.000 lei. De asemenea, se propune introducerea unor prevederi potrivit cărora opțiunea pentru plata impozitului pe profit să poată fi aplicată și de către microîntreprinderile existente care au sau își majorează capitalul social până lam noua limită de 45.000 lei, similar persoanelor juridice române nou înființate.

 

Se includ în categoria de veniturilor neimpozabile bursele, premiile și alte drepturi sub formă de cazare, masă, transport, echipamente de lucru/protecție și altele asemenea primite de elevi pe parcursul învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale în domeniul educației naționale.

 

Sunt considerate cheltuieli deductibile la stabilirea venitului net anual determinat în sistem real, pe baza datelor din contabilitate, cheltuielile effectuate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale în domeniul educației naționale.

 

Revizuirea prevederilor privind obligațiile declarative ale plătitorilor de venituri cu reținere la sursă, în sensul clarificării termenelor de depunere a declarațiilor și eliminarea obligației de a depune declarația anuală referitoare la calculul și reținerea impozitului pe fiecare beneficiar de venit de către plătitorii de venituri cu reținere la sursă, pentru veniturile din: valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală, din pensii, din arendare, precum și venituri din asocierea unei personae fizice cu o persoană juridică plătitoare de impozit pe profit sau de tip microîntreprindere .

Includerea remunerației brute primite pentru activitatea prestată de zilieri în categoria veniturilor exceptate de plata contribuțiilor sociale obligatorii.

 

Ajustarea TVA pentru bunurile de capital se va efectua anual, în cadrul perioadei de ajustare, pentru 1/5 sau 1/20 din taxa aferentă achiziției, fabricării, construcției bunurilor respective, ca urmare a deschiderii unui dosar EU PILOT de către Comisia Europeană premergătoare procedurii de infringement.

 

Începând cu 1 ianuarie 2017 se introduce regimul special pentru agricultori, persoane fizice, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care efectuează activități/servicii agricole și care, în prezent, întâmpină dificultăți în aplicarea regimului normal de TVA

Regimul special pentru agricultori îi degrevează pe aceștia de cele mai multe sarcini administrative, cum ar fi: ținerea de evidențe, depunerea decontului de TVA, cu excepția emiterii de facturi și a sarcinilor care derivă din efectuarea de operațiuni intracomunitare, pentru care Directiva TVA impune luarea tuturor măsurilor pentru asigurarea funcționării corecte a regimului tranzitoriu la nivelul Europene.

 

Întrucât, începând cu data de 1 ianuarie 2016,  inactivitatea temporară înscrisă la registrul comerțului este una dintre situațiile în care contribuabilul este declarat inactiv, se impune eliminarea acestei situații din Codul fiscal, aceasta fiind inclusă în prevederea referitoare la anularea înregistrării în scopuri de TVA a persoanei care este declarată inactivă conform prevederilor Codului de procedură fiscală. Totodată, se impune corelarea celorlalte prevederi din Codul fiscal care includ trimiteri la zceastă prevedere cu modificarea sus menționată.

 

În vederea reducerii sarcinilor administrative ale operatorilor economici, se abrogă prevederile referitoare la Registrul operatorilor intracomunitari, având în vedere că în prezent există alte pârghii, mai eficiente, pentru prevenirea evaziunii fiscale, inclusiv în ceea ce privește operațiunile intracomunitare.

 

Se suspendă, până la data de 31 decembrie 2019, obligația depunerii declarațiilor informative (cod 392A, 392B și 393).

 

Se propune scutirea integrală pentru clădirea de domiciliu, terenul afferent clădirii de domiciliu și pentru un mijloc de transport, la alegerea contribuabilului, pentru bunurile deținute în comun cu soțul/soția de către persoanele cu handicap grav sau accentuat și a persoanelor încadrate în gradul I de invaliditate, respectiv a reprezentanților legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat și ai minorilor cu încadrați în gradul I de invaliditate.

 

Modificările Codului de procedură fiscală

 

Reglementarea competenței președintelui ANAF de a stabili, prin ordin, tipurile de declarații fiscale care urmează a fi transmise obligatoriu prin mijloace electronice.

 

Se propune extinderea documentelor acceptate ca dovadă a plății în relația cu instituțiile publice, pentru toate modalitățile de plată existente la nivel național (internet banking, mobile banking, terminale de plata și ATM-uri aparținând instituțiilor de credit).

 

Reglementarea acceptării ca dovadă a plății, de către toate instituțiile publice, a documentelor care atestă realizarea tranzacțiilor atât la ghișeu, cât și în online. Astfel vor fi recunoscute ca dovadă a plății, documentele printate în electronic, declarația pe propria răspundere cuprinzând detaliile plății, inclusiv transmiterea datelor în format electronic către instituțiile prestatoare care au aplicații de furnizare a serviciilor online. Verificarea încasării sumelor se realizează de către instituțiile publice.

 

Pentru diferențele de obligații fiscale principale stabilite de organul fiscal competent, precum și pentru obligațiile fiscale accesorii, stingerea să se realizeze în ordinea vechimii stabilită în funcție de data comunicării acestora contribuabilului/plătitorului pentru a se asigura o abordare unitară între data stingerii prin plată și data stingerii prin compensare.

 

În scopul reducerii duratei inspecției fiscale efectuată pentru soluționarea cererilor de rambursare a TVA, se propune instituirea regulii potrivit căreia, ori de câte ori o cerere a unui contribuabil privind rambursarea taxei pe valoarea adăugată se soluționează cu efectuarea în prealabil a inspecției fiscale, inspecția fiscală va viza exclusiv perioadele fiscale în care s-au derulat operațiunile care au generat soldul negativ al taxei pe valoarea adăugată. Astfel, inspecția fiscală va viza numai perioadele în care s-au derulat operațiunile care au generat soldul negativ al taxei dar pentru care nu s-a ridicat rezerva verificării ulterioare în sensul că nu pot forma obiect al inspecției perioadele fiscale pentru care s-a împlinit termenul de prescripție a dreptului organului fiscal de a stabili obligații fiscale și nici perioadele care au fost supuse inspecției fiscale anterior.

 

Pentru a simplifica procedura de soluționare a contestațiilor sub aspectul măsurilor asiguratorii dispuse de organul fiscal, având în vedere faptul că acest gen de măsuri au, în cele mai multe cazuri, un impact financiar semnificativ și imediat asupra contribuabilului, s-a prevăzut ca împotriva deciziei prin care se dispune instituirea măsurilor asigurătorii, cel interesat poate face contestație la instanța de contencios administrativ competentă, în termen de 30 de zile de la comunicare, fără parcurgerea procedurii prealabile.

 

Se propune reglementarea posibilității președintelui ANAF ca prin ordin să stabilească alte organe fiscale competente pentru emiterea unor acte de executare silită. Astfel, prin această măsură se urmărește, în contextul comunicării electronice dintre ANAF, ca organ fiscal central, pe de o parte, și bănci, în calitatea lor de terți popriți, pe de altă parte, implementarea unui mecanism mai rapid de comunicare în cazul înființării/ridicării popririlor, scopul fiind de a evita apariția eventualelor cazuri în care contribuabililor li s-au indisponibilizat și executat sume de bani care depășesc nivelul creanței pentru care s-a înființat poprirea. Astfel, ori de câte ori o bancă va informa organul fiscal că a indisponibilizat sumele de bani pentru care s-a înființat poprirea, trebuie să existe un mecanism rapid în care organul fiscal să ridice celelalte popriri, iar acest lucru nu se poate realiza de către organul fiscal competent cu executarea ci este necesar să se stabilească un alt organ care să efectueze asemenea acte de executare la nivel național.

 

Se propune modificarea plafonului de competență între structurile specializate de soluționare a contestațiilor din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice și Direcția generală de soluționare a contestațiilor din cadrul A.N.A.F. în sensul scăderii acestuia la 1.000.000 lei.

 

 Sursa: profit.ro

 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cultură

Concerte extraordinare de Crăciun și Anul Nou, la Filarmonica Banatul Timișoara

Publicat

pe

Filarmonica Banatul Timișoara invită publicul la Concertul extraordinar de Crăciun și Concertul extraordinar de Anul Nou, două dintre cele mai așteptate concerte ale sfârșitului de an. Spectatorii vor avea ocazia să se delecteze cu lucrări îndrăgite din repertoriul național și internațional, special alese pentru a crea o atmosferă de sărbătoare. Peste 600 de iubitori ai muzicii și-au rezervat deja un loc, astfel că le recomandăm melomanilor care vor să petreacă o seară memorabilă în compania muzicii clasice să își cumpere din timp bilete.

Programul lunii decembrie aduce în atenția melomanilor și un concert simfonic dedicat creațiilor compozitorului Anton Bruckner, cu ocazia a două sute de ani de la nașterea acestuia. Un spectacol dramatic-simfonic, dar și trei recitaluri pentru copii completează tabloul muzical al ultimei luni din an.

Programul complet:

Vineri, 6 decembrie 20024, ora: 19:00 | Sala Capitol

Concert vocal-simfonic | Dirijor: RADU POPA, Soliști: DIANA ȚUGUI – soprană

MIHAELA IȘPAN – mezzosoprană, MARIUS BUDOIU – tenor, GELU DOBREA – bas

Vineri, 6 decembrie 2024, ora 19:00, la Sala Capitol ne delectăm cu marile opere ale lui Anton Bruckner, în cadrul unui concert vocal-simfonic de excepție, cu ocazia a 200 de ani de la nașterea compozitorului. Orchestra simfonică și Corul Filarmonicii Banatul Timișoara, sub conducerea maestrului Radu Popa va interpreta „Te Deum”, în do major, WAB 45, o compoziție ce aduce în prim-plan muzica sacră, interpretată de artiștii noștri și cei patru soliști invitați: Diana Țugui (soprană), Mihaela Ișpan (mezzosoprană), Marius Budoiu (tenor) și Gelu Dobrea (bas).

Continuând cu Simfonia nr. 2 în do minor, WAB 102, concertul va explora bogăția și complexitatea sonoră caracteristice lui Bruckner. Orchestrația grandioasă va face ca experiența sonoră să fie cu atât mai impresionantă.

Sâmbătă, 7 decembrie 2024, ora 11:00 | Sala Capitol

Recital educativ Muzică din desene animate (2-7 ani)

Sâmbătă, 7 decembrie 2024, la ora 11:00, la Sala Capitol vă invităm să pătrundeți în lumea magică și plină de veselie a desenelor animate! Destinat copiilor cu vârste între 2 și 7 ani, recitalul educativ va aduce la viață muzica din cele mai iubite desene animate. Ana David și Carmen Iuga la vioară, Darius Tereu la violoncel, Bogdan Preda la flaut și Andreea Olariu la pian, vor interpreta aranjamente minunate realizate de Cristian Spătaru.

Cu siguranță, micuții vor fi încântați să recunoască melodiile îndrăgite ce fac parte din universul lor de joacă. În plus, alături de actorul Ionuț Marian Pîrvulescu, prezentatorul evenimentului, experiența va fi interactivă și plină de amuzament.

Miercuri, 11 decembrie 2024, ora 15:00 | Sala Capitol

Recital educativ Colinde în jurul lumii | Ansamblul VOCES TIMISIENSES

Recitalul Colinde în jurul lumii va aduce bucuria sărbătorilor de iarnă în inimile copiilor, printr-o călătorie sonoră fascinantă în diverse colțuri ale lumii. Ansamblul VOCES TIMISIENSES, sub bagheta dirijorului Lucian Onița, va interpreta colinde tradiționale din diferite culturi, oferind tinerilor spectatori ocazia să descopere frumusețea și diversitatea tradițiilor muzicale de Crăciun. Vom fi ghidați în călătoria noastră de actorul Adrian Jivan.

Duminică, 15 decembrie 2024, ora 19:00

Spectacol dramatic-simfonic Recviem IN MEMORIAM dedicat victimelor comunismului Dirijor: VINCENT KOZLOVSKI, soliști: LUIZA FATYOL – soprană, MARTINIANA ANTONIE – mezzosoprană, MARIUS BUDOIU – tenor, CRISTIAN HODREA – bas

La 35 de ani de la Revoluția din Decembrie 1989, cinstim memoria eroilor căzuți în lupta pentru libertate printr-un spectacol dramatic-simfonic. Evenimentul îmbină teatrul și muzica simfonică într-un concept aparte ce presupune recitarea a șapte monoloage scrise special cu această ocazie de Mona Donici, în direcția de scenă a regizorului Levente Kocsárdi, urmate de interpretarea lucrării vocal-simfonice Recviem IN MEMORIAM dedicat victimelor comunismului.

Orchestra și Corul Filarmonicii Banatul Timișoara, sub conducerea dirijorului VINCENT KOZLOVSKI, îi vor avea alături pe soprana Luiza Fatyol, mezzosoprana Martiniana Antonie, tenorul Marius Budoiu și basul Cristian Hodrea.

Vineri, 20 decembrie 2024, ora 19:00 | Sala Capitol

Concert vocal-simfonic extraordinar de Crăciun | Dirijor: CIPRIAN TEODORAȘCU, soliști: CRISTINA MARIA OLTEAN – soprană, ȘTEFAN KORCH – tenor

Una dintre cele mai mari bucurii în preajma sărbătorilor de iarnă este să ascultăm colinde. Și, pentru că iubim tradițiile muzicale românești prilejuite de sărbătoarea Crăciunului, dar și pentru că ne încântă cele din repertoriul universal, reunim cele mai îndrăgite colide din repertoriul românesc și universal într-un singur concert.

Astfel, vineri, 20 decembrie 2024, de la ora 19:00, la Sala Capitol, vă invităm să ne bucurăm împreună cu Orchestra și Corul Filarmonicii Banatul Timișoara, sub conducerea dirijorală a lui Ciprian Teodorașcu, de cele mai frumoase colinde din lume. Soliștii concertului, soprana Cristina Maria Oltean și tenorul Ștefan Korch vor da culoare acestui program de sărbătoare. Corul va fi pregătit de maestrul Iosif Todea.

Luni, 30 decembrie 2024, ora 19:00 | Sala Capitol

Concert vocal-simfonic extraordinar de Anul Nou | Dirijor: RADU POPA, soliști: PAULA IANCIC – soprană, COSMIN IFRIM – tenor

Întâmpinăm cu bucurie apropierea Anului Nou printr-un concert vocal-simfonic de excepție, luni, 30 decembrie 2024. Sub îndrumarea maestrului Radu Popa, membrii Orchestrei și Corului Filarmonicii Banatul Timișoara ne vor încânta cu un program special ales pentru această ocazie festivă.

Alături de soprana Paula Iancic și tenorul Cosmin Ifrim, artiștii noștri vor interpreta lucrări celebre semnate de J. Strauss, G. Verdi, C. Orff, B. Smetana, C. Chaplin și A. Hopkins.

Publicul este invitat să celebreze alături de noi dragostea pentru muzica clasică, într-o seară de neuitat.

Biletele pot fi achiziționate de pe site-ul Filarmonicii Banatul Timișoara, de la casieria instituției și de pe myticket.ro: https://shorturl.at/BlJvr

Citeste mai mult

Administrație

PROIECT. Cum puteți să anulați dobânzile și penalitățile la impozitele restante

Publicat

pe

Municipalitatea, prin Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara (DFMT), propune prelungirea perioadei în care contribuabilii pot solicita anularea dobânzilor și penalităților de întârziere acumulate până la 31 august 2024.

Un proiect de hotărâre ce extinde termenul limită pentru depunerea cererilor până la 19 decembrie 2024 va fi supus votului Consiliului Local (Proiect HCL din 2024-11-26).

Proiectul menține condiția achitării obligațiilor fiscale principale pentru a beneficia de amnistie.

Conform Ordonanței de Urgență 107/2024, termenul inițial pentru depunerea cererilor era 25 noiembrie 2024.

Anularea dobânzilor și penalităților aferente impozitelor restante se efectuează doar în baza unei cereri, care poate fi trimisă online la office@dfmt.ro sau depusă fizic la sediul DFMT, pe strada A. Demetriade nr. 1.

În cazul cererilor online, este obligatorie notificarea prealabilă a DFMT. Dacă această notificare lipsește, contribuabilul va achita integral toate obligațiile care figurează în evidența fiscală, iar sumele care pot fi anulate vor fi restituite după înregistrarea cererii.

Măsura anulării datoriilor cu condiția achitării obligațiilor fiscale principale vine în sprijinul contribuabililor aflați în dificultate financiară și facilitează încasările la bugetul local.

Citeste mai mult

Administrație

Primăria Timișoara preia cererile pentru comerțul stradal cu produse de Sfântul Nicolae

Publicat

pe

Persoanele care doresc să desfășoare activități de comerț stradal cu produse specifice sărbătorii de Sfântul Nicolae pot depune cereri de autorizare în perioada 25 – 27 noiembrie 2024 la sediul Primăriei Timișoara, camera 12, ghișeele 8 și 9.

Documentele necesare sunt:

Cererea tip (disponibilă la ghișeele 8 și 9)

Copie după actul de identitate sau documentele firmei (CUI și certificat constatator);

În perioada menționată, comercianții autorizați vor putea oferi spre vânzare, în anumite locații, produse precum bețe de Sf. Nicolae și miniaturi reprezentative.

Locațiile aprobate includ atât zone centrale cât și cartiere ale orașului:

Ceas Floral – B-dul Proclamația de la Timișoara platou

Str. Mărășești (de la str. Brediceanu spre Str. Gheorghe Dima)

Parcul Copiilor (B-dul Revoluției 1989) – platou

Piața A. Mocioni – platou

B-dul Regele Carol I ( de la str. I. Văcărescu până la str. Gen. I. Dragalina)

Piața Nicolae Bălcescu – în fața Liceului Teoretic Ghe. Moisil

Dâmbovița – platou

Piața Doina – platou

Piața zona Soarelui- platou Școala Generală Nr. 30

Calea Buziașului – platou PROFI

Zona Spitalului Județean (str. Arieș)

Str. Daliei (între str. Al Vaida Voievod și L. Catargiu)

Str. S. Bărnuțiu – Calea Dorobanților (zona Modern)

Piața Traian

Str. Sf. Ap. Petru și Pavel -vis-a-vis de piață

Calea Aradului –  platou bănci, vis-a-vis de piața Verde

Calea Torontalului – platou

Str. Circumvalațiunii colț Gheorghe Lazar – platou

Zona Dacia – parc

Fiecare comerciant, persoană fizică sau juridică, va primi o suprafață de 2 mp per amplasament.
Pentru acest amplasament cei interesați vor plăti o taxă de autorizare de 83 lei, o taxă de imprimat de 7 lei și o taxă de ocupare a domeniului public de 3 lei/mp/zi pentru zona centrală și 2 lei/mp/zi pentru alte locații. Taxele se plătesc la momentul depunerii cererilor și nu se returnează.

Comercianții au obligația de a avea la locul de vânzare următoarele documente: avizul de comerț stradal, dovada plății taxelor și actul de identitate. Aceștia trebuie să mențină curățenia în zona de activitate, altfel riscă retragerea avizului. Cedarea amplasamentului către altcineva este sancționată și duce la retragerea avizului.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite