Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Finanțele au publicat proiectele de modificare ale Codurilor fiscal și de procedură fiscală. Care sunt noutățile

Publicat

pe

Proiectul de modificare a Codului fiscal propune eliminarea Registrului Operatorilor Intracomunitari, suspendarea unor declarații, prelungirea facilității de scutire a profitului reinvestit, deducerea integrală a unor cheltuieli efectuate de operatorii economicii pentru elevi în sistemul dual de învățământ, precum și neimpozitarea beneficiilor primite de aceștia, instituirea regimului special de TVA pentru agricultori.

O altă măsură stabilește că persoanele care își redobândesc codul de TVA, vor putea deduce taxa pentru achizițiile de bunuri/servicii în perioada anulării codului de TVA. Totodată, declarațiile informative 392A, 392B și 393 se suspendă până la data de 31 decembrie 2019.

 

Modificările Codului fiscal

 

Se modifică noțiunea de stock option plan în sensul că aceasta nu mai vizează doar persoanele juridice ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată sau tranzacționate în cadrul unui sistem alternativ de tranzacționare, ci vizează orice persoană juridică care acordă angajaților, administratorilor și/sau directorilor acesteia sau ai persoanelor juridice afiliate ei, dreptul de a achiziționa la un preț preferențial sau de a primi cu titlu gratuit un număr determinat de titluri de participare, emise de entitatea respectivă.

Se modifică prevederile referitoare la măsurile aplicabile contribuabililor care își recapătă codul de TVA după ce acesta a fost anulat organele fiscale, în sensul că: – aceștia vor factura cu TVA către clienți toate vânzările pe care le-au realizat în perioada în care nu au avut cod de TVA, putând astfel să-și recupereze de la aceștia taxa pe care au colectat-o, – pentru cumpărările aferente vânzărilor efectuate în perioada în care contribuabilii au codul anulat vor putea deduce TVA după reînregistrare, – beneficiarii acestora vor putea deduce taxa aferentă cumpărărilor efectuate în perioada în care furnizorul a avut codul anulat, – cheltuielile înregistrate de contribuabilii inactivi și de beneficiarii acestora, vor fi luate în calcul la determinarea rezultatului fiscal privind impozitul pe profit, la reactivarea potrivit Codului de procedură fiscală, fie în perioada fiscală din anul în curs, fie prin rectificarea declarației de impozit pe profit a anului fiscal precedent.

 

Se propune introducerea unor reglementări cu privire la stabilirea anului fiscal modificat. Astfel, se propun următoarele reguli: a) dacă anul fiscal modificat redevine an fiscal calendaristic, ultimul an fiscal modificat include și perioada cuprinsă între ziua ulterioară ultimei zile a anului fiscal modificat și 31 decembrie a anului calendaristic respectiv;

 

b) dacă se modifică perioada anului fiscal modificat, primul an nou fiscal modificat include și perioada cuprinsă între ziua ulterioară ultimei zile a anului fiscal modificat și ziua anterioară primei zile a noului an fiscal modificat. De asemenea, aceste reglementări cuprind și precizări legate de termenele privind comunicarea către organele fiscale competente a modificării perioadei anului fiscal.

 

Aplicarea nelimitată în timp a facilității fiscale de scutire de impozit a profitului reinvestit prin eliminarea termenului până la care este aplicabilă facilitatea fiscală, respectiv termenul de 31 decembrie 2016, inclusiv, are ca obiectiv stimularea competitivității și inovării, atragerea investițiilor, creșterea locurilor de munca, generarea și menținerea ritmului de creștere economică pe termen lung, dezvoltarea unei economii competitive, capabilă de performanțe tehnologice, în concordanță cu condițiile concurențiale la nivel european și global. De asemenea, se propune extinderea aplicării facilității și asupra dreptului de utilizare a programelor informatice.

 

Se propune clarificarea principiului de alocare a cheltuielilor nedeductibile aferente veniturilor neimpozabile, în sensul stabilirii unor venituri care nu au cheltuieli alocabile precum și definirea sferei cheltuielilor de conducere și administrare.

 

Introducerea unor prevederi referitoare la deducerea cheltuielilor effectuate cu pregătirea teoretică și/sau practică a elevilor în cadrul învățământului profesional și tehnic, potrivit legii.

Se propune modificarea prevederilor actuale în sensul diminuării limitei capitalului social al microîntreprinderilor de la 25.000 euro la 45.000 lei, pentru care se poate aplica opțiunea pentru plata impozitului pe profit. În acest context, se reglementează și situația persoanelor juridice care au nivelul capitalului social de 25.000 euro, și care au optat pentru plata impozitui pe profit, în sensul că, după intrarea în vigoare a acestor prevederi, își mențin statutul de plătitor de impozit pe profit chiar dacă nivelul capitalului se reduce până la noua limită de 45.000 lei. De asemenea, se propune introducerea unor prevederi potrivit cărora opțiunea pentru plata impozitului pe profit să poată fi aplicată și de către microîntreprinderile existente care au sau își majorează capitalul social până lam noua limită de 45.000 lei, similar persoanelor juridice române nou înființate.

 

Se includ în categoria de veniturilor neimpozabile bursele, premiile și alte drepturi sub formă de cazare, masă, transport, echipamente de lucru/protecție și altele asemenea primite de elevi pe parcursul învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale în domeniul educației naționale.

 

Sunt considerate cheltuieli deductibile la stabilirea venitului net anual determinat în sistem real, pe baza datelor din contabilitate, cheltuielile effectuate pentru organizarea și desfășurarea învățământului profesional și tehnic, potrivit reglementărilor legale în domeniul educației naționale.

 

Revizuirea prevederilor privind obligațiile declarative ale plătitorilor de venituri cu reținere la sursă, în sensul clarificării termenelor de depunere a declarațiilor și eliminarea obligației de a depune declarația anuală referitoare la calculul și reținerea impozitului pe fiecare beneficiar de venit de către plătitorii de venituri cu reținere la sursă, pentru veniturile din: valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală, din pensii, din arendare, precum și venituri din asocierea unei personae fizice cu o persoană juridică plătitoare de impozit pe profit sau de tip microîntreprindere .

Includerea remunerației brute primite pentru activitatea prestată de zilieri în categoria veniturilor exceptate de plata contribuțiilor sociale obligatorii.

 

Ajustarea TVA pentru bunurile de capital se va efectua anual, în cadrul perioadei de ajustare, pentru 1/5 sau 1/20 din taxa aferentă achiziției, fabricării, construcției bunurilor respective, ca urmare a deschiderii unui dosar EU PILOT de către Comisia Europeană premergătoare procedurii de infringement.

 

Începând cu 1 ianuarie 2017 se introduce regimul special pentru agricultori, persoane fizice, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care efectuează activități/servicii agricole și care, în prezent, întâmpină dificultăți în aplicarea regimului normal de TVA

Regimul special pentru agricultori îi degrevează pe aceștia de cele mai multe sarcini administrative, cum ar fi: ținerea de evidențe, depunerea decontului de TVA, cu excepția emiterii de facturi și a sarcinilor care derivă din efectuarea de operațiuni intracomunitare, pentru care Directiva TVA impune luarea tuturor măsurilor pentru asigurarea funcționării corecte a regimului tranzitoriu la nivelul Europene.

 

Întrucât, începând cu data de 1 ianuarie 2016,  inactivitatea temporară înscrisă la registrul comerțului este una dintre situațiile în care contribuabilul este declarat inactiv, se impune eliminarea acestei situații din Codul fiscal, aceasta fiind inclusă în prevederea referitoare la anularea înregistrării în scopuri de TVA a persoanei care este declarată inactivă conform prevederilor Codului de procedură fiscală. Totodată, se impune corelarea celorlalte prevederi din Codul fiscal care includ trimiteri la zceastă prevedere cu modificarea sus menționată.

 

În vederea reducerii sarcinilor administrative ale operatorilor economici, se abrogă prevederile referitoare la Registrul operatorilor intracomunitari, având în vedere că în prezent există alte pârghii, mai eficiente, pentru prevenirea evaziunii fiscale, inclusiv în ceea ce privește operațiunile intracomunitare.

 

Se suspendă, până la data de 31 decembrie 2019, obligația depunerii declarațiilor informative (cod 392A, 392B și 393).

 

Se propune scutirea integrală pentru clădirea de domiciliu, terenul afferent clădirii de domiciliu și pentru un mijloc de transport, la alegerea contribuabilului, pentru bunurile deținute în comun cu soțul/soția de către persoanele cu handicap grav sau accentuat și a persoanelor încadrate în gradul I de invaliditate, respectiv a reprezentanților legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat și ai minorilor cu încadrați în gradul I de invaliditate.

 

Modificările Codului de procedură fiscală

 

Reglementarea competenței președintelui ANAF de a stabili, prin ordin, tipurile de declarații fiscale care urmează a fi transmise obligatoriu prin mijloace electronice.

 

Se propune extinderea documentelor acceptate ca dovadă a plății în relația cu instituțiile publice, pentru toate modalitățile de plată existente la nivel național (internet banking, mobile banking, terminale de plata și ATM-uri aparținând instituțiilor de credit).

 

Reglementarea acceptării ca dovadă a plății, de către toate instituțiile publice, a documentelor care atestă realizarea tranzacțiilor atât la ghișeu, cât și în online. Astfel vor fi recunoscute ca dovadă a plății, documentele printate în electronic, declarația pe propria răspundere cuprinzând detaliile plății, inclusiv transmiterea datelor în format electronic către instituțiile prestatoare care au aplicații de furnizare a serviciilor online. Verificarea încasării sumelor se realizează de către instituțiile publice.

 

Pentru diferențele de obligații fiscale principale stabilite de organul fiscal competent, precum și pentru obligațiile fiscale accesorii, stingerea să se realizeze în ordinea vechimii stabilită în funcție de data comunicării acestora contribuabilului/plătitorului pentru a se asigura o abordare unitară între data stingerii prin plată și data stingerii prin compensare.

 

În scopul reducerii duratei inspecției fiscale efectuată pentru soluționarea cererilor de rambursare a TVA, se propune instituirea regulii potrivit căreia, ori de câte ori o cerere a unui contribuabil privind rambursarea taxei pe valoarea adăugată se soluționează cu efectuarea în prealabil a inspecției fiscale, inspecția fiscală va viza exclusiv perioadele fiscale în care s-au derulat operațiunile care au generat soldul negativ al taxei pe valoarea adăugată. Astfel, inspecția fiscală va viza numai perioadele în care s-au derulat operațiunile care au generat soldul negativ al taxei dar pentru care nu s-a ridicat rezerva verificării ulterioare în sensul că nu pot forma obiect al inspecției perioadele fiscale pentru care s-a împlinit termenul de prescripție a dreptului organului fiscal de a stabili obligații fiscale și nici perioadele care au fost supuse inspecției fiscale anterior.

 

Pentru a simplifica procedura de soluționare a contestațiilor sub aspectul măsurilor asiguratorii dispuse de organul fiscal, având în vedere faptul că acest gen de măsuri au, în cele mai multe cazuri, un impact financiar semnificativ și imediat asupra contribuabilului, s-a prevăzut ca împotriva deciziei prin care se dispune instituirea măsurilor asigurătorii, cel interesat poate face contestație la instanța de contencios administrativ competentă, în termen de 30 de zile de la comunicare, fără parcurgerea procedurii prealabile.

 

Se propune reglementarea posibilității președintelui ANAF ca prin ordin să stabilească alte organe fiscale competente pentru emiterea unor acte de executare silită. Astfel, prin această măsură se urmărește, în contextul comunicării electronice dintre ANAF, ca organ fiscal central, pe de o parte, și bănci, în calitatea lor de terți popriți, pe de altă parte, implementarea unui mecanism mai rapid de comunicare în cazul înființării/ridicării popririlor, scopul fiind de a evita apariția eventualelor cazuri în care contribuabililor li s-au indisponibilizat și executat sume de bani care depășesc nivelul creanței pentru care s-a înființat poprirea. Astfel, ori de câte ori o bancă va informa organul fiscal că a indisponibilizat sumele de bani pentru care s-a înființat poprirea, trebuie să existe un mecanism rapid în care organul fiscal să ridice celelalte popriri, iar acest lucru nu se poate realiza de către organul fiscal competent cu executarea ci este necesar să se stabilească un alt organ care să efectueze asemenea acte de executare la nivel național.

 

Se propune modificarea plafonului de competență între structurile specializate de soluționare a contestațiilor din cadrul direcțiilor generale regionale ale finanțelor publice și Direcția generală de soluționare a contestațiilor din cadrul A.N.A.F. în sensul scăderii acestuia la 1.000.000 lei.

 

 Sursa: profit.ro

 

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Social

Unic în România: „Find Your Greatness” – program gratuit de slăbire sănătoasă

Publicat

pe

Când începi să elimini kilogramele în plus, deschizi o ușă către grija de sine și de sănătatea ta. Reducerea în greutate nu înseamnă doar o schimbare fizică, ci o călătorie spre descoperirea echilibrului interior, în care fiecare antrenament și fiecare alegere alimentară te apropie de o versiune mai fericită și mai încrezătoare a ta.

În această aventură, prezența unui nutriționist care te învață să mănânci sănătos, a unui antrenor care te învață să te antrenezi corect și a unui consilier care te susține constant devine esențială. Pe toți acești specialiști îi găsim în programul „Find Your Greatness”.

Se știe, orice schimbare radicală este dificilă. Dar poveștile celor care au parcurs programul „Find Your Greatness” ne arată că, indiferent de provocări, orice schimbare este posibilă.

„Find Your Greatness” este un program unic în România, oferit de Asociația Sportivă Smartfit, menit să schimbe în bine viețile participanților. Programul include 3 luni de antrenamente individuale cu antrenor personal, pentru fiecare dintre participanți, consiliere psihologică pe toată perioada evenimentului, consiliere nutrițională și workshopuri dedicate. Toate acestea sunt complet gratuite.

„Find Your Greatness” este un program holistic care vizează persoanele ce își doresc cu adevărat o schimbare în propria viață. Programul se adresează deopotrivă femeilor, bărbaților și adolescenților care se confruntă cu probleme de greutate sau tulburări alimentare, mamelor care nu au reușit să își recapete forma fizică după naștere, oamenilor cu condiții metabolice sau afecțiuni care le-au împiedicat progresul în antrenamente, persoanelor care, în urma unor accidente, nu mai știu cum să facă mișcare în siguranță.

Accentul în cadrul programului „Find Your Greatness” este pus pe schimbarea modului de viață și pe deprinderea unor cunoștințe de alimentație și viață sănătoase, prin intermediul specialiștilor. Mișcarea este esențială pentru a avea un corp sănătos, iar reducerea greutății, pentru rezultate pe termen lung, nu se realizează prin cure de slăbire drastice, ci prin schimbarea alimentației nesănătoase cu una corectă, care să ofere corpului toți nutrienții necesari, în proporție echilibrată.

„Demersul nostru are în vedere promovarea sănătății prin sport și o alimentație echilibrată, frumusețea unui corp îngrijit fiind un bonus, nu un obiectiv. Acest program este o contribuție pentru comunitatea timișoreană și arădeană. Așadar, „Find Your Greatness” nu este doar despre slăbit – este despre a adopta un stil de viață activ și echilibrat, despre a depăși provocările și despre a-ți găsi propria măreție. Scopul programului este de a inspira participanții să își depășească barierele personale, să adopte obiceiuri de viață sănătoase și să redescopere un echilibru între minte, corp și spirit. Suntem conștienți de modul în care sunt judecați oamenii cu probleme de greutate dar nimeni nu îi ajută concret. Noi demonstrăm că, în trei luni, se poate realiza o schimbare în stilul de viață”, arată Cosmin Șorban, inițiatorul programului „Find Your Greatness”.

Înscrierile în program sunt disponibile accesând formularul disponibil AICI.

Desfășurat exclusiv în Timișoara și Arad, programul „Find Your Greatness” oferă gratuit participanților șansa de a învăța cum să adopte un stil de viață sănătos, axându-se pe echilibrul dintre minte, corp și spirit. Mulți antrenori susțin că în fiecare persoană există un atlet, așteptând să fie descoperit, dacă sunt prezente voința, interesul și suportul profesional necesar. În această perioadă, zeci de persoane din Timișoara și Arad au oportunitatea de a redescoperi acest echilibru și de a pierde kilogramele în plus prin intermediul unui program de antrenamente personale asistate de specialiști în nutriție și psihologie, o inițiativă fără precedent în România.

Ce oferă programul

3 luni de acces nelimitat în sălile de sport Smartfit

Antrenamente personale alături de antrenori profesioniști dedicați

Consiliere psihologică de grup – pentru motivație și susținere emoțională

Consiliere nutrițională – pentru a dobândi obiceiuri alimentare sănătoase

Calendarul programului

15 martie – Startul programului & măsurători inițiale

12 aprilie – Măsurători intermediare

10 mai – Măsurători intermediare

13 iunie – Evenimentul final & măsurători finale

În plus, ședințele de consiliere pe nutriție și psihologie vor avea loc o dată la două săptămâni.

** Evenimentul „Find Your Greatness” întărește angajamentul Smartfit față de îmbunătățirea continuă a calității vieții comunității locale și promovarea unui stil de viață sănătos, activ și echilibrat. Smartfit reprezintă excelența în fitness și bunăstare, având o istorie de peste 13 ani în crearea unei comunități care apreciază mișcarea și este dornică să facă sport în cadrul antrenamentelor Smartfit, prin intermediul unor evenimente inovatoare, programe personalizate și o echipă de profesioniști dedicați.

Citeste mai mult

Din țară

Plafonarea prețurilor la energie electrică și gaze naturale, prelungită

Publicat

pe

Ministerul Energiei a publicat vineri proiectul de Ordonanţă de Urgenţă privind prelungirea plafonării preţurilor la energie electrică până la 30 iunie 2025 şi a celor la gaze naturale până la 31 martie 2026.

Astfel, la energie electrică vor fi menţinute până la finele lunii iunie 2025 cele trei plafoane maxime de preţ, de 0,68 lei/kWh, 0,80 lei/kWh şi 1,3 lei/kWh, cu TVA inclus, în funcţie de consum, în timp ce la gaze naturale rămân în vigoare până la 31 martie 2026 prețurile plafonate la 0,31 şi 0,37 lei/kWh, cu TVA inclus.

O altă prevedere vizează efectuarea de plăţi către furnizorii de energie în valoare de 50% din valoarea solicitată în termen de 10 zile lucrătoare de la data depunerii cererii de decontare, urmând ca diferenţa să se plătească la 10 zile de la primirea notificării din partea Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei.

De asemenea, furnizorii de gaze naturale și producătorii de energie termică vor avea obligaţia constituirii unui stoc de gaze naturale, pentru asigurarea continuităţii şi siguranţei în alimentarea clienţilor săi finali, de minimum 90% din capacitatea de înmagazinare a depozitelor subterane la nivel naţional.

Prin proiect se instituie şi obligaţia pentru producătorii de gaze naturale care desfăşoară atât activităţi de extracţie, cât şi activităţi de vânzare a gazelor de a livra, cu preţul de 120 lei/MWh, cantităţile necesare, într-o anumită ordine de prioritate, fie pentru constituirea stocului minim, fie pentru consumul curent al clienţilor casnici, fie pentru consumul producătorilor de energie termică sau pentru consumul tehnologic.

De asemenea, proiectul prevede continuarea plăţii unei contribuţii la Fondul de Tranziţie Energetică și, cu scopul creşterii transparenţei pieţelor centralizate de energie, introduce obligaţii de publicare a indicilor de preţ pentru produsele standard tranzacţionate pe pieţele centralizate de energie.

Totodată, până la 15 iunie 2025 va fi finalizată o metodologie de identificare a consumatorilor vulnerabili de energie, pentru care se vor stabili măsuri sociale sau de sprijin financiar.

Citeste mai mult

Din țară

ATENȚIE șoferi! Drumul Giarmata-Pișchia-Alioș, blocat de transportul agabaritic

Publicat

pe

Convoiul, cu o masă totală de 788 tone, o lungime de 120 metri, lățime de 6 metri și înălțime de 5,4 metri parcurge traseul: Nădlac DN 7 – DN 7G – A1 – nodul rutier Giarmata.

Astfel, drumul Giarmata-Pișchia-Alioș (prelungire a tronsonului Zăbrani – limită județ Timiș) va fi blocat astăzi, 24 februarie, între orele 9.00 – 18.00.

Autoritățile recomandă celor aflați în trafic în această zonă să recurgă la rute ocolitoare.

Un transport agabaritic record va traversa localitățile Gearmata, Pișchia și Alioș

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite