Consensul a fost de mult timp că ochelarii Google Glass sunt cu un pas înaintea altor modele. Dar, în ultimii ani, o mare parte din companiile din acest domeniu au depășit compania Google în departamentul AR. La recentul eveniment Google I/O compania a prezentat ceea ce ar putea fi un succesor spiritual al Google Glass. După cum a remarcat CEO-ul Google, Sundar Pichai, aceasta este în mare măsură doar o prezentare anticipată la ceea ce a lucrat compania, dar videoclipul demonstrativ pare cu siguranță promițător.
Problema cu versiunea originală a purtabilului a fost dublă. În primul rând, hardware-ul pur și simplu nu era gata. În al doilea rând, compania Google nu a dezvăluit niciodată ce poate noul produs – cu siguranță nu suficient – pentru a-și justifica prețul. Din aceste motive, potrivit TechCrunch, noul produs Google Glass nu a depășit niciodată comunitatea de dezvoltatori.
Videoclipul lansat de Google cu ocazia I/O răspunde la întrebare într-un mod destul de convingător: traducerea. Rămâne de văzut cât de complete ar fi aceste specificații dacă vor intra vreodată pe piață, dar subtitrarea în direct într-un display heads-up portabil este o mare problemă. Google are concurență mare pe această piață, compania Samsung, printre altele, fiind și ea foarte interesată de acest domeniu.
„Limba este atât de fundamentală pentru a vă conecta unul cu celălalt. Cu toate acestea, să înțelegi pe cineva care vorbește o altă limbă sau să încerce să urmeze o conversație dacă ești surd sau cu probleme de auz poate fi o adevărată provocare”. A spus CEO-ul Google. „Să vedem ce se întâmplă când luăm progresele noastre în traducere și transcriere și le livrăm în raza ta de vedere într-unul dintre prototipurile noastre timpurii”.
Spre deosebire de potopul de anunțuri de dispozitive Pixel, Google nu promite că un astfel de produs va ajunge vreodată pe piață. Discuțiile despre ochelarii Google Glass care pot efectua traduceri live a fost, fără îndoială, o modalitate de a măsura interesul pentru un produs care nu a ajuns încă la maturitate. Videoclipul a inclus un „punct de vedere simulat” despre cum ar putea arăta un astfel de afișaj, permițând vorbitorului să privească direct un subiect, în timp ce îi traduce cuvintele.
Rămân întrebări legate de eficacitate, preț și altele, dar dacă ochelarii Google Galss sunt în lucru, este ușor să vedem o valoare reală într-un produs care îmbină hardware-ul AR cu munca de lungă durată a companiei în software-ul de traducere și transcriere. Cel puțin, este unul dintre cele mai convingătoare cazuri de utilizare pe care le-am văzut pentru un afișaj AR portabil. Dacă Google ar putea găsi implementări la fel de utile cu acești ochelari pentru lucruri precum Maps, ar putea fi în cele din urmă un câștigător aici.