Ne găsiți și pe:

Internațional

STUDIU. Crește interesul românilor pentru mașinile electrice

Publicat

pe

Interesul faţă de maşinile electrice se situează la cotele cele mai înalte în România şi Italia, unde 36% dintre respondenţii chestionaţi în cadrul unui studiu realizat de E.ON şi Kantar Emnid s-au pronunţat în favoarea autovehiculelor cu propulsie electrică, care relevă şi că motoarele diesel cunosc un declin în Europa.

Pe de altă parte, deşi cunoscuţi ca fiind împătimiţi ai motoarelor şi ai tehnologiei de ultimă generaţie, doar 16% dintre germanii participanţi la sondaj – şi care au declarat că plănuiesc să cumpere o maşină – ar opta pentru una electrică.

La nivel european, cehii sunt şi mai sceptici decât germanii, doar 13% dintre ei fiind deschişi la ideea ca următoarea lor maşină să aibă propulsie electrică, arată studiul.

”Motivele pentru care o maşină electrică nu constituie, în toate cazurile, prima opţiune pentru următoarea achiziţie auto sunt diverse, dar cert este că pe primele locuri se situează preţul ridicat, densitatea încă redusă a staţiilor de încărcare şi problema autonomiei”, spun autorii studiului.

Pentru români, principala reţinere în a cumpăra o astfel de maşină o reprezintă preţul, indicat de 44% dintre cei care au participat la studiu. În schimb, în Germania, autonomia maşinii este percepută ca un factor critic, 68% dintre respondenţi menţionând-o ca fiind motivul pentru care preferă în continuare un autovehicul cu motor convenţional.

Totuşi, argumentele împotriva maşinilor electrice sunt în scădere de la an la an, pe măsură ce avantajele e-mobilităţii sunt explicate şi promovate mai intens.

Sondajul mai arată şi faptul că motoarele diesel cunosc un declin în Europa.

”Doar 21% dintre români mai iau în considerare maşinile cu această motorizare pentru o viitoare achiziţie. În Germania şi Ungaria, dieselul are un coeficient de aprobare de doar 13%, cel mai mic din toate ţările în care s-a derulat sondajul. Notă discordantă face doar Turcia, unde aproape jumătate dintre cei intervievaţi se văd conducând o maşină cu motor diesel”, arată studiul.

Rezultatele fac parte din studiul “Trăind în Europa”, realizat în prima lună a acestui an, în cadrul căruia E.ON şi Kantar Emnid au chestionat circa 10.000 de oameni din Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Cehia, România, Suedia, Turcia şi Ungaria.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Internațional

iPhone 11 Pro emite radiații două ori mai mult decât standardele autorizate

Publicat

pe

Măsurătorile privind radiațiile SAR (Specific Absorption Rate) efectuate într-un test independent arată că iPhone 11 Pro și iPhone 7 emit un nivel de radiații care depășește considerabil limitele de 1,6 W / Kg în vigoare în SUA, sau chiar cei 2 W / Kg în vigoare în Uniunea Europeană. Aceste rezultate pun din nou îndoială modul în care sunt efectuate testele oficiale privind radiațiile emise de telefoane.

În urmă cu un an, Chicago Tribune a încredințat firmei RF Exposure Labs, un laborator de testare din California, măsurarea nivelului de radiații la mai multe modele populare de smartphone-uri: iPhone 7, iPhone X, iPhone 8, iPhone 8 Plus, Galaxy S8, Galaxy S9, Moto e5 / Play, Moto G6 Play și BLU Vivo 5 Mini. Conform PhonAndroid, rezultatele au avut ca efect o mică bombă: majoritatea modelelor testate au depășit limitele autorizate.

Unele precum iPhone 7, iPhone 8, Galaxy S8, Galaxy S9, precum și Moto e5 Play au depășit cu mai mult de două ori standardele autorizate în SUA (1,6 W / kg) și în Europa (limita este de 2 W / kg). Surpriza vine de la telefoanele Samsung recunoscute pentru nivelul mic al radiațiilor emise. Chicago Tribune a dorit să arate că modul în care testele sunt efectuate de FCC-ul american nu mai este conform cu realitatea utilizării smartphone-urilor. De exemplu, măsurătorile sunt efectuate de cele mai multe ori la mai mult de 5 mm de „corp”, simulate printr-un lichid omogen (țesuturile corpului uman sunt de alt fel).

Chiar dacă aceste telefoane sunt de cele mai multe ori ținute la o distanță mai mică de corp, unele teste iau în considerare purtarea smartphone-ului într-o husă la centură, o practică dispărută odată cu sfârșitul telefoanelor simple GSM. Deodată, Chicago Tribune a cerut RF Exposure Labs să efectueze aceste teste la 2 mm de corp, pentru a simula mai bine transportul smartphone-ului în buzunar. În plus, testele au fost efectuate pe smartphone-uri achiziționate independent de pe piață și, prin urmare, nu au fost furnizate de mărci, așa cum se întâmplă adesea în etapa de certificare.

IPhone 11 Pro depășește aproape de două ori limita SAR autorizată în UE la acest test. Apple a răspuns apoi că măsurătorile nu au fost efectuate corect. Apoi compania Penumbra Brands a decis să repete testul în februarie 2020, pentru a vedea dacă ceea ce a fost adevărat ieri este adevărat și astăzi. De data aceasta, selecția a fost limitată la un iPhone 11 Pro și un iPhone 7. Potrivit Penumbra Brands, care se bazează din nou pe testele RF Exposure Labs, iPhone 11 Pro a înregistrat un SAR de 3,8 W / kg la 2 mm de corp. Rețineți că Penumbra Brands vinde huse de protecție care ar trebui să protejeze de radiații și scopul testului a fost, printre altele, să arate eficiența huselor sale.

În plus, de la articolul din Chicago Tribune, comisia americană FCC și-a reînnoit testele și a concluzionat că niciunul dintre modelele citate nu a depășit limitele autorizate. Potrivit lui Joel Moskowittz, cercetător la UC Berkeley, citat de IEEE Spectrum, nu pot exista decât două explicații: fie există o problemă cu metodele folosite de RF Exposure Labs – care este totuși omologat pentru a efectua aceste teste – sau problema vine de la telefoanele furnizate de companiile producătoare pentru teste comisiei Federal Communications Commission (FCC).

Citeste mai mult

Internațional

Atenționare de călătorie. Timpi mari de așteptare la punctele de frontieră din Bulgaria

Publicat

pe

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care se află, tranzitează sau intenţionează să călătorească în Republica Bulgaria că în perioada 24 februarie – 1 martie există riscul creşterii timpului de aşteptare la punctele de frontieră.

Începând cu data de 1 martie, autorităţile bulgare vor da în folosinţă sistemul e-TOLL de taxare rutieră în baza distanţei parcurse (în km) pentru categoria de autovehicule de transport marfă şi pasageri cu masa tehnică totală maxim admisibilă mai mare de 3,5 tone, informează un comunicat transmis de MAE.

Vigneta electronică bulgară, cu valabilitate de o săptămână, destinată acestei categorii de autovehicule va mai putea fi achiziţionată doar până la data de 23 februarie. În perioada 24 – 29 februarie, pentru categoria de autovehicule de transport marfă şi pasageri cu masa tehnică totală maxim admisibilă mai mare de 3,5 tone vor putea fi achiziţionate doar vignete electronice bulgare cu valabilitate de o zi.

Astfel, se recomandă cetăţenilor români să aibă în vedere posibilitatea măririi considerabile a timpilor de aşteptare la trecerea frontierei către Bulgaria, în special pentru autocamioane şi autocare cu masa mai mare de 3,5 t.

Începând cu data de 1 martie, Departamentul „BGTOLL” al Agenţiei Executive „Infrastructură Rutieră” din cadrul Ministerului Transporturilor, Comunicării şi Tehnologiei Informaţionale din Bulgaria, responsabil cu gestionarea problematicii implementării noului sistem e-TOLL şi colectării taxelor de drum aferente, va organiza echipe mobile ce vor asigura informarea şi sprijinirea şoferilor pentru obţinerea autorizaţiilor necesare, în vederea prevenirii formării de coloane.

MAE le recomandă cetăţenilor români care tranzitează teritoriul bulgar să se informeze din timp cu privire la aspectele menţionate, să se conformeze cerinţelor legale şi să ia măsurile necesare în vederea organizării itinerariilor de deplasare ţinând cont de noile prevederi legislative şi de riscul creşterii timpului de aşteptare la trecerea frontierei.

Informaţii suplimentare sunt disponibile: pe site-ul www.bgtoll.bg cu privire la e-vignetă şi noul sistem e-TOLL (informaţiile sunt disponibile şi în limba română); pe site-ul www.mvr.bg – link https://www.mvr.bg/gdgp cu privire la situaţia traficului prin punctele de trecere a frontierei bulgare (informaţiile, la acest moment, sunt disponibile doar în limba bulgară).

De asemenea, pentru informaţii actualizate privind starea actuală a drumurilor, se recomandă utilizarea aplicaţiei gratuite LIMA (deocamdată doar în limba bulgară) https://lima.api.bg/, accesarea paginii de internet a Agenţiei „Infrastructura Rutieră” – www.api.bg sau apelarea numărului de telefon 070013020 (non-stop). În cadrul Agenţiei menţionate funcţionează, pe parcursul întregului an, în regim non-stop, Centrul Situaţional care colectează şi sintetizează datele privind situaţia drumurilor republicane/publice.

Cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Sofia +35929712858 şi +35929733510, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanenţă. De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu caracter de urgenţă au la dispoziţie telefonul de permanenţă al misiunii diplomatice a României în Republica Bulgaria: +359879440758.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet http://sofia.mae.ro, https://ec.europa.eu/consularprotection/content/travel-advice_ro, https://www.meteoalarm.eu/, www.mae.ro şi reaminteşte faptul că cetăţenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziţie aplicaţia „Călătoreşte în siguranţă” (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie.

Citeste mai mult

Internațional

Reguli mai stricte pentru muncitorii străini în Anglia, după Brexit

Publicat

pe

Regatul Unit va aplica reguli ma drastice pentru străinii slab calificaţi şi le va solicita tuturor lucrătorilor calificaţi care doresc să vină în această ţară să aibă oferte de muncă ferme şi să îndeplinească cerinţe salariale şi de cunoaştere a limbii engleze, potrivit regulilor care se vor aplica din 2021.

„Noul nostru sistem de imigraţie va închide robinetul pentru forţa de muncă ieftină, slab calificată”, a informat  ministrul de interne britanic, Priti Patel, în cotidianul „The Sun”.

„Începând de anul viitor, toţi lucrătorii calificaţi vor trebui să obţină puncte suficiente pentru a munci în Regatul Unit. Ei vor trebui să vorbească engleza, să aibă o ofertă fermă de muncă şi să îndeplinească cerinţele salariale”, a adăugat Patel.

În prezent, cetăţenii UE pot circula liber între statele membre, ceea ce i-a determinat pe unii britanici să voteze pentru Brexit la referendumul din 2016 într-o încercare de a reduce numărul străinilor care sosesc în Regatul Unit.

Acordul de retragere din UE prevede că actuala perioadă de tranziţie poate fi prelungită un an sau doi, cu condiţia ca Londra să solicite acest lucru înainte de 30 iunie. În toată această perioadă, efectele concrete ale Brexit-ului nu se vor face simţite, întrucât regulile pentru cetăţeni şi companii vor rămâne la fel ca înainte de Brexit.

Regatul Unit a părăsit oficial Uniunea Europeană la finalul lunii ianuarie, dar până la 31 decembrie 2020 este în vigoare o perioadă de tranziţie, în care se produc puţine schimbări comparativ cu perioada ante-Brexit.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite