Ne găsiți și pe:

Locale

Asociația Timișoara 2021 caută amintiri despre Revoluția din 89

Publicat

pe

Cea de-a doua ediție a proiectului Memoriile cetății al Asociației Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii își propune să contribuie la consolidarea patrimoniul imaterial prin consemnarea unor momente autentice, așa cum sunt ele relatate de către oamenii obișnuiți care au trăit acele vremuri și nu le-au uitat.

Memoria revoluției tale va fi o arhivă a memoriei colective ce va reuni laolaltă fragmente de amintiri. Așadar, timișorenii sunt invitați să scrie despre acele amintiri care păreau uitate: despre cum era viața obișnuită pe atunci, cum și cu ce se jucau copiii, cum se distrau adulții, despre sentimentele din zilele Revoluției sau despre zvonurile care circulau pe atunci.

„La 30 de ani de la Revoluție vrem să readucem în memoria colectivă mai mult decât evenimentele din acele zile. De aceea, Memoria revoluției tale va reflecta amintirile, poveștile personale care nu se regăsesc neapărat în cărțile de istorie, dar care surprind atmosfera vremurilor de atunci.” declară Simona Neumann, directorul executiv al Asociației Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii.

Locuitorii orașului Timișoara, și nu numai își pot trimite poveștile pe adresa de email memoriilecetatii@timisoara2021.ro cu subiectul: „Memoria revoluției tale” până în 20 octombrie 2019. Textele selectate vor fi publicate pe o platformă online, dar și într-un catalog tipărit.

De asemenea, cărți poștale realizate la Muzeul Consumatorului Comunist ce înfățișează obiecte din Epoca de Aur, vor circula prin cartierele din Timișoara în aceste zile, în cadrul proiectului Memoriile cetății. Ele marchează aniversarea Revoluției, funcționând ca un element nostalgic care reactivează memoria colectivă.

Memoriile Cetății este un proiect realizat de Asociația Timișoara 2021 – Capitală Europeană a Culturii și cofinanțat de Primăria Municipiului Timișoara și Consiliul Local, prin intermediul programului cultural prioritar „Timișoara. Capitală Europeană a Culturii 2021”, fiind parte a Programului Cultural TM2021 din anul 2019.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Locale

Circulație închisă pe o stradă din Timișoara. Se execută lucrări de asfaltare

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara a hotărât închiderea circulației pe o stradă din zona Calea Aradului pentru lucrări de asfaltare.

Astfel, începând de vineri, 3 iulie 2020, de la ora 8.00, până în 4 iulie 2020, la ora 20.00, se va închide circulația pe str. Liege pe tronsonul cuprins între Calea Aradului  și Calea Torontalului.

„Ne cerem scuze pentru disconfortul creat conducătorilor auto și recomandăm pe cât posibil evitarea zonei de lucrări“, spun reprezentanții Primăriei.

Autobuzele de pe linia Expres 1 și troleibuzele de pe linia 18 vor circula deviat, în data de 03 iulie 2020, din cauza lucrărilor la carosabilul de pe strada Liege.

Autobuzele de pe linia Expres 1 vor circula pe următorul traseu: Piața Consiliul Europei – Calea Torontalului – strada Miresei – Calea Aradului. La dus, se va folosi stația „Remus Răduleț” de pe Calea Aradului, corespunzătoare liniei 17 troleibuze, echivalentul stației „Miresei”, stație suspendată. La întors, se va folosi stația „Liege”, aferentă  liniei 17 troleibuze. Va fi suspendată stația „Calea Torontalului”.

Troleibuzele de pe linia 18 vor circula pe următorul traseu: Piața Consiliul Europei –  Calea Aradului până la Universitatea de Științe Agricole Banatul, unde vor întoarce – Calea Aradului – strada Miresei – Calea Torontalului – Piața Consiliul Europei. Se vor utiliza stațiile de călători corespunzătoare liniei 17 și va fi suspendată stația „Calea Torontalului”.

Ăn funcție de evoluția vremii, lucrările ar putea fi amânate pentru data de 4 iulie 2020.

Citeste mai mult

Locale

Dan Idolu, directorul Aeroportului Timișoara, înlocuit. Cum comentează un deputat măsura

Publicat

pe

Joi, Consiliul de Administraţie al Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara a decis înlocuirea directorului Dan Idolu cu generalul Dorel Grădinaru, fost şef al Inspectoratului de Aviaţie al Ministerului de Interne. Acesta a fost demis de la Inspectoratul General de Aviaţie la sfârşitul anului 2014, după tragedia de la Siutghiol, atunci când patru oameni au murit în urma prăbuşirii unui elicopter SMURD în lac.

Dan Idolu a fost directorul general al Aeroportului Internaţional Timişoara între anii 2002 – 2009, 2012 – august 2015 şi septembrie 2015 – iulie 2020.

Liderul deputaţilor PSD, Alfred Simonis, a comentat, într-o postare pe Facebook faptul că „baronul cărăşan Vela impune noul director de la Aeroportul Timişoara” şi susţine că, astfel, primarul municipiului Timişoara, Nicolae Robu, care este şi liderul PNL Timiş, „are parte de izolare şi de evitare în propriul partid”.

„Umilinţă pentru primarul-preşedinte Nicolae Robu. Baronul cărăşan Vela impune noul director de la Aeroportul Timişoara. Exact cum anticipam, liderul PNL Timiş este complet în afara deciziilor importante prin care sunt numiţi noi şefi la instituţiile din judeţ. Cel mai competent director de aeroport din România, fără să considerăm Bucureşti – Otopeni, Dan Idolu, a fost schimbat astăzi din funcţie cu un om impus de ministrul Marcel Vela. Mişcarea era clară încă de acum câteva săptămâni, după schimbarea Consiliului de Administraţie al aeroportului făcută cu japca”, a scris Simonis pe Facebook.

Deputatul social-democrat a subliniat şi că Aeroportul Timişoara a îndeplinit cu succes criteriile de performanţă din planul de management.

„Timp de patru ani şi jumătate, Aeroportul Timişoara a îndeplinit cu succes criteriile de performanţă cuprinse în contractul de administrare semnat cu Ministerul Transporturilor şi cu siguranţă avea nevoie de continuitate în partea de management, pentru a putea recupera rapid pierderile grele din perioada pandemiei. Însă nu a fost să fie, pentru că acum contează strict doar acapararea puterii şi orchestrarea preluării societăţii timişorene, peste capul lui Robu”, a susţinut Simonis.

Alfred Simonis a mai spus că „şefii liberali de la Bucureşti preferă oameni giraţi de baronii arădeni şi cărăşeni”.

„Încă odată este clar că şefii liberali de la Bucureşti preferă oameni giraţi de baronii arădeni şi cărăşeni, în locul celor doriţi de şeful PNL Timiş, care este absolut ignorat, după ce a reuşit de câteva ori fie să trezească hohote de râs cu propunerile lui, fie să enerveze lumea. Aşa că ministrul Vela a reuşit să-şi pună omul la Aeroportul Timişoara şi mai are un pas până la îndeplinirea obiectivului final, acela de a fuziona Timişoara cu aeroporturile din Arad şi Caransebeş. Iar în mod clar, confiscarea Aeroportului Traian Vuia ar avea scopul unic de acoperire a <găurilor neagre> din Arad, dar mai ales din Caraş-Severin, unde baronul Vela are controlul total. Trist este că în timp ce Nicolae Robu are parte de izolare şi de evitare în propriul partid, Timişoara pierde un obiectiv esenţial şi totodată o şansă ca scenariul PDL-ist de acum zece ani să nu devină în sfârşit realitate. Oricum, la managementul performant şi meritocrat cu care conduce filiala PNL Timiş şi la modul cum reuşeşte numiri importante de timişoreni în funcţii, Robu poate primi uşor diploma de «ignoratul liberal naţional». Păcat că timişorenii suportă consecinţele!”, a afirmat Simonis.

Recent, Alfred Simonis anunţa că a iniţiat o propunere legislativă prin care acţiunile Ministerului Transporturilor la Aeroportul Timişoara să fie transferate Consiliului Judeţean Timiş şi Primăriei Timişoara. Potrivit proiectului, 55% din acţiuni ar reveni CJ Timiş, 25% – Primăriei Timişoara, iar 20% ar urma să rămână Fondului Proprietatea, însă aceste procente mai pot fi discutate.

Citeste mai mult

Locale

Film cu lucrările la centura ocolitoare Timișoara Sud. Cum avansează lucrările

Publicat

pe

Un membru al Asociației Pro Infrastructură a realizat un film de pe șantierul viitoarei centuri de ocolire Timișoara Sud.

Filmările au fost făcute în ultimele două săptămâni din luna iunie.

Centura de Sud va lega Timișoara de la ieșirea spre Utvin, Sânmihai cu Calea Lugojului, prin Chișoda, Giroc, Moșnița, Ghiroda.

Centura va avea o lungime de aproape 26 de kilometri.

Proiectul și execuția centurii de Sud sunt realizate de firma Tirrena Scavi Spa.

Valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro, iar lucrările, care au început în 25 martie 2020, au ca termen de finalizare 24 de luni.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite