Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Cum se obține certificatul pentru situații de urgență. Cine poate să-l solicite

Publicat

pe

Potrivit Ordinului nr.791/25.03.2020 Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri acordă, la cerere, solicitanților, operatori economici, a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS–CoV-2, certificate de situaţie de urgenţă (CSU).

Avocatul Mirela Mocanu, informează printr-o postare pe pagina sa de Facebook că solicitanții pot fi: întreprinderile mici şi mijlocii ( astfel cum sunt definite de Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii) care şi-au întrerupt activitatea total sau parţial în baza deciziilor emise de autorităţile publice competente, precum şi pentru formele de exercitare a profesiei de notar public, formele de exercitare a profesiei de avocat şi formele de organizare a activităţii profesiei de executor judecătoresc, a căror activitate este afectată direct prin măsurile dispuse de autorităţile publice, pentru prevenirea şi combaterea pandemiei determinate de infecţia cu coronavirusul COVID-19,

„Utilizarea certificatului: în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/ măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, în condițiile legii De exemplu, pentru a beneficia de amânarea la plată pentru serviciile de utilităţi – electricitate, gaze naturale, apă, servicii telefonice şi de internet, precum şi de amânarea la plată a chiriei pentru imobilul cu destinaţie de sediu social şi de sedii secundare, precum şi pentru indemnizaţiile de care beneficiază salariaţii angajatorilor care întrerup activitatea total sau parţial în baza deciziilor emise de autorităţile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgenţă decretate, şi care se suportă din bugetul asigurărilor pentru şomaj“, a informat avocat Mirela Mocanu.

Certificatele de situație de urgență sunt emise în doua forme:

i. TIP 1 (ALBASTRU) –pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza unei declarații pe propria răspundere, din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate;

ii. TIP 2 (GALBEN) – pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe proprie răspundere, din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie – februarie 2020.

Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.

Cererea pentru eliberarea Certificatelor de Situaţie de Urgenţă (CSU) se depune de solicitant, exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării.

Solicitantul încarcă în platformă următoarele informații și documente:
a) datele de identificare;
b) declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atestă că toate informațiile și documentele care stau la baza cererii pentru obținerea certificatului sunt conforme cu realitatea și respectă legislația în vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, conform cerințelor de mai sus cu referire la închiderea totala sau parțiala a activității sau la diminurea încasărilor în cuantumul indicat. În situația în care reprezentantul legal nu deține semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele încărcate în platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declarația pe propria răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens.

Solicitanții care nu sunt înregistrați la Oficiul Registrului Comerțului furnizează informațiile și documentele indicate anterior și documente privind autorizarea activității.

Certificatele de urgență se eliberează doar pe perioada existenței stării de urgență în România şi sunt valabile fără semnătură și ștampilă, iar verificarea acestora se poate efectua pe platforma http://prevenire.gov.ro/, după serie și număr.

Locale

Primăria Timișoara refuză să recepționeze pasarela Gelu din cauza unor neconformități

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara refuză recepția pasarelei Gelu și va contracta o expertiză tehnică independentă. Investiția a fost finalizată în vara anului trecut, însă lucrarea nu a fost recepționată până în prezent, întrucât, în urma verificărilor, au fost identificate mai multe neconformități, iar constructorul a fost obligat să le remedieze pe propria cheltuială. Expertiza este necesară ca urmare a apariției unor semnale privind deficiențe la unele elemente de reazem ale structurii.

În baza expertizei tehnice, se vor stabili cu exactitate natura și cauza deficiențelor, dacă este vorba despre o eroare de proiectare sau de execuție, precum și soluțiile tehnice necesare pentru remedierea acestora. Până la clarificarea tuturor aspectelor și remedierea completă a deficiențelor, Primăria Timișoara nu va recepționa lucrarea.

Reamintim că municipalitatea a demolat vechea pasarelă, construită în 1949, care prezenta degradări semnificative la structura de rezistență, și a realizat un pod nou. Acesta are lățimea variabilă între 5,40 m și 8,00 m și include trasee pentru pietoni și bicicliști, precum și scuaruri în zona centrală. Spre deosebire de vechea structură, care avea scări abrupte, noul pod este dotat cu rampe de acces, facilitând deplasarea pietonilor, bicicliștilor și a persoanelor cu mobilitate redusă. De asemenea, pentru siguranța utilizatorilor, a fost montat un parapete de protecție din oțel zincat, iar traversarea este pusă în valoare de iluminatul arhitectural.

Noua pasarelă asigură legătura între străzile Gelu și Crizantemelor, peste canalul Bega. Investiția Primăriei Municipiului Timișoara, în valoare de peste 12 milioane de lei (TVA inclus), a fost realizată din fonduri de la bugetul local.

Foto: Primăria Municipiului Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Expoziția Kinder Expo, la Centrul Regional de Afaceri din Timișoara

Publicat

pe

KINDER EXPO, târg dedicat femeilor însărcinate, bebelușilor și copiilor , va avea loc în Timișoara, între 23 și 25 mai la Centrul Regional de Afaceri Timișoara. KINDER EXPO reunește o gamă completă de produse și servicii: de la cărucioare și scaune auto, la  servicii medicale,  mobilier, produse alimentare, îmbrăcăminte,  accesorii, cursuri gratuite, loc de joacă amenajat de DRIMOLAND, ateliere și workshop-uri, tombole și multe alte surprize.

La târg vor participa peste 35 de firme din toată țara, reprezentând branduri cunoscute la nivel mondial, precum: Cybex, Britax Romer, Joie, Nuna, Chicco, Venicci, furnizori de servicii medicale: Regina Maria, Medlife, Biogenis, Lifeline, Neoped,  firme de mobilier: Lumea Piccolo, produse din industria alimentară: Cofetăria Vanilla, cărți USBOURNE, jucării Montessori ( Monti Mind) , îmbrăcăminte: Bebebliss , accesorii și produse destinate îngrijirii copiilor.

În cadrul evenimentului se vor desfășura, pe parcursul celor trei zile, 12 cursuri susținute de persoane acreditate, prezentând diverse teme legate de perioada maternității.

În interior va fi amenajat un spațiu de joacă pentru copii de către cei de la Drimoland. Vor avea loc workshop-uri (atelier de gătit, atelier de lectura, atelier de apicultură) face painting și animatori.

Toți vizitatorii târgului și participanții la cursuri, pe baza biletelor de intrare,  vor avea șansa de a câștiga, în cadrul tombolei expoziției, produse și servicii oferite de către expozanți, valoarea premiilor fiind de peste 10.000 euro.

Partenerii princilpali ai evenimentului sunt Adinish,  Gisco Med, Regina Maria și Taticool Shop.

Costul unui bilet de acces este de 15 de lei și poate fi achiziționat la locație în perioada 23-25 mai 2025. Accesul la cursuri este permis în baza biletului de intrare din ziua respectivă. Copiii cu vârsta mai mică de 14 ani, persoanele cu dizabilități (împreuna cu însoțitorii acestora) au acces gratuit.

Expoziția KINDER EXPO poate fi vizitată între 23 și 25 mai după următorul program:

Vineri și sâmbătă între orele 10:00 și 20:00

Duminică între orele 10:00 și 19:00

Citeste mai mult

Locale

Primele imagini cu șantierul noului stadion din Timișoara

Publicat

pe

Lucrările de construcție la noul stadion din Timișoara sunt în grafic, primele imagini de pe șantier fiind postate pe o rețea de socializare, de Primăria Timișoara.

În imagini se poate vedea că s-a început cu realizarea tribunelor.

Primarul municipiului Timișoara a mai anunțat că anul viitor se vor putea juca meciuri pe noul stadion.

„Acum mai bine de un an am început reconstrucția sportului timișorean: am dat startul la noul stadion. Suntem în grafic cu lucrările de construcție și anul viitor acolo se vor putea juca meciuri.

Acum, facem un nou pas. Ne alăturăm Universității Politehnica și Consiliului Județean în noua structură „Asociația Club Sportiv Știința Poli Timișoara”. Aceasta marchează o nouă etapă de sprijin instituțional și financiar, cu obiectivul de a oferi orașului o echipă pe măsura ambițiilor sale.

Rămânem angajați în a construi o infrastructură modernă, a susține performanța și a lăsa deciziile sportive acolo unde le este locul – în mâinile profesioniștilor“, a scris Dominic Fritz, pe o rețea de socializare.

Noul stadion de fotbal din Timișoara va avea 32.000 de locuri

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite