Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

Cum se obține certificatul pentru situații de urgență. Cine poate să-l solicite

Publicat

pe

Potrivit Ordinului nr.791/25.03.2020 Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri acordă, la cerere, solicitanților, operatori economici, a căror activitate este afectată în contextul pandemiei SARS–CoV-2, certificate de situaţie de urgenţă (CSU).

Avocatul Mirela Mocanu, informează printr-o postare pe pagina sa de Facebook că solicitanții pot fi: întreprinderile mici şi mijlocii ( astfel cum sunt definite de Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii) care şi-au întrerupt activitatea total sau parţial în baza deciziilor emise de autorităţile publice competente, precum şi pentru formele de exercitare a profesiei de notar public, formele de exercitare a profesiei de avocat şi formele de organizare a activităţii profesiei de executor judecătoresc, a căror activitate este afectată direct prin măsurile dispuse de autorităţile publice, pentru prevenirea şi combaterea pandemiei determinate de infecţia cu coronavirusul COVID-19,

„Utilizarea certificatului: în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/ măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, în condițiile legii De exemplu, pentru a beneficia de amânarea la plată pentru serviciile de utilităţi – electricitate, gaze naturale, apă, servicii telefonice şi de internet, precum şi de amânarea la plată a chiriei pentru imobilul cu destinaţie de sediu social şi de sedii secundare, precum şi pentru indemnizaţiile de care beneficiază salariaţii angajatorilor care întrerup activitatea total sau parţial în baza deciziilor emise de autorităţile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgenţă decretate, şi care se suportă din bugetul asigurărilor pentru şomaj“, a informat avocat Mirela Mocanu.

Certificatele de situație de urgență sunt emise în doua forme:

i. TIP 1 (ALBASTRU) –pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza unei declarații pe propria răspundere, din care rezultă întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate;

ii. TIP 2 (GALBEN) – pentru solicitanții care cer acordarea acestuia în baza declarației pe proprie răspundere, din care rezultă înregistrarea unei diminuări a încasărilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie – februarie 2020.

Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.

Cererea pentru eliberarea Certificatelor de Situaţie de Urgenţă (CSU) se depune de solicitant, exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării.

Solicitantul încarcă în platformă următoarele informații și documente:
a) datele de identificare;
b) declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atestă că toate informațiile și documentele care stau la baza cererii pentru obținerea certificatului sunt conforme cu realitatea și respectă legislația în vigoare raportat la tipul de certificat solicitat, conform cerințelor de mai sus cu referire la închiderea totala sau parțiala a activității sau la diminurea încasărilor în cuantumul indicat. În situația în care reprezentantul legal nu deține semnătură electronică, acesta poate semna olograf, urmând ca toate documentele încărcate în platforma http://prevenire.gov.ro (inclusiv declarația pe propria răspundere) să fie semnate electronic de către împuternicitul desemnat în acest sens.

Solicitanții care nu sunt înregistrați la Oficiul Registrului Comerțului furnizează informațiile și documentele indicate anterior și documente privind autorizarea activității.

Certificatele de urgență se eliberează doar pe perioada existenței stării de urgență în România şi sunt valabile fără semnătură și ștampilă, iar verificarea acestora se poate efectua pe platforma http://prevenire.gov.ro/, după serie și număr.

Locale

Zboruri spre Basel, Napoli, Larnaca, Frankfurt Hahn și Nürnberg, de pe Aeroportul din Timișoara

Publicat

pe

Noile rute operate de Wizz Air spre Basel, Napoli, Larnaca, Frankfurt Hahn și Nürnberg au fost inaugurate, luni, la Aeroportul Internațional „Traian Vuia“ Timișoara.

Wizzair a inaugurat cinci rute noi, demonstrând angajamentul continuu al companiei față de comunitatea locală și regională.

La eveniment au fost prezenți, Mauro Peneda, Director General Wizzair Malta și Marian Chivu, Director Operațional al aeroportului din Timișoara, care au subliniat importanța extinderii rețelei de noi rute aeriene pentru oraș și pentru întreaga regiune.

Avionul de tip Airbus A320 întărește baza de la Timișoara și ridică numărul la trei aeronave care vor opera pe cele 20 de rute Wizz Air de la Timișoara spre destinații din toată Europa.

Cu această ocazie specială am înregistrat și pasagerul cu numărul 9 milioane, număr care reflectă totalul celor care au zburat cu Wizz Air din 2008 până acum.

Foto: Facebook/Aeroportul International Timișoara

Citeste mai mult

Locale

Târg de adopție canină, la Timișoara

Publicat

pe

Timișorenii sunt așteptați sâmbătă, 18 octombrie, între orele 10:00 și 14:00, în Piața Victoriei, pe platoul din fața parcării Modex, la un târg de adopție canină.

„Blânzi, jucăuși, timizi sau plini de energie, toți au nevoie de un cămin“, explică organizatorii, Primăria Municipiului Timișoara în colaborare cu adăpostul Danyflor.

Adopțiile pot fi făcute și după târg, direct la adăpostul Danyflor (luni–vineri și sâmbăta, din două în două săptămâni).

Citeste mai mult

Locale

PROIECT PILOT. Spații verzi amenajate cu plante rezistente la secetă, la Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara regândește zonele verzi de pe aliniamentele Bulevardului Liviu Rebreanu, pentru a le adapta la perioadele tot mai lungi de secetă. În locul gazonului, care necesită cantități mari de apă și întreținere frecventă, echipele municipalității au început plantarea de arbuști și plante perene, cu rezistență la temperaturi ridicate și cu întreținere mai redusă.

Proiectul pilot, implementat pe unul dintre cele mai circulate bulevarde, vizează o suprafață de 8.000 de mp și reprezintă prima etapă a campaniei de înverzire.

„În această vară, în timpul lucrărilor de reparații pe Rebreanu, mulți din cei care locuiesc aici ne-au spus că e nevoie de mai mult verde pe bulevard. Începem cu o intervenție pilot și vom testa soluții de plantare rezistentă la secetă. Urmează și plantarea de arbori, pentru mai multă umbră. Ne dorim ca spațiul public să fie nu doar funcțional, ci și prietenos cu oamenii și cu natura” spune primarul Dominic Fritz.

Intervenția a început pe tronsonul dintre Bulevardul Sudului și sensul giratoriu AEM. În total, Primăria Timișoara plantează aproximativ 16.000 de exemplare din 20 de specii de plante perene și arbuști. În cadrul operațiunii, echipele municipalității au extras pământul în surplus, iar după plantarea efectivă vor așterne turba vegetală și tocătura pentru protejarea solului și retenția umidității. În următoarea fază, municipalitatea va demara și plantarea de arbori pe bulevard.

Amenajarea aduce un plus de culoare bulevardului, menține mai bine umiditatea în sol, este mai rezistentă la temperaturi ridicate și necesită mai puțină întreținere. În perioadele de înflorire, speciile plantate de Primărie vor sprijini polenizatorii, precum albinele, contribuind la biodiversitatea urbană și la un mediu mai natural și mai rezilient.

Foto: Primăria Timișoara

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite