Ne găsiți și pe:

Locale

Festivalul European al Spectacolului, la Timișoara. Ce piese sunt programate

Publicat

pe

Doar o lună ne mai desparte de spectacolele Festivalului European al Spectacolului Timișoara – Festivalul Dramaturgiei Românești.

Dacă ediția 2019 a FEST-FDR a debutat în luna iunie cu spectacolele din secțiunea FEST Outdoor, iată că prima parte a lunii noiembrie este dedicată spectacolelor indoor ale Festivalului.

Ediția 2019 a Festivalului European al Spectacolului Timișoara – Festivalul Dramaturgiei Românești este organizată de Teatrul Național din Timișoara, cu sprijinul Ministerului Culturii și Identității Naționale și al Primăriei și al Consiliului Local al Municipiului Timișoara, alături de UNITER. Aflat la cea de-a XXIV-a ediție a sa, FEST-FDR2019 își consolidează poziția ca cel mai important festival dedicat dramaturgiei și teatrului românesc în context european.

Secțiunea FDR s-a construit în jurul spectacolului pe text de teatru românesc. Plecând de la această premisă, selecția realizată de teatrologul Oana Borș reflectă atenția specială pe care teatrele, companiile de teatru și, firește, publicul,  o acordă dramaturgiei de maximă contemporaneitate. Totodată, selecția propusă pune în lumină emergența unor nume noi în crearea de texte de teatru și, nu în ultimul rând, descoperirea de importante filoane dramatice în literatura și eseistica românească.

Astfel, alături de nume consacrate ale dramaturgiei actuale, cum ar fi Matei Vișniec, Lia Bugnar sau Elise Wilk, și de tineri dramaturgi care explorează spectacolul de teatru dincolo de text, cum ar fi Catinca Drăgănescu sau Radu Dragomirescu, regăsim în spațiul auctorial nume ale unor cunoscuți romancieri și eseiști –  Gabriel Liiceanu, Adriana Bittel, Ioana Pârvulescu, Radu Paraschivescu, Ana Blandiana sau Dan Lungu,  dar și regizorii Radu Afrim, Adrian Sitaru, Carmen Vidu sau Bogdan Theodor Olteanu,  actorii Alina Grigore și Adrian Nicolae, teatrologii și jurnaliștii Călin Ciobotari, Ionuț Sociu, Elena Vlădăreanu, Daniel Oltean.

Secțiunea FEST Indoor propune două spectacole-reper: Pescărușul lui Cehov, în lectura lui Andrei Șerban și Pansion Eden al unui alt regizor celebru – Árpád Schilling. Nu în ultimul rând, FEST Indoor va aduce pe scena Teatrului Național un spectacol inedit, intitulat improShow, un eveniment marca Subcarpați, creat în cadrul Atelierului Identitate, un proiect al Teatrului Național dedicat anului cultural 2021.

Dezbateri interactive pe teme de mare interes și lansări de carte vor completa programul acestei ediții de festival.

Biletele se vor pune în vânzare la Agențiile de bilete ale Teatrului Național (Agenția „Mărășești”, str. Mărășești nr. 2 și Agenția „Sala 2”, Parcul Civic) începând cu data de 9.10.2019, conform tarifelor afișate. De asemenea, biletele vor putea fi achiziționate și online, pe www.tntimisoara.com.

Vă prezentăm programul de spectacole al FEST-FDR2019:

Duminică, 3 nov.  
ora 18, Sala Mare Deschiderea Festivalului

Pansion Eden, regia Arpad Schilling (ZKM Teatr, Croația / FEST)

 

ora 20, Sala 2 Sunt o babă comunistă după Dan Lungu, regia Antonella Cornici (Teatrul

Național Timișoara / PREMIERA FESTIVALULUI)

 

Luni, 4 nov.  
ora 18, Sala Mare ImproShow (SUBCARPAȚI / FEST)

 

ora 20, Sala 2 Despre tandrețe de Matei Vișniec, regia Felix Alexa (Teatrul Dramaturgilor

Români / FDR)

 

ora 20,30, Sala Mare a Teatrului German

 

Ilegitim, text colectiv de Adrian Sitaru și Alina Grigore, regia Adrian Sitaru (Teatrul Maghiar de Stat Cluj/ FDR)

 

Marți, 5 nov.  
ora 18, Sala Mare 50 de secunde de Daniel Oltean, regia Eugen Gyemant (Teatrul Național București/FDR)

 

ora 20, Sala 2 Povești de dragoste la prima vedere după Gabriel Liiceanu, Adriana Bittel, Ioana Pârvulescu, Radu Paraschivescu, Ana Blandiana, regia Tudor Lucanu (Teatrul Național Cluj /FDR)

 

ora 21, Studio UȚU Această Sonie de Lia Bugnar, regia Lia Bugnar (Teatrul LUNI București / FDR)

 

Miercuri, 6 nov.  
ora 18, Sala Mare Taximetriști de Bogdan Theodor Olteanu și Adrian Nicolae, regia Bogdan Theodor Olteanu (Teatrul Apollo 111, București / FDR)

 

ora 20, Sala 2 Legături primejdioase de Christopher Hampton după Choderlos de Laclos, regia Cristi Juncu (Teatrul Mic, București/FDR)

 

Joi, 7 nov.  
ora 18, Sala Mare Medea’s Boy, dramaturgia Ionuț Sociu și fragmente din Medeea de Euripide, regia Adrian Măjeri (Teatrul Apollo 111, București / FDR)

 

ora 20, Sala 2 Cântăreața cheală de Eugène Ionesco, regia Radu Iacoban (Teatrul „Maria Filotti” Brăila / FEST)

 

ora 21, Studio UȚU În numele tatălui de Elena Vlădăreanu, regia Robert Bălan (Asociația Art No More, București/ FDR )

 

 

Vineri, 8 nov.  
ora 20, Sala 2 Timișoara. Capăt de linie de Peca Ștefan, regia Ana Mărgineanu (Teatrul

Național Timișoara / FDR)

 

ora 21, Studio UȚU Cercurile încrederii de Radu Popescu, regia Mihaela Lichiardopol (Teatrul

Național Timișoara / FDR)

 

Sâmbătă, 9 nov.  
ora 18, Sala Mare Feminin de Elise Wilk, regia Eugen Jebeleanu (Teatrul Tineretului Piatra-Neamț/ FDR)

 

ora 20, Sala 2 Despre oameni și cartofi, textul și regia Radu Afrim (Teatrul „Andrei Mureșanu” Sfîntu Gheorghe/ FDR)

 

 

Duminică, 10 nov.  
ora 18, Sala Mare Experimentul P. de Radu Dragomirescu, regia Alexander Hausvater (Teatrul „Alexandru Davila” Pitești/ FDR)

 

ora 20,30, Sala Mare a Teatrului German Jurnal de România. Timișoara, textul și regia Carmen Vidu (Teatrul German de Stat Timișoara/ FDR)

 

 

Luni, 11 nov.  
ora 18, Studio UȚU În umbra marelui plan, regia și dramaturgia Catinca Drăgănescu (Reactor, Cluj/ FDR)

 

ora 20, Sala 2 Închiderea Festivalului

Pescărușul de A.P. Cehov, regia Andrei Șerban (UNTEATRU, București / FEST)

Locale

Zboruri Timișoara – Constanța, în sezonul estival

Publicat

pe

Compania Tarom anunţă că din luna iulie introduce curse din centrul şi vestul ţării către Litoral, astfel, inclusiv de la Timișoara, se va putea ajunge la mare în mai puţin de o oră.

Rutele noi operate de TAROM vor fi: Timisoara – Constanţa – Timisoara; Oradea – Constanţa – Oradea; Cluj Napoca – Constanţa – Cluj Napoca.
Zborurile vor fi efectuate în condiţii de siguranţă, si vor avea ca destinaţie Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu din Constanţa, de unde turiştii pot ajunge rapid în staţiunile de pe litoralul Mării Negre sau în Delta Dunării”, conform unui comunicat al companiei.
Decizia de introducere a unor zboruri care să conecteze mari oraşe, de litoral, vine în urma consultărilor dintre Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin Direcţia Generală Turism, Prefectura Constanţa, Primaria Oradea, Primaria Timisoara şi Primaria Cluj Napoca,  împreună cu TAROM, în contextul în care se estimează că cei mai mulţi dintre români vor alege, în acest an, să îşi petreacă vacanţa de vară în ţară.
Conform statisticilor elaborate de către asociaţiile de promovare a turismului, se preconizează ca doar 20% dintre cei care vor pleca anul acesta în concediu, vor alege destinaţii externe.
„Dacă distanţa de la Timişoara până pe litoral se parcurge cu autoturismul în aproximativ nouă ore, cu avionul, acelaşi drum, durează doar o oră, în condiţiile de siguranţă incomparabile. Ştiu că mulţi români aşteptau introducerea acestor rute şi sunt convins că, având această facilitate, mulţi dintre noi vom redescoperi România şi vom contribui la susţinerea turismului autohton. Semnalele de solidaritate cu business-urile româneşti, pe care le primim tot mai des, încep să ne redea optimismul şi încrederea că împreună putem depăşi perioada grea prin care am trecut.”, a declarat George Barbu, director general TAROM.
Orarul zborurilor şi tarifele vor fi comunicate în cel mai scurt timp.

Citeste mai mult

Locale

Aeroportul Timișoara este pregătit pentru reluarea zborurilor. Ce reguli se vor aplica

Publicat

pe

În condițiile ridicării progresive a restricțiilor de circulație aviatică și a reluării activităților de zbor regulate va fi posibilă creșterea treptată a operării zborurilor aeriene de pe aeroportul Timișoara. Pasagerii pot tranzita aeroportul în siguranță, fiind aplicat un plan de măsuri specific împotriva răspândirii COVID-19.

Spațiul disponibil în terminalele aeroportului este configurat astfel încât să asigure o procesare fluentă a traficului de pasageri, în condițiile respectării cerințelor de distanțare socială în interesul propriu și al celui public. Pasagerii au obligația de a respecta regulile de distanțare socială pe tot fluxul parcurs de la parcarea auto a aeroportului și până la îmbarcarea în aeronavă după regulile menționate prin marcaje și panotaje, cum ar fi: de a păstra distanța minimă de 1,5 metri față de celelalte persoane aflate în proximitate; de a nu utiliza scaunele marcate cu ”X”; de a utiliza culoarele de deplasare din incinta aerogării și de a respecta indicațiile transmise prin intermediul marcajelor și prin indicațiile personalului aeroportuar ș.a.

Utilizarea echipamentelor de protecție împotriva COVID-19 este de asemenea obligatorie pentru pasageri și personal. În aeroport vor exista puncte de vânzare pentru achiziționarea de către pasageri a măștilor și mănușilor de protecție. Pasagerii au obligația: de a utiliza măști pentru protecție, de a accepta screening-ul temperaturii corporale pe fluxul de pasageri efectuat începând cu zona publică și până la îmbarcare, efectuat cu ajutorul unor scannere termice automatizate și cu scanere portabile, de a utiliza dispozitivele cu gel dezinfectant pentru mâini care sunt amplasate în terminalele aeroportului. Suprafețele de pardoseală și de mobilier din terminalele de pasageri, tăvile și echipamentele destinate controlului de securitate ghișeele de check-in, porțile de îmbarcare, cărucioare bagaje, balustrade, mânere ș.a. se dezinfectează de către personalul administrativ al aeroportului, la un interval de 3 ore, în intervalul programului de operare, precum și la sfârșitul programului.

Pasagerii vor fi permanent informați prin intermediul marcajelor existente pe suprafețe, sistemului audio-video, afișajului electronic și printat (panotaj, afișe, flyere). Aceștia au obligația să respecte toate măsurile transmise de către autoritatea aeroportuară în incinta aeroportului și să țină cont de faptul că nerespectarea măsurilor de protecție împotriva COVID -19 poate duce la refuzul îmbarcării pasagerului. Totodată, recomandarea este ca pasagerii să păstreze permanent contactul cu operatorul aerian pentru orice informații privind zborul.

„Administrația aeroportului a depus toate eforturile pentru a duce la îndeplinire măsurile de protecție care se impun pentru a limita răspândirea noului coronavirus. Ne dorim să nu fie pusă în pericol sănătatea pasagerilor și a angajaților care își desfășoară activitatea pe aeroport. De aceea, facem un apel respectuos ca pasagerii și însoțitorii acestora să înțeleagă să respecte măsurile transmise prin intermediul mijloacelor de comunicare din incinta aeroportului. În acest sens, îi asigurăm de faptul că angajații cu care vor intra în contact vor respecta deopotrivă măsurile obligatorii ce privesc distanțarea socială și purtarea echipamentelor de protecție prevăzute de lege în aceeași măsură cu asigurarea unor condiții rezonabile de confort.”, a declarat directorul aeroportului Daniel Idolu.

Planul măsurilor de protecție pentru a limita răspândirea noului coronavirus, în ceea ce privește îmbarcarea si debarcarea pasagerilor este publicat pe site-ul aeroportului: www.aerotim.ro

Citeste mai mult

Locale

Bilanț al Direcției de Sănătate Publică a Județului Timiș, la trei luni de la începerea pademiei

Publicat

pe

La trei luni de când Direcția de Sănătate Publică a Județului Timiș se află în prima linie a activităților de organizare și verificare a măsurilor de prevenire și combatere a infecției cu noul coronavirus, bilanțul categoriilor de intervenții și rezultate obținute vorbește de la sine despre etapele complicate și de o intensitate fără precedent pe care le-au traversat specialiștii implicați, alături de întregul corp medical al județului, în gestionarea situației epidemiologice.

„Ținând cont de faptul că Timișul este printre cele mai mari județe ale țării, cu numeroase puncte de trecere frontieră, tranzitat de un număr semnificativ de persoane, a fost necesară depunerea unor eforturi susținute pentru coordonarea acțiunilor impuse de situația epidemiologică.

Rezultatele obținute reprezintă încununarea activitații întregului colectiv, sub directa îndrumare a unor medici cu experiență“ – se menționează într-un comunicat de presă al instituție.

Principalele categorii de acțiuni pentru care DSP Timis a avut responsabilitate directă sunt:

Triaj epidemiologic – 74.204 persoane;

Anchete epidemiologice –508 anchete

Recoltarea de probe – 2.313 probe biologice·

Urmărirea stării de sănătate a persoanelor carantinate – 1.817 persoane

Au fost monitorizate 4.716 persoanele izolate la domiciliu, sosite în România din zonele afectate de noul Coronavirus, în perioada în care direcțiilor de sănătate publică le-a revenit această sarcină.

Anchetele epidemiologice, derulate prin personalul de specialitate din cadrul DSPJ Timiș, cumulate într-un total de 508 anchete epidemiologice, au implicat contactarea tuturor persoanelordepistate pozitiv pentru infecția cu SARS-CoV-2, în vederea demarării anchetelor epidemiologice.

Au fost stabiliti 1.735 de contacți direcți. În cursul acestei perioade au fost depistate și monitorizate 6 focare de coronavirus. Acestea s-au aflat în supraveghere epidemiologică până la stingerea lor.

Recoltarea deprobe a presupus prelevarea de exudat faringian și nazal în vederea diagnosticului de Covid 19, la adresă, la contacții persoanelor declarate pozitiv din anchetele epidemiologice, de la personalul de îngrijire din centrele rezidențiale și de la persoanele supuse măsurii de carantină – la începutul pandemiei.

În perioada 28 februarie – 27mai, personalul de specialitate din cadrul Laboratorului DSPJ Timiș a recoltat un număr de 2.313 probe. A fost monitorizată și facilitată procedura de testare a pacienților oncologici, a pacienților dializați, a celor cu boli rare și a altor categorii incluse în prioritizarea de testare. A fost păstrată o legătură permanentă cu Serviciul Județean de Ambulanță Timiș – pentru intervenții și recoltări probe, dar și cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,BANAT“ al județului Timiș – pentru transportul cu izoleta si asigurarea logisticii pentru persoanele carantinate.

Serviciul de Control în Sănătate Publică a verificat, în cele 39 spații de carantinare, modul de colectare și decontaminare a lenjeriei utilizate de persoanele carantinate cât și modul de gestionare a deșeurilor cu potențial periculos de către douăfirme acreditate.

Cu ocazia controalelor efectuate în perioada 24 februarie – 31 mai, au fost aplicate 40 de amenzi în valoare totală de 296.200 lei pentru abateri de la normele igienico-sanitare în unități de toate categoriile.

A fost asigurat serviciul de permanență și consultanță telefonică pentru informatii și sesizări privind situațiile epidemiologice referitoare la noul coronavirus, în regim 24 ore din 24 (în medie 60 apeluri / 24 ore).

De asemenea, a fost asigurată monitorizarea telefonică zilnică a tuturor persoanelor cărora li s-a impus măsura de izolare la domiciliu, acolo unde situația a necesitat.

A fost asigurată, concomitent, supravegherea şi controlul altor boli transmisibile în sistem sentinelă sau depistare curentă cu instituirea măsurilor de investigare, raportare şi neutralizare a focarelor de boli infecţioase (BDA, viroze, gripe, pneumonii sau alte focare de boli infecţioase, COVID-19).

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite