Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

REGULI pentru comercializarea mărțișoarelor și altor obiecte specifice zilei de 1 Martie, la Timișoara

Publicat

pe

 

Primăria Municipiului Timișoara anunță că, începând cu data de 17 februarie 2022, ora 8,30, până în 22.02.2022, ora 19, comercianții de mărțișoare, artiștii și alți vânzători de produse specifice de 1 Martie pot depune cererile pentru emiterea avizului de comerț stradal.

Comercializarea mărțișoarelor se va face, în acest an, între 26 februarie și 2 martie. Activităţile comerciale ocazionale, cu marţişoare, felicitări, miniaturi reprezentative sunt pe o perioadă determinată de timp, pe o suprafaţă de 2 mp/amplasament, cu respectarea a minim 2 metri distanţă între ele. Se acordă o singură locaţie pentru fiecare solicitant. Cererile se vor înregistra la cam. 12, ghișeele 8 sau 9 sau online la adresa https://formulare.primariatm.ro/ actele necesare fiind:

– cerere tip obţinută de la ghişeul 8 sau 9, camera 12 sau de pe www.primariatm.ro  la secţiunea Formulare Online – Activităţi Comerciale.

– copie buletin de identitate, carte de identitate sau copie act firmă (copie Certificat Unic de Înregistrare).

Pentru locaţiile din Piaţa Victoriei şi Piaţa Libertăţii, solicitanţii au obligaţia să prezinte document doveditor privind statutul de artist, memoriu privind modalitatea de producere a mărţişoarelor, răvaşelor, etc, o simulare fotografică a exponatelor prezentate spre vânzare pe panouri tip şevalet.

Taxele vor fi următoarele: taxa de autorizare de 69 lei, taxa de imprimat 6 lei şi taxa de ocupare a domeniului public – 2 lei/mp/zi, respectiv 3 lei/mp/zi în zona centrală, care se vor achita anticipat pe toată perioada de autorizare, la caseria camerei 12, la momentul înregistrării cererii după emiterea notei de plata de la ghişeul 8 sau 9, făra posibilitatea restituirii acestor taxe. Plata se va putea face şi online în următoarele conturi:

 

Taxa de autorizare RO87TREZ62121160203XXXXX 69 lei
Taxa de imprimat RO90TREZ62121360206XXXXX 6 lei
Taxa de ocupare a domeniului public RO83TREZ62121160250XXXXX 20/30 lei

 

Amplasamentele se atribuie în limita numărului de locuri stabilite şi în ordinea cererilor înregistrate la ghişeu  cu condiţia respectării tuturor exigenţelor stabilite, în următoarele locaţii, pe o suprafaţă de 2 mp/amplasament:

 

Nr. Crt. Locatie/ Amplasament Numar locuri/amplasamente Taxa ocupare domeniul public -lei-
1 Piaţa Victoriei (amplasamente dedicate exclusiv artiştilor) 30 30
2 Piaţa Libertăţii (amplasamente dedicate exclusiv artiştilor) 20 30
3 Ceas Floral – B-dul Proclamaţia de la Timişoara platou 10 30
4 Str. Mărăşeşti (de la str. Brediceanu spre Str. Gheorghe Dima) 20 30
5 Parcul Copiilor (B-dul Revoluţiei 1989) – platou 10 20
6 Piaţa A.Mocioni – platou Profi 10 20
7 B-dul Regele Carol I ( de la str. Gen.I.Dragalina până la I.Vacarescu, partea dreaptă) 10 20
8 Piaţa Nicolae Bălcescu ( în faţa şcolii Grigore Moisil) 15 20
9 B-dul. Dâmboviţa – platou (vis-à-vis de restaurant Nora) 15 20
10 Calea Șagului colţ cu Str. Ana Ipătescu 10 20
11 Piaţa Doina – platou 5 20
12 Platou Şcoala Generală Nr. 30 20 20
13 Calea Buziaşului – platou Profi 15 20
14 Str. Arieş col’ cu B-dul Rebreanu – platou banci 10 20
15 Str. Daliei (între str. Al. Vaida Voievod şi L. Catargiu) 10 20
16 Str. S. Bărnuţiu – Calea Dorobanţilor (zona Modern) 10 20
17 Piaţa Traian 25 20
18 Str. Sf. Ap.Petru şi Pavel -vis-a-vis de piaţă 10 20
19 Calea Aradului colţ cu Str. Liniştei – zona Piaţa Verde 10 20
20 Calea Torontalului – platou bucla tramvai 15 20
21 Str. Circumvalaţiunii colţ cu Ghe. Lazar (platou Lensa) 10 20
22 Zona Dacia – parc 15 20
23 Str. Gheorghe Lazăr colţ cu B-dul Cetăţii – platou Profi 5 20
Total 310

Pentru buna organizare a evenimentului:

● operatorii economici au obligaţia de a deţine la locul de vânzare,  Avizul pentru desfăşurarea comerţului stradal, eliberat de către Compartimentul Autorizare Activităţi Comerciale şi Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public – în original, documentul de identitate al vânzătorului care să coincidă cu identitatea persoanei menţionate în avizul solicitat. Încălcarea prevederilor legisaţiei în vigoare atrage sancţiunea contravenţională a persoanei sau reprezentantului firmei, de către agenţii constatatori cât şi retragerea avizului de către emitent.

● salubrizarea permanentă a amplasamentului ocupat este obligatorie, încalcarea acestei prevederi duce la retragerea avizului eliberat de către autoritatea locală a Municipiului Timişoara.

● cedarea dreptului de folosinţă a amplasamentului ocupat în zonele menţionate de către deţinătorul avizului altei persoane, duce la retragerea avizului cât şi la sancţionarea contravenţională a faptei.

● operatorii economici au obligaţia de a nu comercializa alte produse decât cele menţionate în aviz;

● operatorii economici au obligaţia de a respecta toate măsurile fiscale prevăzute de legislaţia în vigoare.

● nerespectarea condiţiilor impuse vor fi constatate şi sancţionate de către poliţiştii locali din cadrul DPLT. La propunerea agentului constatator avizul pentru desfăşurarea activitătii de comerţ stradal în cadrul evenimentului 1 Martie 2022 va fi anulat de către reprentanţii C.A.A.C.P.

● Cu respectarea HCL 110/05.04.2016, HG 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă în unele zone publice, a normelor de securitate la incendiu, a Legii 12/1990 privind protejarea populaţiei împotriva unor activităţi comerciale ilicite, a legislaţiei actuale cu modif./complet. ulterioare împotriva răspandirii virusului SARS CoV2 (Legea nr. 55 din 15 mai 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, respectiv H.G. 171/2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu 7 februarie 2022.

Locale

REVELION 2026. Petrecere „ca-n Banat“, la Colosseum Ballroom din Timișoara

Publicat

pe

Restaurantul Colloseum Ballroom din Timișoara vă invită să petreceți noaptea dintre ani la o petrecere cu multă voie bună, muzică populară și un meniu în care „vedetele“ culinare vor fi preparatele tradiționale „ca-n Banat“.

Atmosfera de petrecere va fi întreținută de Francesca Rif, Daniela Marin, Sorin Ionuț Dugălie care vor fi acompaniați de formația Royal Star.

Meniul este unul deosebit, creat de bucătarii pricepuți de la sala de evenimente Colosseum Ballroom.

Aperitiv: Șuncă de casă, piept de curcan rumenit în tigaie, salată de boeuf, telemea proaspătă, caşcaval făcut în casă, cârnați, tobă, roșii cherry, slăninuță afumată, cu ceapa roşie şi pâine de casă, chiftele

Ciorbă de peşte ca la Szeged

Sarmale

Friptură de porc la cuptor cu cartofi rumeniți și murături

Tort

Vin alb şi roşu, bere, țuică de prune, cocktail-uri, coniac, wiskey, lichior

Artificii spectaculoase la trecerea dintre ani!

Petrecerea va începe la ora 19.00 iar pentru că locurile sunt limitate este nevoie de rezervare.

Pentru rezervări vă rugăm să sunați la telefon: 0742274120

Info: Restaurantul Colosseum Ballroom Timișoara se află în Giroc, Calea Timișorii, nr 6, Complex Totalco și dispune de locuri de parcare și două săli de evenimente. Cu o experiență de peste 15 ani în domeniu, echipa Colosseum Ballroom Timișoara pregătește o petrecere de revelion memorabilă.

Citeste mai mult

Locale

Autobuze electrice mici din Turcia la Timișoara. Compania Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.Ş a câștigat licitația 

Publicat

pe

Municipiul Timișoara va primi, în decurs de un an, alte 30 de autobuze electrice de mici dimensiuni, pentru a asigura un transport public constant și adaptat nevoilor timișorenilor, inclusiv în perioadele cu un flux redus de călători.

Primarul Dominic Fritz va semna, în perioada imediat următoare, contractul cu firma desemnată câștigătoare a licitației – KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.Ş.

“Continuăm planul de înnoire a flotei de transport public, pe care îl derulăm consecvent de patru ani. Noile autobuze electrice mici completează flota actuală și sunt potrivite pentru rutele și orele cu trafic redus. Ne ajută să oferim un serviciu pe care timișorenii să se poată baza. În curând, vor intra în circulație și troleibuze noi, pe care le-am cumpărat anul acesta. Ținta noastră este ca timișorenii să aibă un transport public modern, curat și adaptat nevoilor oamenilor”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Noile autobuze electrice achiziționate de Primăria Municipiului Timișoara au 10 metri lungime, 20 de locuri pe scaune și o capacitate totală de cel puțin 65 de persoane. Acestea vor fi prevăzute cu podea joasă și suspensie pneumatică, pentru a facilita accesul persoanelor cu mobilitate redusă, al părinților cu cărucioare și al vârstnicilor. Siguranța va fi sporită prin sisteme de supraveghere video amplasate atât în interiorul, cât și în exteriorul autobuzelor. De asemenea, vehiculele vor dispune de sisteme automate de numărare a călătorilor, care vor sprijini optimizarea rutelor și a frecvenței curselor.

Investiția municipalității include, de asemenea, infrastructura de încărcare și serviciile de mentenanță. Astfel, 30 de stații de încărcare lentă vor fi instalate la depoul din Dâmbovița, iar 15 stații de încărcare rapidă vor fi montate la capetele de traseu, odată stabilită varianta finală a rutelor de transport. Totodată, Karsan va furniza municipalității un set de elevatoare sincrone pentru lucrări de reparații, precum și sesiuni de training specializat pentru echipele de întreținere ale Societății de Transport Public Timișoara.

Contractul atribuit KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.Ş. are o valoare de 86.100.000 lei fără TVA lei și o durată de 12 luni. Proiectul este finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) 2020-2026, Componenta C10: Fond Local.

Reamintim, Primăria Municipiului Timișoara are în derulare achiziția altor 40 de tramvaie, autobuze și troleibuze moderne cu fonduri europene pe programul PR Vest 2021 – 2027. În ultimii 4 ani, municipalitatea a investit aproximativ 700 de milioane de lei pentru a înnoi flota de transport public cu tramvaie, autobuze electrice și troleibuze noi.

Citeste mai mult

Fotbal

ATENȚIE șoferi. Restricții de trafic în mai multe zone din Timișoara

Publicat

pe

La solicitarea companiei Del Gaz, comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat restricționarea circulației rutiere în mai multe zone din oraș, începând de luni, 10 noiembrie 2025.

Astfel, traficul rutier va fi restricționat, atât în vederea înlocuirii conductelor și branșamentelor de gaz, cât și a refacerii carosabilului, în intervalul orar 08:00 – 18:00, pe următoarele străzi:

Strada Franyo Zoltan, în perioada 4 noiembrie 2025 – 10 noiembrie 2025 și 11 noiembrie 2025 – 14 noiembrie 2025

Strada Sinaia, în perioada 24 noiembrie 2025 – 28 noiembrie 2025 și 2 decembrie 2025 – 5 decembrie 2025

Strada Chișinău, în perioada 04 noiembrie 2025 – 10 noiembrie 2025 și 11 noiembrie 2025 – 14 noiembrie 2025

Strada Sibiu, în perioada 10 noiembrie 2025 – 16 noiembrie 2025 și 17 noiembrie 2025 – 20 noiembrie 2025

Strada Făgăraș, în perioada 10 noiembrie 2025 – 16 noiembrie 2025 și 17 noiembrie 2025 – 20 noiembrie 2025

Strada Toplița, în perioada 17 noiembrie 2025 – 21 noiembrie 2025 și 24 noiembrie 2025 – 27 noiembrie 2025

Calea Circumvalațiunii, în perioada 24 noiembrie 2025 – 28 noiembrie 2025 și 2 decembrie 2025 – 5 decembrie 2025

Calea Bogdăneștilor în perioada 17 noiembrie 2025 – 21 noiembrie 2025 și 24 noiembrie 2025 – 27 noiembrie 2025, unde se va restricționa prima bandă de circulație a sensului de mers spre Calea Circumvalațiunii.

Totodată, circulația rutieră și pietonală vor fi restricționate pe străzile Garofiței, Melodiei și Profesor Gheorghe Longinescu, în perioada 10 noiembrie 2025 – 28 noiembrie 2025, în vederea refacerii carosabilului, în urma lucrărilor realizate la înlocuirea conductelor de gaz.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite