Primăria Municipiului Timișoara anunță că, începând cu data de 17 februarie 2022, ora 8,30, până în 22.02.2022, ora 19, comercianții de mărțișoare, artiștii și alți vânzători de produse specifice de 1 Martie pot depune cererile pentru emiterea avizului de comerț stradal.
Comercializarea mărțișoarelor se va face, în acest an, între 26 februarie și 2 martie. Activităţile comerciale ocazionale, cu marţişoare, felicitări, miniaturi reprezentative sunt pe o perioadă determinată de timp, pe o suprafaţă de 2 mp/amplasament, cu respectarea a minim 2 metri distanţă între ele. Se acordă o singură locaţie pentru fiecare solicitant. Cererile se vor înregistra la cam. 12, ghișeele 8 sau 9 sau online la adresa https://formulare.primariatm.ro/ actele necesare fiind:
– cerere tip obţinută de la ghişeul 8 sau 9, camera 12 sau de pe www.primariatm.ro la secţiunea Formulare Online – Activităţi Comerciale.
– copie buletin de identitate, carte de identitate sau copie act firmă (copie Certificat Unic de Înregistrare).
Pentru locaţiile din Piaţa Victoriei şi Piaţa Libertăţii, solicitanţii au obligaţia să prezinte document doveditor privind statutul de artist, memoriu privind modalitatea de producere a mărţişoarelor, răvaşelor, etc, o simulare fotografică a exponatelor prezentate spre vânzare pe panouri tip şevalet.
Taxele vor fi următoarele: taxa de autorizare de 69 lei, taxa de imprimat 6 lei şi taxa de ocupare a domeniului public – 2 lei/mp/zi, respectiv 3 lei/mp/zi în zona centrală, care se vor achita anticipat pe toată perioada de autorizare, la caseria camerei 12, la momentul înregistrării cererii după emiterea notei de plata de la ghişeul 8 sau 9, făra posibilitatea restituirii acestor taxe. Plata se va putea face şi online în următoarele conturi:
Taxa de autorizare
RO87TREZ62121160203XXXXX
69 lei
Taxa de imprimat
RO90TREZ62121360206XXXXX
6 lei
Taxa de ocupare a domeniului public
RO83TREZ62121160250XXXXX
20/30 lei
Amplasamentele se atribuie în limita numărului de locuri stabilite şi în ordinea cererilor înregistrate la ghişeu cu condiţia respectării tuturor exigenţelor stabilite, în următoarele locaţii, pe o suprafaţă de 2 mp/amplasament:
Ceas Floral – B-dul Proclamaţia de la Timişoara platou
10
30
4
Str. Mărăşeşti (de la str. Brediceanu spre Str. Gheorghe Dima)
20
30
5
Parcul Copiilor (B-dul Revoluţiei 1989) – platou
10
20
6
Piaţa A.Mocioni – platou Profi
10
20
7
B-dul Regele Carol I ( de la str. Gen.I.Dragalina până la I.Vacarescu, partea dreaptă)
10
20
8
Piaţa Nicolae Bălcescu ( în faţa şcolii Grigore Moisil)
15
20
9
B-dul. Dâmboviţa – platou (vis-à-vis de restaurant Nora)
15
20
10
Calea Șagului colţ cu Str. Ana Ipătescu
10
20
11
Piaţa Doina – platou
5
20
12
Platou Şcoala Generală Nr. 30
20
20
13
Calea Buziaşului – platou Profi
15
20
14
Str. Arieş col’ cu B-dul Rebreanu – platou banci
10
20
15
Str. Daliei (între str. Al. Vaida Voievod şi L. Catargiu)
10
20
16
Str. S. Bărnuţiu – Calea Dorobanţilor (zona Modern)
10
20
17
Piaţa Traian
25
20
18
Str. Sf. Ap.Petru şi Pavel -vis-a-vis de piaţă
10
20
19
Calea Aradului colţ cu Str. Liniştei – zona Piaţa Verde
10
20
20
Calea Torontalului – platou bucla tramvai
15
20
21
Str. Circumvalaţiunii colţ cu Ghe. Lazar (platou Lensa)
10
20
22
Zona Dacia – parc
15
20
23
Str. Gheorghe Lazăr colţ cu B-dul Cetăţii – platou Profi
5
20
Total
310
Pentru buna organizare a evenimentului:
● operatorii economici au obligaţia de a deţine la locul de vânzare, Avizul pentru desfăşurarea comerţului stradal, eliberat de către Compartimentul Autorizare Activităţi Comerciale şi Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public – în original, documentul de identitate al vânzătorului care să coincidă cu identitatea persoanei menţionate în avizul solicitat. Încălcarea prevederilor legisaţiei în vigoare atrage sancţiunea contravenţională a persoanei sau reprezentantului firmei, de către agenţii constatatori cât şi retragerea avizului de către emitent.
● salubrizarea permanentă a amplasamentului ocupat este obligatorie, încalcarea acestei prevederi duce la retragerea avizului eliberat de către autoritatea locală a Municipiului Timişoara.
● cedarea dreptului de folosinţă a amplasamentului ocupat în zonele menţionate de către deţinătorul avizului altei persoane, duce la retragerea avizului cât şi la sancţionarea contravenţională a faptei.
● operatorii economici au obligaţia de a nu comercializa alte produse decât cele menţionate în aviz;
● operatorii economici au obligaţia de a respecta toate măsurile fiscale prevăzute de legislaţia în vigoare.
● nerespectarea condiţiilor impuse vor fi constatate şi sancţionate de către poliţiştii locali din cadrul DPLT. La propunerea agentului constatator avizul pentru desfăşurarea activitătii de comerţ stradal în cadrul evenimentului 1 Martie 2022 va fi anulat de către reprentanţii C.A.A.C.P.
● Cu respectarea HCL 110/05.04.2016, HG 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă în unele zone publice, a normelor de securitate la incendiu, a Legii 12/1990 privind protejarea populaţiei împotriva unor activităţi comerciale ilicite, a legislaţiei actuale cu modif./complet. ulterioare împotriva răspandirii virusului SARS CoV2 (Legea nr. 55 din 15 mai 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, respectiv H.G. 171/2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu 7 februarie 2022.
Timișoara, România – Colosseum Timișoara Ballroom se pregătește să întâmpine Anul Nou cu un eveniment de neuitat pe 31 decembrie 2024.
Invitații vor avea ocazia să se bucure de o seară magică, alături de cunoscuta interpretă Rodica Canțîr și energicul DJ Sorin.
Evenimentul va începe la ora 19:30, cu primirea invitaților, urmată de un aperitiv festiv la 21:00.
Concertul live cu Rodica Canțîr va începe la 21:30, iar atmosfera va fi întreținută de DJ Sorin de la 22:30 până la miezul nopții, când va avea loc un toast de Anul Nou, însoțit de un impresionant foc de artificii.
Meniul va include o varietate de delicii, de la platouri cu aperitive, sărmăluțe bănățene, până la friptură delicioasă și un tort festiv.
De asemenea, invitații se vor putea delecta cu băuturi nelimitate pe parcursul serii.
Locurile sunt limitate, iar organizatorii recomandă rezervările cât mai curând posibil. Pentru detalii și bilete, cei interesați pot suna la 0742.274.120.
Colosseum Timișoara Ballroom promite o seară plină de surprize, muzică bună și distracție garantată.
Nu ratați cel mai spectaculos eveniment al anului!
Pentru detalii și meniul complet accesați link-ul de mai jos:
Târgul de Crăciun din Timișoara șe va deschide în 30 noiembrie și va fi organizat în trei piețe din centrul orașului: Piața Victoriei, Piața Libertății și Piața Sfântul Gheorghe.
Târgul va fi organizat în perioada 30 noiembrie 2024 – 5 ianuarie 2025.
La evenimentul de deschidere a târgului, de la ora 18.00, va cânta Horia Brenciu &HB Orchestra dar și Sancro Machado.
Odată cu deschiderea târgului, se vor aprinde în oraș și luminițele festive.
Peste 90 de căsuțe vor putea fi vizitate în centrul orașului, unde se pot găsi de la preparate tradiționale făcute în casă (brânzeturi, mezeluri, plăcinte, clătite sau alte mâncăruri) până la cadouri, decorațiuni, haine sau diverse obiecte lucrate manual.
Casa de Cultură a Municipiului Timișoara a anunțat că în fiecare seară, pe parcursul târgului, va avea loc un program artistic.
Politiștii locali din cadrul Compartimentului Poliția Piețelor au desfășurat, zilele trecute, o amplă acțiune în piețele agro-alimentare Piața de Gros și Volantă din zona Stadionului Dan Păltinișanu, cu scopul verificării documentelor care atestă calitatea de producător, dar și pentru a stabili dacă este efectuată verificarea metrologică a mijloacelor de cântărire, dacă sunt afișate documentele, dacă sunt completate carnetele de comercializare, dacă sunt efectuate analizele fito-sanitare prevăzute de legislația în vigoare, dacă este respectată sectorizarea în piețe, dacă sunt afișate etichetele tipizate marcate corespunzător, dacă se menține curățenia în perimetrul locurilor de vânzare.
În cadrul acțiunii au fost verificați un număr de 53 de comercianți, fiind aplicate și 20 de sancțiuni în valoare de 21.600 lei, conform HCL 271/2023 și Legii 145/2014, pentru neafișarea documentelor de identificare, necompletarea zilnică a carnetelor, lipsa etichetelor de produs, lipsa verificării cântarelor, lipsa analizelor fito-sanitare, dar și pentru nerespectarea sectorizării în piață, fiind comercializate, în locurile destinate legumelor și fructelor, produse preambalate, precum mâncare de animale, sucuri, conserve, pământ de grădină, cărbuni etc.
Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor.AcceptăRefuzădetalii
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.