Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Locale

REGULI pentru comercializarea mărțișoarelor și altor obiecte specifice zilei de 1 Martie, la Timișoara

Publicat

pe

 

Primăria Municipiului Timișoara anunță că, începând cu data de 17 februarie 2022, ora 8,30, până în 22.02.2022, ora 19, comercianții de mărțișoare, artiștii și alți vânzători de produse specifice de 1 Martie pot depune cererile pentru emiterea avizului de comerț stradal.

Comercializarea mărțișoarelor se va face, în acest an, între 26 februarie și 2 martie. Activităţile comerciale ocazionale, cu marţişoare, felicitări, miniaturi reprezentative sunt pe o perioadă determinată de timp, pe o suprafaţă de 2 mp/amplasament, cu respectarea a minim 2 metri distanţă între ele. Se acordă o singură locaţie pentru fiecare solicitant. Cererile se vor înregistra la cam. 12, ghișeele 8 sau 9 sau online la adresa https://formulare.primariatm.ro/ actele necesare fiind:

– cerere tip obţinută de la ghişeul 8 sau 9, camera 12 sau de pe www.primariatm.ro  la secţiunea Formulare Online – Activităţi Comerciale.

– copie buletin de identitate, carte de identitate sau copie act firmă (copie Certificat Unic de Înregistrare).

Pentru locaţiile din Piaţa Victoriei şi Piaţa Libertăţii, solicitanţii au obligaţia să prezinte document doveditor privind statutul de artist, memoriu privind modalitatea de producere a mărţişoarelor, răvaşelor, etc, o simulare fotografică a exponatelor prezentate spre vânzare pe panouri tip şevalet.

Taxele vor fi următoarele: taxa de autorizare de 69 lei, taxa de imprimat 6 lei şi taxa de ocupare a domeniului public – 2 lei/mp/zi, respectiv 3 lei/mp/zi în zona centrală, care se vor achita anticipat pe toată perioada de autorizare, la caseria camerei 12, la momentul înregistrării cererii după emiterea notei de plata de la ghişeul 8 sau 9, făra posibilitatea restituirii acestor taxe. Plata se va putea face şi online în următoarele conturi:

 

Taxa de autorizare RO87TREZ62121160203XXXXX 69 lei
Taxa de imprimat RO90TREZ62121360206XXXXX 6 lei
Taxa de ocupare a domeniului public RO83TREZ62121160250XXXXX 20/30 lei

 

Amplasamentele se atribuie în limita numărului de locuri stabilite şi în ordinea cererilor înregistrate la ghişeu  cu condiţia respectării tuturor exigenţelor stabilite, în următoarele locaţii, pe o suprafaţă de 2 mp/amplasament:

 

Nr. Crt. Locatie/ Amplasament Numar locuri/amplasamente Taxa ocupare domeniul public -lei-
1 Piaţa Victoriei (amplasamente dedicate exclusiv artiştilor) 30 30
2 Piaţa Libertăţii (amplasamente dedicate exclusiv artiştilor) 20 30
3 Ceas Floral – B-dul Proclamaţia de la Timişoara platou 10 30
4 Str. Mărăşeşti (de la str. Brediceanu spre Str. Gheorghe Dima) 20 30
5 Parcul Copiilor (B-dul Revoluţiei 1989) – platou 10 20
6 Piaţa A.Mocioni – platou Profi 10 20
7 B-dul Regele Carol I ( de la str. Gen.I.Dragalina până la I.Vacarescu, partea dreaptă) 10 20
8 Piaţa Nicolae Bălcescu ( în faţa şcolii Grigore Moisil) 15 20
9 B-dul. Dâmboviţa – platou (vis-à-vis de restaurant Nora) 15 20
10 Calea Șagului colţ cu Str. Ana Ipătescu 10 20
11 Piaţa Doina – platou 5 20
12 Platou Şcoala Generală Nr. 30 20 20
13 Calea Buziaşului – platou Profi 15 20
14 Str. Arieş col’ cu B-dul Rebreanu – platou banci 10 20
15 Str. Daliei (între str. Al. Vaida Voievod şi L. Catargiu) 10 20
16 Str. S. Bărnuţiu – Calea Dorobanţilor (zona Modern) 10 20
17 Piaţa Traian 25 20
18 Str. Sf. Ap.Petru şi Pavel -vis-a-vis de piaţă 10 20
19 Calea Aradului colţ cu Str. Liniştei – zona Piaţa Verde 10 20
20 Calea Torontalului – platou bucla tramvai 15 20
21 Str. Circumvalaţiunii colţ cu Ghe. Lazar (platou Lensa) 10 20
22 Zona Dacia – parc 15 20
23 Str. Gheorghe Lazăr colţ cu B-dul Cetăţii – platou Profi 5 20
Total 310

Pentru buna organizare a evenimentului:

● operatorii economici au obligaţia de a deţine la locul de vânzare,  Avizul pentru desfăşurarea comerţului stradal, eliberat de către Compartimentul Autorizare Activităţi Comerciale şi Publicitate, dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public – în original, documentul de identitate al vânzătorului care să coincidă cu identitatea persoanei menţionate în avizul solicitat. Încălcarea prevederilor legisaţiei în vigoare atrage sancţiunea contravenţională a persoanei sau reprezentantului firmei, de către agenţii constatatori cât şi retragerea avizului de către emitent.

● salubrizarea permanentă a amplasamentului ocupat este obligatorie, încalcarea acestei prevederi duce la retragerea avizului eliberat de către autoritatea locală a Municipiului Timişoara.

● cedarea dreptului de folosinţă a amplasamentului ocupat în zonele menţionate de către deţinătorul avizului altei persoane, duce la retragerea avizului cât şi la sancţionarea contravenţională a faptei.

● operatorii economici au obligaţia de a nu comercializa alte produse decât cele menţionate în aviz;

● operatorii economici au obligaţia de a respecta toate măsurile fiscale prevăzute de legislaţia în vigoare.

● nerespectarea condiţiilor impuse vor fi constatate şi sancţionate de către poliţiştii locali din cadrul DPLT. La propunerea agentului constatator avizul pentru desfăşurarea activitătii de comerţ stradal în cadrul evenimentului 1 Martie 2022 va fi anulat de către reprentanţii C.A.A.C.P.

● Cu respectarea HCL 110/05.04.2016, HG 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă în unele zone publice, a normelor de securitate la incendiu, a Legii 12/1990 privind protejarea populaţiei împotriva unor activităţi comerciale ilicite, a legislaţiei actuale cu modif./complet. ulterioare împotriva răspandirii virusului SARS CoV2 (Legea nr. 55 din 15 mai 2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, respectiv H.G. 171/2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu 7 februarie 2022.

Locale

ATENȚIE șoferi! Resticții de trafic pentru evenimentul sportiv „Timișoara Triathlon“

Publicat

pe

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a avizat închiderea traficului rutier în perioada 18 iulie 2025 – 20 iulie 2025, cu ocazia desfășurării evenimentului sportiv „Timișoara Triathlon”.

Astfel, circulația rutieră va fi închisă pe următoarele trasee și în următoarele intervale orare, după cum urmează:

18 iulie 2025 (ora 18:00) – 19 iulie 2025 (ora 18:00), pe splaiul Tudor Vladimirescu, tronsonul cuprins între bulevardul 16 Decembrie și bulevardul Mihai Viteazu

19 iulie 2024, între orele 06:00 – 18:00, pe traseul START: bulevardul Mihai Viteazu banda 2 > întoarcere 180 grade la intersecția cu strada Sfînta Rozalia > bulevardul Mihai Viteazu > bulevardul Vasile Pârvan > Pasajul Michelangelo > bulevardul Corneliu Coposu > strada Pestalozzi până la intersecția cu strada Cuvin > strada Pestalozzi după intersecția cu strada Cuvin banda 2 (pe banda 1 se desfășoară traficul rutier) > întoarcere 180 grade la intersecția cu strada Ștefan cel Mare > strada Pestalozzi > bulevardul Corneliu Coposu > Pasajul Michelangelo > bulevardul Vasile Pârvan > Podul Mihai Viteazul > strada 20 Decembrie 1989 > Piața Iancu Huniade > bulevardul I.C. Brătianu > întoarcere 180 grade pe breteaua dinaintea sensului giratoriu > bulevardul I.C. Brătianu > Piața Iancu Huniade > strada 20 Decembrie 1989 > bulevardul C.D. Loga > bulevardul Regele Ferdinand I > înainte peste podul Mihai Viteazul > FINISH.

în perioada 19 iulie 2025 (ora 17:00) – 20 iulie 2025 (ora 17:00), în Piața Iancu Huniade, fără a afecta traficul în sensul giratoriu bulevardul I.C. Brătianu – strada 20 Decembrie 1989.

în data de 20 iulie 2025, între orele 08:00 – 15:00, pe traseul: Piața Iancu Huniade, Str. 20 Decembrie 1989 până la intersecția cu bulevardul C.D. Loga, dreapta pe bulevardul C.D.Loga, stânga pe B-dul Regele Ferdinand l (benzile 2 și 3), stânga pe str. 20 Decembrie 1989, B-dul I.C. Brătianu, până la intersecția cu str. Michelangelo, str Carol Telbisz până la intersecția cu str E. Carusso

Șoferilor li se recomandă să folosească rute alternative pe perioada desfășurării evenimentului.

Citeste mai mult

Locale

ATENȚIE! Aglomerație la eliberarea cărților de identitate. Este recomandată programarea

Publicat

pe

Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara recomandă cetățenilor să se programeze din timp pentru eliberarea actelor de identitate, în contextul creșterii semnificative a numărului de solicitări în această perioadă.

Pentru a evita eventualele neplăceri, persoanele care solicită eliberarea unui act de identitate,  din motive precum expirarea documentului, deteriorarea, schimbarea domiciliului, a numelui sau a fizionomiei sau altele, trebuie să își planifice din timp depunerea documentelor.

În prezent, Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara funcționează la capacitate maximă și a suplimentat numărul ghișeelor de lucru.

Astfel, dacă în vara anului trecut erau disponibile 7 ghișee, în prezent cetățenii au la dispoziție 8 ghișee, dintre care Ghișeul 8 este destinat persoanelor vârstnice, cazurilor sociale și urgențelor justificate. Accesul la acest ghișeu se face în baza unui număr de ordine, eliberat la sediul Direcției. Cu toate aceste măsuri, creșterea numărului de solicitări, alături de durata mai mare necesară pentru preluarea cererii pentru eliberarea Cărții Electronice de Identitate (CEI), determină timpi de așteptare mai mari decât în mod obișnuit. În acest context, cele mai apropiate programări disponibile sunt în cursul lunii august.

Reamintim, cererile pentru eliberarea cărților electronice de identitate se depun cu programare online, pe portalul Ministerului Afacerilor Interne: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari. Interfața de programare HUB MAI va fi optimizată în perioada următoare, astfel încât să prioritizeze programările pentru persoanele cu act de identitate expirat, pentru minorii care împlinesc vârsta de 14 ani, precum și pentru persoanele care solicită schimbarea numelui.

În ceea ce privește termenele medii de emitere a actelor de identitate, Ministerul Afacerilor Interne estimează că acestea vor fi:

5 – 7 zile lucrătoare pentru Cartea Electronică de Identitate

30 de zile pentru Cartea de Identitate Simplă

minimum 20 de zile pentru Cartea de Identitate (model 1997)

Începând cu data de 8 mai 2025 și până în prezent, Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara a preluat peste 3.800 de cereri pentru CEI, iar aproape 3.000 de cereri au fost deja soluționate.

În prezent, timișorenii interesați pot solicita eliberarea unei cărți electronice de identitate chiar dacă documentul de identitate, pe care îl au în posesie, se află în termen de valabilitate. De asemenea, începând cu data de 2 iunie 2025, Cartea Electronică de Identitate pentru minorii cu vârsta cuprinsă între 0-14 ani poate fi solicitată, de părinți sau de reprezentantul legal.

Citeste mai mult

Locale

Lărgiri de benzi pentru reducerea blocajelor pe strada Rebreanu din Timișoara

Publicat

pe

Primăria Municipiului Timișoara implementează măsuri pentru îmbunătățirea circulației auto și pietonale pe bulevardul Liviu Rebreanu, odată cu avansul lucrărilor de reparații capitale.

Intervențiile vizează intersecțiile bulevardului cu Aleea Sănătății, Calea Martirilor și Strada Salcâmilor, precum și accesul în stația de carburanți de vis-a-vis de Spitalul Județean.

„Pe Bulevardul Liviu Rebreanu trec, în medie, 13.000–14.000 de mașini pe zi, iar în mai multe zone se creează blocaje. Rezolvăm prin lărgirea unor intersecții, precum cea cu Calea Martirilor, extinderea benzilor de viraj și amenajarea unor locuri de parcare. Am prevăzut și măsuri pentru pietoni: eliberăm trotuarul pe un tronson sufocat de mașini parcate și adăugăm o zonă verde. Sunt intervenții punctuale, dar cu efect imediat în trafic”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.

La intersecția cu Calea Martirilor, în direcția de mers spre Calea Șagului, municipalitatea va amenaja o nouă bandă de încadrare. Astfel, vor rezulta patru benzi: două pentru viraj stânga spre Martirilor, o bandă pentru înainte și o bandă pentru înainte-dreapta. Măsura reduce blocajele din trafic și implică eliminarea unor locuri de parcare, precum și desființarea unei suprafețe mici de spațiu verde.

Municipalitatea va extinde banda de încadrare pentru virajul la stânga spre Aleea Sănătății, ceea ce va contribui la fluidizarea traficului pe direcția înainte, spre Calea Șagului. Totodată, pe sensul spre Calea Șagului, vis-a-vis de Spitalul Județean, Primăria Municipiului Timișoara intervine pentru a reduce blocajele de pe prima bandă de către mașinile care intră în stația de carburanți. Astfel, câteva locuri de parcare vor fi reconfigurate din format spic în locuri paralele cu trotuarul, pentru a permite amenajarea unei benzi suplimentare pentru intrarea în benzinărie.

Pentru pietoni, municipalitatea va elibera trotuarul în imediata apropiere de intersecția cu strada Salcâmilor, prin desființarea locurilor de parcare. Pe de altă parte, va fi amenajată o nouă parcare cu aproximativ 20 de locuri, care va asigura și legătura rutieră între bulevard și strada Intrarea Sepia, precum și acces auto pentru riverani.

Intervențiile vor fi realizate prin Societatea Drumuri Municipale.

În prezent, SDM execută prima reparație capitală a Bulevardului Liviu Rebreanu în aproape 20 de ani.

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite