Ne găsiți și pe:
pergole retractabile

Actualitate

Pe cine a dat în judecată Primăria Timișoara și de ce

Publicat

pe

Primarul municipiului Timisoara, Nicolae Robu (PNL), a anunţat că municipalitatea i-a dat în judecată pe fostul primar, Gheorghe Ciuhandu şi foştii viceprimari Sorin Grindeanu şi Adrian Orza, pentru a recupera un prejudiciu de peste 300.000 de lei provenit din închirierea unor autoturisme de serviciu de la instituţiile din subordine.

Nicolae Robu a spus, marţi, într-o conferinţă de presă, că i-a dat în judecată pe fostul primar Gheorghe Ciuhandu şi pe foştii viceprimari Sorin Grindeanu şi Adrian Orza,  deoarece aceştia nu ar fi respectat Ordonanţa de Guvern în urma căreia cei care conduceau Primăria Timişoara aveau obligaţia de a reduce cheltuielile bugetare. Acum, Primăria Timişoara vrea să recupereze prejudiciul cauzat.

„Am inţiat o acţiune în instanţă pentru recuperarea prejudiciului produs primăriei de către foştii conducători ai instituţiei prin nerespectarea OUG în vigoare privind reducerea cheltuielilor bugetare. S-au încheiat atunci contracte de închiriere pentrut maşini, iar Curtea de Conturi a sesizat că acele contracte au fost ilegale şi s-a confirmat că decizia a fost corectă. Prin urmare, domnii Cuhandu, Grindeanu şi Orza şi câţiva funcţionari publici sunt subiecţi în acest proces şi vor trebui să… vom vedea ce spune istanţa, dar s-a ajuns în stadiul în care prejudiciul trebuie recuperat de la ei ca personae”, a explicat primarul Nicolae Robu.

Acţiunea, mai spune edilul municipiului Timişoara, prevede recuperarea unui prejudiciu rezultat din închirierea de maşini cu încălcarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului care instituia măsuri de reducere a cheltuielilor bugetare.

Valoarea pagubei, susţine Robu, este de 352.077,09 lei, fără penalităţi şi fără dobânzi.

În OUG 34/2009, articolul 24, este prevazut că: „(1) De la data intrării în vigoare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, autorităţilor şi instituţiilor publice prevăzute la art. 21 li se interzice achiziţionarea, preluarea în leasing sau închirierea de autoturisme (…) mobilier şi aparatură birotică”.

Primarul Nicolae Robu spune că este vorba de două contracte în care au fost cuprinse 12 maşini închiriate în perioada 2009-2010 de la Regia Autonomă de Transport Timişoara şi folosite de fosta conducere a municipalităţii, dar şi de alţi funcţionari. Este vorba de autoturisme Ford Kuga şi Peugeot.

Citeste mai mult
Click pentru a comenta

Scrie un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Locale

ATENȚIE! Aglomerație la eliberarea cărților de identitate. Este recomandată programarea

Publicat

pe

Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara recomandă cetățenilor să se programeze din timp pentru eliberarea actelor de identitate, în contextul creșterii semnificative a numărului de solicitări în această perioadă.

Pentru a evita eventualele neplăceri, persoanele care solicită eliberarea unui act de identitate,  din motive precum expirarea documentului, deteriorarea, schimbarea domiciliului, a numelui sau a fizionomiei sau altele, trebuie să își planifice din timp depunerea documentelor.

În prezent, Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara funcționează la capacitate maximă și a suplimentat numărul ghișeelor de lucru.

Astfel, dacă în vara anului trecut erau disponibile 7 ghișee, în prezent cetățenii au la dispoziție 8 ghișee, dintre care Ghișeul 8 este destinat persoanelor vârstnice, cazurilor sociale și urgențelor justificate. Accesul la acest ghișeu se face în baza unui număr de ordine, eliberat la sediul Direcției. Cu toate aceste măsuri, creșterea numărului de solicitări, alături de durata mai mare necesară pentru preluarea cererii pentru eliberarea Cărții Electronice de Identitate (CEI), determină timpi de așteptare mai mari decât în mod obișnuit. În acest context, cele mai apropiate programări disponibile sunt în cursul lunii august.

Reamintim, cererile pentru eliberarea cărților electronice de identitate se depun cu programare online, pe portalul Ministerului Afacerilor Interne: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari. Interfața de programare HUB MAI va fi optimizată în perioada următoare, astfel încât să prioritizeze programările pentru persoanele cu act de identitate expirat, pentru minorii care împlinesc vârsta de 14 ani, precum și pentru persoanele care solicită schimbarea numelui.

În ceea ce privește termenele medii de emitere a actelor de identitate, Ministerul Afacerilor Interne estimează că acestea vor fi:

5 – 7 zile lucrătoare pentru Cartea Electronică de Identitate

30 de zile pentru Cartea de Identitate Simplă

minimum 20 de zile pentru Cartea de Identitate (model 1997)

Începând cu data de 8 mai 2025 și până în prezent, Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara a preluat peste 3.800 de cereri pentru CEI, iar aproape 3.000 de cereri au fost deja soluționate.

În prezent, timișorenii interesați pot solicita eliberarea unei cărți electronice de identitate chiar dacă documentul de identitate, pe care îl au în posesie, se află în termen de valabilitate. De asemenea, începând cu data de 2 iunie 2025, Cartea Electronică de Identitate pentru minorii cu vârsta cuprinsă între 0-14 ani poate fi solicitată, de părinți sau de reprezentantul legal.

Citeste mai mult

Administrație

Lucrările de modernizare la Turnul de Apă Iosefin, realizate în proporție de 70 la sută

Publicat

pe

Municipalitatea a finalizat lucrările de amenajare a fostelor rezervoare din Turnul de Apă din Iosefin, care vor deveni spații accesibile vizitatorilor. Astfel, au fost create câte două niveluri în interiorul fiecărui rezervor, care sunt conectate printr-o scară ce este montată în această perioadă. Investiția municipalității, realizată în proporție de peste 70%, avansează cu lucrări atât la exterior, cât și la interior.

„Transformarea Turnului de Apă din Iosefin este un proiect îndrăzneț, unic pentru Timișoara și pentru patrimoniul nostru industrial. E prima oară când revitalizăm în acest mod o clădire industrială de patrimoniu și sunt încrezător că rezultatul va aduce un nou suflu de dezvoltare întregii zone. Și va transforma Turnul într-un centru viu al Iosefinului, dedicat comunității și culturii”, a declarat primarul Dominic Fritz.

La exterior, pe măsură ce avansează restaurarea fațadei, schela de lucru este demontată treptat. Echipele constructorului continuă spălarea zidăriei, înlocuirea cărămizilor sparte sau defecte și aplicarea tratamentelor speciale pentru curățarea bazei turnului și protejarea materialelor originale.

În interior, ca parte a investiției municipalității, constructorul valorifică caracterul industrial al turnului și adaptează spațiul pentru noile funcțiuni. Lucrările de consolidare a zidurilor interioare au fost finalizate, iar echipele au trecut la etapa de finisaje, aplicând al doilea strat de tinci, până la înălțimea de 25 de metri, precum și amorsa. Totodată, au fost montate geamurile și liftul.

Turnul de Apă din cartierul Iosefin va fi transformat într-un spațiu dedicat culturii, artei și comunității. Printre principalele atracții se numără un spațiu expozițional în fostul rezervor de apă și un punct de belvedere la 45 de metri înălțime, de unde vizitatorii vor putea admira o panoramă spectaculoasă asupra cartierului Iosefin și a canalului Bega.

Foto: Primăria Timișoara

Turnul de apă „Iosefin“ din Timișoara, transformat în centrul cultural

Citeste mai mult

Cultură

Festivalul Internațional „George Enescu” la Timișoara

Publicat

pe

Filarmonica Banatul Timișoara, în parteneriat cu Artexim, anunță cu entuziasm organizarea unui eveniment de înaltă ținută – Festivalului Internațional „George Enescu” la Timișoara. Acest eveniment de referință în calendarul cultural al orașului nostru și nu numai va aduce pe scena Sălii Capitol artiști de mare valoare, în șapte concerte, desfășurate în perioada 29 august – 17 septembrie 2025.

Începem toamna la Timișoara cu o serie de spectacole excepționale, dar și cu mândria că Filarmonica Banatul va urca pe scena Festivalului Internațional George Enescu, la început de septembrie, la București. Va concerta alături de nume mari ale muzicii clasice europene. Este o recunoaștere a valorii artiștilor noștri și a locului pe care orașul nostru și-l consolidează pe harta culturală europeană. În ultimii ani, Timișoara a devenit un oraș care își pune în valoare propriii artiști, dar și intră în colaborări cu artiști din întreaga lume”, spune primarul Dominic Fritz.

WDR și Cristian Măcelaru revin la Timișoara

„În anul în care celebrăm 70 de ani de la dispariția lui George Enescu, ne-am propus să onorăm grandioasa moștenire pe care marele nostru violonist și compozitor ne-a lăsat-o, organizând împreună cu partenerii noștri de la Artexim Festivalul Internațional George Enescu la Timișoara. Astfel, între 29 august și 17 septembrie 2025, prin intermediul a șapte evenimente de înaltă clasă, ne vom bucura de prezența unor ansambluri și dirijori de elită ai muzicii clasice internaționale. Ne vor onora, din nou, cu prezența membrii Orchestrei Radiodifuziunii din Köln (WDR) și maestrul Cristian Măcelaru – prezenți pe scena Sălii Capitol în 2023, anul în care Timișoara a deținut titlul de Capitală Europeană a Culturii. În plus, vom avea ocazia să îi ascultăm interpretând pe artiștii din Orquestra de la Comunitat Valenciana, Mahler Chamber Orchestra, Ensemble Intercontemporain, Belcea Quartet & Leonkoro Quartet, Romanian Chamber Orchestra și Orchestra Filarmonicii Banatul Timișoara, condusă de maestrul Sascha Goetzel”, spune Ovidiu Andriș, managerul Filarmonicii Banatul Timișoara.

De la românesc la internațional, de la clasic la contemporan

Timp de aproape trei săptămâni, scena Sălii Capitol va deveni locul unde creații muzicale excepționale semnate de Enescu, Beethoven, Brahms, Schumann, Strauss, Mendelssohn, Prokofiev, și artiști de mare valoare precum Patricia Kopatchinskaja (vioară), Tatiana Dorokhova (pian), Augustin Hadelich (vioară) și Benjamin Bernheim (tenor) se întâlnesc pentru a oferi publicului o experiență unică, emoționantă și memorabilă.

De la programul exclusiv românesc al Orchestrei Simfonice a Filarmonicii Banatul la concertul aniversar al Ensemble Intercontemporain, dedicat celor 100 de ani de la nașterea lui Pierre Boulez, festivalul celebrează tradiția, diversitatea și inovația în muzică, propunând spectatorilor și o lucrare în primă audiție absolută.

Detalii despre program și bilete găsiți pe site-ul Filarmonicii Banatul Timișoara, la casierie și pe myticket.ro: https://shorturl.at/N6W62.

Rezervați-vă din timp biletele și fiți parte a Festivalul Internațional „George Enescu” la Timișoara pentru o experiență plină de culoare, rafinament și sensibilitate artistică.

Organizatori: Artexim și Filarmonica Banatul Timișoara

Program finanțat de Guvernul României prin Ministerul Culturii și din Bugetul Local al Municipiului Timișoara

Eveniment desfășurat sub Înaltul Patronaj al Președintelui României

Partener oficial: Linde Gaz România

Partener de tradiție: Rotary Timișoara Cetate

Citeste mai mult

Articole recente

TIMIȘOARA Vremea

Cele mai citite